Beyond the Themeparks in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door asv60 »

Apopka Wildlife Drive al gedaan? Blue Springs State Park om manatees te zien.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door love Flo »

@kwarktaart
Leuk!! Ik zou zó graag met je willen ruilen!! Wij gaan waarschijnlijk in de meivakantie weer.
Wij hebben twee kinderen van 15 en 17 en wij gaan nooit naar de themaparken. Wat wij tot nu toe zoal hebben gedaan:
- Little Toot (geweldig! De dolfijnen springen bijna in je boot)
- Highlands Hammock (Prachtig natuurpark met vlonders en normale wandelpaden)
- Kayakken bij Silver Springs state park (met wilde apen en manatees, als je geluk hebt. Lekker dobberen downstream en terug met een shuttle) Dit is volgens mij zo'n 2 uur rijden vanuit Orlando
- Kennedy Space center
- Black point wildlife drive (wij hebben hier geen alligators gezien, maar wel vogels. Het is mooi, maar wij vonden de volgende mooier, vanwege de dieren)
- Lake Apopa wildlife drive (Bij deze wildlife drive zie je heel veel vogels en alligators.)
- Kelly park (wandelen en tuben, PRACHTIG!)
- Disneyhotel hoppen (dit vonden wij verrassend leuk!!!) Gewoon lekker rondlopen bij de hotels en rondkijken in de prachtige lobby, wat eten, souvenirs kopen. Tussen de hotels kun je gebruik maken van de gratis shuttle-bussen, monorail, kabelbaan en bootjes.
- Súper goede koopjes kopen bij Ross dress for less, Burlington, TJ Maxx, Ollies bargain outlet, Hobby Lobby, Michaels
- Gaan kijken bij Bass Pro shops: een mega outdoor winkel met álles op het gebied van outdoor leven (incl geweren, quads, boten, duizenden vishengels een groot aquarium in het midden van de winkel etc)
- In Disney springs ligt Gideons Cookies. Een heel grappig winkeltje met enorme koekjes en stukken taart die ook nog eens echt lekker zijn. Is alles al leuk om een keer binnen te zijn geweest.
- De Universal city walk
- Celebration
- Kijk even of er een raketlancering is. Wij zijn tot 3 keer toe die kant op gereden en alledrie de keren ging de lancering niet door. Toen we een keer niet naar het strand zijn gereden ging de lancering wel door, maar niet getreurd, want wij hebben hem vanuit Davenport prima kunnen zien!
- Bij ons geniet ook iedereen van het prive zwembad en we hebben altijd een paar dagen rust ertussen. Zwemmen, barbecue, spelletje, genieten van het goede leven!
- Als we nu zouden gaan dan zouden we de black bear wilderness area gaan bezoeken. In de zomer staat een deel onder water, maar het zou heel mooi moeten zijn.
- Wij hadden topgolf ook nog willen uitproberen, maar dat is er (nog) niet van gekomen.
- De sunset walk schijnt ook heel gezellig te zijn. Dit is een uitgaansgebied met live muziek en allemaal restaurants.

Pfjoe, ik ben vast nog een hoop vergeten. Heel veel plezier!!!
Laatst gewijzigd door love Flo op 14 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door kwarktaart »

@asv60 dankje voor de tip! Nog niet gedaan, ik ga erover lezen en dan gaat het waarschijnlijk op de lijst!

@love Flo dank voor de lijst vol tips, geweldig!! Een hoop klinkt erg leuk, de tip om te hoppen tussen de disney hotels gaan we zeker doen en veel van de rest ook denk ik! Enorm bedankt!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door kwarktaart »

Omdat er geweldige tips zijn gekomen op mijn eerdere vraag, nog een vraagje. We zijn met oud en nieuw in Orlando, zoals gezegd met twee zoons van 15 en 12. We willen niet naar een van de theme parks, wat is leuk om te doen? Ik heb uiteraard al wat gegoogled, maar heb nog niet iets gevonden wat me écht leuk lijkt voor oud en nieuw.

Ik hoop dat iemand een geweldige suggestie heeft voor een mooi oud en nieuw in Orlando.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door asv60 »

Wij hebben weleens diner reserveringen gemaakt op oudejaarsavond bij Disney hotels oa Grand Floridian en Contemporary. Zonder reservering kom je het terrein niet op deze dag. Op deze manier ben je toch in de Disney sfeer en je kunt met de monorail eventueel nog naar andere hotels. Op een bepaalde plek(ff op google zoeken)bij Contemporary kun je vuurwerk kijken. Bij Grand Floridian kun je op het strand naar het vuurwerk kijken.
Het is alleen de vraag of je nu nog een reservering kunt maken voor oudjaarsdag.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
fooc
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:25

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door fooc »

Leuk om alle tips hier te lezen, wij zijn in NY en Orlando met de kerst en zoeken naast de theme parks ook nog wat andere todo's. Nba wedstrijd hadden we al staan en ik denk dat we iig ook die dolfijn trip gaan doen. Alligator tour hebben we 2 jaar geleden al gedaan.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door kwarktaart »

@fooc wij hebben vorig jaar het Circle B bar reserve bezocht, vonden we erg leuk.
Leuk dat jullie ook gaan deze kerst en mooi om het met NY te combineren!

Ik heb helaas nog niks kunnen vinden voor oudjaarsavond, reserveren voor eten in een van de Disney hotels lukt helaas niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door harryh »

Een deel van Alligator Alley in Circle B Bar was begin december nog steeds afgesloten, al sinds deze zomer. Maar er lagen gators op andere plekken midden op het pad of 2m ernaast, beetje opletten ;)
En leuk feitje: Las gisteren dat in Lake Hancock, het meer naast Circle B Bar, 559 gators zitten, het staat op de 13e plaats van meren met de meeste gators. De hele top 30 van meren met gators in Florida staat hier https://www.wfla.com/news/animals/where ... n-florida/
fooc
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:25

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door fooc »

kwarktaart schreef:
17 dec 2023, 13:52
@fooc wij hebben vorig jaar het Circle B bar reserve bezocht, vonden we erg leuk.
Leuk dat jullie ook gaan deze kerst en mooi om het met NY te combineren!

Ik heb helaas nog niks kunnen vinden voor oudjaarsavond, reserveren voor eten in een van de Disney hotels lukt helaas niet.
Yes eerst ff lekker chaos in NY en dan lekker relaxen in Orlando :)

Reserveren voor Disney hotel dus lastig voor Oud en Nieuw?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door asv60 »

Reserveren voor Disney hotel dus lastig voor Oud en Nieuw?
Dat moet je wel een paar maanden van te voren doen. Nu is alles vol.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
fooc
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:25

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door fooc »

Ah oke thanx, dan gaan we iets anders zoeken :)
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door Laredo »

Op zich wel goede tip van uit eten gaan op 31-12. Ik zie nog best wat mogelijkheden bij Disney restaurants om 18.00 uur. Sowieso leuk om die dag even de Disney sfeer op te snuiven in bv Disney springs. Onze kinderen zijn geen echte vuurwerkliefhebbers (ook geen haters of zo) dus dat is voor ons niet perse een reden. Neem aan dat het vuurwerk vanaf 00.00 de lucht in gaat en niet al om 20.00 uur?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door asv60 »

Het idee is juist om een diner reservering te maken bij een hotel dat aan de monorail ligt. Dan kan je je na het eten nog goed vermaken en de tijd overbruggen tot middernacht met andere hotels bekijken die je met de monorail kunt bereiken. Vuurwerk is idd niet om 20.00 uur maar om middernacht. Bij die hotels zijn nu geen diner reserveringen meer beschikbaar voor 31-12.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door kwarktaart »

Ik ben al dagen aan t proberen om de dining reservations te bekijken/boeken in de disney app, maar constant blijft de app laden. Als het dan al lukt krijg ik een melding ‘oops someone ate the page’.

Hebben jullie dit ook in de disneyworld app?
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door deebee7 »

Ik probeerde zelf eens even via de desktop app. Er zijn nog opties beschikbaar voor 31/12 bv. Animal kingdom lodge Boma om 20:44. In disney springs zijn er ook nog meer opties. Maar ik merk dat ik dezelfde foutmelding krijg als jij wanneer ik google Chrome gebruik. Wanneer ik Firefox gebruik lukt het wel gewoon om te boeken. Hopelijk ben je hiermee geholpen?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Beyond the Themeparks in Florida.

Bericht door kwarktaart »

@deebee7 dankjewel,ik ga het proberen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer