Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rianne86: rondreis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rianne86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Rianne86: rondreis Florida

Bericht door Rianne86 »

Hallo!

Mijn vriend en ik zouden dit jaar eigenlijk naar Cuba gaan, maar dit gaan we verplaatsen naar volgend jaar en toen kwamen we op het idee om dit jaar misschien wel naar Florida te gaan. Helemaal enthousiast, aangezien we onze reis van vorig jaar door zuidwest Amerika ook als geweldig hebben ervaren.

Ik heb me er al wel een beetje in verdiept, maar er staat nog niks vast. Ik twijfel namelijk een beetje over onze reisperiode. We willen graag eind augustus en begin september, maar ik lees dat dat in het regenseizoen valt. Ik las dat het gemiddeld aantal dagen neerslag zelfs 17 dagen per maand is. Heeft iemand daar ervaringen mee en valt het over het algemeen wat mee met de regen of niet?

Ik wacht jullie berichten even af.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Rianne.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Re: Reis Rianne86: rondreis Florida

Bericht door mtl »

Het kan inderdaad waanzinnig regenen in die periode. Was zelf eind september/begin oktober aan de oostkust en delen van Florida kregen te maken met een tropische storm. De zomerperiode kan je eigenlijk beter vermijden in Florida.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Je moet het treffen. Vaak is het aan het eind van de dag een flinke tropische bui, maar ik ken ook mensen die dagen achter elkaar regen hebben gehad.
Rianne86
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianne86 »

Bedankt voor de snelle reacties!
Een flinke bui aan het eind van de dag, daar kan ik wel mee leven. Maar dagen achter elkaar regen, dat zou zonde zijn.
Toch zie ik best veel mensen op dit forum die in de zomerperiode naar Florida gaan, met name in juni en juli. Zijn deze maanden dan weer beter dan augustus en september, of maakt dat weinig verschil?
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk dat heel veel mensen aan de schoolvakanties gebonden zijn, dan heb je weinig keus.
Zelf zijn wij een keer eind mei begin juni geweest. Eens maar nooit weer. De luchtvochtigheid was vaak 90 % en hoger. Nu gaan we altijd in de winter, dat bevalt veel beter.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij gaan zelf altijd in februari-maart. Nooit meer in augustus-september. Veel te heet, veel te vochtig en veel plensbuien.
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Volgens mij is eind april/begin mei de gunstigste tijd om naar Florida te gaan. Het is dan wel al lekker warm, maar er zijn nog niet veel muggen en de springbreak (en daarmee de enorme voorjaarsdrukte) is achter de rug. Ook heb je dan nog geen last van die tropische stormen van de zomer.
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Rianne86
Amerika-ontdekker

Bericht door Rianne86 »

Hallo!

Ben wat laat met reageren, maar bedankt voor de reacties!
Jullie berichten hebben onze twijfels weggenomen, we gaan in september niet naar Florida. We gaan het verplaatsen naar volgend jaar april/mei. Helemaal leuk!!
Ik ga de komende weken o.a. met de route aan de slag, heb alleen nog geen idee hoe en wat.
Gaan we de westkust en de oostkust allebei mee pakken of is het handiger om voor nu een keuze te maken tussen die twee? Wat is haalbaar in een paar weken? We willen er namelijk ook nog een klein weekje Bahama's aan vast plakken. Dus wat is handig?
We hebben vrijwel niks met pretparken en dat soort dingen, wel met natuur (Nationale parken), cultuur en tussendoor wat relaxen (strand).
Alle tips en ideeën zijn welkom!
Afbeelding
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Chrissie35 »

Hoi Rianne,

Wij zijn vorig jaar eind april - begin mei geweest, heerlijke periode vonden wij! Houd er wel rekening mee dat het in Nederland meivakantie is. Tickets van Tui en KLM zijn dan een stuk duurder, wij zijn daarom met British airways gevlogen. Wel een stop in Londen maar echt honderden euro's goedkoper dan rechtstreeks.

Heb je voor de Bahama's al eens aan een cruise gedacht? Echt een aanrader vanaf Miami, Fort Lauderdale of Tampa. Qua prijs viel het ons echt mee ten opzichte van een vliegticket naar de Bahama's en verblijf daar. Je kan dan ook gewoon vanaf Nederland - Florida retour vliegen.

Qua route geen tips, wij zijn 2 keer in Florida geweest maar hebben vooral veel pretparken bezocht en 2 cruises gemaakt en maar een klein rondje gemaakt in Florida zelf dus daar heb jij weinig aan. Succes met plannen!
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Wij zijn nu in Florida en we zoeken heel veel de natuur op. Misschien vind je het leuk om ons blog te lezen.
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer