Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste keer amerika met dochter van 6

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
steviehey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

eerste keer amerika met dochter van 6

Bericht door steviehey »

Hallo,
van 26 juli tem 15 augustus trekken we voor de eerste maal naar Amerika (nl Florida)

-vliegtickets zijn ok ( vlucht brussel - jfk , overstappen en dan jfk - miami)
-auto is ok (alamo- suv rav4 )
- voorlopige planning :

- 26/7 : vluchten bru-jfk-mia (aankomst +/- 18u) overnachting best western airport, eventueel miami bezoekje s' avonds
- 27/7 ; bezoek miami en doorrijden hotel key largo + eventueel activiteit key largo of key west.
- 28/7 : ofwel westkust met everglades ( overnachting cape Coral of fort myers) ofwel oostkust (met overnachting ft Lauderdale of hollywood)
- 29/7 ; doorrijden naar Orlando ( overnachting 14 dagen in westgate towers) en shoppen evt
- 30/7 tem 12/8 ; bezoeken en uitstappen naar oa. Disney, universal, seaworld, legoland, bush gardens, daytona beach en shopping malls.
- 12/8 : uitchecken Orlando en ergens richting miami nog uitstap en overnachting ??? mss zelfs in miami??
- 13/8 : bezoek miami en auto inleveren en vlucht om 19u naar ny ( overnachting aan luchthaven jfk)
- 14/8 ; bezoek NY ( stadcentrum) vlucht naar brussel 19u35) dus nog tijd genoeg denk ik

vragen : -hoe zit het met de tol ( hoe betalen)
-pretparktickets ? vooraf via internet of ter plaatste ( hotel of winkels)
-tanken in vs??
-andere tips ook welkom !!!!

dank u bij voorbaat :-)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: eerste keer amerika met dochter van 6

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum.

Aangezien je het over voorlopige planning hebt neem ik aan dat niet alles is geboekt?
Want dan zou ik toch een aantal dagen van Orlando afhalen om het begin van je reis wat rustiger te maken. Het zijn toch allemaal redelijke afstanden en je hebt weinig tijd voor de keys, everglades en de golfkust op deze manier. Ik zou daar zeker 3 dagen meer voor uittrekken. Een dagje Keys erbij. Dan zou ik met de everglades max tot aan Naples rijden. En dan nog 2 dagen langs de golfkust. Veel mooier dan de Atlantische kant.

Let op dat je wel 3u voor je terugvlucht op het vliegveld moet zijn en het ook wel een bijna 1.5 met het OV naar het vliegveld is, dus je tijd voor NY op het einde is zeer beperkt.

Ik heb de pretparktickets ter plekke geboekt. Voor Disney ging dat aan de kassa's daar iig erg snel.

Tanken is gemakkelijk. Kijk of je met je CC aan de pomp kan tanken. Anders loop naar binnen en zeg dat je bv voor 50 dollar wilt tanken. Dan swipen ze je CC. Neem deze wel mee terug en tank je auto vol. Kom je aan de 50 dollar dan stopt de tank en is het ok. Tank je 40 dollar, dan is het in principe ook ok, maar ik haal dan binnen altijd even een nieuw bonnetje. Laat je CC iig nooit binnen achter, je weet immers maar nooit.

De tolpoortjes zijn allemaal wat vernieuwd sinds dat ik er voor het laatst was, volgens mij heb je voor de sunpass nu een kastje nodig. Maar daar hebben anders wrs nog wel info over, of gebruik anders de zoekfunctie rechtsboven.
steviehey
Amerika-ontdekker

Bericht door steviehey »

dank u voor hulp

ja die overnachtingen in Orlando liggen vast! mede omdat wij ook pretparkfreaks zijn :-)
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Je landt om 18 uur 's avonds. Dan ben je echt niet voor 20.00 uur in Miami Beach. Met zes uur tijdsverschil hoef je niet veel van die avond te verwachten. De 29e wil je in Orlando zijn. Dan heb je effectief alleen de 27e en de 28e voor Miami, de Keys, Everglades + Golfkust of de Atlantische kust. Zoals PSVWally aangeeft, is dat echt niet haalbaar. Dat wordt keuzes maken als het Orlando-deel vast ligt.

27: Miami
28: Miami - deel Everglades (Loop Road of airboattour) - Sanibel/Fort Myers
29: Sanibel/Fort Myers - Orlando

of
27: Miami - deel Everglades (Loop Road of airboattour) -Naples
28: Naples - Sanibel/Fort Myers
29: Sanibel/Fort Myers - Orlando

of
27: Miami
28: Miami - Palm Beach
29: Palm Beach - Orlando

of
27: Miami - Key West
28: Key West - Miami
29 Miami - Orlando

Bekijk even welke dingen je het leukste lijkt.

Wat betreft tol: rond Miami heb je een aantal interstates waarbij je niet aan een tolpoort kan betalen en je automatisch wordt gescand. Welk systeem wordt gebruikt en wat de bijkomende koste zijn, is afhankelijk van autoverhuurder. Op deze website vind je hier informatie over: https://www.tollbyplate.com/rentalcar. Rond Orlando en langs de Golfkust kan je op (bijna) alle wegen ook gewoon aan een tolpoort betalen en heb je de sunpass of toll by plate niet per se nodig.

Veel voorbereidingsplezier.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 70

Bericht door harryh »

steviehey schreef:vragen : -hoe zit het met de tol ( hoe betalen)
Je huurt bij Alamo zie ik, daar is dat prima geregeld: Je hebt automatisch Toll-by-Plate.

Als er een hokje is waar je kunt betalen, zou ik dat doen (dat spaart je dan $3.95 per dag omdat je dan toll-by-plate niet gebruikt); is er geen hokje dan kun je gewoon doorrijden en wordt de tol achteraf aan je doorberekend, plus $3.95 per dag tot een maximum van $19.75 voor gebruik van Toll-by-plate. Je betaalt die $3.95 alleen voor de dagen dat je van toll-by-plate gebruikt maakt namelijk.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Bij Alamo hen je automatsch toll by plate er bij in zitten. Evenals voorgaande posters zou ik zeggen; maak een keuze over wat je wilt zien. Een dagje Miami op de 27e en dan de 28e via de Everglades naar bijv. St. Petersburg rijden en dan de 29e naar Orlando.

Als je naar Disney wilt, zou ik de tickets (bijv. bij Undercovertourist) van te voren kopen, want dan kun je 30 dagen van te voren je Fastpass+ al regelen. En goede Fastpasses is redelijk essentieel bij Disney.

Ook altijd leuk om te doen in Orlando is mini golf, echt een heel amdere belevenis dan in Nederland. En naast de parken is er in en om Orlando nog veel meer te doen zoals wandelen in mooie state parks, naar Celebration, kanoën, etc.

Veel plezier met de vorbereidingen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gast

Bericht door Gast »

Hoelang is je overstap op JFK? Het kan daar namelijk wel eens erg druk zijn, en dan heb je ruim de tijd nodig om door immigrations en customs te komen en je nieuwe gate te vinden.
steviehey
Amerika-ontdekker

Bericht door steviehey »

Hebben op JFK 1u39 ! Overstaptijd. Eerst was dat 3uur ma hebben vluchten veranderd. Heb al naar KLM en reisagentschap gestuurd en die zeggen 1u15 of 1u30 (klm) nodig normaal. Anders worden we automatisch op volgende vlucht geboekt.
Gast

Bericht door Gast »

Pffft, anderhalf uur - da's krap hoor...

Gelukkig dat je nu al weet dat je dan met de volgende vlucht meekunt. :thumbup:
steviehey
Amerika-ontdekker

Bericht door steviehey »

Na de tips van jullie hebben we de planning aangepast als volgt :

26/7 : aankomst Miami
27/7 : miami ( safari park vm) doorrijden naar fort
Myers ( dolphincruise nm) en hotel cape
Coral.
28/7 : cape coral - tampa ( Busch gardens)
29/7 : tampa - Orlando
30/7 tem 12/8 : Orlando - Disney,universal,
Seaworld, legoland,shoppingmalls,daytona
Enz...
12/8 : Orlando - miami of ft lauderdale
13/8 : miami ( vlucht naar JFK om 19u)
14/8 : New York ( vlucht Brussel om 19u35)

We gaan dus de keys links laten liggen. Jammer langs ene kant ma is ook weer een reden om terug te gaan he . :wink:
Ps : ben op Engelse site terecht gekomen ivm disney tickets. Is dit ook te koop voor ons belgen? En is dit te vertrouwen? Tickets seaworld en busch garden kopen we ook online de rest ter plaatste denk ik!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer