Reis EvelienK: Hulp nodig route Deep South & Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis EvelienK: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Na veel getwijfel, hebben we de keuze gemaakt om in de zomer van 2017 naar de Deep South & Florida te gaan. Ik heb wat gepuzzeld met de route en gezocht op internet voor vliegtickets. Het liefst ga ik van Orlando naar Orlando (ivm ticketkosten), maar dat lijkt moeilijk in te plannen in deze dagen. Misschien hebben jullie daar andere ideeën over. Nu heb ik heen naar Orlando en terug vanaf Miami. Graag jullie mening hierover. En nog een vraagje, hoe zit het met het orkanenseizoen? Ik moet in de zomervakantie op vakantie. Dit betekent juli en augustus. Is het dan vooral het regenseizoen? Bedankt alvast! :thumbup:

Dag 1: Amsterdam - Orlando
Dag 2: Orlando
Dag 3: Orlando - Savannah
Dag 4: Savannah - Atlanta
Dag 5: Atlanta
Dag 6: Atlanta - Chattanooga
Dag 7: Chattanooga
Dag 8: Chattanooga - Nashville
Dag 9: Nashville
Dag 10: Nashville - Memphis
Dag 11: Memphis
Dag 12: Memphis - Natchez
Dag 13: Natchez - New Orléans
Dag 14: New Orléans
Dag 15: New Orléans - Seaside
Dag 16: Seaside
Dag 17: Seaside - Tampa
Dag 18: Tampa
Dag 19: Tampa - Everglades
Dag 20: Everglades - Miami
Dag 21: Miami
Dag 22: Miami - Amsterdam

Groetjes, Evelien
Laatst gewijzigd door EvelienK. op 01 okt 2016, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: De keuze is.... Deep South & Florida

Bericht door RiverCola »

Ah! Je hebt een nieuw topic gemaakt voor je route.

Ik kan je enkel meegeven wat onze overwegingen destijds waren, daarnaast hebben wij een deel van jouw route niet gereden.

- Ik heb destijds gekozen om Atlanta niet te bezoeken. De toeristische highlights daar spraken me niet zo aan, maar daarnaast gaf ik er de voorkeur aan plekken te bezoeken waar we de typische southern sfeer op konden snuiven. Daarom ter overweging: Charleston ipv Atlanta?

- Om een dag tijd te winnen zou je kunnen overwegen op je eerste dag direct uit Orlando te vertrekken, je zit dan ivm je jetlag lekker vroeg op de weg. Wij vonden dat fijn. In de ochtend zou je dan prima Okefenokee National Wildlife Refuge kunnen bezoeken.

- Tijdens ons verblijf in Savannah bezochten wij nog een shooting range even buiten de stad. Dat wilde ik al lang graag eens doen. En het was gaaf! Mocht je willen, dan kan ik de naam van de range even voor je opzoeken. Vlakbij die range ligt het Savannah National Wildlife Refuge, waar je met de auto een rondje doorheen kunt rijden. Erg mooi park waar we bergen met alligators en roofvogels zagen.

- Tijdens het plannen van een rondreis door Florida voor een vriend van mij heb ik mij wel ingelezen in delen van Florida en ik herinner me dat Tampa me niet aansprak. Uit mijn eigen topic, waarnaar ik eerder al linkte (in jouw andere topic), stonden een aantal bijzondere tips van andere forummers. Zoals bv deze reactie:
Misschien nog een tip voor dag 15: Cedar Key en dan overnachten in het historische Island Hotel.
Wanneer je op zoek bent naar het authentieke old-school Florida dan zit je hier goed.
Het hotel heeft een boeiende geschiedenis en Cedar Key is zo ontzettend leuk; de hoteleigenaar bood ons zijn golfkarretje aan om het dorpje te verkennen.

Nog een mooi stukje Florida: Flagler Beach (ligt ongeveer een uur rijden ten noorden van Cocoa Beach) en dan overnachten in het Flagler Beach Motel.
Wij konden dat echt niet meer inpassen in onze route, maar het zag er erg leuk uit!
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Bedankt voor alle tips. Wij willen graag naar Orlando ivm de pretparken. Daar willen we een dagje heen. Ik heb inderdaad het één en ander gehoord over Charleston en het lijkt me super leuk. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het moet combineren. Het liefst maak ik een soort van rondje omdat de ticketprijzen dan toch leuker zijn.

Tampa hoeft inderdaad niet perse, maar ik wist even niet hoe ik anders vanaf Seaside richting Miami toe moet. Ik vind het een lastige route om te plannen haha.. Vooral het stukje van hoe naar Deep South en hoe naar Florida.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Njit »

Een dagje naar Orlando voor de pretparken. Da's ongeveer hetzelfde als naar de Westkust gaan voor een dagje Nationale parken :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door RiverCola »

Voor jou als liefhebber wel ja :lol:

Wij hebben helemaal geen pretparken bezocht toen we daar waren, en daar kan ik prima mee leven. :wink: Alhoewel ik een dagje pretpark best leuk vind (alleen de prijzen ervoor in de VS niet), dus ik kan me voorstellen dat Evelien 1 dagje goed genoeg vindt.

@Evelien: misschien zou je dat dagje pretpark kunnen plannen als je weer terug in Florida bent, voordat je naar het zuiden van de staat afzakt. Dan heb je gelijk die afstand overbrugt. Van Seaside naar Orlando kun je in 1 dag rijden, het is wel een lange rit maar prima te doen. Na je aankomst met het vliegtuig in de VS zul je de volgende ochtend waarschijnlijk heel vroeg wakker zijn (ik herinner me dat ik rond 4.00 uur / half 5 klaarwakker was en wij zaten rond half 7 op de weg), het is handig om daarvan te profiteren qua tijd, in plaats van lang te moeten wachten totdat de pretparken open zijn.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door SpaceAce »

Maar ze had het over pretparkEN. Vandaar ;) Denk dat ze ook bedoelt 'een dagje Orlando ivm één pretpark mee te pakken' :mrgreen:
En dat kan natuurlijk prima. Gewoon eentje van de vele uitkiezen. Waarom niet. Maar alle tien op één dag, wordt wat krapjes...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Haha, ja ik bedoel inderdaad 1 pretpark (welke ga ik nog even uitzoeken haha). Zou er graag meer doen, maar mijn vriend is niet zo een pretpark-fan. Dus we houden het bij 1. En daarbij zijn ze inderdaad vrij duur.

Ik ga de route eens husselen. Ik denk dat het vertrek vanaf Orlando naar Seaside wordt en dan vanaf daar via Deep South terug naar Florida waar we Orlando ertussen doen. Ik ga eens puzzelen en zal de route dan weer even op dit forum zetten. Bedankt! Fijn altijd de hulp op dit forum.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Waarom wachten met een nieuwe route bedenken terwijl het ook meteen kan haha... Hierbij mijn nieuwe route. Graag jullie advies:

Dag 1: Amsterdam - Orlando
Dag 2: Orlando - Seaside
Dag 3: Seaside
Dag 4: Seaside - New Orléans
Dag 5: New Orléans
Dag 6: New Orléans - Natchez
Dag 7: Natchez - Memphis
Dag 8: Memphis
Dag 9: Memphis - Nashville
Dag 10: Nashville
Dag 11: Nashville - Chattanooga
Dag 12: Chattanooga
Dag 13: Chattanooga - Atlanta
Dag 14: Atlanta
Dag 15: Atlanta - Savannah
Dag 16: Savannah - Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando - Everglades
Dag 19: Everglades - Miami
Dag 20: Miami
Dag 21: Miami (en eventueel 's avonds naar Orlando rijden ivm retourticket Orlando)
Dag 22: Miami (/Orlando) - Amsterdam

Ik weet niet hoe ik Charleston erin moet krijgen. Hoe leuk en sfeervol het me ook lijkt :( Ik ben zelf ook erg van sfeer, heerlijk zulke plekken. Dus als je een idee hebt haha...
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gast

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Gast »

---
Laatst gewijzigd door Gast op 01 okt 2016, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Gast »

Ipv via Chattanooga en Atlanta kun je ook via Asheville en Charleston naar Savannah rijden.

En New Orleans is zonder accent aigu :thumbup:
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Ik weet het inderdaad, maar elke keer als ik New Orléans intyp (hier ook weer), maakt die dat er zelf van. Dus ik heb het lekker laten staan haha.. Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken, leuk!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door asv60 »

Het orkaanseizoen loopt van 1 Juni tot eind November. Dus je hebt altijd kans op een orkaan.
En in Juli en Augustus kan er idd een flinke bui voorbij komen. Meestal in de namiddag. Het is niet zo dat het de hele dag dan grijs en regenachtig is.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Opzich is dit toch wel een gebied waar mensen in de zomer naar afreizen ondanks de orkanen?
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gast

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Gast »

Ja.
Gebruikersavatar
Moniquemichiel
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 01 feb 2009, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Moniquemichiel »

Ik volg even... plannen voor 2018 :D
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Stan.Gobien »

Wij reisden naar Florida en het zuiden in april/mei om de orkanen en de drukkende warmte te ontlopen. Er zijn er natuurlijk ook veel die in juli gaan wegens schoolvakanties.

Je reist van Orlando naar Seaside, dat is 5h40min rijden via de interstate zonder stoppen. Je ziet dus niks van de westkust van Florida. Je hebt daar onder andere Naples, Ft. Myers, Sanibel Island, Clearwater, Crystal River (Manatee's).
Als je via Asheville gaat kun je nog een deel van de Blue Ridge Parkway bezoeken, een prachtige weg.
In Atlanta heb je wel de Coca-Cola center met tour, mocht je dat aanspreken.
Op de weg terug van Savanah naar Orlando kan je enkele plaatsjes bezoeken langs de oostkust zoals Sint-Augustine met het fort, de A1A langs de Palm Coast en naar Daytona Beach.
Cape Canaveral met het Kennedy Space Center, heb je geen tijd voor, wat voor ons zeker eeen hoogtepunt was. Maar het hoogtepunt van Florida was voor ons zeker de Keys. Wat ook niet in je route zit.

Op zich is je route prima, met je bezoekt niet echt Florida, enkel Orlando, Miami en de Everglades.

PS: In St. Petersburg is er een zeer mooi museum over Salvador Dali, met enkele grote meesterwerken, mocht dat je interesseren.
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Ik ben zelf al eerder in Florida geweest, we hebben nu echt gekeken naar wat we echt willen zien daar. Ik wil graag een dagje pretpark en mijn vriend wil graag naar Miami. Helaas hebben we deze vakantie maar 3 weken. Anders had ik graag Florida wat beter bezocht.

Wij zijn inderdaad verplicht om in de zomervakantie te gaan. Dus vandaar de keuze om in juli/augustus. Ik zal eens kijken of ik toch nog iets kan toevoegen van de Westkust van Florida. Dat ziet er altijd zo mooi uit. Lastig. Onze eerste keuze was de Deep South, dit omdat we iets nieuws wilde doen. Nu blijkt dat we Florida toch ook wel heel gaaf vinden om erbij te combineren.

Bedankt voor de tips!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door EvelienK. »

Ik heb even gekeken of ik toch nog iets kan toevoegen. Nu dacht ik, als ik Chrystal River toevoeg op dag 2, dan rijden we op dag 3 naar Seaside. Ik twijfel alleen niet of het dan een soort gehaaste route wordt waarbij we veel rijden.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Reis EvelienK: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door eric44051 »

In plaats van Atlanta verbleven wij in Stone mountain.
Prachtige omgeving en vlakbij Atlanta.Schitterend park om te bezichtigen.
Mocht je Atlanta nog wil bezoeken kan je altijd nog voor een bliksembezoek.
Het was maar een kwartiertje rijden.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis EvelienK: Hulp nodig route Deep South & Florida

Bericht door Stan.Gobien »

Als je Florida reeds bezocht hebt, dan is er natuurlijk niks mis met het bezoeken van de Deep South met eventueel enkele daagjes Miami en Orlando. Ik zou dan misschien zelfs Everglades ook vergeten zodat je die tijd ergens anders kan nuttig maken.

Stone Mountain hebben wij ook bezocht, en naar boven gewandeld. Leuk namiddagje. Wel een beetje een shock om te zien hoe ze daar hun gevallen helden van de Confederate States hulde brengen. In downtown Atlanta heb je dan ook nog het Martin Luther King memorial en begraafplaats.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer