Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door groennom »

Zie ons reisverslag dat o.a. van Washington naar Orlando gaat http://orlanton2013.wordpress.com/
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door ADE01 »

Vergeet het weer niet! In April is het in GSM (en zeker vanaf DC) nog vrij wisselvallig. Tref je het dan is het heerlijk (20-25 graden), tref je het niet kan het zomaar sneeuwen. Vooral in de wat hoger gelegen gebieden in GSM is het nog wisselvallig. September is wat dat betreft een betere periode. Aan het eind van de zomer is alles nog mooi groen, het regent amper en sneeuw is bijna nog nooit voorgekomen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

eind april - eerste helft mei misschien als periode?
bedankt voor alle links en tips!
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door T_Erkens »

Ik ben nu 9 keer in Amerika geweest waarvan 5 keer in het westen en 4 keer in Florida waarvan 1 keer gecombineerd met The Deep South. Van de laatste 3 reizen hebben wij reisverslagen gemaakt, misschien interessant voor jou om te lezen, 2014 en 2015 zijn we namelijk naar Florida geweest en ook wij houden niet van pretparken en drukte.

https://tomenlon.wordpress.com/

Mocht je naar Florida en specifiek Miami Beach gaan, dan adviseer ik je niet om er in het weekend te zijn, dan heerst er een drukkere sfeer dan door de week en hebben wij als niet prettig ervaren. Voor de natuur zoals in het westen moet je niet naar Florida gaan, maar dat betekend niet dat je in Florida geen prachtige vakantie kan hebben, wij hebben er iig altijd het echte vakantiegevoel gehad. Het is er allemaal wat relaxter, altijd mooi weer, vriendelijk mensen, heerlijk eten, prachtige stranden en ook vaak mooie hotels. Je zou vanuit Florida ook naar Savannah en Charleston kunnen, is mij destijds heel goed bevallen. Wij vinden het Westen beide mooier, maar als je een heel druk jaar hebt gehad of je gewoon eens toe bent aan iets meer rust dan is Florida de perfecte plek. Succes met plannen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

Zou onderstaand schema iets zijn (rekening houdend met het feit dat wij van afwisseling houden en wel graag "rijden" - GEEN pretparken wel vooral NATUUR en doe-dingen)?
het is nog maar een vaag idee en moet uiteraard nog uitgewerkt worden (adhv vooral reisverslagen -inspiratie :-) )
periode eind april - begin mei

schema met heevlucht Miami- terugvlucht Atlanta (als ik dat met goede uren kan vinden)
dag 1 aankomst Miami
dag 2 Miami - Keys
dag 3 Keys
dag 4 keys- everglades
dag 5 everglades - fort myers
dag 6 fort meyers - clearwater
dag 7 clear water (goede plek om twee dagen te blijven? ergens die kanten?)
dag 8 clearwater - crystal river
dag 9 crystal river - st augustine
dag 10 st augustine - savannah
dag 11 savannah - charleston - xxx
dag 12 xxx - GSM
dag 13 GSM
dag 14 EXTRA DAG om ergens toe te voegen afhankelijk van leuke ideetjes die ik nog opdoe
dag 15 GSM - atalanta
dag 16 naar huis vanaf atalanta


schema met rondje Miami maar dat lijkt me minder ideaal

dag 1 aankomst Miami
dag 2 Miami - Keys
dag 3 Keys
dag 4 keys- everglades
dag 5 everglades - fort myers
dag 6 fort meyers - clearwater
dag 7 clear water (goede plek om twee dagen te blijven? ergens die kanten?)
dag 8 clearwater - crystal river
dag 9 crystal river - xxx???
dag 10 xxx - GSM
dag 11 GSM
dag 12 GSM - charleston/savannah (lange rit)
dag 13 Savannah - St Augustin
dag 14 St Augustin - omgeving Orlando
dag 15 omgeving Orlando - Miami
dag 16 naar huis vanaf Miami


bedankt voor het meedenken!!!
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Kurt10 »

Ik vind het vooral heel erg gehaast...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

oei, ik vond het tempo net heel laag liggen, :lol: Maar ja nog nooit in die regio geweest dus ik kan het moeilijk inschatten.
ik heb geprobeerd mij te laten inspireren op reisschema's van andere rondreizen bvb van Stan (die ongeveer op ons tempo reist).

Miami, Atlanta en Orlando bewust geen tijd voor voorzien - wij houden niet zo van grote steden.

Waar op de andere plaatsen zou ik tijd moeten toevoegen? ik heb sowieso nog een dag over, kan overwegen iets te laten vallen, of bvb door ergens een echte rijdag toe te voegen, een nacht op een "tussenlocatie" uit te sparen.
Ik voeg liefst tijd toe op plaatsen met mooie natuurparken/wildlife of leuke dirt roads.

Ik heb ook gezien dat veel mensen slechts 1 nachts in de Keys blijven?
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Hans_Belgium »

Tipsy_1 schreef:Zou onderstaand schema iets zijn (rekening houdend met het feit dat wij van afwisseling houden en wel graag "rijden" - GEEN pretparken wel vooral NATUUR en doe-dingen)?
het is nog maar een vaag idee en moet uiteraard nog uitgewerkt worden (adhv vooral reisverslagen -inspiratie :-) )
periode eind april - begin mei

schema met heevlucht Miami- terugvlucht Atlanta (als ik dat met goede uren kan vinden)
dag 1 aankomst Miami
dag 2 Miami - Keys
dag 3 Keys
dag 4 keys- everglades
dag 5 everglades - fort myers
dag 6 fort meyers - clearwater
dag 7 clear water (goede plek om twee dagen te blijven? ergens die kanten?)
dag 8 clearwater - crystal river
dag 9 crystal river - st augustine
dag 10 st augustine - savannah
dag 11 savannah - charleston - xxx
dag 12 xxx - GSM
dag 13 GSM
dag 14 EXTRA DAG om ergens toe te voegen afhankelijk van leuke ideetjes die ik nog opdoe
dag 15 GSM - atalanta
dag 16 naar huis vanaf atalanta


schema met rondje Miami maar dat lijkt me minder ideaal

dag 1 aankomst Miami
dag 2 Miami - Keys
dag 3 Keys
dag 4 keys- everglades
dag 5 everglades - fort myers
dag 6 fort meyers - clearwater
dag 7 clear water (goede plek om twee dagen te blijven? ergens die kanten?)
dag 8 clearwater - crystal river
dag 9 crystal river - xxx???
dag 10 xxx - GSM
dag 11 GSM
dag 12 GSM - charleston/savannah (lange rit)
dag 13 Savannah - St Augustin
dag 14 St Augustin - omgeving Orlando
dag 15 omgeving Orlando - Miami
dag 16 naar huis vanaf Miami


bedankt voor het meedenken!!!

Hallo Leen,

We vinden vooral de eilandden aan de zuidwestkust van Florida erg mooi, van de schelpeilanden Sanibel en Captiva naar de zandstranden van Gasparilla Island (erg mooi) en Pine Island, Anna Maria Island, Long Boat Key en Siesta Key, dit is maar een kleine greep uit het enorme aanbod van prachtige eilanden aan de westkust.

Van wildlife kan je veel vogels en dolfijnen spotten.

Napels is ook een prachtige stad met een mooie pier. De villa's zijn ook adembenemend mooi om eens naar te kijken.
En bij slecht weer kan je natuurlijk ook altijd shoppen.

Je kan ook altijd mee gaan met bepaalde tours, wij hebben in Cape Coral vroeger eens met de Banana Bay Tour Company eens een dolfijntour gedaan.

Mvg
Hans.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt, het lijkt er op dat ik de extra dag dus best ergens bij de west kust zeg. Sanibel misschien, daarover las ik al in verschillende reisverslagen,
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Hans_Belgium »

@ Tipsy_1

Sanibel is zeker een mooie plaats om te verblijven.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Tipsy goes Florida & SE

Bericht door Tipsy_1 »

We zijn weer enkele maanden verder ...
Ondertussen wel besloten al zeker naar Florida + the SE te gaan .
Heen bij voorkeur op Miami en terug vanaf Atlanta. Graag vloog ik rechstreeks maar de rechstreekse KLM naar Miami gaat helaas niet meer. En de tickets (owv rechstreeks vliegen vanaf Atalanta) zijn nog erg duur. Nog even afwachten dus. Maar ik ga nu wel stilaan hotels beginnen boeken.

Hoe de route er nu uitziet:
vrij 20-Apr dag 1 aankomst Miami
za 21-Apr dag 2 Miami - Key Largo (halve dag Miami, we zijn niet zo'n stadsmensen)
zo 22-Apr dag 3 Key Largo - Key West (dolfijnen trip)
ma 23-Apr dag 4 Key West - Florida City (?) (Everglades)
di 24-Apr dag 5 Florida City - Everglades - Fort myers
woe 25-Apr dag 6 extra dag kust, sanibel?
do 26-Apr dag 7 fort meyers - clearwater
vri 27-Apr dag 8 clear water omgeving
za 28-Apr dag 9 clearwater - crystal river
zo 29-Apr dag 10 crystal river - st augustine
ma 30-Apr dag 11 st augustine - savannah
di 1-May dag 12 savannah - charleston - eventueel al een beetje verder richting Blue Ridge
woe 2-May dag 13 xxx (Charlestone?) - Banner Elk (bij Blue Ridge Park Way)(lange rit)
do 3-May dag 14 Banner Elk - Blue Ridge Parkway - Townsend
vrij 4-May dag 15 Townsend - GSM NP- Cherokee (ik probeer GSM in het weekend te vermijden...)
za 5-May dag 16 Cherokee - rit naar Atlanta voor terugvlucht (avondvlucht)
zo 6-May dag 17 thuis

- Als ik ergens een dag toevoeg, waar zou dat dan zijn? Zou een dag extra bij bvb de Blue Ridge Parkway een goed idee zijn? Indien ik het schema hou zoals het nu is, wat is dan een goede overnachtingsplek op Dag 12?
- De rit van Charlestone naar Blue Ridge Parkway is vrij lang, op zich geen probleem om een rijdag te hebben, maar er is hier ergens uberhaupt "iets te zien"
- In welke locaties moet ik met hoge prioriteit iets boeken?
- Is 1 dag GSM voldoende? Anders verzet ik eventueel een kust dag naar die omgeving?
- Is Florida City een goede uitvalsbasis om Everglades te bezoeken?
- Nog echte must - see's onderweg (daarvoor pluis ik zeker nog reisverslagen uit!)


bedankt voor verdere tips!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Ing »

Ik vind je tijd in Savannah en Charleston kort, met name omdat je vanaf Charleston naar the Blue Ridge gaat rijden, dus daar dan eigenlijk maar een middag hebt. Beide steden zijn echt de moeite waard en heel anders, ook als je niet zon stadsmens bent.

Wij hebben Asheville - Charleston op 1 dag gedaan en dat was lang, maar prima te doen. Wij zijn alleen gestopt voor eten en drinken, want wilden asap naar Charleston. Er is onderweg ook niet denderend veel te zien naar mijn mening.

1 dag GSM vind ik kort, helemaal hoe jullie het nu doen met dan savonds vanuit Atlanta naar huis. Vergeet ook niet dat Atlanta een enorme stad is met veel autos en files. Ik zou zelf niet relaxed zijn onder het feit dat ik nog van Cherokee naar Atlanta moet rijden en dan vliegen, want ook rondom GSM heb ik file gereden. Daarnaast snap ik niet waarom je eerst naar Townsend rijdt en dan naar Cherokee. Je vermijdt zo niet het weekend, vrijdag is ook weekend en je wordt dan dus op zaterdag in Cherokee wakker..

- Je kunt tussen St Augustine en Savannah naar Jekyll Island, mooi eiland met Driftwood Beach.

Ik vind het zelf een leuk, maar wat vol/gehaast schema. Zeker aan het einde vanaf Savannah. Zo doe je de regio geen eer aan naar mijn mening. Denk ook even na over de overnachtingsplekken, want nu maak je een gek rondje rondom GSM. Ik zou daar zeker wel iets gaan boeken met gratis annuleren en ook Charleston en Savannah zou ik al rondneuzen voor mooie deals.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

Thx voor de feedback.

Het idee was op de zaterdag meteen 's ochtends naar Atlanta te vertrekken hoor. 3 u rijden - dan hebben we nog zeker 4 u "ruimte" in geval van files. We kunnen een dag eerder naar Atlanta gaan maar dat leek mij echt een verloren dag dan.

Voor GSM was het idee om in het noorden van het park te slapen (Townsend omdat ik las dat het een klein plekje is), het park een hele dag te bezoeken, en te eindigen aan de zuidkant (Cherokee). Maar dat is dus geen goed idee? Wat zou dan een betere overnachtingsplek zijn?

Misschien moet ik Charleston laten vallen? En die dag toevoegen ergens bij GSM?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Ing »

Ik zou mijn er niet prettig bij voelen, 4 uur ruimte voor een vlucht de oceaan over, maar dat is wellicht persoonlijk. Atlanta is zeker geen verloren dag naar mijn mening, best een prima stad om een ochtend rond te lopen. Ik zou er dan eerder voor kiezen om bijvoorbeeld de hele dag in GSM te zijn en dan aan het einde van de dag naar Atlanta te rijden en daar te slapen, maar zoals ik al zei: is ook persoonlijk.

Charleston schrappen zou zonde zijn, zeker ook omdat je er niet echt voor om hoeft te rijden. Ik zou eerder het zo doen:

Savannah - Charleston
Charleston - Asheville
Asheville - Cherokee
Cherokee
Cherokee - Atlanta

Kijk, tuurlijk kun je van Banner Elk naar Townsend rijden, maar dat is eigenlijk best wel zonde. De Blue Ridge Parkway ligt namelijk tussen Banner Elk (ik zou eerder kiezen voor Asheville als overnachtingsplaats, maar maakt niet zoveel uit) en Cherokee. Waarom dan naar Townsend helemaal doorrijden. Dat ligt namelijk nog een flink stuk uit het park en dan maak je die kilometers voor niks. Ik zou gewoon tot Cherokee gaan en dan kijken hoe laat het is, die dag nog naar Clingmans Dome gaan in GSM bijvoorbeeld. Heb je de volgende dag de hele dag voor GSM vanuit Cherokee (dan bijvoorbeeld Cades Cove doen).

Voor het mooie heb je een extra dag nodig in Charleston, maar als je die niet hebt, kan het ook wel zo.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door winterpark »

Ik sluit me helemaal aan bij wat Ing zegt.
Ik zou, daarnaast, kijken of je ruimte kunt halen uit bijv Crystal River. Wat wil je daar twee dagen doen, als je al de Keys en Sanibel hebt gezien?
Ik zou sowieso kiezen voor twee nachten Charleston.
Die rit van St Augustine naar Savannah is ook mooi, je hebt daar prachtige eilanden langs de kust. Dus als je echt wat wilt zien van Savannah zou ik niet na 1 nacht Charleston al doorrijden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

goeie tips! Ik wil vooral afwisseling en dan kan ik inderdaad een dag weghalen bij crystal river (of haal ik die beter weg bij Sanibel/fort myers?)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons?

Bericht door Tipsy_1 »

Nog een optie: na Charleston geen lange rit maar overnachten bij Congaree NP (2 u rijden) waardoor we wel nog tijd hebben voor de stad?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2017

Bericht door ADE01 »

Dat is wel weer een ander soort natuur dan GSM of parken in Florida, maar als je nog meer toevoegd kun je alles enkel vanuit de auto bekijken. Ik schat dat je gemiddeld al op ruim 3 uur per dag in de auto zit momenteel.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2017

Bericht door Tipsy_1 »

3u auto per dag is totaal geen probleem hoor, dat vinden we juist fijn (als het maar geen file is wat we allicht in deze streek meer kunnen verwachten). Ik noem onze reizen altijd "roadtrips".
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2017

Bericht door winterpark »

Als je echt vraagt wat ik bijv zou doen - en wellicht kunnen andere forumleden aangeven of dit een stom idee is - is misschien wel na Fort Myers/Sanibel in 1x doorrijden naar St Augustine. Dan heb je twee extra dagen en kun je het tweede gedeelte van je reis rustiger aan doen. Dan pak je Florida, Savannah/Charleston en GSM wat beter.
Was het sowieso nou nog een optie dat jullie een dag langer konden gaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer