Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Juul1986: 3 weken Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Juul1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Juul1986: 3 weken Florida.

Bericht door Juul1986 »

Jaaaaaa! Vanavond gaan wij een ticket naar Miami boeken, na het ZuidWesten vorig jaar keren wij dus weer terug naar Amerika :):). We willen een week of 3 gaan eind september. Dus kom maar op: routes voor 2 weken rondreis en 1 week chillen aan het strand in Miami of misschien wel op de bahama's?? Heeft iemand ervaring met de oversteek naar de Bahamas en de kosten die eraan verbonden zijn?
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: 3 weken Florida

Bericht door Pim & Narelle »

Leuk, leuk, leuk! Wij zijn na het zuidwesten vorig jaar ook voor Florida gegaan (en net terug, het was fantastisch!). Wij hebben 2 weken Florida gedaan en 1 week Deep South, misschien heb je iets aan onze route van het Florida-gedeelte:

https://www.wegvanhetnoorden.nl/wegvana ... uth-route/
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Klopt het nou dat ik geen reisverslag op je site zie? Owww nu leg je gelijk mogelijkheden open, want ons plan was in eerste instantie om gewoon in Florida te blijven, maar we houden wel van roadtrippen. Zeg eerlijk, was de deep south het écht waard? Of had je liever wat langer in Florida gebleven? Wij zouden namelijk ook wel wat langer willen verblijven in Orlando voor pretparken, en jullie hebben er maar 1 gedaan geloof ik?
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Pim & Narelle »

Dat klopt hoor, wij zijn nog maar net terug. Alleen de route staat op de site en onze eerste reisdag! Verdere reisdagen volgen :wink:

Wij vonden the Deep South fantastisch, wat een sfeer en geschiedenis. Heel bijzonder om er een keer geweest te zijn: de plantages langs de Mississippi, de muziek in New Orleans... Een fijne combinatie met Florida, omdat het gewoon zó anders was.
Je moet je wel realiseren dat het een flinke afstand is en dat de omgeving onderweg niet zo spectaculair is als het westen. Je moet zo'n 2 dagen rekenen om er vanaf Florida te komen en ook 2 dagen om weer in de buurt van Orlando te zijn (maar dan kan je wel meteen de Panhandle van Florida meepakken). Wij vonden het zeker de moeite waard, maar je moet voor jezelf de afweging maken of je er echt een flinke roadtrip van wilt maken of het toch liever wat rustiger aandoet.

Wij hebben inderdaad 1 pretpark gedaan (Seaworld), omdat we niet zo van die pretparkenmensen zijn, maar er toch eentje wilden meepakken. Want ja, je bent nou eenmaal in Orlando hè :wink: Was erg leuk trouwens! :thumbup:
Chrissie35
Amerika-ontdekker

Bericht door Chrissie35 »

Heerlijk vooruitzicht, succes met plannen! Heb je voor de Bahama's al eens naar een cruise gekeken? Vanuit Miami (en heel Florida trouwens) vertrekken er diverse richting de Bahamas. Ideale manier van reizen om te relaxen en ook nog wat te zien en de prijzen vonden wij best meevallen (als je het vergelijkt met wat een normaal all inclusive hotel zou kosten per nacht).
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ja, ik heb inderdaad ook al gemerkt dat je beter een cruise kunt doen dan een week op 1 plek op de grand bahamas. Ik neem aan dat je met die cruise ook langs de ongerepte stukken van de Bahama's vaart? Dan heb je tenminste in ieder geval een compleet beeld. En ik denk dat je inderdaad goedkoper uit bent met zo'n cruise dan wanneer je aan het strand in Miami zit. Heel leuk idee. Ik ben bang dat een trip naar het diepe zuiden er dan niet in zit :(. We willen dit jaar inderdaad een iets meer relaxte vakantie... Heeft een van jullie ervaringen met die cruises? Nog tips? Het liefst zou ik een buitenhut met oceanview willen hebben.
Wat is een goede overnachtingsplek op de keys? Want dat is wel erg prijzig geloof ik...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Houden jullie van pretparken of juist niet?
Je zou kunnen overwegen om een week een villa in de buurt van Orlando te huren. Villa's zijn relatief goedkoop.
Als je niet zo van pretparken houdt is Cape Coral aan de Gulfcoast ook een goede optie om een week te zitten. Je zit dan vlakbij Fort Myers Beach, Sanibel en Captiva Island.

Je zou dan een rondje kunnen doen van Miami - Keys - Everglades - Gulfcoast - Tarpon Springs - Orlando - Daytona - St. Augustine - Kennedy Space Center en dan afhankelijk van waar je je laatste week wilt doorbrengen daarnaar toe.

Op de Keys vinden wij Marathon een goede optie om te overnachten. Je zit een uur van Key West af, maar het scheelt heel veel in prijs.
Chrissie35
Amerika-ontdekker

Bericht door Chrissie35 »

Over de cruise, dat kun je zo gek maken als je zelf wilt. Wij hebben er 2 gedaan, een vanuit Miami richting de Bahama's met Royal Caribbean, een wat duurdere rederij maar wel erg goed verzorgd allemaal. De hutten zijn net als hotelkamers, hoe groter/luxer/meer uitzicht hoe duurder ze worden. We hebben toen een dag in een baai gelegen van de Bahama's, echt geweldig voor een dag strand, toen door naar Nassau en nog een dagje Key west. We zijn dus tijdens onze Florida trip niet verder geweest dan Islamorada omdat we wisten toch al een dag in Key west te komen met de boot. Vorig jaar zijn we vanaf Port Canaveral met Carnaval Cruiselines naar de caribbean gevaren. Carnival heeft mooie betaalbare boten, het verzorgingsniveau vonden wij prima maar er zijn echt luxere rederijen maar dat merk je ook weer in de prijs. We zijn vorig jaar in de buurt van Orlando gebleven vandaar de keuze om te varen vanaf die kant. Heerlijke week gehad, lekker relaxen bij het zwembad op de boot en op Belize, Mexico, Roatan en weer Mexico hele leuke excursies gedaan. Ik kan het iedereen aanraden.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Bedankt voor jullie reacties!
Over de cruise beginnen we erg te twijfelen. We houden op zich niet van die massale aangelegenheden. En in de bahamas kom je alleen in de supertoeristische stadjes heb ik het idee. Beter meer tijd aan the keys besteden misschien? Die lijken erg op de bahamas?

Verblijf op the keys blijft prijzig, maar even kijken of er ergens nog een aanbieding voorbij komt...

We willen wel naar de pretparken ja! Denk in totaal een dag of 4/5. Iemand in mijn omgeving raadde tevens aan om meer tijd aan de westkust te besteden dan de oostkust... Wie heeft er gelijk?!?!
Wat zijn wel echt must-sees in oost florida?

En als we dus geen cruise doen hebben we genoeg tijd voor het noorden van florida: jacksonville de moeite waard? Iemand?

Dit is een zwaar on-affe versie van ons schema, maar ik moet ergens beginnen :shock: (en met dit schema hebben we geen week strand op het eind, maar misschien hoeft dat ook niet zo veel te zijn met die dagen op de keys?)

17-9 Dusseldorf - Parijs - Miami
18-9 Miami
19-9 Miami - The Keys
20-9 The Keys
21-9 The Keys
22-9 The Keys - Homestead
23-9 Homestead (Everglades)
24-9 Homestead - Naples
25-9 Naples - Fort Myers/Cape Coral
26-9 Fort Myers/Cape Coral - Tampa
27-9 Tampa (Busch Gardens)
28-9 Tampa - Orlando
29-9 Orlando (pretpark 1)
30-9 Orlando (pretpark 2)
01-10 Orlando (chillen + shoppen)
02-10 Orlando (pretpark 3)
03-10 Orlando - Jacksonville
04-10 Jacksonville - St. Augustin
05-10 St. Augustine - Cape Canaveral
06-10 Cape Canaveral (Kennedy Space Center)
07-10 ?
08-10 ?
09-10 ?
10-10 Miami - Atlanta - Dusseldorf
11-10 Dusseldorf
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hah, alweer iemand die van Fort Myers richting Tampa rijdt! Ik heb gisteren een topic gemaakt over wat je allemaal wel niet mist als je niet een bezoekje naar Sarasota plant: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=64176. Ik kan ook de westkust volledig aanbevelen! :)
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Leuk forumtopic! Had Sarasota al eerder horen vallen, maar zoals ik al zei: een zwaar on-af schema nog dit.
Ik ben alleen bang dat door alle tips van iedereen onze strandsessie van 4-5 dagen aan het eind verloren zal gaan...
Juul1986
Amerikafan

Re: Reis Juul1986: 3 weken Florida.

Bericht door Juul1986 »

17-9 Dusseldorf - Parijs - Miami
18-9 Miami
19-9 Miami - The Keys
20-9 The Keys
21-9 The Keys
22-9 The Keys - Homestead
23-9 Homestead (Everglades)
24-9 Homestead - Naples
25-9 Naples - Fort Myers/Cape Coral
26-9 Fort Myers/Cape Coral - Sarasota
27-9 Sarasota
28-9 Sarasota -Tampa
29-9 Tampa (Busch Gardens)
30-9 Tampa - Orlando
01-10 Orlando (Hollywood Studios)
02-10 Orlando (Islands of Adventure)
03-10 Orlando (chillen + shoppen)
04-10 Orlando (Epcon)
05-10 Orlando - Jacksonville
06-10 Jacksonville - St. Augustin
07-10 St. Augustine - Cape Canaveral
08-10 Cape Canaveral (Kennedy Space Center)
09-10 ?
10-10 Miami - Atlanta - Dusseldorf
11-10 Dusseldorf
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Stuk rustiger hier dan in het ZuidWesten forum ;)
Gast

Bericht door Gast »

Juul1986 schreef:Leuk forumtopic! Had Sarasota al eerder horen vallen, maar zoals ik al zei: een zwaar on-af schema nog dit.
Ik ben alleen bang dat door alle tips van iedereen onze strandsessie van 4-5 dagen aan het eind verloren zal gaan...
Hoe dat zo? Als jullie een paar dagen op het strand willen liggen dan doe je dat toch gewoon? Niemand die je verplicht om al die andere dingen te doen. En je hebt een goede reden om nog eens terug te komen. :thumbup:
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Meer omdat we het dan zonde vinden dat we dat dan niet gezien zouden hebben. Maar volgens mij kunnen we tussendoor op allerlei stranden liggen ;) Dus dat moet goed komen. Dan is die afwisseling misschien lekkerder dan wanneer je eerst twee weken aan het racen bent en dan een week strand doet.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Heerlijk een dagje fietsen op het prachtige Sanibel Island kan ik je zeker aanbevelen. Fietsen zijn te huur bij Billy's Bike Rental.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Laatste versie (Noordoosten er maar even uitgehaald)

17-9 Dusseldorf - Parijs - Miami (airport hotel)
18-9 Miami
19-9 Miami - The Keys
20-9 The Keys
21-9 The Keys
22-9 The Keys - Everglades
23-9 Everglades
24-9 Everglades – Fort Myers/Sanibel/Captiva
25-9 Fort Myers/Sanibel/Captiva - Sarasota
26-9 Sarasota
27-9 Sarasota -Tampa
28-9 Tampa
29-9 Tampa - Orlando