Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Beste allemaal,

als snorkelliefhebber was/ben ik op zoek naar een bestemming die in februari geschikt is om te snorkelen. Als groot Amerika liefhebber kwam ik erachter dat op/via de florida keys mooie plekken zijn om te snorkelen. We hadden het idee eerst om op Miami te vliegen en daarna naar de Everglades (homestead) en keys te gaan, met in totaal 9 dagen. Maar ergens is het ook zonde om naar Florida te gaan en dan maar voor 9 dagen. Dus ik ben even gaan zoeken op internet en op dit forum en ben tot een mogelijke route gekomen voor 13 dagen (mooie aanbieding qua vlucht en autohuur).

We zijn niet zo van de grote steden vandaar dat we niet naar Orlando en Miami hoeven. Ook de pretparken hoeven van ons niet zo.
We zijn meer van de natuur :).

1. AMS- Orlando
2. Orlando- st Augustine via Blue State Park en Daytona
3. st Augustine- Merritt Island ( Kennedy space center)
4. Merritt Island SP- Sarasota
5. Sarasota- Naples (Myakka SP)
6. Naples- Homestead via everglades(airboat)
7. Homestead- Big pine key. In de ochtend wandelen everglades en outletshoppen?
8. Big pine Key (snorkelen)
9. Big pine key (key west)
10 Big Pine key- key largo (turtle hospital)
11. Key Largo (snorkelen)
12 ?
13 Key Largo- Miami-Amsterdam

Zoals jullie zien hebben we nog een dag over. Hebben jullie tips over waar deze in te vullen? Het eerste deel van de reis is in een iets hoger tempo dus we zouden hier nog iets aan kunnen doen. Maar gezien de beperkte reisafstanden is het allemaal goed te doen. Zijn er nog mooie plekken om te snorkelen op het vaste land van Florida? We willen de manatees graag in Blue state park of bij Merritt island bekijken. Of is crystal river een betere plek om dit te doen?Ook twijfel ik over Ocala National Forest. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En hebben jullie tips mbt tot snorkel en wildlife trips op de keys? Sowieso staat pennekamp op het programma.

Een heleboel vragen in ieder geval. Ik hoop dus op jullie hulp!

Dank alvast
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Ruud2004 »

Ocala Forest is mooi, snorkelen in een Spring is geweldig. Misschien haal je wat info uit onze reisverslagen (zie onder). Vooral in Alexander Spring is het mooi snorkelen. V.w.b. je 12e dag, een dagje niets doen op het strand van Key Biscayne (Bill Baggs Cape Florida State Park) is ook wel lekker.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Wat leuk om je reisverslagen te lezen, Ruud. En als ik het zo lees denk ik dat Ocala wel de moeite waard is om een bezoek te brengen. ook het snorkelen in de spring bij crystal river.

Hebben jullie verder nog tips omtrent de route?

Thanks.
Groet, Martine
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

de vluchten zijn geboekt ( 600 euro retour pp met Tui Dreamliner, rechtstreeks, niet gek toch?) en ook de autohuur is geregeld. De hotels heb ik geboekt met kosteloze annuleringsmogelijkheid dus als ik een goede andere deal zie kan ik annuleren. Vanwege de hoge kosten op de keys heb ik hier een paar leuke airbnb adresjes gevonden.
De route is nu als volgt:

1. AMS- Orlando-Titusville
2. Titusville (Kennedy Space Center en Merrit Island)
3. Titusville- st Augustine met stop bij blue springs (vroeg weg zodat we s ochtends naar blue springs kunnen en in middag en avond st Augustine kunnen bezoeken, ik denk dat dit eigenlijk te weinig is maar het is vooral om een eerste indruk te krijgen en de sfeer te proeven)
4. st Augustine- Crystal River, via Ocala ( we willen graag de hele dag in Ocala verblijven bij/in de verschillende springs)
5. Crystal river- Sarasota (s ochtends manatee tour)
6. Sarasota- Bonita springs (s ochtends Myakka sp, onderweg bij Clearwater misschien dolfijnen tour, s avonds bij Miromar outlets shoppen?)
7. Bonita springs- Florida City. (everglades air boat tour en outletshoppen?)
8. Florida city ( hele dag everglades en misschien shoppen?)
9. Florida City-Big pine key ( ontdekken key west)
10 Big Pine key (Bahia Honda SP en looe key snorkelen)
11.Big pine Key - Key Largo (turtle hospital,snorkelen john pennekamp)
13 Key Largo- Miami-Amsterdam ( we moeten om 17.00 uur op vliegveld zijn dus we kunnen nog snorkelen of shoppen bij outlets Miami)

Wat denken jullie van dit schema? Gezien de reisafstanden en duren volgens google zou dit goed te doen zijn. Maar misschien is dit in werkelijkheid anders? Is er vaak sprake van file op genoemde ritten?
Ik twijfel nog over dag 7 en 8. We houden van natuur en wandelen. Op dag 7 willen we een airboat tour doen via everglades city. zijn er verder nog tips? het fietsen bij shark valley lijkt me erg leuk maar is net te ver/lang). Dag 8 willen we de anhinga trail doen en het park verder verkennen. Is 1 dag dan goed of is een dagdeel voldoende en kunnen we in de middag beter al doorgaan naar de keys?

Ik heb op diverse plekken aangegeven te willen shoppen. Dit hoeft zeker niet op al deze plekken maar ik wil per dag kijken of we er nog tijd voor hebben en zo dus meerder opties hebben. Welke mall heeft jullie voorkeur? Ik hou erg van fossil en Disney maar volgens mij zit ik voor de Disney shops net niet goed. of zit er toch ergens een disneystore op genoemde locaties?

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groet, Martine
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Vito »

Ik zou zelf een dag extra kiezen bij Bonita Springs/Fort Myers ipv Florida City.
Je hebt daar zowel de Miromar Outlets als de Tanger outlet. En misschien kun je Lovers Key SP dan ook nog meepakken die dag.
Bij Florida City maar eentje en volgens mij is deze niet heel groot.
Als je vroeg vertrekt vanuit Bonita Springs kun je een airboatride maken, de loop Road rijden en Shark Valley doen.
De dag erna s morgens de Anhinga trail en dan door naar Big Pine Key.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Vito, bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken en Lovers SP ziet er idd prachtig uit! Hebben jullie ervaring met dit park? Als we hier naar toe gaan (kans is zeer groot) twijfel ik tussen een kano of fietstocht.

De loop road lijkt me ook prachtig. Ik zie dat het een gravelweg is. Is dit wel te doen zonder suv/4wd?

Zijn er nog meer mensen die tips hebben mbt mij vragen en de route?

Thanks.
Groet, Martine
Kimmutje1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2016, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Kimmutje1987 »

Voor wat betreft je vraag over de manatees.. Bij Merritt Island hebben wij er best een aantal nog zien zwemmen in september, in de winter zullen er wel veel meer zijn. Bij Crystal River hebben we er slechts 3 gezien. Wel was dit een week na de orkaan, waardoor het water erg troebel was (en niet crystal) en de manatees door die orkaan misschien ook even niet naar die plek meer kwamen. In de winter zouden er daar echter veeeel meer moeten zitten volgens mij dan bij Merritt Island, maar op beide plekken is succes wel verzekerd volgens mij (voor zover je iets kan verzekeren met wilde dieren:) )

Veel plezier op je reis!
2001: diverse staten
2009: NY + Westkust (incl. LA, LV, SF)
2015: Noordoosten + LV & LA
2016: Florida
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door sunshine state »

Met het Myakka State Park kun je een hele dag vullen!!
Daar zijn zoveel mooie verborgen plekken.

Plan een bezoek heel vroeg aan The Deep Hole!!

Zie ons blog op die dag: http://www.oldersom.nl/blog/dag-21-myak ... deep-hole/
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor de tips!

De deep hole ziet er geweldig uit! Leuke reisverslagen. Wij zijn er in februari. Weten jullie of het dan erg druk is?

Na het lezen van jullie reisverslagen ben ik ook enthousiast over een kayaktour op de weeki wachi. Prachtig! Hoe lang duurt dit ongeveer? we doen die ochtend namelijk ook al een boottoer in crystal river..

groet, Martine
Groet, Martine
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door sunshine state »

Februari is het zekers niet druk!
De Kajaktrip op Weeki Wachi duurt ongeveer 4 a 4.5 uur, dat wordt wel wat veel hoor om te combineren met Crystal River..

Wij hebben wel eens een combi gedaan met een bezoek aan het Homosassa Springs Wildlife State Park.
Dat ligt er heel dichtbij.
Zie : http://rick-mandy-2011.blogspot.nl/2011 ... ystal.html

Of je combineert Crystal River met een snorkel trip in heaven op de rainbow river vanaf K.P. Hole.
Hebben wij ook wij ook wel eens gedaan, prachtig !!!
http://www.oldersom.nl/blog/dag-17-zwem ... bow-river/

Kijk maar even!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
meej
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2016, 19:58

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door meej »

Druk schema, maar wordt een mooie reis. Ik zie dat je manatees gaat bezoeken. Echt super gaaf! Blue Spring state park kun je ze vanaf de kant in het super heldere wat zien 'chillen'. Super plek om naar toe te gaan ja! Daar hebben ze ook praatjes over de manatees dat ze erg bedreigd worden door onze niet zo goed voor het milieu praktijken... Ik zou je dan ook echt aanraden niet met deze beestjes te gaan snorkelen in Crystal River of elders (mocht je dat van plan zijn).

Ik weet het het ziet er allemaal super leuk uit (ik ben ook een snorkel freak) maar in de praktijk zit je op een boot met 20 andere. Zodra de manatee uit de 'safe zone' komt (plek waar je niet mag komen) vliegt iedereen op de manatee af. Aanraken mag niet, maar goed we kennen allemaal mensen die dat wel dan. Erg schadelijk voor deze dieren.
Ik kan je aanraden om hier een eco kayak trip te boeken: http://www.floridakayakcompany.com/ Ik weet het de site is niet erg professioneel, maar deze meneer en mevrouw zijn ontelbaar aantal jaren zeer betrokken bij manatees in het gebied. Ze zetten zich constant in om manatees een betere leefomgeving te geven maar lopen steeds tegen deze snorkeltours aan die flink geld verdienen en ambtenaren omkopen en dan vervolgens de regels niet aanscherpen. Het gaat echt slecht met de manatees. Wij gingen met 2e en deze meneer (marinebioloog) kayakken op zoek naar manatees. Hele leuke ervaring en die man weet werkelijk alles! Echt waar voor je geld!
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

We waren eigenlijk wel van plan om te gaan snorkelen met manatees. Vandaar onze stop in Crystal River. Maar we willen absoluut niets doen wat niet goed is voor de dieren dus nu twijfelen we wel. Ik heb verschillende reisverslagen gelezen op dit forum en daar lees ik wisselende verhalen. Mensen die met weinig op een boot zitten en alleen met de manatees snorkelen maar idd ook plekken waar meerdere boten stoppen en je met 20 man rond 1 dier snorkelt. De site van de kayaktrip is inderdaad niet zo geweldig. Heb jij een reisverslag hiervan, meej?

Een alternatief dat mij ook geweldig lijkt is de kayaktrip bij weeki wachee (dankzij de prachtige foto's en beschrijving van rick en mandy). Kans om manatees te zien en de rust en pracht van de rest van de omgeving. Maar dan hoeven we niet in Crystal river te verblijven. Al lees ik dat er bij weeki wachee ook een beetje kermis achtig sfeertje kan hangen qua drukte en een show. Dat is niet waar we naar op zoek zijn.
Nu heb ik nog nooit gekayakt in mijn leven dus ik hoop dat ik 4,5 uur volhoud... Is het zwaar of is het wel te doen?

wat zijn de ervaringen van andere forumleden met betrekking tot de belasting van de dieren? en tips voor alternatieven?

bedankt.
gr Martine
Groet, Martine
meej
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2016, 19:58

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door meej »

Hoi Martine,

Ik heb niet echt een specifiek verslag over dat bedrijf. Wel dit: https://kaatkeepsgoing.wordpress.com/20 ... e-noorden/ Hier vertel ik was over de mensen die ons rondgeleid hebben. Ondanks de slechte website hebben wij het erop gewaagd en ik/we heb hier zeker geen spijt van. Het is echt waar voor je geld, de man heeft super veel kennis en doet zijn uiterste best om te zoeken naar de manatees. Bovendien heeft hij echt degelijk spul en geen kayak's die uit elkaar vallen. Ook de omgeving is erg mooi om te kayakken. Persoonlijk vond ik het niet zwaar, wij zijn ook geen ervaren kayakkers, doen t alleen soms voor de lol zo als er wat boeiends is haha. Bovendien deden we dit op oudjaarsavond en hadden nog genoeg puf om naar Savannah te rijden én te feesten haha. Deze meneer houdt overigens wel genoeg afstand tijdens het kayakken en laat de interacties aan de beesten over.

Een andere optie, ik weet niet of het in je schema past, is het Blue Spring State Park, ligt dicht bij Orlando. Hier kun je manatees vanaf een super lange boardwalk bekijken (staat ook in een van mijn florida verslagen) in het heldere water. Je ziet ze echt super goed en veel! Door de rangers krijg je veel informatie over deze beestjes en er werden destijds veel praatjes gehouden met info. Dit vond ik ook echt de moeite waard en je stoort ze totaal niet. Bovendien is daar nog meer wildlife te spotten. En het is maar $6 entree per auto...

De link naar het blog op mijn website bevat onderaan ook een link naar een uitgebreid fotoverslag. Hierin zie je Blue Springs en Crystal River.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: hulp bij route en tips gevraagd reis Florida

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor de tips en de leuke verslagen, Meej.
 
Blue Springs state park staat in principe wel op de agenda, mits de tijd het toelaat. Ik wee niet precies hoeveel tijd we nodig zullen hebben voor KSC en de loop bij merrit Island. Ik hoop deze beiden op 1 dag te kunnen doen en dan de volgende dag via Blue Springs naar st Augustine te kunnen rijden. Vanuit st Augustine rijden we via Ocala National forest en de juniper en Alexander spring naar Crystal river. Ik hoop op het spotten van divers wildlife hier. Ik lees dat hier de meeste beren in Florida wonen. Hebben mensen tips over goede spotplekken?
In crystal river hebben we toch een snorkeltour geboekt bij Manatees in Paradise. Ik heb gezocht naar mensen die officieel staan ingeschreven bij de Manatee beschermings organisatie. Manatees in Paradise is hierbij aangesloten en zij zijn de enigen die snorkeltours aanbieden. Daar zij bescherming als prioriteit hebben, hebben zij wat strengere (terechte) regels en ze vragen ook wat meer geld ten behoeve van beschermingsdoeleinden. Na de meningen op tripadvisor te hebben gelezen denk ik dat we een diervriendelijke organisatie hebben gevonden. Een vrouw had een review gepost waarin ze aangaf niet tevreden te zijn daar er te veel tijd uitging naar het redden van een gewonde Manatee die ze tijdens de tour tegenkwamen. Hierdoor was er te weinig tijd voor haar om met ze te zwemmen... Tja... dan snap je het volgens mij toch niet helemaal.

Maar wegens een gescheurd trommelvlies moet ik misschien de snorkel plannen laten varen... En dan zou een kayaktour een prachtig alternatief zijn. Maar ik hoop dat het over 4 weken genezen is. Want dan gaan we al! Zo veel zin in!
Groet, Martine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer