Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste

Bericht door SuzieQ »

Via de zoekfunctie kom ik alleen hele oude ervaringen tegen.
Wie heeft er ervaring met een (korte) (Bahamas) cruise en welke maatschappij is het beste?

Op het oog lijkt Royal Caribbean erg mooi.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Ervaring cruise? Welke maatschappij het beste

Bericht door asv60 »

Mijn vriendin maakt elk jaar 1 à 2 cruises met Royal caribbean en is uiterst tevreden over deze maatschappij.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Ik kan Royal carribean ook heel erg aanraden! Erg lekker eten (beter dan Carnival of MSC) en ook nog betaalbaar.
Zou wel een buitenhut of een balkonhut nemen als ik jou was.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Het is nog niet aan de orde omdat ik geen idee heb wanneer we eindelijk eens naar Florida gaan maar ik vind het zeker een interessante optie. Vrienden van ons cruisen binnen Europa (met HAL) en zijn erg tevreden. Ik hou niet zo van varen en weet niet zo goed wat ik kan verwachten maar zo`n 4 of 5 daagse Caribbean cruise lijkt mij wel iets om te proberen.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner

Wij zijn in 2015 tijdens een rondreis van 2,5 week, 4 dagen op de Bahama's geweest. Ik vond het toen erg leuk. 1 dagje Nassau, 1 dag zo'n eiland van de cruise maatschappij zelf een dag op zee. Alleen cruisen vind ik niet leuk genoeg voor een vakantie maar zo tussendoor was het geweldig. Wij waren pp 300 euro kwijt voor die cruise inclusief al het eten (+water). Alcohol betaal je dik voor maar dat drinken we weinig (dus niks aan boord).
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Met welke maatschappij was dit? Als wij niet in de kerstvakantie "hoeven" dan lijkt mij dit etg leuk om te proberen. Echter in de kerstvakantie onbetaalbaar maar hebben even geen idee hoe of en wanneer het aan de orde zou zijn.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner

Royal Carribean vanaf Cape Canaveral! Wij zaten eerst een week in Orlando, toen vier dagen cruise en vervolgens nog een week roadtrip naar Asheville:)
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Klinkt leuk!
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben 2 jaar geleden met Princess (van de love boat :lol: ) een 5 daagse cruise gemaakt vanaf Fort Lauderdale naar Jamaica en Grand Cayman en vonden dat in één woord fantastisch. :D
Het meest genoten we van de 2 dagen op zee, heerlijk genieten van alles wat een cruiseboot bied.

Dus vorig jaar een Trans Atlantische cruise gemaakt van Fort Lauderdale naar Barcelona met Celebrity, dat vonden we qua eten (wij zijn echte foodies) nog net iets beter dan Princess, en natuurlijk genoeg zeedagen. :D
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Wat leuk!
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner

Harry schreef:Wij hebben 2 jaar geleden met Princess (van de love boat :lol: ) een 5 daagse cruise gemaakt vanaf Fort Lauderdale naar Jamaica en Grand Cayman en vonden dat in één woord fantastisch. :D
Het meest genoten we van de 2 dagen op zee, heerlijk genieten van alles wat een cruiseboot bied.

Dus vorig jaar een Trans Atlantische cruise gemaakt van Fort Lauderdale naar Barcelona met Celebrity, dat vonden we qua eten (wij zijn echte foodies) nog net iets beter dan Princess, en natuurlijk genoeg zeedagen. :D
Naar Princess en Celebrity ben ik onwijs benieuwd maar volgens mij zijn die wel echt een stuk duurder dan Royal Carribean of niet? :) ben wel heeeeel benieuwd geworden naar het eten nu!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Royal Caribbean en Celebrity hebben dezelfde moedermaatschappij en staan allebei erg goed aangeschreven. We zijn een aantal jaar geleden met Celebrity vanaf Miami naar US virgin islands, st maarten en puerto rico gevaren. Erg leuk en heel goed bevallen. Ik heb eerder in Europa een cruise met Royal Caribbean gemaakt. Ook zeer goed en goed georganiseerd. Celebrity vond ik in vergelijking iets luxer, mooier schip, meer specualty restaurants, eggs benedict met zalm als ontbijt :thumbup: enz. HAL hiervoor ook genoemd staat bekend om zn iets oudere clientele.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Chrissie35 »

Ik ben zowel met Royal Caribbean als met Carnival op cruise geweest en ik moet zeggen dat ik Carnival echt niet slechter vond ondanks dat het een stuk goedkoper was. Misschien is de prijs-kwaliteit verhouding zelfs beter. Het eten was prima, de hut groter (zelfde type dus vergelijkbaar) en faciliteiten uitgebreider. Maar ik denk dat het vooral ook ligt aan het schip, is het nieuw of vaart het al 20 jaar en wat heb je voor type hut. Ons RC schip was wat kleiner en ouder, maar echt nog helemaal geweldig hoor, toch vond ik het daardoor bij Carnival misschien prettiger. Ik zou een route kiezen en daar een schip bij kiezen wat je leuk lijkt, dan kan het prijsverschil misschien wel of niet iets uitmaken in je keuze voor een rederij.
winterpark
Amerikakenner

Chrissie35 schreef:Ik ben zowel met Royal Caribbean als met Carnival op cruise geweest en ik moet zeggen dat ik Carnival echt niet slechter vond ondanks dat het een stuk goedkoper was. Misschien is de prijs-kwaliteit verhouding zelfs beter. Het eten was prima, de hut groter (zelfde type dus vergelijkbaar) en faciliteiten uitgebreider. Maar ik denk dat het vooral ook ligt aan het schip, is het nieuw of vaart het al 20 jaar en wat heb je voor type hut. Ons RC schip was wat kleiner en ouder, maar echt nog helemaal geweldig hoor, toch vond ik het daardoor bij Carnival misschien prettiger. Ik zou een route kiezen en daar een schip bij kiezen wat je leuk lijkt, dan kan het prijsverschil misschien wel of niet iets uitmaken in je keuze voor een rederij.
Ben het eigenlijk wel met je eens na even nadenken. Carnival had ook echt goed eten (ook de eggs benedict die hierboven worden genoemd ;)) en we zaten op een net gerenoveerd schip. Plus ik vond de sfeer bij Carnival heel prettig.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Zelf staan we op het punt om onze eerste cruise te maken. Kan dus pas over een paar weken mijn ervaring delen :wink:

Ik heb zelf ook gezocht naar ervaringen en vergelijkingen tussen de verschillende maatschappijen. Op ons AA-forum vond ook ik weinig recente informatie, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de berg informatie op HET cruiseforum cruisecritic.com Echt een goede plek om je in te lezen.

Wij wilden graag een cruise om eens te testen of cruisen ook iets voor ons zou zijn: een soort combi van all inclusive (houden we normaal niet van), maar dan toch ook rondreizen en dingen zien, doen en ontdekken. Ook belangrijk waren voor ons de uitgangspunten: lekker een weekje ontspannen genieten Met een boekje in de zon, lekker eten (zeer belangrijk :thumbup:), relaxt goed entertainment aan boord, een beetje luxe, vriendelijk personeel en niet teveel drukte (geen feestboot). Ook wilden we het gelijk goed doen door te gaan cruisen in de Carribean.
In eerste instantie kwam ik toen uit op een eerste selectie van Celebrity (vrij luxe, lekker eten), Royal Carribean (ook vrij luxe, vrij goed eten, maar meer gericht op actie aan boord), Norwegian (soms iets minder goede reviews dan Celebrity of RC, maar vaak betere prijzen) en Princess (klonk goed, maar kon ik wat minder goed een beeld van vormen dan van de rest). Carnival, MCS, Costa, Holland America en enkele exclusievere maatschappijen vielen voor mij af. Celebrity voelde voor mij als de beste match.

Vervolgens ben ik prijzen gaan vergelijken van de diverse routes in de Carribean, waarbij ik ook de los te boeken vliegprijzen en vliegduur heb laten meewegen. Een betaalbare cruise, maar dure vliegtickets en/of 2x overstap...daar had ik geen zin in. Uiteindelijk kwam ik afgelopen december een mooie aanbieding tegen bij diverse Nederlandse cruise aanbieders voor een binnenhut op de Celebrity Reflection voor een 8-daagse West Carribean reis (feitelijk 6 volle dagen, waarvan 2 zeedagen) eind maart vanuit Miami, waarbij ik ook goed geprijste vliegtickets vond met goede vluchtduur. Een balkonhut had mijn voorkeur, maar dat zou dubbel zo duur uitpakken. Voor deze eerste kennismaking gekozen voor de binnenhut: deze was boekbaar voor 550 euro pp (zelf de duurste binnenhut met goede ligging aan boord gekozen á 590 euro pp). Voor vluchten naar Miami is er veel aanbod en dat zie je terug in goede prijzen en vluchttijden/-duur. Zelf 350 euro betaald voor een Lufthansa vlucht vanuit Dusseldorf via Frankfurt.

Hopelijk heb je iets aan mijn recente zoektocht ervaring.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Een binnenhut lijkt me helemaal niks op zo'n cruise schip. Erg beklemmend. Zou minimaal voor een buitenhut gaan (met een raam dus), met voorkeur een balkonhut. Maar misschien is dit persoonlijk.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je een beetje claustrofobisch bent zou ik nooit een binnen hut nemen, heel persoonlijk dus.
Voor de cruise beleving maakt het niet veel uit, je maakt allemaal gebruik van dezelfde gemeenschappelijke ruimtes, en het is veel goedkoper dan een balkon hut.
De eerste keer met Princess hadden we een mini suite aan de rechterkant van het schip, op dat schip zat ook een zwembad op het achterdek en ik vond het geweldig om naar het kielzog te kijken, zo rustgevend. Dus bij Celebrity hadden we een kamer met balkon achterop het schip, zo heerlijk om daar te zitten, boekje, wijntje, uitzicht, geen internet........., ultiem genieten.
Ohhhh, ik ga een cruise uitzoeken. :D
BigAppleLover
Amerikafan

Bericht door BigAppleLover »

Edman! schreef:Een binnenhut lijkt me helemaal niks op zo'n cruise schip. Erg beklemmend. Zou minimaal voor een buitenhut gaan (met een raam dus), met voorkeur een balkonhut. Maar misschien is dit persoonlijk.
Het inderdaad iets persoonlijks lijkt me. Een balkonhut lijkt me ook geweldig, maar in ons geval zou dat ongeveer 1100 euro p.p. gaan kosten (buitenhut met enkel een raam was niet veel goedkoper), terwijl we nu dus minder dan 600 euro pp kwijt zijn. Een erg groot prijsverschil terwijl je, zoals Harry ook al aangeeft, van precies dezelfde faciliteiten aan boord gebruik maakt.
Natuurlijk lijkt het ook mij heerlijk om 's ochtends je schuifpui open te schuiven een een kopje koffie op je eigen terrasje te drinken (of 's avonds met een glaasje :wink: ), maar van de andere kant las ik ook bij veel mensen die binnenhut boekten dat ze de hut puur gebruikten om te slapen en zich op te frissen. Voor de rest zou een binnenhut ervoor zorgen dat je eerder en meer gebruik maakt van de talloze barretjes en andere faciliteiten aan boord. Bovendien kun je voor hetzelfde geld ongeveer 2x een cruise maken :D

Maar nogmaals.....voor iedereen is de ideale cruisebeleving natuurlijk anders. Ben in ieder geval benieuwd hoe het cruisen (en de binnenhut) ons gaat bevallen.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Edman!
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Een hotelkamer vind ik ook belangrijk bij een vakantie ervaring, dus hecht er meer waarde aan. Als mensen de kamer puur en enkel gebruiken om te slapen en op te frissen dan snap ik ook wel dat een gevangeniscel, maar dan zonder raam, misschien al prima is. :wink:
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik hoef niet perse een heel balkon, vind het veel gezellig om in de gemeenschappelijke ruimtes te zitten en een beetje mensen te kijken. Een hut met een raampje daarentegen is wel fijn als het prijsverschil niet te groot is. Het is toch wel leuk om als je 's ochtends wakker wordt te zien of de zon al op is en waar je bent.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer