Orlando trip: eerste keer naar de States!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

De eerste week doen wij geen OV, gezien we een huurauto nemen ;).
JanenLien
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2014, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door JanenLien »

Hi!

Blijkbaar hebben we veel gemeen met elkaar.
Wij zijn ook verloofd, 2 jaar geleden in Florida en gaan binnen 2 jaar op huwelijksreis.
Lien werkt ook in het onderwijs en zo zijn we ook afhankelijk van schoolvakanties.
Wij hebben 2 jaar geleden een blog gemaakt waar jullie veel info op kunnen terugvinden, alsook foto's.
De link: http://janenlien-florida2014.blogspot.be/

We zijn ook 2 pretparkfreaks, Disney en Harry Potter zijn ook onze favorieten.
We hebben alle pretparken gedaan in Orlando en omgeving.
Rustige dagen waren er zeker ook bij!

Vluchten:
Wij zoeken altijd via http://www.momondo.be/
Het is beter om op Miami te vliegen, want Orlando is een stuk duurder.
Voor 2017 zijn er momenteel een paar interessante vluchten via Keulen richting Miami voor 560 € per persoon.
We hebben ook al gemerkt dat het veel goedkoper is om via Düsseldorf, Keulen of Amsterdam te vertrekken dan in Brussel.

Vervoer:
Je zou beter afstappen van het idee om alles met het openbaar vervoer te doen.
Wij hebben een auto gehuurd in Miami. Enkel ik (Jan) heb gereden, want ik was toen al 25 en Lien nog niet.
Jouw vriendin moet zeker geen schrik hebben om te rijden. Het valt goed mee en de auto's rijden op automatic en is heel makkelijk.
Wij hebben de auto geboekt via www.easyterra.be

Verblijf:
In Orlando kijk je best in de omgeving van de International Drive voor bijvoorbeeld Sea World en Universal parken te bezoeken.
Je kan zien op de blog dat wij in een Universal Hotel overnacht hebben om early acces te verkrijgen en een express pass te krijgen waar je voorrang hebt op bijna alle attracties. Diagon Alley (first in row!!!) opende dat jaar en was echt nodig om in een Universal hotel te overnachten.
Je krijgt een express pas de dag van aankomst en dit kan je 2 dagen gebruiken met 1 overnachting.
Die express passes kosten algauw 90 euro per dag per persoon. Met een Universal hotel zit het er gratis bij. Dus doe je er veel voordeel mee.
De rijen kunnen soms lang zijn, wij hebben alle attracties gedaan die we wilden doen en sommige ook een aantal keren.

Pretpark tickets:
Er zijn 2 sites waarbij jullie kunnen boeken: http://www.attractionticketsdirect.de/ of www.undercovertourist.com
Als je alle parken wil bezoeken is het best dat je een magic your way ticket koopt van Disney + een Orlando flex ticket met optie Bush Gardens.
Indien je ze koopt via deze website krijg je ze thuis gestuurd. Dit zijn de officiële tickets en zo moet je niet meer in de rij aanschuiven.

Budget:
Voor ons 2 was het voor 3 weken Florida ongeveer 6000 euro alles inbegrepen.
We aten ook vaak in het park. Aangezien je wil logeren in een Disney hotel moet je wel een 1000 euro meer rekenen.

Indien je na het bekijken van de blog nog vragen hebt, mag je ons zeker contacteren via pb.

Groeten

Jan en Lien
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Dank al voor al de tips! Hieronder wat ik al heb geboekt so far:

Vliegtickets:
- Maatschappij: Lufthansa
- Kostprijs: 1250 euro voor twee personen heen en terug in Economy
Heen:
Düsseldorf - New York Newark (layover van 3 uur en 30 minuten)
New York - Orlando (aankomsttijd: 20 uur plaatselijke tijd, 17 juli)

Terug:
Orlando - Frankfurt
Frankfurt - Düsseldorf (aankomsttijd: 14 uur 30 plaatselijke tijd, 1 augustus)

Verblijven:
Van zondag namiddag 23 juli tot maandag namiddag 31 juli
Hotel/Resort: Disney's Coronado Springs Resort
Kostprijs: 2500 euro voor twee personen 8 nachten

Opvallend was dat deze laatste via de UK-website een pak goedkoper uitkwam dan via de Amerikaanse website. Via de USA zou ik voor hetzelfde resort 3000 dollar moeten betalen, zonder extra's (als parktickets) inbegrepen. Via de UK website was het 2500 euro voor zowel het verblijf, Disney Ultimate Ticket (14 dagen onbeperkt toegang tot al de (water)parken en andere van Disney World), GRATIS Quick Service Dining Plan, GRATIS Disney Memory Maker, 100 dollar Gift Card, Voucher boekje en nog meer. Tip dus voor wie op het domein wil overnachten: boek via de UK!

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een overnachting van 17 tot 23 juli :).
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Tonworkel »

Wat "dining" betreft: installeer de app "disney world". Daar staat heel veel info op, waaronder dining. Je kunt op die site ook een tafel reserveren. Als je een tafel wilt reserveren, doe dat dan zo spoedig mogelijk. Amerikanen reserveren heel vroeg.als je dat bij aankomst in het hotel doet, ben je al te laat (dat is ons al eens overkomen)
Wij hebben al eens een tafel gereserveerd bij Raglan Road (Disney Springs). Bij Raglan Road, een ierse pub, is elke dag savonds optreden van celtic dancers. Geweldig.
Groeten en veel voorpret gewenst. Ton
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Mies2301 »

Gefeliciteerd met jullie verloving! Klinkt als een hele gave reis!

Als je via Disney UK hebt geboekt, bel vooral even op naar ze en vraag wat het kost om je Dining plan te upgraden naar het Dining Plan. Je hebt dan ipv 2x quick service 1 table service. Je betaald bij de table service wel nog de fooi, maar het is het zeker waard! Als je een week gaat, gok ik dat dit zo'n 100 GBP per persoon zal zijn.
Het eten is echt ongelofelijk goed in Disney, mits je in de juiste restaurants eet! Voorbeelden zijn Narcoossees, Jiko's, California Garden, Flame Tree BBQ, Sanaa, Ohana en Be Our Guest.
Wat Tonworkel ook al aangeeft, reserveer de restaurants op tijd! Je hebt bij Disney geboekt en kan dit dus 180 dagen van te voren doen. Doe dit ook voor de table service restaurants! Populaire restaurants zitten zo vol.

ALs je meer wilt lezen over alle attracties, restaurants etc dan kan ik je het Unofficial Guide to WDW wel aanraden, verkrijgbaar via bijvoorbeeld Bol.com (https://www.bol.com/nl/p/the-unofficial ... stedsearch)
Het is geen plaatjesboek, maar geeft wel goede recensies over alle attracties, restaurants, hotels in de buurt en bevat touringplans, die vooral handig zijn op de drukke dagen dat jullie er zijn! Als je ook nog lid wordt van Touringplans.com kan je gepersonaliseerde touringplans maken en de crowd calendars in de gaten houden, zodat je wel het meeste uit je dag kan halen.
Boek zeker je fastpassen op tijd! Je kan deze 60 dagen van te voren al reserveren. Omdat je in het hoogseizoen er bent is dit echt een must.

De rustdagen die je eerst in je planning had, kan je makkelijk doorbrengen in de waterparken (BB of TL, of gewoon bij het zwembad van je hotel). Wij gingen vaak in de ochtend naar een van de waterparken en dan in de middag de parken in, wij waren er wel in september wat een stuk rustiger is dan juli.

Check even wat het kost om de 2de week ook een auto te hebben. Je bent zoveel mobieler als je zelf een auto hebt. Als je wilt parkhoppen, of bijvoorbeeld in de ochtend even naar de outlets wilt om te shoppen ben je veel mobieler. Wanneer je 's avonds nog een avondshow bekijkt in 1 van de parken, stroomt daarna het hele park leeg en kan je lang moeten wachten tot er plek is in de bus naar huis. Een auto verhelpt dit.
Je parkeert overigens overal gratis, omdat je on property verblijft.


Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel :)
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Thanks voor de reacties weer mensen!

Nog een vraag in verband met Dinsey: ik heb al gemerkt dat sommige mensen nog best veel post krijgen door hun boeking. Het valt op dat ik momenteel nog geen mail of post heb ontvangen over mijn boeking bij Dinsey zelf (buiten het betalingsbewijs uiteraard). Hoe zit dat dan met MyDisney Experience? Ik dacht dat ik normaal inlog gegevens zou krijgen, maar heb ook hier nog niks ontvangen... Help?

Bij Universal: wij gaan normaal 2,5 dagen. Voor de eerste twee willen wij graag express passen kopen om er alles uit te halen. Boek ik deze best op voorhand of maakt dat niet uit.
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Duklo »

Voor My Disney Experience dien je jezelf aan melden via https://disneyworld.disney.go.com. Zodra je je geregistreerd hebt zie je rechts bovenin een kleine Mickey met MyDisneyExperience. Als je daar op klikt kun je daar je hotelreservering koppelen. Ook kun je via deze site/app je restaurantreservering en FastPass reserveringen maken. Maak hier zeker gebruik van. Je hebt omdat je on property verblijft eerder toegang tot beide reserveringssystemen!
Tonworkel
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:37
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Enschede

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Tonworkel »

Nog een tip: het is in die periode erg warm. Dus veel water drinken. Als je de auto gehuurd hebt, rij dan eerst naar de Walmarkt, koop daar een grote koelbox voor $10-15, water en een grote zak met ijs voor $2 en je kunt het drinken/voedsel gekoeld houden.
Zoals Duklo vermeld, als je je hebt geregistreerd, kun je vlg mij ook in de app van Disney inloggen en letterlijk alles volgen (wachttijden, diner plannen, fastpass etc)

Universal: kijk eens op de site van: universalorlando.com. Daar staan ook de expresspassen (met korting) op. Let wel even op of je gebonden bent aan een bepaalde dag.
Wij hadden in Nederland via mijn reisburo vouchers gekocht. Hebben ons ter plekke aan een speciaal daarvoor loket gemeld en konden direct naar binnen. Bij de andere loketten duurt het wat langer
Harry Potter: ik ben er 2 x in geweest: geweldig. De rest overigens ook.

Mies2301: bedankt voor de boekentip via Bol. Ik heb "the unofficial guide WDW 2017 (830! pagina's)" en "birnbaum 2017 WDW (350 pagina's) deze week ontvangen.

Groeten
Ton
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Duklo schreef:Voor My Disney Experience dien je jezelf aan melden via https://disneyworld.disney.go.com. Zodra je je geregistreerd hebt zie je rechts bovenin een kleine Mickey met MyDisneyExperience. Als je daar op klikt kun je daar je hotelreservering koppelen. Ook kun je via deze site/app je restaurantreservering en FastPass reserveringen maken. Maak hier zeker gebruik van. Je hebt omdat je on property verblijft eerder toegang tot beide reserveringssystemen!
Maar krijg je een log-in bij een eerste boeking? Of moet ik zelf een account aanmaken en mijn boeking hier aan koppelen? Het is wat onduidelijk, zeker omdat ik dacht dat ik een log in ging krijgen van Disney (had dit ergens gelezen in mijn boeking).
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Duklo »

Volgens mij dien je zelf een account aan te maken en vanuit die account te koppelen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Mies2301 »

Belgiancoasterfreak schreef:
Duklo schreef:Voor My Disney Experience dien je jezelf aan melden via https://disneyworld.disney.go.com. Zodra je je geregistreerd hebt zie je rechts bovenin een kleine Mickey met MyDisneyExperience. Als je daar op klikt kun je daar je hotelreservering koppelen. Ook kun je via deze site/app je restaurantreservering en FastPass reserveringen maken. Maak hier zeker gebruik van. Je hebt omdat je on property verblijft eerder toegang tot beide reserveringssystemen!
Maar krijg je een log-in bij een eerste boeking? Of moet ik zelf een account aanmaken en mijn boeking hier aan koppelen? Het is wat onduidelijk, zeker omdat ik dacht dat ik een log in ging krijgen van Disney (had dit ergens gelezen in mijn boeking).
Je moet even naar Disney UK mailen om je US reserveringsnummer te krijgen. Disney UK en Disney USA werken met verschillende reserveringsnummers.
Zelf een account aanmaken in MDE en dan je reservering eraan koppelen. Je kan dan op de 180 dagen grens ook de restaurant reserveringen maken en op 60 dagen je Fast Passes.


@Tonwortel; Graag gedaan :)

En wat drinken betreft; Quick service restaurants zijn verplicht gratis water te geven als je er om vraagt. Scheelt ook weer een paar dollar.
*edit; dan krijg je wel een kartonnen beker uit de frisdrank automaat, geen bottled water.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Dus gewoon de UK mailen en vragen naar mijn USA reserveringsnummer? En dan deze koppelen met een nieuw aangemaakt account?

We krijgen een gratis onberpekt vulbare drinkbeker, zat bij het gratis dining plan. Maar toch bedankt voor de tip!


Even een update over de boekingen. Het hotel voor de eerste week is ook geboekt! Van 17 tot 23 juli verblijven we in het DoubleTree by Hilton hotel, nabij de ingang van Universal. De keuze van de vriendin, zodat ze het rijden door de week kan afbouwen (gezien wij die week eindigen met Universal zelf en we de auto dan gebruiken voor 's avonds of voor outlets etc.). Via Hilton konden we ook een auto boeken bij Alamo. We hebben toch maar Economy gekozen: we zijn maar met zijn tweeën en willen het geld liever steken in wat voorsteekpassen of andere extra's dan een grotere wagen. Iemand enig idee welke types ze qua Economy allemaal hebben op Orlando Airport? Ook, wij landen maandag om 20 uur 15. Is er dan net veel, of nog amper keuze in wagens? Niet dat dit uitmaakt, maar altijd fijn om te weten :).
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Njit »

Je kunt hier zien wat voor een soort auto's men meekreeg: http://forum.allesamerika.com/search.ph ... sf=msgonly
Op de Alamo pagina staat de Kia Rio als Economy.

Auto's komen de hele dag door dus er valt niet echt iets te zeggen over het aanbod.
Gewoon vriendelijk vragen of ze een leuke auto voor je hebben bij de Greeter in de garage wil ook nog wel eens helpen. Bij de balie hebben ze geen idee wat er in de garage staat dus laat je niet van de wijs brengen als ze zeggen dat er alleen nog hele kleine auto's staan en dat ze je toch echt dringend aanraden om te upgraden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Mies2301 »

Belgiancoasterfreak schreef:Dus gewoon de UK mailen en vragen naar mijn USA reserveringsnummer? En dan deze koppelen met een nieuw aangemaakt account?

We krijgen een gratis onberpekt vulbare drinkbeker, zat bij het gratis dining plan. Maar toch bedankt voor de tip!


Even een update over de boekingen. Het hotel voor de eerste week is ook geboekt! Van 17 tot 23 juli verblijven we in het DoubleTree by Hilton hotel, nabij de ingang van Universal. De keuze van de vriendin, zodat ze het rijden door de week kan afbouwen (gezien wij die week eindigen met Universal zelf en we de auto dan gebruiken voor 's avonds of voor outlets etc.). Via Hilton konden we ook een auto boeken bij Alamo. We hebben toch maar Economy gekozen: we zijn maar met zijn tweeën en willen het geld liever steken in wat voorsteekpassen of andere extra's dan een grotere wagen. Iemand enig idee welke types ze qua Economy allemaal hebben op Orlando Airport? Ook, wij landen maandag om 20 uur 15. Is er dan net veel, of nog amper keuze in wagens? Niet dat dit uitmaakt, maar altijd fijn om te weten :).

Yes, je kan gewoon even mailen, USA reserveringsnummer is dacht ik eerst 3 letters, dan 5 cijfers. Deze kan je of in je app, of online in je browser koppelen, kan inderdaad gewoon met een nieuwe account. Jij kan geloof ik in de app, jouw vriendin uitnodigen om toe te voegen, zodat zij ook alle boekingen van restaurants en fastpassen kan zien.

Die vulbeker kan je in de parken niet bijvullen, enkel in de resorts bij de refill stations en die vind je helaas niet om de 100 meter ;)

Heb je ook gekeken naar onsite hotels bij Universal? Als je daar in een onsite hotel verblijft, mag je 1 van de 2 parken (soms allebei) ook een uur eerder in. Een uur die je dan weer kan gebruiken om bijvoorbeeld een gedeelte van Harry Potter te doen, zodat je genoeg tijd hebt voor de rest van het park de rest van de dag en wellicht dus geen Express pass hoeft te kopen.
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

Even een kleine update:

Momenteel zijn er weer een aantal dingen in orde gebracht en zit ik ook nog met enkele vraagjes:

- Ik had een huurauto gehuurd bij Alamo via mijn eerste hotel (Doubletree Hotel Orlando). Nu, ik had hier even geleden gezegd dat ik de tweede week geen huurauto zou nodig hebben etc., maar ben dan toch op deze beslissing terug gekomen. Na mij wat te verdiepen in het bussysteem in WDW en de verbindingen met ons hotel, leek het ons toch beter (better late then never) om ook voor de tweede week de auto te nemen (ook omdat wij dan even uit de WDW gekte uit kunnen en zo misschien het nog te openen Vulcano Bay kunnen doen). Moet ik hier Alamo gewoon een mailtje over sturen ofdat er een extra week kan gekoppeld worden aan de huidige boeking, of gaat dat niet zomaar? Of annuleer ik gewoon beter de boeking en maak ik beter een nieuwe?

- Voor ons verblijf in Disney kunnen wij sinds kort ook al restaurant reserveringen maken. Op aanraden van anderen zijn wij hier dan ook al mee begonnen. Zo heb ik een diner in 'Be our Guest' al gereserveerd (zou kennelijk érg gewild zijn) en een ontbijtje in Crystal Palace in Magic Kingdom. Iemand nog enkele leuke plakjes die zeker aan te raden zijn om te gaan eten 's morgens of 's avonds? Thanks!

De Esta's zijn ook aangevraagd en de paspoorten zijn al binnen. Ook het buitenlands rijbewijs wordt in juni geregeld zodat wij hier zo lang mogelijk van kunnen profiteren. Grootste kost dat nog geregeld moet worden zijn verzekering bij Touring (?) en de parktickets van de parken in de eerste week (helaas bestaat een Flexticket niet meer vanaf 2017, dus het zal via de parken zelf moeten denk ik).
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Njit »

Huurauto: Ik weet niet via welke partij je geboekt hebt? Het is de vraag of ze je weekprijs willen overnemen. Anders gewoon de oude boeking annuleren (mits dat kosteloos gaat) en een nieuwe boeking doen. Je zou ook gewoon een 2de boeking kunnen doen. Lever je de oude in, haal je de andere op. Heb je een mooie schone auto voor de 2e week :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Mies2301 »

Qua eten:
DP=Dining Plan Table Service
CS=Counter Service

Disney Springs:
• D-Luxe Burger at Disney Springs (CS)
• The Edisons (opens in 2017)

Magic Kingdom:
DP
• Jungle Navigation Co. Ltd. Skipper Canteen
CS
• Be Our Guest (lunch als counter service)
• Colombia Harbour House

Epcot:
DP
• Spice Road Table (Morocco)
• San Angel Inn Restaurante (Mexico)
• La Hacienda de San Angel (Mexico) beter kwaliteit dan San Angel Inn
• Coral Reef
• Teppan Edo
• Tokyo Dining
CS
• Sunshine Seasons
• La Cantina de San Angel
• Les Halles Boulangerie-Pâtisserie
• Kringla Bakeri og Kafe

Hollywood Studio’s:
• Geen geweldige restaurants

Animal Kingdom:
DP
• Tiffins (2 points)
• Tusker House, characters, buffet.
CS
• Chef Mwanga's Ribs Shop at Harambe Market
• Flame Tree Barbecue
• Yak & Yeti

Resorts:
Animal Kingdom Lodge
• Jiko (2 points)
• Boma - Flavors of Africa (buffet)

Animal Kingdom Lodge - Kidani Village
• Sanaa

Contemporary Resort
• California Grill

Grand Floridian
• Narcoossee’s (2 points)
• Citricos (2 punten)
• Grand Floridian Cafe

Wilderness Lodge
• Whispering Canyon Café
• Artist Point (2 punten)

Yacht Club Resort
• Captain’s Grille
• Yachtsman Steakhouse (2 points)

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door asv60 »

Wat voor verzekering bedoel je, een reis en annuleringsverzekering? En een buitenlands rijbewijs?
Ik zie dat je in Belgiē woont en weet niet hoe dat daar gaat. Hier in NL moet je een reis en annuleringsverzekering binnen 2 weken na het boeken van je reis afsluiten. Wij mogen met ons NL rijbewijs rijden in de USA en hebben geen internationaal rijbewijs nodig.
Voor pretparktickets zijn allerlei websites, kijk maar eens verder op dit forum. Meerdaagse tickets zijn bij het park zelf vaak duurder.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Njit »

Wij hadden deze Disney tickets gekocht:

https://www.attractionticketsdirect.ie/ ... ate-ticket
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Belgiancoasterfreak
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:33

Re: Orlando trip: eerste keer naar de States!

Bericht door Belgiancoasterfreak »

asv60 schreef:Wat voor verzekering bedoel je, een reis en annuleringsverzekering? En een buitenlands rijbewijs?
Ik zie dat je in Belgiē woont en weet niet hoe dat daar gaat. Hier in NL moet je een reis en annuleringsverzekering binnen 2 weken na het boeken van je reis afsluiten. Wij mogen met ons NL rijbewijs rijden in de USA en hebben geen internationaal rijbewijs nodig.
Voor pretparktickets zijn allerlei websites, kijk maar eens verder op dit forum. Meerdaagse tickets zijn bij het park zelf vaak duurder.
Gewoon, voornamelijk een pechverhelpings-verzekering. Normaal, maar dit moet ik nog eens bevragen, zou mijn huidige verzekering al een deel dekken. Maar dit ben ik nu aan het nagaan. Die binnen de twee weken regeling heb ik zelfs nog nooit van gehoord hier in België, dus geen idee of dit ook van toepassing is. Annuleringsverzekering zijn al in orde :).

In België moet je ook nog steeds een voorlopig internationaal rijbewijs aanvragen als je buiten Europa de baan op wil. Dit is dan geldig voor een jaar en half geloof ik. Dit is al zo geregeld dat deze juni worden aangemaakt, zodat wij geen onnodige maanden verspillen (en hier misschien binnen die tijdspanne weer buiten Europa van kunnen profiteren).

Voor Disney hebben wij geen tickets meer nodig, dit zat al bij onze WDW boeking inbegrepen. We dienen enkel nog tickets voor SeaWorld, Bush Gardens Tampa en Universal Orlando (mét Vulcano Bay, je weet maar nooit) aan te schaffen. Legoland laten wij bewust links liggen en de twee Funspots gaan we on-the-spot regelen (of, als iemand een leuke actie hier op weet, shoot!).

Hmm, we kunnen inderdaad een tweede auto gewoon huren voor de eerste week, al lijkt het mij aangenamer om gewoon dezelfde wagen te behouden. Vandaag ga ik eens bekijken of ik de boeking kan annuleren en gewoon opnieuw kan maken, lijkt mij misschien de meest eenvoudige oplossing.

Alvast bedankt voor de tips weeral, de restauranttips is trouwens zeer handig (straks eens snuisteren op de app wat ons interessant lijkt :D).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer