Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Key West naar Cuba

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jur
Amerikafan

Key West naar Cuba

Bericht door Jur »

Hallo,

Door alle positieve recente ontwikkelingen tussen Amerika en Cuba is het nu mogelijk om van Miami/Key West naar Cuba te reizen per ferry?
Heeft iemand daar ervaring mee?
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
mtl
Amerika-expert

Re: Key West naar Cuba

Bericht door mtl »

Heb eens gegoogeld en het komt er volgens mij op neer dat dit nog niet mogelijk is. Wel zijn er plannen om het in de toekomst mogelijk te maken.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Key West naar Cuba

Bericht door RiverCola »

Reizen tussen de VS en Cuba is op dit moment nog aan allerlei restricties verbonden. Amerikanen kunnen nog altijd niet 'zomaar' naar Cuba reizen, maar moeten daarvoor (als ik het goed begrepen heb) een verzoek indienen met een verklaring van de reden van het bezoek. Er zijn op dit moment nog maar een aantal luchthavens waarvandaan vluchten naar Cuba vertrekken, dus veerboten.....dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Als je naar Cuba wilt kun je dat gewoon vanaf Nederland doen. Ik kan het van harte aanbevelen! Een roadtrip door Cuba maken is net zo makkelijk te doen als door de VS, met een huurauto. Overnachtingen hebben wij destijds niet via internet geboekt (dat boeken via internet stond in 2007 nog redelijk in de kinderschoenen) want we verbleven bij mensen thuis in Casa Particulares - B&B's - . Die vonden we erg gemakkelijk ter plaatse als we aankwamen in een stad of dorp. Alleen de overnachtingen bij aankomst en voor vertrek hadden we via het reisbureau geboekt (in de tijd dat we nog naar een reisbureau gingen :wink: ).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer