Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Universal Studios én Islands of Adventure in 1 dag?
-
Generation Tracks
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Universal Studios én Islands of Adventure in 1 dag?
Dag allemaal,
Wij (twee eind dertigers en een dertienjarige dochter) gaan in april naar Orlando en willen sowieso graag naar Islands of Adventure.
Nou keek ik even op de officiële website wat ik voor drie personen kwijt was voor drie tweedaagse kaarten voor een combi van Islands of Adventure en de Studios (dus met de Potter trein tussen beide parken). Ik kwam uit op 660 (!) euro.
Dat lijkt me wat gortig.
Daarom de vraag: kan dat goedkoper? Of anders: Zijn de Studios en Island of Adventure in april in één dag ook goed te doen?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Wij (twee eind dertigers en een dertienjarige dochter) gaan in april naar Orlando en willen sowieso graag naar Islands of Adventure.
Nou keek ik even op de officiële website wat ik voor drie personen kwijt was voor drie tweedaagse kaarten voor een combi van Islands of Adventure en de Studios (dus met de Potter trein tussen beide parken). Ik kwam uit op 660 (!) euro.
Dat lijkt me wat gortig.
Daarom de vraag: kan dat goedkoper? Of anders: Zijn de Studios en Island of Adventure in april in één dag ook goed te doen?
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Universal Studios én Islands of Adventure in 1 dag?
Als het je eerste keer Universal/Orlando is dan zou ik er zeker niet voor kiezen om 2 parken op 1 dag te bezoeken.
Ja het is veel geld maar je kunt dit soort parken niet vergelijken met een willekeurig pretpark in Nederland.
Er is gewoon heel veel te doen en te zien.
Het kan overigens wel iets goedkoper. Bijvoorbeeld via http://www.attractionticketsdirect.de/o ... ndo-resort
Of http://www.attractionticketsdirect.ie/o ... rt-tickets
Ja het is veel geld maar je kunt dit soort parken niet vergelijken met een willekeurig pretpark in Nederland.
Er is gewoon heel veel te doen en te zien.
Het kan overigens wel iets goedkoper. Bijvoorbeeld via http://www.attractionticketsdirect.de/o ... ndo-resort
Of http://www.attractionticketsdirect.ie/o ... rt-tickets
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wij zijn afgelopen zomer 1 dag geweest en beide parken bezocht. We hebben hier toen wel bewust de keuze voor gemaakt (vanwege tijd en budgettaire redenen), en we wisten vooraf dat we niet alle attracties konden doen (en dus hebben we vooraf keuzes gemaakt). Het park was wel van 9 tot 10 of 11 uur s avonds open, en we waren om 9 uur ook daar. Uiteindelijk hebben wij meer dan genoeg tijd gehad (door een beetje planning, bijv s morgens om 9 uur meteen een populaire attractie doen) en eigenlijk bijna alle attracties in beide parken kunnen doen en kunnen rondkijken in beide Harry Potter gedeeltes. We hebben wel veel gebruik gemaakt van de single riders rij, dat ging erg snel. En buiten de harry pottergedeeltes was het niet erg druk (voor hoogseizoen dan.. wij hadden het erger verwacht;)).
Wij hebben de kaartjes via attractionticketsdirect.de besteld, volgens mij rond de €135 voor een 1daagse parkhopper.
Kortom, je krijgt niet elke attractie in beide parken bezocht op 1 dag. Ik zou kijken naar de openingstijden van de parken (als het bijv van 10-5 is, wordt het al krap) en daarnaast het budget laten meewegen. En wat wil je zien, alleen beide harry potter gedeeltes en een paar andere attracties of ook shows ed? En aan de hand daarvan een keuze maken.
Wij hebben de kaartjes via attractionticketsdirect.de besteld, volgens mij rond de €135 voor een 1daagse parkhopper.
Kortom, je krijgt niet elke attractie in beide parken bezocht op 1 dag. Ik zou kijken naar de openingstijden van de parken (als het bijv van 10-5 is, wordt het al krap) en daarnaast het budget laten meewegen. En wat wil je zien, alleen beide harry potter gedeeltes en een paar andere attracties of ook shows ed? En aan de hand daarvan een keuze maken.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
-
Generation Tracks
- Amerika-newbie
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Echt heet tof.
We proberen het dan tóch in één dag te doen.
In april hoop ik namelijk dat het dan niet zo druk is.
Openingstijden april:
- Universal Islands of Adventure: van 9.00 tot 19.00 uur
- Universal Studios van 9.00 tot 21.00 uur
We beginnen dan in Islands of Adventure en rijden op zeker moment met de Potter-trein naar de Studios. We zijn in LA al in de Studios geweest, dus attracties als Transformers, Jurassic Park en The Simpsons kunnen we opzich overslaan. Scheelt weer tijd.
Mijn dochter is wild van achtbanen (ik ook), dus we plannen nog een dagje Busch Gardens in. Zag er ook veelbelovend uit.
We proberen het dan tóch in één dag te doen.
In april hoop ik namelijk dat het dan niet zo druk is.
Openingstijden april:
- Universal Islands of Adventure: van 9.00 tot 19.00 uur
- Universal Studios van 9.00 tot 21.00 uur
We beginnen dan in Islands of Adventure en rijden op zeker moment met de Potter-trein naar de Studios. We zijn in LA al in de Studios geweest, dus attracties als Transformers, Jurassic Park en The Simpsons kunnen we opzich overslaan. Scheelt weer tijd.
Mijn dochter is wild van achtbanen (ik ook), dus we plannen nog een dagje Busch Gardens in. Zag er ook veelbelovend uit.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Busch Gardens heeft een prima verzameling achtbanen. Daar gaat je dochter vast veel plezier aan beleven!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Beide parken zijn in een dag te doen.
Koop er dan wel een Express pass erbij.
Hiermee kun je op een paar attrakties na overal vooraan aansluiten.
Heb dit nu 2x gedaan en is ons prima bevallen. Kost wel wat meer, maar dan geen lange rijen en optimaal je dag benutten.
Koop er dan wel een Express pass erbij.
Hiermee kun je op een paar attrakties na overal vooraan aansluiten.
Heb dit nu 2x gedaan en is ons prima bevallen. Kost wel wat meer, maar dan geen lange rijen en optimaal je dag benutten.
- Amathanio
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik heb ze onlangs beiden gedaan in 3 dagen en eigenlijk nog niet alles gedaan. Nu moet ik wel zeggen dat we ook maar rond 11u toe kwamen maar de parken waren tot na middernacht open (HHN). Desnondanks HHN was er eigenlijk niet zo veel volk overdag. 30 min aanschuiven was het gemiddelde. Ook moet ik erbij vermelden dat we sommige attracties meermaals gedaan hebben. ET the ride bv. bleef op een of andere manier meer dan een uur wachttijd dus die sloegen we over voor andere attracties te doen.
De derde dag is eigenlijk zeer goedkoop. Wanneer je twee dagen neemt dan kost de derde dag je eigenlijk maar 5$ extra.
Maar het is volgens mij ook goed te doen in één dag indien je selectief bent. Ik ga terug in Maart en ga er heel wat 3D rides uitlaten. The Simpsons was verschrikkelijk lang aanschuiven en werkte niet naar behoren, Men in Black en andere schiet attracties zijn grotendeels hetzelfde maar in een ander jasje. Nu hoop ik toch eens ET te doen
De derde dag is eigenlijk zeer goedkoop. Wanneer je twee dagen neemt dan kost de derde dag je eigenlijk maar 5$ extra.
Maar het is volgens mij ook goed te doen in één dag indien je selectief bent. Ik ga terug in Maart en ga er heel wat 3D rides uitlaten. The Simpsons was verschrikkelijk lang aanschuiven en werkte niet naar behoren, Men in Black en andere schiet attracties zijn grotendeels hetzelfde maar in een ander jasje. Nu hoop ik toch eens ET te doen
-
Kimmutje1987
- Amerika-ontdekker
Wij hebben afgelopen zomer alleen het Universal Studios park gedaan en hadden nog wel wat tijd over, maar hebben dan ook niet alle attracties gedaan, maar Men in Black bijvoorbeeld wel weer 2 keer.. Uiteindelijk hadden we dus wel wat tijd over, dus als je flink doorloopt en je attracties alvast enigszins selecteert, moet het denk ik wel kunnen.
2001: diverse staten
2009: NY + Westkust (incl. LA, LV, SF)
2015: Noordoosten + LV & LA
2016: Florida
2009: NY + Westkust (incl. LA, LV, SF)
2015: Noordoosten + LV & LA
2016: Florida
-
ADE01
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In principe is het Harry Potter gedeelte altijd druk, dat kun je denk het beste direct in de ochtend doen. Ik had bijvoorbeeld een wachtrij van 10 minuten voor de attracties s'ochtends vroeg. Eerst de achtbaan, want daar ben je zo weer uit
Toen we uit de 2e attractie kwamen was dit al opgelopen tot meer dan een uur. Mocht je nog een beetje flexibel zijn, op diverse websites wordt aangegeven hoe druk ze het verwachten die dag. Dat kan aanzienlijk schelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht