Orlando trip: eerste keer naar de States!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Gho ik ben niet zozeer gestressed, ik ben gewoon graag voorbereid :). Zeker voor dergelijke reis wil ik niet voor stomme verassingen komen te staan die ik prima vermeden kon hebben. Ook wil ik er gewoon zoveel uit kunnen halen. Het zal een reis-kaliber dat ik niet snel ga kunnen overdoen, snap je :)?

Ik hou de tickets wat in het oog op het moment, hopelijk zakken ze nog. Ben wel iemand die daar niet al te lang mee wil wachten. Maar met vliegtickets weet je, zoals jullie al aangaven, nooit wanneer ze stijgen (of net dalen).
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Ik ben dus, nog steeds, soms aan het kijken voor wat vliegtickets. Nu, ik had gezien dat ik via TUI al een vlucht zou kunnen boeken et een Dreamliner vanuit Amsterdam voor 2293 euro (voor twee) zonder bagage blijkbaar. Ik wou eens kijken wat Yetair hier is België had te bieden, en deze zijn precies wel goedkoper, al is de maand juli helaas nog niet boekbaar (of ik doe iets fout). Iemand een idee wanneer deze online zouden komen? Ik sta al open om op maandag 17 juli ipv zondag 16 juli te vertrekken, want merk dat dat toch een verschilletje met zich meebrengt.

Mijn planning is nog niet volledig, maar het ziet er uit als volgt:

17/7: Heenvlucht naar Orlando
18/7: Sea World
19/7: Bush Gardens Tampa
20/7: Cape Canaveral
21/7 - 23/7: Universal Orlando Resort
24/7 - 30/7: Disney World met eventueel een dag (of twee) rust met Miami of dergelijke
31/7: Terugreis

Ik weet het dat het voornamelijk attractieparken zijn, maar dat is ook het belangrijkste doel van de reis. Ik weet ook goed genoeg dat deze aan de duren kant zijn, daarom dat ik bekijk waar ik zo nodig wat kan 'besparen' (al ben ik ervan bewust dat die periode dat nogal moeilijk is).

EDIT: Even weer een vraag over de mogelijkheid tot Villa. Voor de eerste week (17 - 23/7) ben ik nog steeds op zoek naar een leuk villa'tje of dergelijke. Ik ben afgestapt van het parkhotel idee in Universal, puur om de prijs te drukken (en als ik wat bespaar met deze optie, kan ik daar misschien als extraatje een Express Pass aanschaffen moest het druk worden). Voor twee personen vind ik niet heel snel iets eerlijk gezegd, of ik kijk weer naar de foto webpagina's. Iemand die voor een koppel een leuk villaatje/appartementje weet :)?
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Rachel. »

Buiten de zomer zijn Jetairfly en Tui hele goedkope opties. Hun zomervluchten zijn in het algemeen nog steeds duur en je bent beter af Skyscanner in de gaten te houden voor een aanbieding. Je hebt echt nog meer dan genoeg tijd om ruim onder de duizend euro uit te komen, dat zou ik echt niet neertellen...besteed het bespaarde geld lekker aan een paar fast passes.
Gast

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Gast »

Kijk inderdaad naar flexibele vliegdata, dat kan nog wel eens schelen in de prijs.
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Tonworkel »

Jullie zullen er geen spijt van krijgen. Neem echter de tijd kwa planning. De wachttijden op de parken bij deattracties kunnen aanzienlijk zijn. Maak gebruik van de fastpass. Neem ook een hopperpas, iets duurder, maar je bent niet beperkt. We zijn vele keren is orlando disney geweest (meestal tegen de kerst). Een pakketreis boeken is goedkoper dan een hotel boeken via Disney.com of Booking.com. Wij, nederlanders, boeken vaak een arrangement via Tui.nl. Tui vliegt rechstreeks op Orlando sanford. Vandaar duurt hettransport naar een Disney hotel ongeveer 1 uur. Sanford is een klein vliegveld. Op Tui staan prijzen in- en exclusief vervoer. We hebben de volgende hotels gehad via Tui (zie ook de beoordelingen op de site): marriot village at lake buean vista (transport naar parken verre van ideaal en tever van Disney Springs (vh DisneyDowntown). Holiday Inn Orlando Disney Springs Area: op loopafstand Disney Springs en de bussen naar alle parken, behalve Universal, rijden gratis om het half uur en wel van smorgensvroeg tot savonds laat. deDisneyhotels: all stars movies/sports en Music hebben prima kamers. Hetzelfde geldt voor Disney Pop century. Geen luxe, maar gewoon goed en gezellig. Vrienden van ons zijn 3x in Disney Caribbean geweest en zijn zeer enthousiast. Coronado Springs Is niet de goedkoopste. Voor het prijsverschil kun je de parktickets kopen.
Als je in een Disneyhotel verblijft: vlieg je opOrlando International airport, dan kun je, ik dacht1etage lager op het vliegveld, gratis met de Disney bussen naarhet Disney hotel. Vanaf de Disneyhotels gaat er, om het kwartier, een bus naar een vd parken. Super geregeld.
Van Orlando naar Tampa en Nasa is ongeveer 1,5 uur met de auto. Je zou kunnen overwegen om voor die dagen ter plekke een auto te huren. Als je in Kissimmee gaat zitten, heb je de gehele periode een auto nodig. Een taxi van het Holiday Inn naar Universal koste 2 jaar geleden 40€ enkele reis.
Vergeet vooral Disney Springs (vh Disney Downtown) niet te bezoeken. Momenteel is het nog een bouwlokatie, maar dit jaar komt alles klaar. (Filmpjes genoeg op youtube).
Als je op een disneyhotel zit heb je op de parken nergens geld nodig. Alles gaat op het "polsbandje".een ander voordeel is datje extra uren ter beschikking hebt (extra magic hours).
Overigens als een vlucht hebt met overstap in de usa, dan moeten de koffers op de overstap plaats uit het vliegtuig en moeten ze opnieuw door de beveiliging. Niet fijn. Beter is dan een vlucht te nemen meteen tussenstop in europa bv Frankfurt en dan rechtstreeks naar Orlando. Heb je geen gedoe met de koffers.
Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het wel.
Veel plezier met de voorbereiding
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door dimple »

Kijk eens met name bij Expedia.nl

Daar heb je veel voordeel door het boeken van vlucht/hotel/auto bij elkaar. Voor weinig heb je dan toch een klein bakkie om de omgeving mee te verkennen. Ik zou dat echt in de gaten houden. Je kunt daar ook kiezen om een appartement te kiezen ipv hotel dus even goed kijken!

Qua airlines. Vreselijke ervaring met AA (American Airlines) Vreselijke oude toestellen, half overleden personeel en gewoon slechte service.

Wat er naar Orlando vliegt KLM/Delta. Goede ervaringen mee.

Douane duurt overigens erg lang in MCO dus bereidt je voor.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Thanks voor de tips weeral!

Heb een pak goedkopere tickets gevonden via Expedia. Het is vliegen vanuit Düsseldorf en het is met Lufthansa/United voor 1.300 euro voor twee personen. Toch een duizend euro goedkoper dan uit Brussel te vliegen. Boeken?

Moest ik deze boeken, zoek ik wel nog een manier om in Düsseldorf te geraken. Het is een twee uurtjes rijden van hier en heb nog geen ervaring met luchthaven parkings. Iemand die eentje weet in Düsseldorf?

Trouwens, iemand die ooit via Expedia vlucht + huurauto geboekt? Leek mij wel interessant, maar weet niet of dit wel betrouwbaar is :).
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Tonworkel »

Airport Dusseldorp is een groot vliegveld met ook langparkeer mogelijheden. Zeer acceptabele tarieven. Kijk eens op airport dusseldorp. Dan kom je op de duitse site. Er zit ook een Nl vertaling op. Veel nederlanders vertrekken van dit internationale vliegveld (overigens niet kijken op Dusseldorf Weeze. Dat is een ander vliegveld en daar vertrekken veel charters). Op de site kun je de langparkeerplaatsen zien en deze zijn nu reeds te boeken voor juli 2017. Kun je meteen zien wat het kost. Een alternatief zou kunnen zijn om, afhankelijk van de vertrek van je vliegtuig, een hotel bij de luchthaven te boeken (zie booking.com). Bij de hotels zijn de parkeerplaatsen echter erg duur. Het maritiem hotel ligt mi naast de luchthaven.
De luchthaven is uitstekend aan te rijden, ligt nagenoeg aan de snelweg en alles uit duidelijk aangegeven.
Ook een mogelijkheid zou kunnen zijn om met de trein vanuit belgie (via arnhem oid) naar dusseldorf te reizen. Daar heb ik echter geen idee van. Even zoeken op internet.
Heb zelf geen ervaring met expedia. Hoor van anderen dat zij veel boeken via expedia. Er staat mi wel meer over expedia op het forum.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Thanks!

Vlucht geboekt! Voor 1200 euro heen en terug voor twee personen vanuit Düsseldorf! Heenrit is vanuit Düsseldorf naar NEWARK NJ met een lay over van 3 uur (leek mij toch voldoende, neen?). Van daar uit terug naar Orlando. 31ste vertrek uit Orlando om 20 uur richting Frankfurt. Daar een ICE trein (kennelijk kn je dat via Lufthansa dus boeken) naar Düsseldorf terug...

Het was de goedkoopste deal dat ik kon vinden en denk niet dat het nog goedkoper kan voor die periode.
Laat al die voorpret maar komen!!
steviehey
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2016, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door steviehey »

Wij zijn juli en augustus 3weken geweest voor eerste keer en auto is toch een must ze want die vrijheid heb je nodig. Wij hadden via attractionticketsdirect.co.uk besteld. Hadden flex ticket gekocht (14dagen alle parken vrij toegang ) en da was een luxe. Is wel wat prijzig ma als je los koopt is het veel duurder. Ma zeker de moeite. Krijgt ook memory maker van Disney erbij en dat is heel mooi voor de foto's. Qua hotel zaten wij in westgate resort tegenover Disney. Dadelijk aan parken dus kon ni beter.qua vluchten hadden wij via skyscanner.nl gekeken al in november en prijsalarm ingesteld en in december geboekt aan 450€ per persoon! Dus goedkoop. Wel overstap in new york.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Komen die tickets van attractionticketsdirect.co.uk aan huis?
Trouwens nog een vraag: als ik een gewone 7 dagen hopper pas koop voor Disney World, kan ik dan ook aan een Magic Band komen voor de Fast Pass+? Hoeveel kost dit, of dit enke nuttig als je er op het domein logeert?
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door dimple »

Nou juist via Expedia je auto boeken!!

De deal van alles in 1 maakt het nou juist voordelig! Jammer dat je dat niet meteen hebt gedaan, scheelt echt veel geld.

Wij boeken dan ook de eerste nachten erbij zodat het nog voordeliger wordt.

Wij boeken al jaren via Expedia en nog nooit wat mis gegaan, echt top!
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Pascal »

Via de duitse site http://www.attractionticketsdirect.de heb je meer mogelijkheden om per dag te kiezen ipv meteen een 7 dagen pas te kiezen.
Tickets worden thuis geleverd.
En zeker voor een eerste bezoek zou ik de meerkost van de hopper niet doen. Je kan echt wel per dag in één en het hetzelfde park blijven zonder je te vervelen.
steviehey
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 apr 2016, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door steviehey »

Ja ja wij kregen ze geleverd met rugzak van Disney en allerlei kortingsbonnen plus memorymaker en airboat tickets. Binnen de 10 dagen geleverd prima service!!
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Check, thanks voor de reacties!

We zijn nog op zoek naar een verblijfplaats voor de eerste week. Eerst dachten we aan een villa/appartement, maar de meeste dat ik vind zijn best ruim voor ons tweetjes. Iemand die iets kan aanraden voor een pas gehuwd koppel? Hotels mogen ook natuurlijk, maar een villa leek ons eens leuk om te doen :).

We gaan voor één week een auto huren ipv twee weken, doordat we beiden overtuigt zijn dat we wel de dagen in Disney nuttig kunnen spenderen zonder echt extra's te moeten doen (zeker omdat WDW zijn eigen OV heeft en op de ene dag na de auto maar gewoon stil zou staan op de parking van het hotel...). Dat maakt ook dat we wat meer budget hebben en ook eerder geneigd zijn voor een convertible. Persoonlijk zou ik heel graag een Ford Mustang willen krijgen, maar heb in een ander topic al gelezen dat deze ook wel vaak weg zijn (en ik verwacht dat een aankomst uur van 20 uur in Orlando alleen maar gaat maken dat al de Mustangs weg zijn). Iemand een idee wat de andere opties zouden kunnen zijn bij bv Hertz of Alamo? Of komen er op een maandagavond nog voldoende Mustangs binnen?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Kletskous »

Is deze villa iets voor je?
http://www.golf-florida.nl/content.php?id=23

Qua prijs erg aantrekkelijk als je het mij vraagt.
Wij kozen echter niet voor deze villa, omdat we, vanwege 2 kinderen bij ons, toch voorkeur hadden met een gamesroom erbij (en jacuzzi). Maar wie weet voldoet deze villa voor jullie tweetjes wel ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Kletskous »

O hihi daar heb ik verder niet naar gekeken!

Deze dan? Op 30 km van de attractieparken. Nog Belgische eigenaren ook nog :D
http://users.telenet.be/florida/villa.htm
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Tonworkel »

Voor het zoeken voor een overnachting zou je ook eens kunnen kijken op www.wimdu.nl . Ik heb er overigens zelf geen ervaringen mee. Wie wel? Maken wel reclame op TV, maar dat zegt nog tegenwoorig niets over de betrouwbaarheid (maar dat is m.i. hetzelfde als bij airbnb etc). Beoordelingen en reacties er bij in betrekken en googlen kan dus helpen om de kwaliteit te beoordelen. In Kissimmee zijn veel, particuliere, verhuurders van goedkoop tot duur.

Overigens, het WDW openbaar vervoer heeft betrekking op hotels van Disney naar de parken en niet van hotels die buiten hun gebied liggen zoals Kissimmee. Dan ben je toch weer afhankelijk van een auto of taxi.
Afstanden zou je kunnen nagaan op google maps.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door vinceG »

Kletskous schreef:Is deze villa iets voor je?
http://www.golf-florida.nl/content.php?id=23

Qua prijs erg aantrekkelijk als je het mij vraagt.
Wij kozen echter niet voor deze villa, omdat we, vanwege 2 kinderen bij ons, toch voorkeur hadden met een gamesroom erbij (en jacuzzi). Maar wie weet voldoet deze villa voor jullie tweetjes wel ?

Mooie villa, zou hem zo huren. Gunstige prijzen!
Maar Inverness is wel een aardig eindje van Orlando af en heb je zeker een auto nodig!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen: vergeet die villa als je van OV afhankelijk bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer