Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Orlando Disney Vakantie 2018

Bericht door Duklo »

Mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht! Brings back sweet memories aan de tijd dat onze kids die leeftijd hadden.

Ik sluit me volledig bij de voorgangers aan. Sla Animal Kingdom niet over. Het credo van AK is; Natazu. Spreek het maar eens hardop uit en het zegt genoeg :lol:

Over de vliegtickets; neem als mogelijke aanvlieghaven ook Tampa mee in de zoektocht.

Happy planning :!:
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

Na alle reacties weer gelezen te hebben en toch ook de vele enthousiasme reacties van park Animal Kingdom, gaan we dit toch ook opnemen in onze vakantie.

We kiezen bewust niet voor zo’n airboatride, mede omdat op die wateren het barst van de muggen en mijn zoon, eenmaal geprikt, hier een enorme allergische reactie op krijgt.

Afhankelijk van wanneer we precies vertrekken daar pas ik dan ook de planning op aan. We proberen het dan zo te plannen dat we niet in het weekend daar naar parken gaan ivm de drukte.

Planning za 14-07-2018
Dag 1 = vlucht
Dag 2 = Rust (’s avonds outlet shoppen)
Dag 3 = Kennedy Space center
Dag 4 = Rust
Dag 5 = MK
Dag 6 = MK
Dag 7 = vrij - outlet shopping
Dag 8 = Epcot
Dag 9 = Disney studio’s
Dag 10 = vrij
Dag 11 = AK
Dag 12 = Clearwater Beach
Dag 13 = vrij
Dag 14 = Daytona Beach
Dag 15 = vrij
Dag 16 = Universal Studios
Dag 17 = Island of adventure
Dag 18 = Outlet shoppen
Dag 19/20 = terugvlucht

Daarnaast hebben we ook nog alternatieve vertrekdagen zoals do 12 juli 2018 en vrijdag 13 juli (hopelijk geen ongeluksdag :cry: ) en zoals hierboven de zaterdag 14 juli.

Dan de vraag nog, Daytona Beach of Clearwater Beach of allebei?????

Naast de luchthaven Orlando, moet ik Miami (of juist niet) en Tampa ook meenemen?? Zijn dit de enige opties??? En scheelt dit echt zoveel geld??

En dan het volgende nog we willen nog 2 zachte koffers kopen voor onze kinderen (formaat is tussen de grootste koffer en handbagagekoffer in) wat voor type auto raden jullie mij aan om daar te gaan huren?? Ben zelf erg lang 1.93m en we reizen in totaal met 2 volwassenen, 2 kinderen + 2 grote koffers en 2 middelkoffers (waarschijnlijk zachte koffers)

Al met al weer veel vragen….

P.s. wie heeft nog aanvullingen of suggesties qua indeling planning
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

wie heeft nog aanvullingen of suggesties qua indeling planning van bericht hierboven?
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Duklo »

Als luchthavens neem ik altijd de volgende opties; Orlando, Tampa, Fort Lauderdale & Miami.
Als je via Fort Lauderdale of Miami vliegt zijn dag 2 en de laatste dag reisdagen waarbij je op dag 2 bij aankomst in Greater Orlando nog alle tijd hebt om te shoppen.

Wij huurden voor onze Orlando vakanties altijd een midsize SUV, type RAV4 of Equinox. Met wat gepuzzel kunnen daar met gemak 2 harde koffers en 2 zachte medium koffers in. Voor een roadtrip zou ik dit formaat niet aanraden, maar de langste afstand die jullie met alle bagage gaan rijden is max. een uurtje of 4 rijden.

Dan nog even over de planning op zich. Mooie opzet, ik zou echter met de definitieve invulling van de Disney dagen even wachten tot de tijden en Extra Magic Hours voor jullie periode bekend zijn. Even "Disney voor gevorderden"..... Wij vermijden altijd de parken waar die dag de Extra Magic Hours zijn en gaan juist naar het park waar de dag ervoor die uren waren. Zoals eerder in dit topic aangegeven mogen de hotelgasten die "on property" verblijven gebruik maken van de Extra Magic Hours. Mag jij raden waar al die bezoekers naar toe gaan en in welk park het het drukst is op die dag..... Juist ja, het park met de Extra Magic Hours. Diezelfde mensen gaan de dag erna naar het park dat die dag deze uren heeft en zijn dus niet in het park dat de dag ervoor de EMH had.

Succes met de planning en vooral heel veel plezier met de voorbereidingen :D
Gast

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Gast »

---
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door jess85 »

Hey.
Wij zijn nu al 3 keer geweest naar orlando en de parken.
Voor planning kijken wij ook steeds naar crowd calendar om te zien welk park het minst druk is. Altijd leuker wanneer je minder lang moet wachten.
Bijv. Www.thedibb.co.uk

Wij huurden steeds een villa met zwembad. Maar prijzen zijn serieus de hoogte in gegaan. In 2011 hebben we villa gehuurd voor 14 dagen aan 900 eur. Vorig jaar was dat 1300 eur. En dat na lang zoeken. Veel hangt wel af van locatie en grootte villa en zwembad of niet. Hoe dichter bij disney hoe duurder meestal. Op homeaway vind je ruime keuze. We vinden dit de meest aangename manier. Je kan dan ook makkelijk takeout doen of gewoon dagje genieten van zwembad. Veel villas hebben ook pooltable en andere spelletjes.

Qua auto kan je heel goedkoop een midsize suv nemen. Aan te raden voor bagage.

Voor MK dien je idd met kids 2 dagen te nemen. Is ook het drukste park. Dus er (heel) vroeg zijn is een must.
Je fastpasses kan je nu online vooraf reserveren en dat moet je echt wel doen. Is vanaf maand op voorhand. Als je in disney hotel verblijft mag je al 2 maanden op voorhand dit doen. Neemt wel beetje van de relaxheid weg vonden wij. In 2011 waren het nog fastpasses in park zelf.

Universall parken vonden wij ook heel sjiek. Zeker het HP gedeelte is prachtig.
Daarnaast deden wij ook nog seaworld en busch gardens. Ook zeker de moeite.
En discovery cove is leuk als je met dolfijnen wil zwemmen.

In onze blogs vind je verslagen van ter plaatse.

Groetjes
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door jess85 »

Ohja en zeker AK doen want Avatar opent dit jaar. Heel nieuw stuk. Grootste bijbouw totnogtoe. Althans tot star wars opent in HS in 2019.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

:shock: en dan ben ik ook nog een enorm star wars fan...... :shock:
Maar wil niet nog een jaar wachten...

en wat vinden jullie van Clearwater beach en Daytona Beach, allebei de moeite waard? of is het te veel van het goede?
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Teebee »

Universal Studios: Boek 1 nacht bij één van de drie Universal Hotels, ga naar daar om 8h 'smorgens, zet je bagage weg in baggage storage, en vraag je 4 fastpasses aan die je gratis krijgt, en je kan twee dagen profiteren van de passes, als je 's anderdaags uitcheckt kan je nog steeds die dag de pass gebruiken, wat je voor vier personen een smak geld bespaart!
AfbeeldingAfbeelding
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

Hoi, nu had ik nog 2 vragen. Als ik bij homeaway kijk, zie ik prijzen van 120 dollar per nacht of hoger. Kan iemand mij een indicatie geven waar ik op moet rekenen als ik in juli 2018 (vanaf 12/13 juli) 2.5 week in een villa zit en wat een mid size suv kost voor die periode. Heb echt geen idee.

Mvg
Cartman75
paulvanella
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jun 2013, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Belgie

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door paulvanella »

Beste, wij hebben 10 dagen Orlando gedaan met onze 11 jarige dochter. Wij sliepen in Buena Vista Lake in het Bleu tree resort, appartement in leuke setting met zwembaden. top locatie voor alle parken in Orlando. Wij hebben daar een pakket gekocht van drie pretparken. Discovery cove+ Seaworld+Seaworld aquatica+Busch Garden. met Dit pakket kan je 14 dagen de parken in behalve Discovery Cove.
Discovery Cove is voor ons en vele andere the best ever, vooral met kids. het is wel duur, maar door die andere parken erbij te nemen vonden wij dit oke. In Discovery cove kan je zwemmen met de dolfijnen, zwemmen in ondiepe pools, tuinen, snorkelen, ontbijt en lunch inbegrepen. je wordt er top verwend, lees hier de website over. Wel lang!!!!! op voorhand reserveren, is beperkt in aantal personen per dag, echt een top ervaring hoor. Bush gardens ligt in Tampa, 1.30 rijden, super pretpark voor kids met een grote zoo in verwerkt.
Seaworld een echt kinder pretpark( ook voor de grote hoor) Seaworld aquatica, zwembaden, glijbanen, kinderzwembaden, dolfijnen....dus die drie parken kan je ongelimteerd in en uit. Epcot vonden wij heeeeeeeel wijs, ondisney, net daarom top, het is een doe en kijk park, vuurwerk show vonden wij the best in orlando. De andere disney parken, geen ervaring,in Parijs is er een copie, allee niet allemaal natuurlijk. nu gaan we terug met pasen 2018, voor de Universal parken, kennedy space, en zeker terug Bush garden. hou er rekening mee, zomer erg heet, elke dag onweders, bliksems, parken blijven wel open, attracties stoppen soms 1 a 2 uur voor de veiligheid. hebben 1 pech dag gehad, om 11uur onweer tot middernacht.
have fun paulvanella
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

weet trouwens iemand wanneer vliegtuigmaatschappijen tickets aanbieden voor juli 2018 of kijk ik al veel te vroeg?

en zijn die disneytickets vaste prijs of komen daar ook aanbiedingen van? wanneer is dat de beste tijd om te bestellen?
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

heeft niemand de informatie die ik nodig heb??? :cry:
Anneke1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2016, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Anneke1 »

Ik heb vorig jaar de vliegtickets begin december gekocht, was al vanaf oktober aan t zoeken en kon toen dus ook al de prijzen zien en boeken.

disneyworldtickets heb ik gekocht via attractionsdirect.ie
Deze heb ik ook in december gekocht, hen 100 euro aanbetaald en de rest 6 weken van tevoren betaald en had toen de tickets met twee dagen in huis. Wij hadden 14 dagen kaarten voor de prijs van 7 en ik heb deze nergens goedkoper gezien.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door harryh »

Cartman75 schreef:heeft niemand de informatie die ik nodig heb??? :cry:
Misschien even de moeite doen om in het juiste topic te kijken zou helpen... Die vraag over vliegtickets is al veel gesteld, zie viewtopic.php?f=30&t=67811
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

harryh schreef:
Cartman75 schreef:heeft niemand de informatie die ik nodig heb??? :cry:
Misschien even de moeite doen om in het juiste topic te kijken zou helpen... Die vraag over vliegtickets is al veel gesteld, zie viewtopic.php?f=30&t=67811
deze link stuurt mij naar de autohuur, die ik al gelezen had.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door harryh »

oeps dat had "Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4" moeten zijn, daar is die vraag al vaker gesteld.
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door DaisyT »

Op www.undercovertourist.com kun je kaarten kopen. Ik heb daar afgelopen vankantie in Florida gebruik van gemaakt. Wij zijn in april 2017 geweest.

Wat ook erg leuk is om te doen is een Swamp tour. Wij hebben dat gedaan bij Kissimee Swamp Tours. Ff wat anders...rust...wind....natuur.

Verder sluit ik me aan bij al gemaakte opmerkingen over parkverdeling en budget.
Jeske
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jun 2016, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Jeske »

Wij zijn in Augustus naar Florida geweest. Met 2 tieners.
En hadden een hopper pass voor de Disneyparken. Wat wij vonden is dat je beter een hele dag in 1park kan blijven... misschien met het speciaal transport aan 39 USD dat het te doen is, maar anders niet... Eigenlijk kan je in elk park een hele dag rondlopen, en van het éne park naar het andere hoppen zeker in de hitte en de drukte in de zomer, is extra vermoeiend. (en wij hebben ook rekening gehouden met de crowdmeter) Wij hadden in ieder geval heel wat geld kunnen uitsparen. Beter een dagje langer Disney dan die hopper pass... Dat vinden wij toch.
Inderdaad zeker Animal Kingdom niet overslaan! Is het beste park. Het park waar wij allevier het meeste van hebben genoten.
De nieuwe Avatar attractie moet je zeker doen. Wij hadden een wachttijd van meer dan 2 uur en nadien zeiden we van, het was lang wachten waard... we waren er stil van geworden zo mooi :)
Wij hebben geen villa geboekt maar een hotel: Double Tree by Hilton Disney Springs. Zij hebben bussen naar de Disney parken en Disney Springs. Na sluitingstijd van de parken is het wel heeel druk op deze bussen. Een taxi terug is dan een betere optie. Maar in de ochtend was het perfect.
Het hotel heeft mooie kamers, een lekker ontbijt (met kids kan je een familiepakket boeken inclusief ontbijt. Wij betaalden ongeveer 1100USd voor onze one-bedroom suite met ontbijt voor 1 week.
En er is een mooi zwembad.
Wij hebben ook naar villa's gekeken maar vonden uiteindelijk de prijzen heel duur. Meestal kwam er nog een flink bedrag bij om het (kleine) zwembadje te laten verwarmen. Ook hadden wij liever een hotel, zodat je 's morgens gewoon kan ontbijten, zonder dit zelf te moeten bereiden, en 's avonds eventueel nog iets bij de bar te gaan drinken.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Cartman75: Orlando Disney Vakantie 2018.

Bericht door Cartman75 »

Helaas zijn de plannen gewijzigd!!!

De zomervakantie krijgen we met ons werk nu niet goed afgestemd daarom hebben we besloten om nu in de meivakantie 2 weken naar orlando te gaan.

Echter weet ik niet wat de beste tijd is om je vliegtickets te boeken. Hoe het nu staat willen we op 19 april 2018 vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer