Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

Hallo allemaal,

Na meerdere reizen in Azie, redelijk spontaan besloten om de volgende vakantie naar Amerika te gaan (onder het mom van 'willen we toch ook wel een keer gezien/meegemaakt hebben')

Redelijk last minute besloten (voor ons doen tenminste, want normaal zit er wel minimaal 6 maanden tussen het boeken van de vliegtickets en de vertrekdatum) maar nu op 4 jan de vliegtickets gekocht en 13 maart vertrekken we (mijn vriend en ik) al!

Nu dus heel druk met de voorbereidingen bezig en gelukkig heel veel informatie op dit forum te vinden!

We hebben een opzet van onze route gemaakt:

ma 13 Amsterdam -Orlando
di 14 Orlando (bijkomen, shoppen, savonds dinershow?)
wo 15 Orlando (Universal studio's?)
do 16 Orlando - Jacksonville
vr 17 Jacksonville
za 18 Jacksonville - Chipley
zo 19 Chipley - New Orleans
ma 20 New Orleans
di 21 New Orleans
wo 22 New Orleans
do 23 New Orleans - Pensacola
vr 24 Pensacola-Tallahasee
za 25 Tallahasee
zo 26 Tallahasee -Tampa
ma 27 Tampa (Pretpark/Big cat rescue/Dali?)
di 28 Tampa - Miami
wo 29 Miami (everglades)
do 30 Miami
vr 31 Miami - Orlando
za 1 Orlando - Amsterdam

We willen perse ook naar New Orleans toe, nu hebben we met behulp van Google-maps wat stadjes op de route uitgekozen om te overnachten/tussenstop, omdat het niet in 1x te rijden is. Misschien iemand anders nog tips voor andere plaatsjes?

Heeft iemand ervaringen met de Medieval Times dinershow?
WesselvI
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2016, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door WesselvI »

Dag Denise,

Leuke trip heb je voor de boeg! Ik zou, als je dan toch in Miami bent, Key West (of in ieder geval de Keys) proberen mee te pakken. Is nog wel enkele uren rijden vanaf Miami maar ik vind het meer dan de moeite waard!
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

Bedankt voor de tip!
We zaten er ook al aan te denken ja, maar omdat het toch wel weer stukje rijden is twijfelen we nog. Denk dat het een last minute beslissing gaat worden ter plaatse.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Vito »

In jullie strakke schema zou ik Key West maar weglaten. Je zit toch al heel veel in de auto. Ik heb het idee dat jullie je alleen maar concentreren op steden. Is dat bewust? Er is nog zoveel moois te zien buiten de steden om.
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

@Vito
Nee niet perse bewust, meer omdat er zoveel te zien is en we maar weinig tijd hebben. Heb jij wat tips buiten de steden om?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door PSVwally »

Het is natuurlijk waar je eigen interesses liggen. Ik kan alleen zeg maar het stuk tussen Orlando en Miami beoordelen en ik vind dat het stuk Mexicaanse golf tussen Tampa en Naples er heel bekaaid vanaf komt. Ik zou als je nergens anders kunt schuiven misschien de volle dag Tampa daar voor inzetten. Sarasota, Myakka River SP, Sanibel Island, om er maar een paar te noemen. Persoonlijk zou ik ook niet Tampa ingaan als je van Tallahassee daarheen komt. Maar eerder aan de kust blijven rond Dunedin/Clearwater of zelfs St. Petersburg.

Wat is je doel van de volle dag Jacksonville?
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door pretberg »

Zelf zou ik als er geen bijzondere reden is om naar Jacksonville te gaan vanaf Orlando naar Tallahassee rijden en de volgende dag naar New Orleans, om dan op de weg terug vanuit New Orleans het wat rustiger aan te doen en bijvoorbeeld langs de kust terug te rijden. Zijn een aantal leuke plaatsjes langs de Stateroad 98.

Heb je 2 redelijke rijdagen ( 4 uur en 6 uur via de Interstate) achter elkaar maar wel meer ruimte in het reisschema na New Orleans.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door winterpark »

Ik sluit me aan bij pretberg, Jacksonville is niet zo boeiend hoor. Idd, snel naar New Orleans en het daarna rustiger aan doen als je per se die kant op wil :) Vanaf New Orleans kun je dan nog veel tijd doorbrengen met het zien van de kust. Ik zou persoonlijk niet helemaal nog naar Miami gaan, de Everglades zijn mooi, maar je kunt ook na New Orleans een swamp tour doen in Slidell. Volgens velen op dit Forum mooier dan de Everglades :D Ik vraag me ook wel af of je je zoveel dagen kunt vermaken in New Orleans. Wellicht een idee om wat routes te lezen in het Florida gedeelte van dit Forum, om een idee te krijgen van wat leuke plekken. Of kijk bijv. op de websites van Tioga Tours en Arke om te zien welke plaatsen zij aan doen (maar let dan niet op de snelheid waarmee ze er doorheen gaan, da's weer niks).
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

Oke bedankt voor alle reacties!

Ja Miami is eigenlijk ook meer als reserve erin gezet, dat waren eigenlijk 3 dagen die we 'over' hadden. Maar denk inderdaad dat in die ga schrappen en die dagen ergens anders in ga zetten.

Jacksonville niet om een specifieke reden gekozen, meer van 'handig als stop tussendoor en fijn bij de kust, voor een dagje strand/rust'. Maar dat is niet echt aan te raden dus. Hmm misschien dan toch eens kijken om de route beetje om te gooien. :roll: vind het zo lastig, zo weinig tijd en zoveel te zien.. En we gaan over 19 dagen al! *nog zoveel in te lezen :shock: *
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

Oke nou aan de hand van reacties en andere verslagen de route wat aangepast, ziet er nu alsvolgt uit:

Ma 13 vlucht amsterdam-orlando
di 14 Orlando
wo 15 Orlando Universal studio's
do 16 Orlando - Tallahasee
vr 17 Tallahasee - New Orleans
za 18 New Orleans
zo 19 New Orleans
ma 20 New Orleans
di 21 New Orleans - Pensacola
wo 22 Pensacola - Panama City
do 23 Panama City - Perry
vr 24 Perry - Tampa
za 25 Tampa (bush gardens?)
zo 26 Tampa (dagje Clearwater?)
ma 27 Tampa (dagje Saint peter?)
di 28 Tampa Fort Myers
wo 29 Fort Myers
do 30 Fort Myers
vr 31 Fort Myers Orlando
za 1 vlucht Orlando -Amsterdam

Na New Orleans is de route nog wel flexibel. Ik heb nu overnachtingsplaatsjes gekozen op telkens +/- 3 uur rijden. Ik wil me daar nog iets verder in verdiepen. Of heeft iemand uit ervaring tips langs die route?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Ruud2004 »

Misschien een idee om een dag te winnen en gelijk van Panama City Beach naar Tampa te rijden? (Google geeft 5.37uur rijtijd aan) Dan sla je Perry over, is niet echt bijzonder daar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Denise131
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2016, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Denise131 »

Oke bedankt voor de tip, neem het mee. :thumbup:
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Christian »

Als je aan het eind toch weer in Orlando komt, zou ik de eerste dagen zeker niet in Orlando verblijven, maar gaan rijden.
De eerste ochtend in Orlando ben je ivm jetlag enorm vroeg wakker. Zo rond de klok van 04:00 of 05:00uur. Dit is eigenlijk veel te vroeg om je in Orlando te vermaken en die tijd moet je dus uitzitten tot Orlando "wakker" wordt. Ik zou deze tijd gebruiken om naar Tallahassee te rijden. Tegen de tijd dat je daar aankomt begint daar het leven "wakker" te worden. En heb je een volle dag daar nog te besteden. Deze jetlag blijft vaak een aantal dagen aanhouden en aangezien je de eerste periode veel moet rijden, moet je daar dus nuttig gebruik van maken.
Boodschappen kun je onderweg doen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Denise131: eerste keer Amerika is een feit! Tips?

Bericht door Ing »

De eerste ochtend in Orlando ben je ivm jetlag enorm vroeg wakker. Zo rond de klok van 04:00 of 05:00uur. Dit is eigenlijk veel te vroeg om je in Orlando te vermaken en die tijd moet je dus uitzitten tot Orlando "wakker" wordt.
(...) Deze jetlag blijft vaak een aantal dagen aanhouden
Dit is niet per se een gegeven hoor... Rond een uurtje of 3.00/4.00 word ik altijd wel eventjes wakker, maar dan probeer ik gewoon weer verder te slapen of in ieder geval lekker in bed te blijven liggen. Immers, als je er pas om 11 uur in bent gegaan na een lange reisdag, moet je ook gewoon proberen je uurtjes slaap te pakken. Je kunt jezelf veel beter 'dwingen' aan het ritme aan te passen, dus minimaal blijven liggen tot een uurtje of 7 (en dus de dag ervoor ook gewoon pas rond bedtijd gaan slapen, en niet als je vroeg aankomt al direct je bed in te duiken). Heb je de rest van de reis geen last meer van een jetlag, gewoon gelijk aanpassen aan het ritme daar. Je blijft inderdaad last houden van de jetlag als je eigenwijs gewoon super vroeg blijft opstaan. Gewoon even doorzetten die eerste dag.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer