Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
algen overlast
algen overlast
Heb onlangs gelezen dat er verschillende Florida stranden gesloten zijn ivm een enorm algen groei voor deze stranden.
We vertrekken over 3 weken, heeft iemand meer info over de mogelijke overlast aldaar?
Misschien weet iemand om welke stranden/regio's het gaat?
Bvd dank voor de info.
We vertrekken over 3 weken, heeft iemand meer info over de mogelijke overlast aldaar?
Misschien weet iemand om welke stranden/regio's het gaat?
Bvd dank voor de info.
Re: algen overlast
Het algen probleem is eigenlijk alleen in Lee, St. Lucie, Martin en Palm Beach counties.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Volgens mij alleen wat stranden aan de oostkust, wij vertrekken morgen naar de westkust dus daar geen last 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Afgelopen week werden wij er bij aankomst van het Henderson Beach SP in Destin ook op gewezen, zwemmen op eigen risico. oké mevrouw, en bedankt. Niemand (bina 40 graden) stoorde zich hieraan, iedereen was volop in het water.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Dat ligt toch ff anders bij St Lucie, Palm Beach en dergelijke vrees ik: "In humans, algae can cause rashes and lead to nausea, respiratory issues, cramps, diarrhea and vomiting if swallowed. Longer term effects include liver and kidney damage and possible nervous system damage."
En dan heb ik het nog niet over de stank
En dan heb ik het nog niet over de stank

Thanks SemJes, dat is wat wij wilde weten.
Dank voor de overige reacties.
VrGr
Dank voor de overige reacties.
VrGr