Florida on a budget

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Na onze reis in het zuidwesten dit jaar willen we volgend jaar graag weer naar Amerika.
Aangezien ik al heel lang een keer naar Florida, lijkt dit de beste optie.
Ik weet dat de zomer niet de meest ideale periode is maar helaas is dat onze vakantie periode.

De reis moet goedkoper zijn als een reis naar het zuidwesten(anders zouden we dat nog een keer doen).
Ons budget voor 2017 is lager.

Ik denk dat het qua budget het beste is om gewoon drie weken een condo te huren rond Orlando?
Uiteraard met bezoek aan Disneyworld en Discovery Cove en wat shoppen.
En misschien naar het Kennedy Space Center.

Of zou een (kleine) rondreis ook haalbaar zijn?

Alle tips zijn welkom!
Ik heb al wat prijsaanvragen voor condos gedaan, ik heb nog geen tickets.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door PSVwally »

Over het algemeen ervaar ik Florida goedkoper dan het zuidwesten. Zowel voor vliegtickets als qua hotels. Maar wat de kosten dan weer omhoog gooit zijn tickets voor pretparken. Het zou wel handig zijn om het geschatte budget te weten, hoe lang de reis minimaal moet duren en om hoeveel personen het gaat. Dat is wel handig om op te kunnen reageren.
Iig weer iemand die besmet is met de Amerika microbe..... :D
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida on a budget

Bericht door boonens »

Mijn ervaring is juist dat een vakantie Florida al snel duurder is dan het Zuid-Westen. Op vliegtickets, autohuur en eten ga je in principe het verschil niet maken. Hotels zijn waarschijnlijk duurder in het ZW, daar je in c.q. in de buurt van NP's zit. Echter, in het ZW spendeer je het merendeel van je dagen rijdend en wandelend door de parken, waar je slechts eenmalig USD 80 voor betaalt. In Florida trek je veel vaker de portemonnee om de dagen een beetje leuk door te komen: airboat rides, snorkeltochten, rondvaarten, pretparken, shoppen in de malls, parkeerkosten... Natuurlijk kan je dit allemaal laten schieten om er een echte budget of strandvakantie van te maken, maar dan kan je misschien beter naar Zuid-Europa...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Florida on a budget

Bericht door bedeve »

Besparen op je budget zit in je onderdak.
Qua vliegtickets zie ik het niet zo.
Ik ga in januari een weekje en vlieg dan vanaf Brussel voor 400 Eur.
Maar als je gewoon naar lijnvluchten kijkt zie ik niet zo'ń onderscheid
"De reis moet goedkoper zijn als een reis naar het zuidwesten(anders zouden we dat nog een keer doen
Dan zou ik kiezen voor scherper budgetteren en toch voor het zuidwesten kiezen.
alarmering voor ticketprijzen instellen , besparen op je autohuur door goed naar coupon codes, contract id' s etc te zoeken en natuurlijk ook de wijze van boeken aanpassen. jezelf in de winter aanleren hoe je het best hotels boekt.Aan welke voorwaarden moet een hotel voldoen. Hoe kom je aan kortingscodes ,zoals op abnsave.com, loyalty levert korting en gratis slapen op; wordt member van de ketens waar je denkt te gaan slapen. Eet je door het jaar heen ook elke dag buitenshuis ? Wordt een vakantie leuker door dat wel te doen ? Ben je op de hoogte van het snel groeiende aanbod in salad bars bij Safeway, Vons, Walmart en Aldiś trots Trader Joe's.
En hoera Aldi is zelf ook aan het uitbreiden in California .
Ze hebben net $ 3 Biljoen op tafel gelegd om nog 650 vestigingen extra te gaan openen

Voor de vuist weg kom ik hard op denkend op deze onderdelen waar je honderden euroś mee kunt besparen.
En als je voor elke euro die je uitgeeft ook zelf moet werken is dat wel een lekker gevoel.
Keuzes, keuzes keuzes.
Wat je ook doet, waar je ook voor kiest ;heel veel plezier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door dimple »

Waar wij goede ervaringen mee hebben is boeken via Expedia.

Zij geven goede kortingen als je hotel (of appartement), ticket en auto via hen boekt.
Het is echt de moeite waard daar goed te kijken. Met name als je een appartement weet te scoren dan zit je daar echt goed.

Wij zijn in de meivakantie met ons gezin van 4 voor 2500 euro naar Orlando gevlogen incl auto en eerste paar nachten hotel. We hebben er zelf voor gekozen daarna door te reizen naar 'ons' huis in Cape Coral maar voor iets meer geld hadden we gewoon 2 weken in Orlando gezeten.(dan kwamen we rond de 3000 euro uit dus voor appartement, ticket en auto)

Succes met zoeken!
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door SpaceAce »

Wat betreft tickets en onderdak, is het in mijn beleving inderdaad wat goedkoper. Heb tot nu toe vier keer goedkoper gevlogen naar Florida dan naar de rest van Amerika (niet helemaal waar, want in 2010 hadden we ineens - wellicht door een foutje of geluk? - vliegtickets naar Chicago en terug vanaf Atlanta voor 320 euro per persoon 8) Dag later waren ze gewoon weer 600 euro pp). Maar over het algemeen gezien...

De entree van de pretparken, dat maakt Florida weer wat duurder. En zeker als je dan ook nog Discovery Cove er bij plant. Volgens mij één van de duurste parken daar ;) Maar het is wel zo dat het relatief gezien goedkoper wordt als je meerdere dagen naar Disney gaat. Vanaf een dag of drie wordt het dagtarief goedkoper. En Miami & Key West. Dat zijn ook behoorlijk pittige bestemmingen. Verder heb je inderdaad in het westen met de Nationale Parken Pas een groot voordeel.

Als je een condo huurt, kun je in ieder geval besparen op het eten. Lekker 'thuis' kokkerellen. Al kun je ook goedkoop uit eten hoor. En je gaat niet elke dag naar een pretpark dan. Dan kun je meer relaxtdagen erin bouwen. Dat zul je in het westen ook wel wat minder hebben, vermoed ik. Een kleine rondreis kan, maar zoals ik al zei, hou dan rekening met de bestemmingen Miami en Key West :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Je zit in de zomer dus het is laagseizoen in Florida, dat scheelt een hoop in de hotelprijzen. Een rondreis behoort dan zeker tot de mogelijkheden, afgezien van de bestemmingen Miami en de Keys moet je voor rond de $ 80,- prima kunnen overnachten.
Vliegtickets scheelt niet zoveel denk ik en autohuur al helemaal niet.
Ik weet niet of je je budget hier wilt plaatsen maar dan kunnen we misschien wel aangeven of het haalbaar is.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Ik heb voor onze vorige reis ook leuke kortingen behaald dus daar heb ik wel oog voor.
En inderdaad, ik was er al bang voor :wink: maar het Amerika virus heeft hier ook toegeslagen.
We zouden graag ongeveer drie weken gaan en ons budget is in ieder geval €6000,- voor twee personen.
Ik snap dat Disney en Discovery Cove duur zijn.

Disney gaat er sowieso in, over Discovery Cove twijfel ik nog (sowieso wil mijn man niet met een dolfijn zwemmen dus zijn entree is goedkoper).

We hoeven niet perse een (grote) rondreis, gewoon wat luieren bij een zwembad is ook goed.
Ik zag dat het voor condo/villahuur wel hoogseizoen is.
Eerlijk is eerlijk, als we in een condo zitten gaan wij zeker niet veel koken (meer ontbijt / lunch en misschien een keer iets makkelijks maar zullen toch meestal s`avonds uiteten gaan / eten halen).

Eigenlijk was dit mijn bestemming, dat we dit jaar voor zuidwesten gekozen hebben had toch met het weer te maken.
En nu wil ik terug.... haha maar Florida blijft mij trekken dus het is geen B keuze, de verwachting is dat wij altijd aan die zomer vast blijven zitten (of kerstvakantie maar dan zijn we liever bij onze familie in de buurt, ik snap dat dit wel een goede periode voor Florida is).

Onze tickets voor dit jaar waren € 1762,-. Ik hoop daar dit jaar minder voor te betalen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Waar heb je gekeken voor condo of villaverhuur?
Ik heb geen ervaring met de zomermaanden (gelukkig niet zelfs) maar ik weet bv dat mijn zus echt voor een appel en een ei in een condo zat in een gated community in augustus. Ik verbaasde me nog over de prijs want wij Zijn altijd veel meer kwijt in de winter.
Volgens mij moet je het met dat budget wel redden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door PSVwally »

Dat budget moet mijns inziens inderdaad wel toereikend zijn
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Fijn om te lezen dat het budget redelijk lijkt.
Voor Zuidwesten lijkt mij dit budget echt te krap.
Ik heb al diverse sites bekeken waaronder homeaway en vrbo.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Florida on a budget

Bericht door RiverCola »

Mijn ervaringen in het Zuidwesten van de VS dateren van een paar jaar geleden, en de overnachtingsprijzen zijn sindsdien nogal fors gestegen, zo begrijp ik uit de verhalen hier op het forum. Bovendien was de dollar destijds veel goedkoper dan nu. Daar kan ik dus niet meer goed mee vergelijken.

Maar onze laatste reis naar de VS was 2 jaar geleden (augustus), naar Orlando gevlogen en vanaf daar een rondreis door Georgia/South-Carolina en Louisiana gemaakt. Florida zelf zijn we maar erg kort verbleven (het trekt me ook echt helemaal niet). Ik kan je enkel zeggen dat ik deze regio meer dan geweldig vond en goedkoop! Charleston is de duurste stad daar (we bezochten ook Savannah en New Orleans), maar je vind er over het algemeen echt volop goedkope motels/hotels. Wij kwamen die vakantie uit op een gemiddelde overnachtingsprijs van €60. Dit was een mix van Airbnb, motels geboekt via Priceline en huizen van eigenaren via VRBO. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de drie overnachtingen die we via Airbnb in New Orleans hadden gemiddeld goedkoper waren omdat ik nog een tegoedbon had.

Nu Florida: Ik heb afgelopen januari een hele route incl hotelboekingen in elkaar gedraaid voor een vriend die een reis door Florida wilde maken (met hulp van dit forum uiteraard :thumbup: ). Ook hier weer een mix van Airbnb, booking.com en via eigen websites van hotels. Vooral de Keys was ronduit schrikken. Hij zat daar in een simpel, kleinschalig, maar schattig hotelletje voor ruim 250 dollar per nacht :shock: Goedkoper was nauwelijks te vinden. Een simpel motel in Islamorada heeft hem ook rond de 130 dollar gekost. Ook de prijzen op Airbnb lagen gemiddeld veel hoger dan een paar honderd kilometer naar het noorden (Georgia). Npg een voorbeeld: hij zat in Naples in een simpele Red Roof Inn voor ruim boven de 100 dollar. Het zal deels aan de periode gelegen hebben (maart, schijnt rond springbreak te zijn), maar ik heb ook naar off-season prijzen gekeken en vond het echt duurder dan mijn eerdere Amerikareizen.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida on a budget

Bericht door boonens »

Vooropgesteld: Florida is ook erg leuk en heel anders dan het Zuidwesten. Persoonlijk vind ik het juist fijn om verschillende delen van het land te zien. Echter, ik zou je budget niet snel 'te krap' noemen voor het Zuidwesten. Indien je liever nog eens het Zuidwesten ziet, is dat echt wel haalbaar (uitgaande van 2 pers. voor 3 weken).

Wij deden vorig jaar in 3,5e week een tour door Washington > Idaho > Utah > Wyoming en waren totaal Eur 6.700,- kwijt, zonder zuinig aan te doen. Een mooie deal met tickets (540,- pp), maar gewoon een standaard prijs voor autohuur. Verder inderdaad kijken naar wat bedeve ook zegt: op tijd je kamers boeken en daarna blijven zoeken naar voordeeltjes, want er valt veel te besparen op accommodatie. Ik boek meestal 6 a 7 maanden vooraf alle kamers, maar blijf de prijzen & acties in de gaten houden (iedere week in een verloren uurtje). Daarmee breng ik de kosten gemiddeld met ong. 20% terug t.o.v. de eerste ronde boekingen. Het is bijna een sport geworden :D

Zoals ik eerder ook al zei; wanneer je veel dagen in de parken zit (en met Yellowstone, Olympic en Utah zit je dat al snel), je een koelboxje achterin hebt staan voor je lunch & drinken en niet elke avond kiest voor een grote dure steak op je bord, zijn je dagelijkse uitgaven vrij beperkt en is een dergelijk budget echt niet te krap. :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Florida on a budget

Bericht door RiverCola »

Hahaha, 20%! Echt waar? Knap hoor!

Ik denk trouwens dat wij voor onze Zuidwesten-reizen ook nooit meer dan dat bedrag uitgaven (maar wederom disclaimer: dat was in 2008 en 2009. 1x Hadden we een ticket van 350€ en we hadden eens een dollar van bijna €1.60 :shock: ).
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

RiverCola: maart is hoogseizoen in Florida, vanwege de springbreak idd en de snowbirds die overwinteren in FL. Hotelprijzen in maart zijn niet te vergelijken met de zomer, gaan meer dan 2 x over de kop.
Zoals een hoteluitbater tegen mij zei: Europeans are idiots to come to Florida in summer. You don't want to be here in that season.
Laatst gewijzigd door Vito op 31 aug 2016, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Florida on a budget

Bericht door boonens »

Ja, het voelt altijd goed wanneer je met een nieuwe reservering weer een paar tientjes in je zak kan houden :lol: En voor de volledigheid; wij zaten die vakantie ook o.a. in The View, Old Faithful Inn etc.. Daar ga je natuurlijk geen leuke deals op krijgen. Maar voor alle andere locaties (grote steden, overnachtingsplaatsen tussen 2 reisdoelen etc.) loont het de moeite om te blijven kijken. In mijn ervaring blijven alleen stadjes vlak buiten de parken (Jackson, Springdale, Moab) de prijzen vaak op een gelijk niveau. Hier is het gewoon zaak om snel te reserveren, zodat je een juiste prijs/kwaliteit-verhouding hebt.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Florida on a budget

Bericht door RiverCola »

Prijzen die 2 keer over de kop gaan is fors ja... Mijn boodschap was in ieder geval: als je goedkoper uit wilt zijn, overweeg dan zeker de zuidelijke staten buiten Florida ook. Er is hier ontzettend veel te beleven, je krijgt een prachtig stukje authentiek USA te zien (met veel cultuur, op het gebied van eten en muziek bv, en prachtige architectuur). De natuur is niet vergelijkbaar met de natuur in het Zuidwesten, minder ruig, verfijnder wellicht. Maar vooral heel erg betaalbaar!
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Florida on a budget

Bericht door SemJes »

Klopt Vito. Maart is zonder twijfel de aller duurste (en drukste) periode. Qua tickets kun je vaak wel goede deals krijgen, maar dat wordt een stuk moeilijker voor hotels. Overnachtingen zijn op de meeste plekken inderdaad goedkoper in de zomer, met een goede reden ook :wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor de input tot nog toe.
Ik heb echt geen idee waar te beginnen voor een evt rondreis.
Ik ken "Florida" voornamelijk van de boekjes / televisie over Miami en Orlando.
Omdat ik zeker pretparken wil bezoeken dacht ik dat het "makkelijk" zou zijn om gewoon drie weken daarheen te trekken en dan behalve af en toe een pretpark, lekker te relaxen bij het zwembad.

Maar nu ga ik twijfelen!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Florida on a budget

Bericht door SemJes »

Een paar weken Orlando is inderdaad gemakkelijk (en lijkt me, goed te doen voor $6000). Het is gewoon maar net wat je allemaal wil doen/zien. Ook in de Orlando omgeving is er meer te doen dan alleen pretparken, dus je zou je er gerust een tijdje kunnen vermaken. Misschien kun je het een beetje verdelen? 10 dagen Orlando en 10 dagen voor een roadtrip?

Ik heb in dit topic wat tips gegeven over Sarasota, in het zuidwesten van Florida: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=64176misschien heb je er wat aan. De mooiste stranden van de staat zijn aan de westkust en er heerst toch een hele andere sfeer dan Orlando. Helaas zijn de hotelovernachtingen een stuk duurder dan bijvoorbeeld Orlando, maar voor een tussenstop overnachting absoluut wel te doen natuurlijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer