Florida on a budget

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gast

Re: Florida on a budget

Bericht door Gast »

Rachel. schreef:Is het weer in de zomer in Florida/ZW vergelijkbaar of is Florida toch wel echt een stuk warmer?
Absoluut niet vergelijkbaar, in het zuidoosten is het veel en veel benauwder door de hoge luchtvochtigheid.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Ik had ook een 3-sterren geboekt met goede reviews, zegt niet zoveel dus. Was wel in het ZW.

De hitte van het ZW is niet te vergelijken met die in Florida. De hoge luchtvochtigheid zorgt ervoor dat het veel en veel benauwder is dan de hitte in het ZW, wat een droge warmte is.

Suzie, waarom wil je niet met Kerst? Ik vond het heerlijk met Kerst in Florida.

Edit: had je berichtje gemist, eoms, maar idd dezelfde ervaring.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Ik wil wel met kerst. Maar mijn schoonvader heeft een (progressieve) ziekte. Mijn man wil graag elk jaar kerst met hem vieren zolang hij nog leeft. Dit kan nog wel jaren duren, maar toch.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Ik ben een wispelturig typje (maar dit wisten jullie al :wink: ).
We zijn toch nog een keer aan het kijken voor Florida.

Al dan niet met één week rijden en de rest condo / villa rond Orlando.

Nu even kijken naar wat haalbaar is voor één week.
(en met iets minder budget).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Maar waarom wil je dit als dit voor je man tot gezondheidsproblemen leidt?
Ik begrijp dat eerlijk gezegd echt niet.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Omdat we uitgerekend hebben dat de vakantie die we zouden boeken binnen Europa net zo duur gaat zijn.
Dan zitten we liever in Amerika.
Zuidwesten gaat gewoon niet lukken omdat we ook dingen om het huis gaan doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Florida on a budget

Bericht door Gast »

Hebben jullie overwogen om naar de Caraïben te gaan, bijvoorbeeld Aruba of Curaçao? Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me dat het er door de wind wat aangenamer is dan in Florida.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 sep 2016, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Ja, Curaçao staat ook nog altijd op mijn lijstje.
Maar ook die prijzen liegen er niet om in die periode.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Florida on a budget

Bericht door RiverCola »

Je hebt een budget van 6000 euro! Dat red je toch meer dan ruimschoots? Ik zie ze vaak genoeg voorbij komen, van die aanbiedingen voor het hoogseizoen naar Curacao. 3 Sterren, 4 sterren incl ontbijt, 10 dagen voor 1100 pp ofzo (incl vlucht). Heb je enig idee hoever je komt met dat budget? Volgens mij heb ik nog nooit 6000 euro aan een reis uitgegeven...

Ik zag trouwens dat je me een pb-stuurde waarin je vroeg om mijn route/routetopic van 2 jr geleden. Ik wil het best voor je opzoeken, maar wij hebben Florida helemaal niet bezocht maar enkel gebruikt als start- en eindpunt. Dus ik wil de moeite best doen maar enkel als jij denkt dat je er wat aan hebt.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Nou, idd met € 6000,- moet je dat wel redden met zijn tweeën op Curacao.
Van een kennis van mij hoor ik altijd dat het bijna nog goedkoper is om buiten Europa te gaan in het hoogseizoen. Heb je bv al eens naar Zuid-Afrika gekeken?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

We hebben het budget wat terug gebracht omdat we toch nog een extra ding om het huis erbij willen doen.
Zuid Afrika en Thailand zijn idd heel betaalbaar, Thailand is regen seizoen dus niet handig.
Zuid Afrika is eigenlijk een perfect klimaat, alleen "het is geen land dat op ons lijstje staat" om het nou te bezoeken omdat het "lekker goedkoop is" vind ik ook weer zo wat.

@Rivercola, klopt ik wist niet of je dit topic weer zou lezen dus ik had je een pb gestuurd.
Ik ben vooral benieuwd welke plaatsen je bezocht hebt.
Wij zijn geen standaard mensen, het klassieke rondje Florida is ook niet echt iets wat we willen doen geloof ik.

Misschien wil ik wel gewoon te veel, ik weet het niet.
Het komt vooral ook doordat ik in Amerika niet op val.
Dit lijkt misschien een beetje raar, maar door (medische) omstandigheden ben ik vrij fors.
In Amerika ga ik gewoon in de meute op, hier kijken mensen toch weleens raar of maken ze een opmerking als ik eens (en dit komt al zelden voor) op straat een ijsje eet. Vandaar dus dat ik graag weer die kant op wil.

Ik geef toe, Florida is B keuze.
Nog een keer Zuidwesten is A keuze, ik heb vandaag een globale kosten schets gemaakt (nav een door mijn man gemaakte route) en kom qua hotels toch weer aardig aan de prijs uit (wel goedkoper dan dit jaar) en het kan volgens mij nog wel wat omlaag (prijzen in de gaten houden, later opnieuw boeken als route niet meer wijzigt etc). Ik denk dat wij het er toch nog maar een keer goed over moeten hebben.

We kunnen het namelijk betalen, alleen we willen van het overige geld andere dingen doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door nieuwenoord »

Ik kom laat binnenvallen in je topic, maar wil toch even reageren. Met name omdat ik me ook erg prettig voel als dikke vrouw (ik benoem het maar zoals het is) in Amerika, maar vooral ook omdat mijn man ook erg veel problemen heeft met die vochtige warmte. Het verschil is overduidelijk: we wonen in het droogste klimaat van Europa, in de droogste regio van Spanje. Daar is dertig graden geen enkel probleem. Nu zijn we in Nederland en heeft hij het benauwd en last van zijn lichaam.

Ik zou je Florida in de zomer gewoon niet aanraden. Weleens nagedacht over een rondreis in het zuiden van Spanje? Ook warm, maar ook een fijn droog klimaat, zeker in het binnenland. En ook daar voel ik me veel minder bekeken dan in Nederland hoor!

Florida is ook zeker niet vergelijkbaar met het Zuidwesten als het gaat om natuur, voor ons was het echt eenmalig. Wij houden van ruige landschappen, uitgestrekte vlaktes en vooral van bergen :-)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor je reactie.
We zijn al een aantal keer naar Spanje geweest, ook een leuk land.

Ik weet dat jullie gelijk hebben.
Ik blijf twijfelen.
En herrekenen voor ZuidWesten, we hadden dit jaar ook best wat dure hotels ertussen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door nieuwenoord »

Jullie zijn dit jaar natuurlijk ook echt in de meest toeristisch bekenden parken en steden geweest. Als je wat meer van de geijkte plaatsen afwijkt, kan het Zuidwesten ook een stuk voordeliger wellicht?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Florida on a budget

Bericht door PSVwally »

Ik zou het geen A en B keuzes noemen? Ik zou het eerder gewoon een anders soortige vakantie noemen. En het gaat er toch om dat jij of je gezin ergens een goed gevoel bij hebben? Als je dan achteraf kan zeggen dat het een supervakantie was, daar gaat het toch om. Of dat je tot rust bent gekomen of veel mooie plekken hebt gezien?

Ik vond Florida qua natuur/omgevingen een stuk minder dan het zuidwesten. Maar ik heb me er prima vermaakt. En ook al zou ik het achteraf nooit weer op die manier doen (1e Amerika vakantie en alles via reisorganisatie vastgelegd met op Orlando en Miami na overal veel te weinig tijd) ik zou daar best nog een aantal keer vakantie kunnen houden hoor.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Florida on a budget

Bericht door Vito »

Florida is nu eenmaal een heel ander soort vakantie. Wij gaan volgend jaar voor de 6e keer naar Florida. De natuur is ook daar prachtig met de vele stateparks maar op een andere manier. De Keys vinden wij ook geweldig!
Maar dit alles gezegd hebbende: we zijn 1 x eind mei / begin juni geweest en dit was een hel qua vochtigheid.
Alle overige keren zijn wij in de winter geweest en dan is het echt heerlijk in Florida (alleen wel druk en hoogseizoen)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

In Florida zou ik het ook rustiger aan willen doen met veel meer (vooral) relaxen. Ik ben gaan herrekenen voor Zuidwesten en kom met andere hotelkeuzes al wat goedkoper uit. En wat a en b keuze betreft. Mijn voorkeur ligt al jaren voor Florida maar toen was ik nog niet in het ZuidWesten geweest. Het lijkt mij nog steeds heel gaaf maarja ik moet ook aan mijn man denken. Ik weet dat als ik perse wil hij mee gaat maarja, ik weet dat jullie gelijk hebben en het niet verstandig is.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Florida on a budget

Bericht door RiverCola »

Mocht je het topic toch nog even willen lezen, hier is mijn routetopic van 2 jaar geleden:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=55604

De uiteindelijke route die we hebben gereden, incl. de plekken waar we overnachtten, kan ik evt ook nog voor je opzoeken.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida on a budget

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel!
Ik ga het topic even doorlezen.

*Update*

Na veel wikken en wegen en vooral rekenen, rekenen en rekenen hebben wij besloten om niet naar Florida te gaan.
Zoals mijn man zegt " we gaan het gewoon doen" oftewel nog een keer ZuidWesten!
(En uiteraard is het budget weer bijgesteld naar boven, toch handig dat dit kan).
Wel een nieuwe route (die ook al redelijk klaar is, dat was ie al :wink: ).
Maar die plaats ik wel onder zuidwesten routes.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer