Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

Hoi,

Wij gaan in 2018 voor de eerste keer naar Florida met 2 volwassenen en 3 kinderen. We zijn al 2x naar de Westkust geweest, maar dit is waarschijnlijk niet te vergelijken met een rondtrip in Florida dus heb ik nog wel een aantal vraagjes, waaronder deze: Maken we het best een rondje door Florida of rijden we het best van boven naar beneden òf omgekeerd? Plus welke luchthaven is over het algemeen het goedkoopst om op te vliegen? Orlando, Miami, Atlanta...? (We willen een gevarieerde route samenstellen met zowel pretparken, stranden, natuurparken en steden)

Alvast bedankt,

Frouke
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door RiverCola »

Hoe lang willen jullie gaan? Florida zelf is vergeleken met de afstanden die je gewent bent van het Westen maar klein, dus als jullie bv 2 of 3 weken willen gaan maakt de vlucht niet zoveel uit. Alhoewel Atlanta natuurlijk wat uit de richting ligt (tenzij je de fantastische steden Charleston en Savannah ook in je route op wilt nemen, zeer aan te raden!).

Qua vluchtprijs zijn er naar Miami en Orlando vanaf NL genoeg betaalbare vluchten te vinden, bijvoorbeeld met TUI (verkopen ook fly+drives, maar met z'n vijven lijkt mij dat prijstechnisch geen voordeel op te leveren).

Misschien kun je eerst eens aangeven wat jullie in ieder geval willen gaan zien en doen tijdens deze reis, je zult hier genoeg tips krijgen om je route (en de vluchten) op te baseren!

Hou er wel rekening mee dat vluchten tijdens de zomervakanties duurder zijn en dat het in Florida heet en vochtig zal zijn.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Ruud2004 »

Maakt toch niet uit wat je doet of hoe je rijdt? Als je de bezienswaardigheden die je wil zien maar bezoekt. Vaak wordt het dan al snel een rondrit. V.w.b. tickets kan je ook zoeken op Ft. Lauderdale, Tampa en Ft Myers en kijk waar je op uit komt.. Ik denk dat je niet kan stellen dat juist die luchthaven het voordeligst om op te vliegen. Ticketprijs is daarvoor te complex.

Pretparken: Orlando
Stranden: West- en Oostkust. (heel verschillend)
Natuur: Ocala Nat. Forest (bv Juniper Spring SP, Myjakka River SP, Everglades, Tuben op de Rainbow River (Rainbow River SP) en zoveel meer...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

Hoi,

Alvast bedankt voor de reacties!

De bedoeling is dat we 3,5 à 4 weken gaan in juli/augustus (2018) Van het klimaat/muggen zijn we ons goed bewust maar we zijn jammer genoeg gebonden aan de schoolvakanties... :cry:
Heb al wel een lijst met dingen die we willen doen/bekijken (het is te zeggen, dit zijn dingetjes die ik ruwweg genoteerd heb na het lezen van enkele reisblogs en mij wel mooi/leuk leken). Ik zit dus nog in het beginstadium van plannen zoals je kan merken :wink: (Ik vind het trouwens helemaal anders dan het plannen van onze vorige westkustreizen precies en weet niet goed hoe er aan te beginnen...)

The Everglades (Airboat + Alligator Farm), Gator Boys
The Keys
Kennedy Space Center (liefst op een dag dat er een lancering plaatsvindt)
CNN
Coca Cola Museum
Daytona Beach (en eventueel een autorace op het circuit van Daytona bezoeken), of een rondleiding doorheen het circuit?
Gaan kajakken op een riviertje waar je Manatees kan zien. paddling adventures weeki wachee? ichetucknee springs sp? myakka river state park?
Miami bezoeken (ocean drive)
Great Smoky Mountains NP
Ocala National Forest
Pret/waterparken
The Old Town nite cruise
Bahia Honda SP
Florida Supercon/comic cons
Dry Tortugas NP
The most southern point
Lookout mountain ruby falls (ligt wel een beetje uit de richting precies, maar weet niet of het een omweg waard is?) :wink:
huguenot memorial park
Stranden (zowel aan de oost als aan de westkant)
eventueel Seonia (Woodbury) bezoeken (zijn fan van The Walking Death nl) ;-)

Als jullie deze lijst zo zien, kunnen jullie mij dan zeggen hoeveel uitvals/overnachtingsplaatsen ik het best voorzie en waar ik mijn uitvalsbasissen het best inplan? Wil het liefst zo weinig mogelijk 'verhuizen' tijdens deze route. Vinden de kindertjes niet zo leuk en heb beloofd dat we telkens zo lang mogelijk op 1 plek proberen te blijven tijdens deze reis. (hebben de vorige reizen telkens zo'n 14 à 15 verschillende motels aangedaan en dat vonden ze toch te veel van het goede soms...)
Het komt er dus op neer dat we zo véél mogelijk willen zien/ondernemen met zo weinig mogelijk verplaatsingen van motel naar motel en liefst met zo'n goedkoop mogelijke vliegtickets... :)

Groetjes,

Frouke

Ps: mss gelijk mijn titel van dit onderwerp ook aanpassen naar...??
Laatst gewijzigd door frouke op 23 dec 2016, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door mtl »

Wat vliegtickets betreft moet je gewoon gaan zoeken op allerlei combinaties. Misschien is heen en terug van dezelfde luchthaven het goedkoopst? Dan zou je een rondreis kunnen plannen. Maar als je een ticket vindt met heen en terug van verschillende luchthavens dan kan je een A naar B reis plannen. Gewoon een beetje spelen op de ticketsites. Specifieke goedkope routes en luchthavens bestaan in ieder geval niet.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Trails »

Het Huegenot Memorial Park is maar heel klein. We zijn er in 2014 geweest. Als je daar toch in de buurt bent zou ik zeker naar Kingsley Plantation gaan. Dat ligt aan de andere kant van de weg en hebben we bezocht in 2014 en 2016. En Little Talbot Island SP, daar is ook een leuke wandeling te doen. Deze hebben we afgelopen februari bezocht.
Een paar mijl verder ligt Boneyard Beach (Big Talbot Island) met een verkleinde versie van Driftwood Beach.
Driftwood Beach op Jekyll Island (GA) is héél apart en zeker de moeite waard. Dit hebben we in 2014 bezocht.
De trails in Fort Clinch SP waren ook de moeite waard.
Ach, het is eigenlijk overal mooi.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben ook eens een rondreis gedaan door het diepe Zuiden en Florida. Je zult wel meerdere overnachtingplekken nodig hebben. Vanuit Orlando kun je meerdere dagtrips maken, dus daar zou je een of twee weken een villa kunnen nemen en de rest gebruiken om rond te reizen met op sommige plekken een dubbele overnachting. Smoky Mountains is zeker een aanrader, wij hebben dat gecombineerd met Nashville, Memphis, New Orleans en de Panhandle, maar je kunt ook vanaf de Smoky Mountains, Atlanta naar de kust gaan en zo naar beneden. Je hebt tijd genoeg, dus er is zeker een mooie route te maken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Duklo »

Zoals eerder ook aangegeven zul je het niet kunnen voorkomen dat er meerdere malen verhuisd zal moeten worden.

Wij zijn in 2011 naar Atlanta gevlogen en de volgende dag via Chattanooga naar Nashville gereden. Vervolgens na een aantal dagen de reis voortgezet richting The Smokies. Zeker een aanrader! Wij hebben er toen voor gekozen om via Atlanta (bezoek Coca Cola & CNN) in één keer af te zakken naar Orlando alwaar we vervolgens 9 dagen in een villa hebben gezeten. Jullie zouden bijvoorbeeld na het bezoek aan Atlanta naar de kust kunnen en afzakken naar Florida, Kennedy Space Center bezoeken en dan een weekje "rust" inbouwen in een villa in Greater Orlando. Na die week zou je bijvoorbeeld een "rondje" Florida kunnen doen en dan via Orlando weer terug naar huis kunnen vliegen. Zomaar een eerste ideetje. Jullie hebben voldoende tijd, dus daar is echt iets moois van te maken.

Happy Planning, gaat helemaal goed komen :thumbup:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door sanook »

Vanaf Dusseldorf heeft Air Berlin rechtstreekse vluchten naar oa Miami, Orlando en Fort Myers tegen vaak zeer voordelige tarieven. De eventuele extra tijd om naar Dusseldorf te reizen haal je ruimschoots weer in omdat je rechtstreeks vliegt. Vanaf Schiphol is alleen Miami (KLM) en Orlando (TUI) rechtstreeks te bereiken maar vaak duurder dan Air Berlin (en TUI bijbetalen voor je bagage)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

Hartelijk dank voor de goeie tips alweer :thumbup: Ben ik weer wel eventjes zoet mee :wink:
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Rachel. »

Realiseer je dat de zomer niet het seizoen is voor manatees, die zie je vooral in de winter en vroege lente. Voor Atlanta zou ik kijken of de CityPass een optie is, die combineert een aantal leuke attracties.
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door eric44051 »

(Rechtstreeks) vliegen op Atlanta en terug vanaf Miami geeft veel rust in de route die je wilt rijden.
Smokey mountains is prachtig en zo anders dan de natuur in Florida.
Gatlinburg is leuk maar erg druk en toeristisch.We hadden een cabin gehuurd vlakbij de trail in Smokey mountains park.Hebben die trail meerdere keren gereden en veel beren gezien.Zelfs een beer die op de barbeque af kwam bij het huisje.Vanuit Smokey mountains via de mooiste weg van Amerika afzakken richting Savanah.Villa met eigen zwembad huren in Kissimee.Kan je paar dagen pretpark en uitstapjes naar Daytona,Clearwater etc maken.
Eindigen in Miami of nog een leuke strandbestemmimg zoals Sanibel en dan door naar Miami.Vanuit Miami kan je dagtocht naar Everglades maken.Keys wil je niet zien?Zelf vondt ik de eerste keys prachtig en had spijt dat we helemaal zijn doorgereden naar Key west.Vlieftickets zijn wel veel duurder opdeze manier dan vlucht naar Orlando of Miami.Zelf hebben we tickets op 11 july gevonden voor 540 naar Miami.Ticket paar jaar geleden met klm /air france Rechtstreeks op Atlanta en terug vanaf Miami was toen al ruim 1100 pp.Maar ondanks dat we het voor ons idee heel rustig aandoen komen we op 10 overnachtingen in drie weken.Zelf verblijven we deze keer voor de terug vlucht in Fort lauderdale aan het strand voor paar dagen.Miami beach is ontzettend duur en het strand daar is wel leuk maar niet te vergelijken met de prachtige stranden op Sanibel,Fort Myers en Clearwater beach.
Kissimee vinden wij ook leuker dan Orlando.Je hebt prachtige villa's die in hele groene omgeving staan met sloten en vijvers vol met alligators.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

@Rachel: Oh, maar of we manatees zien of niet maakt eigenlijk niet zo veel uit hoor... Is geen must :wink:
(ps: maar is het dan zo dat je ze nergens kan bewonderen of gewoon een kleinere kans dat je ze ziet?)

Die City Pass lijkt me trouwens ook een goeie tip, want we willen wel enkele dingetjes gaan bekijken/bezoeken in Atlanta! :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

@Eric44051: Awel, het is ongeveer zo'n tour dat we in gedachten hebben sé! :wink: Ik maak uit je reactie op dat de stranden aan de westkust (van Florida uiteraard) mooier zijn dan de stranden aan de oostkust?
De Keys gaan we absoluut wél inplannen hoor! :wink: Wat is trouwens de reden dat je spijt hebt dat je helemaal bent doorgereden naar de Key West?
Vliegtickets: tja, ik ga maar uit van het ergste zodat de prijs alleen maar kan meevallen... Ik plan meestal mijn route op voorhand en ga dàn pas op zoek naar geschikte tickets. Hebben tot hier toe altijd het geluk gehad dat we redelijk 'goedkoop' hebben gevlogen (allez ja, tis maar wat je goedkoop noemt natuurlijk, maar de eerste keer hadden we tickets ronde de 850€ (starten in Phoenix-eindigen in San Diego), de 2de keer tickets gescoord voor rond de 700 euro (starten in Denver-eindigen in San Diego) Hoogseizoen! Dus ik hoop dat we deze keer ook weer het geluk zullen hebben om iets dergelijks te 'scoren' :wink: Ik boek ook liever zodanig vliegtickets om de reis zo 'rustig' mogelijk te houden en niet per sé de goedkoopste tickets..., dus vandaar wordt eerst de perfecte route uitgestippeld en dàn pas de vliegtickets geboekt!
Heb je eventueel nog een tip ivm een leuke villa in Kissimee?
Ik lees trouwens dat de meeste mensen enkel een villa huren in de omstreken van Orlando? Is het de rest van de route dan aangeraden om een motel te boeken of zijn er nog plekken waar je gemakkelijk én goedkoop een villa kan huren? (ik denk dan aan bvb Fort Lauderdale of Fort Myers?)

Bedankt alweer voor jullie reacties! :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door frouke »

Ik kom nu grofweg op deze route:

Dag 1: Vertrek - Atlanta
Dag 2: Atlanta - Smokey Mountain NP
Dag 3: Smokey Mountain NP
Dag 4: Smokey Mountain NP - Atlanta
Dag 5: Atlanta
Dag 6: Atlanta
Dag 7: Atlanta - via Woodbury - Savannah of...?
Dag 8: Savannah of...? - Kissimmee
Dag 9: Kissimmee
Dag 10: Kissimmee
Dag 11: Kissimmee
Dag 12: Kissimmee
Dag 13: Kissimmee
Dag 14: Kissimmee
Dag 15: Kissimmee
Dag 16: Kissimmee
Dag 17: Kissimmee
Dag 18: Kissimmee
Dag 19: Kissimmee
Dag 20: Kissimmee - Fort Myers?
Dag 21: Fort Myers?
Dag 22: Fort Myers?
Dag 23: Fort Myers?
Dag 24: Fort Myers? - Miami
Dag 25: Miami
Dag 26: Miami
Dag 27: Miami - Key West?
Dag 28: Key West?
Dag 29: Key West - Miami òf Fort Lauderdale
Dag 30: Miami òf Fort Lauderdale - Belgie

Wat denken jullie van deze route? Is het mooier om vanuit Kissimmee eerst richting Miami + de Keys te doen en dan de reis eindigen in Fort Myers of is het gemakkelijker om vanuit Kissimmee eerst langs Fort Myers te rijden en van daaruit naar Miami/The Keys en zo te eindigen in Fort Lauderdale?
Ps:kunnen we ons in Fort Myers lang genoeg amuseren of heb ik hier te veel nachten voorzien? En hoeveel nachten reken ik het best voor Miami en Fort Lauderdale?

Alvast bedankt!

Groetjes, Frouke
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door eric44051 »

Froke Key west viel mij gewoon erg tegen.
De eerste twee keys waten zo mooi met prachtig strand.Key west leek wel een bouwval.Er werdt toen ook druk aan de weg gewerkt.
Ik heb een villa via booking.com geboekt.
Nog volledig te annuleren tot eind juni.
Heb voor de zekerheid wel een iets duurdere genomen omdat bij een paar bedrijven de ervaringen wel op een 7,4 stond maar er zoveel slechte ervaringen tussen zaten over oude en kapotte inrichting en smerig zijn van de villa.Goed doorlezen dus.Vergeet de blue ridge parkway niet.Zo mooi daar.We zijn zelf ook in een ruk naar Savanah gereden en hadden bijna geen tijd om daar nog iets te bezichtigen.Een extra overnachting daar kan dus handig zijn.Dit jaar doen we de panhandle maar daar kan ik je nog niks over vertellen.Verder hebben we allemaal hotels omdat ik de villa's in Fort lauderdale veel te duur vondt.Sanibel hetzelfde.En overal een paar dagen verblijven.Strand aan de golf van mexico is echt schitterend.Vlakbij Clearwaterbeach ligt Honeymoonstatepark.
Dit heeft een prachtig strand.Daytonabeach was ook leuk maar lang niet zo mooi als de stranden aan de golf van Mexico.
In plaats van Atlanta hebben we in Stone mountain overnacht.Het Stone mountainpark is ook erg leuk om te bezichtigen met leuke atracties voor de kinderen.Met de auto ben je in 15 min in Atlanta.
Je route ziet er erg leuk uit.Veel rust.Maar zou toch een dagje extra voor Smokey mountains uittrekken.Mocht je nog naar de manatees gaan is een overnachting in Crystal river handig.Naples is ook een mooie overnachtingplaats voor je naar de keys gaat.
Zelf vlieg ik op en eindig ik in Miami.We verblijven de laatste 3 dagen in Fort Lauderdale.Maar wij zijn al 2 keer in Miami geweest en ik vondt de hotelprijzen met parkeerkosten erg hoog.Hotelprijzen in Fort lauderdale zijn beduidend lager.En we zitten nu ook vijf minuten lopen van het strand.
Gast

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Gast »

eric44051 schreef:Vanuit Smokey mountains via de mooiste weg van Amerika afzakken richting Savanah.
Welke weg is dat?
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door eric44051 »

Blue ridge parkway
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis frouke: rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door sanook »

Blue Ridge Parkway loopt vanaf GSM toch richting NO ? En Savannah richting ZO ?
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondje Florida òf van punt A naar punt B?

Bericht door Rachel. »

frouke schreef:@Rachel: Oh, maar of we manatees zien of niet maakt eigenlijk niet zo veel uit hoor... Is geen must :wink:
(ps: maar is het dan zo dat je ze nergens kan bewonderen of gewoon een kleinere kans dat je ze ziet?)

Die City Pass lijkt me trouwens ook een goeie tip, want we willen wel enkele dingetjes gaan bekijken/bezoeken in Atlanta! :thumbup:
Het zijn altijd kansen ;) De plekken waar je zwemt met de manatees zijn de springs (bronnen) die het hele jaar dezelfde temperatuur zijn. De manatees trekken naar warmer water, dus in de winter trekken ze naar de bronnen en in de zomer naar zee. De kans is nooit helemaal nul maar in de zomer is er de minste kans dat je ze ziet. Als je ook tevreden bent met lekker in koel water zwemmen zonder manatees te zien is er geen probleem.

Ik ben erg fan van Key West en zou aanraden dichtbij Duval Street te overnachten. Zolang je maar de juiste verwachting hebt: het is vooral een uitgaansgebied en erg toeristisch; je gaat naar de bar, bekijkt de zonsondergang op de pier, gaat snorkelen/duiken en gaat naar de souvenir winkels. Er zijn ook een paar interessante musea zoals Hemingway house. Ik ben nooit uitgebreid op de andere Keys geweest maar dat is meer ongebaand pad en rustiger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer