Rondreis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis Florida

Bericht door dirkL »

Wij zijn (4 personen) van plan om een rondreis door Florida te doen met een huurwagen. Wij zouden over New York (04/07/2017) vliegen en daar 2 nachten verblijven en vervolgens naar Miami vliegen om aldaar onze rondreis te beginnen. Vervolgens naar Fort Lauderdale rijden (1 nacht) , Cocoa Beach - Kennedy Space Center (1 nacht), Orlando - pretparken (3 nachten), Sarasota (1 nacht), Naples (1 nacht) - Everglades, Key Largo (1 nacht), Key West (1 nacht) en vervolgens terug naar Miami (2 nachten) en vervolgens vlucht naar Brussel (18/07).

Daar wij enkele jaren geleden reeds in New York zijn geweest nemen we hiervoor slechts 2 dagen daar we enkel het One World Trade Center willen bezoeken en 1 dag shoppen. Weet er iemand of er op 04/07 de winkels aldaar open zijn?

Voor de tour in Florida heb ik meerdere vragen.
1. Heeft er iemand goede tips om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken, eventueel een uitgewerkt programma?
2. Zijn er andere plaatsen die we zeker niet mogen missen dan de reeds opgesomde plaatsen?
3. Is 1 dag voldoende om de Everglades te bezoeken? Zo ja, wat mogen we zeker niet missen?
4. Alle tips zijn welkom
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Rondreis Florida

Bericht door Vito »

1. Misschien kun je beter via een reisbureau boeken met routebeschrijving als je een compleet uitgewerkt programma wilt hebben. :wink:

2. Ik mis Daytona Beach en St. Augustine

3. Het ligt eraan wat je wilt doen in de Everglades. Vanuit Naples bij vroeg vertrek kun je prima een airboattocht in Everglades City maken, Shark Valley met een tramtour bezoeken en nog de Anhinga Trail bij het Homestead gedeelte lopen, maar dan houdt het wel op en ben je al laat in Key Largo.

4. Wat voor tips wil je nog? Als algemene tip: lees je in! Reisverslagen, topics hier enz enz.
Gebruikersavatar
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 feb 2015, 12:51
Contacteer:

Re: Rondreis Florida

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Misschien heb je iets aan mijn reisverslagen?
Die vind je hier: http://www.stripesandstars.nl/roadtrip- ... -key-west/

St Augustine zou ik ook aanraden als je daar tijd voor hebt.
Ik heb ook de natuur in Florida op een rijtje gezet, misschien is dat ook leuk. Ligt eraan waar je interesses liggen natuurlijk :)
http://www.stripesandstars.nl/11-redene ... emming-is/

Veel voorbereidingsplezier
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Rondreis Florida

Bericht door Trails »

St. Augustine is zeker de moeite waard.

De westkust vinden wij niks aan. We zijn vorig jaar voor het eerst in de Panhandle geweest en vonden het daar schitterend.
We houden erg van de natuur in Florida en wandelen veel.
Bekijk onze verslagen eens (en die van anderen natuurlijk): http://www.schoutenjanssen.nl/
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Florida

Bericht door dirkL »

Al bedankt voor de fijne reacties. Wij zijn nog volop aan het plannen. Als ik de reacties goed begrijp moeten wij St. Augustine opnemen in onze planning. Indien er nog tips, reisroutes zijn gelieve mij deze dan te bezorgen. Alle informatie is welkom.

Weet er toevallig iemand of op 04/07/2017 (Amerikaanse feestdag) alles open is in New York?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rondreis Florida

Bericht door harryh »

Trails schreef:De westkust vinden wij niks aan.
Beetje ongenuanceerde opmerking als je niet uitlegt waarom je er niets aan vindt, daar heeft de TS (dirkL) dan weinig aan.
Bovendien wil hij een rondreis maken, dan is de westkust niet te vermijden ;)

Denk dat velen hier het overigens niet met je eens zijn, de westkust heeft zoveel te bieden. Natuur, stranden, Sanibel/Captiva, Siesta Key, Myakka State Park, Naples, Fort Myers, Tampa/St Pete etc. En zie ook het topic over Sarasota en omgeving hier.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Rondreis Florida

Bericht door Vito »

Ik wou net zeggen: de Westkust niets aan :oops: Ben jij wel aan dezelfde Westkust als ik geweest? Het is er juist schitterend en samen met de Keys mijn favoriete stuk Florida.
Ik vind Orlando en omgeving dan weer niets aan. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is.
Dirk, zeker de Westkust niet afraffelen, het is er schitterend :wink:
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Florida

Bericht door dirkL »

Aangepaste route via St. Augustine.

Wij zijn (4 personen) van plan om een rondreis door Florida te doen met een huurwagen. Wij zouden over New York (04/07/2017) vliegen en daar 2 nachten verblijven en vervolgens naar Miami vliegen om aldaar onze rondreis te beginnen. Vervolgens naar Fort Lauderdale rijden (1 nacht) , Cocoa Beach - Kennedy Space Center (1 nacht), St. Augustine via Daytona Beach (1 nacht), Orlando - pretparken (3 nachten), Sarasota (1 nacht), Naples (1 nacht) - Everglades, Key Largo (1 nacht), Key West (1 nacht) en vervolgens terug naar Miami (2 nachten) en vervolgens vlucht naar Brussel (18/07).

Daar wij enkele jaren geleden reeds in New York zijn geweest nemen we hiervoor slechts 2 dagen daar we enkel het One World Trade Center willen bezoeken en 1 dag shoppen. Weet er iemand of er op 04/07 de winkels aldaar open zijn?

Voor de tour in Florida heb ik meerdere vragen.
1. Heeft er iemand goede tips om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken, eventueel een uitgewerkt programma?
2. Zijn er andere plaatsen die we zeker niet mogen missen dan de reeds opgesomde plaatsen?
3. Is 1 dag voldoende om de Everglades te bezoeken? Zo ja, wat mogen we zeker niet missen?
4. Alle tips zijn welkom
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis Florida

Bericht door dirkL »

Wij zijn (4 personen) van plan om een rondreis door Florida te doen met een huurwagen. Wij zouden over New York (04/07/2017) vliegen en daar 2 nachten verblijven en vervolgens naar Miami vliegen om aldaar onze rondreis te beginnen. Vervolgens naar Fort Lauderdale rijden (1 nacht) , Cocoa Beach - Kennedy Space Center (1 nacht), St. Augustine via Daytona Beach (1 nacht), Orlando - pretparken (3 nachten), Sarasota (1 nacht), Naples (1 nacht) - Everglades, Key Largo (1 nacht), Key West (1 nacht) en vervolgens terug naar Miami (2 nachten) en vervolgens vlucht naar Brussel (18/07).

Heeft er toevallig iemand een volledig uitgewerkte reisroute i.v.m. de bezienswaardigheden die ik zeker niet mag missen?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis Florida

Bericht door boonens »

Misschien heb je wat aan mijn route + highlights in dit eerdere bericht van mij: viewtopic.php?f=11&t=62895&p=1031804#p1031804
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rondreis Florida

Bericht door harryh »

lees even wat posts hieronder - die vraag komt vaker voorbij ;)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Rondreis Florida

Bericht door chippie777 »

Ik snap dat je graag een reisplan kant en klaar wilt hebben maar dat is haast onmogelijk. Alleen jij weet wat jij leuk vindt. Ik had, bij mijn eerste reis dezelfde vragen. Toen werd mij geadviseerd om vooral veel blogs/reisverslagen te lezen. Dat was voor ons echt de oplossing. Dan ga je vanzelf uitvinden wat bij je past en kun je gerichter vragen stellen. Ik raad dat jou ook echt aan. Onze Florida reizen waren in 2011 en 2012, maar er staan vast zaken in die je kunt gebruiken. (of juist niet :-) )
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Rondreis Florida

Bericht door T_Erkens »

DirkL een volledig uitgewerkte reisroute heb ik niet voor je, wel 2 reisverslagen waar we de meeste locaties van jou reis aandoen.

https://tomenlon.wordpress.com/

De opmerking dat het Westen van Florida niks is, zou ik met een korreltje zout nemen. Wij vinden de Westkust namelijk mooier dan de oostkust, het is er allemaal wat rustiger en relaxter. Naples vinden wij prachtig, een mooie uitvalsbasis om een paar nachten te blijven en vanuit daar bijvoorbeeld Sanibel Island, Marco Island of de Shy Wolf Sancutary te bezoeken. Clearwater Beach is ook mooi met prachtige stranden. Wat me trouwens opvalt is dat je voornamelijk overal 1 nacht blijft, dat is wel erg kort voor de meeste plekken. Ik adviseer je keuzes te maken, bijvoorbeeld Sarasota en Naples, kies 1 van de 2 en verblijf er dan 2 nachten. Dan heb je ook daadwerkelijk de tijd om iets te bezichtigen. Succes met plannen.
dirkL
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Florida

Bericht door dirkL »

Dank u voor de toffe reacties. Indien nog suggesties altijd welkom :
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer