Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Jeske
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jun 2016, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Jeske »

Zeker eens naar The Cheesecake factory gaan! Wij hebben verleden jaar een rondje westkust gedaan en zijn zowel in LA (zelfs meerdere keren), Las Vegas en San Francisco gaan eten in CF... Voor ons was dit het enige restaurant waar ieder echt iets naar zijn zin vond... Onze 2 tieners zijn moeilijke eters...
Mijn man vond de Burgers top, de kids vooral de pizza's en ik de Steak Diane. Ook als je wat lighter wenst te eten hebben ze voldoende keuze op hun Skinnylicious menukaart.
En inderdaad meestal heb je zoveel gegeten dat je de Cheesecake bijna vergeet... Gewoonlijk namen wij nog 1 stuk om met 3 te delen (onze zoon moet meestal niets)
Over 10 dagen vertrekken wij richting Florida, en de Cheesecake factory is bij iedereen een must om te gaan eten :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door harryh »

Njit schreef:Nee, is enkel een boot of een tram tour.
Er is gewoon een weg door het hele statepark heen waar je over kunt rijden, je hoeft de boot of tram tour niet te doen ;)
Onderweg zijn aantal leuke stops, o.a. bij de brug waar altijd gators zitten is onze ervaring. Ook de korte hike naar de toren is de moeite, je kijkt dan over de bossen heen.
En een permit voor de Deep Hole hike (halen om 8:00) is geweldig. Wel 2,5 mijl enkele reis hike.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SuzieQ »

Wat een leuke dagen allemaal weer!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

We hebben gisteren inderdaad Myakka River State Park aangedaan en de boottour gedaan. Vond het weinig spectaculair, máár we hebben wél een paar alligators van veraf gezien. En het was even een leuke onderbreking.
Vervolgens door naar Clearwater Beach en een uurtje lekker bij het zwembad gelegen voordat we gingen eten. S avonds Pier 65 op.
En vanochtend paar uur op het mooie strand gelegen en toen door naar de 2e villa. Het was erg druk dus iets later dan gepland. Boodschappen gedaan en zelf gekookt.
En toen naar Old Town, voor de autoshow en het uitgaanscentrum bekeken. Was erg gezellig.
Voor morgen weet ik het nog niet. Dagje niksen en lekker bij de villa of toch erop uit? Moeilijk hoor, we komen gewoon tijd tekort :D .
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Herkenbaar. Wij hebben ook altijd teveel plannen en te weinig dagen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Vandaag de minst mooie dag, geen zon en geheel bewolkt tot nu toe. Maar warm zat!
Nu lekker relaxen bij de villa. Vanmiddag een paar uurtjes naar Seaworld, misschien daarna ergens lekker eten en als we nog energie over hebben naar de Vineland Premium Outlets.
Maar geen idee of het zo gaat lopen, wie weet blijven we wel in Seaworld hangen en eten we daar. Maar we gaan er nu voor een paar uurtjes heen en gaan zeker nog terug want we hebben onbeperkte passen.

Ik heb gevonden dat de Cheesecake Factory vlakbij Disney Springs zit. Dat lijkt voor ons de dichtstbijzijnde vestiging te zijn, dus dat kunnen we wellicht een keer combineren.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SemJes »

Dat komt dan mooi uit want het is vandaag National Cheesecake Day. Vandaag en morgen halve prijs voor een slice. :)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Het is geen Seaworld geworden want het bleef helaas regenen. Dus alleen shoppen en gegeten bij Cracker Barrel. Kids vonden het erg fijn, lekker een buffet waar ze zelf kunnen opscheppen en een keer kunnen rondlopen. Op zich prima gegeten maar heb niet het gevoel 'hier wil ik heeeel graag nog es terug', maar het zal wellicht nog weleens voorkomen.

Maar wat is die weg I-4 richting Disney continue druk zeg. Gistermiddag al toen we naar de villa reden, 's avonds ook toen we naar Old Town gingen. En vandaag opnieuw zo druk. En oh, oh wat was het druk bij die Outlet zeg. Echt een poosje moeten rondrijden voor een parkeerplek. Maar binnen viel het wel redelijk mee (behalve bij Nike, daar was het ook retedruk en lange rijen). Al was het nu natuurlijk weekend en slecht weer.

Wij komen van Sandy Ridge. Misschien kunnen we beter een andere weg nemen naar het noorden? Bijv als we naar Seaworld/Disney Springs/Aquatica etc willen?
Tips?

Hópelijk komende dagen beter weer....
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Meisje22
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 13 mar 2017, 17:59

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Meisje22 »

Leuk dat je verslag doet van jullie reis! Maar een buffet bij cracker barrel?? Sinds wanneer hebben die een buffet... Hopelijk hebben jullie vandaag minder regen en kunnen jullie naar Seaworld!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Ik heb ook nog nooit een buffet bij Cracker Barrel gezien.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Ellis71 »

Wij ook niet, maar waarschijnlijk bedoeld ze Golden Coral want daar heb je wel een lopend buffet...toch??
Wij zijn er nog nooit geweest maar dat is wat ik lees op de blogs van mede amerika gangers.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Golden Corral heeft een lopend buffet ja.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gast

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Gast »

En nu ga je ook nog een tropische storm meemaken :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Nee toch? Voor wannneer kan ik die verwachten?
Op welke site vind ik meer info?

Ik heb wel wat weersites gekeken, gewoon, voor de verwachtingen. Maar die klopten niet. Want zij gaven allen aan dat het gisterochtend droog en redelijk zonnig zou zijn in Davenport, terwijl het behoorlijk regende.
Na een fantastische eerste 1,5 week met heerlijk weer, hoop ik toch niet dat we deze week in de villa alleen maar slecht weer hebben. Dan baal ik echt enórm. Zit je dan, met je dure pretparktickets :x

En ik bedoeld inderdaad Golden Corral. Door de moeheid door elkaar gehaald.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7778
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door mtl »

Volgens mij wordt die storm vooral aan de kust tussen Tampa en Fort Myers verwacht.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SemJes »

Hier bijvoorbeeld meer informatie https://weather.com/storms/hurricane/ne ... n-forecast
De regen van gisteren had er ook mee te maken. Het begint aan de westkust en trekt dan naar het oosten. Hoef je je verder niet al te druk over te maken. Buitenactiviteiten zijn natuurlijk wel minder leuk op deze manier.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Mademoiselle »

Kletskous schreef: Zit je dan, met je dure pretparktickets :x
Mocht de storm komen, wachten tot het heftigste voorbij is en gewoon gaan!
Mijn vriendin en ik waren er vorig jaar toen er een orkaan over kwam. Wij hadden toen op vrijdag gepland om naar Magic Kingdom te gaan en keken met veel vrees naar de tv en het weerbericht. Vrijdagochtend hing alleen nog het staartje van de orkaan boven Florida en regende het nog flink(lees: tropische stortbuien).
We zijn toen gewoon naar Magic Kingdom gegaan, gewapend met regenponcho's en al, en voila; het was er super rustig en we konden overal in en bij! En hoe langer de dag duurde hoe mooier het weer werd! Aan het eind van de dag was het weer super zonnig! :thumbup:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Wij zijn dus precies op tijd weg uit Cape Coral en Clearwater! Heerlijk zonnige dagen gehad daar. En nu dus precies over dat gebied die tropische storm. Maar hier in Orlando dus ook weer regen, zal toch een staartje van die storm zijn denk ik. Maar als ik de weerbeelden zo zie, wordt het hefstigste deel toch aan de westkust verwacht en niet hier. Maar het mag wel weer droog en zonnig weer worden hier wat mij betreft, ik wil het zwembad en de jacuzzi in!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Zo, inmiddels gisteren met prachtig weer Seaworld gedaan en vandaag met zware bewolking en een bui Aquatica :D . Als we alles hadden geweten hadden we het beter om kunnen draaien hahaha. Maar goed, toch beiden superleuke dagen gehad.
Nu wilden we morgen naar Busch Gardens (want daar hebben we ook nog kaarten voor), dit om de drukte in het weekend te vermijden, maar ik twijfel over de weersvoorspellingen. Welke sites zijn het meest betrouwbaar om te kijken?

We willen ook eigenlijk nog naar Magic Kingdom, daar hebben we geen kaarten voor dus kunnen we als het moet ook overslaan. Maar hè, we zijn in Florida en dan hoort die er toch ook een beetje bij als het kan hè? Maar het is geen móeten, zeg maar.
Maar anders zou dat vrijdag ook kunnen, al vind ik 2 dagen achter elkaar zulke vermoeiende dagen ook niet ideaal. Maar ja.....in het weekend gaan en nergens in kunnen vanwege de drukte vinden we ook zonde van de dure kaarten van Disney. We gaan daarvoor zeker vooraf kijken wat we in elk geval zouden willen doen.

Ik vind dat we in elk geval Busch Gardens ook moeten doen vanwege die kaarten. Maar ja, op welke dag dan?

Dus: wat is wijsheid ?? (Ja, de volgende keer langer in een villa boeken hihi)
Graag tips voor weersites zodat we hopelijk een goede keuze zullen maken. En een keer een bui stellen we ons op in, maar een pretpark in de regen van 12.00-18.00 vind ik een minder goed plan.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

Ik kijk altijd op verschillende weersites en neem dan het gemiddelde :lol:
Accuweather en van de weatherchannel. Veel plezier nog!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer