Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Nou, dat moet idd lukken in ons laatste hotel, dankje voor het nakijken.

De tips voor de restaurants hier zijn genoteerd :wink: dank. We zijn hier maar een paar dagen maar gaan zeker nog een keer (of 2) uit eten hier.
Vandaag gewoon lekker zelf gekookt in de villa: broccoli, sla, zalm en gebakken aardappeltjes. Heerlijk, even 'gewoon'. Ontbijt ook in de villa gedaan, lekker hoor! En boterhammen meegenomen op de boot, voor de zekerheid voor als we niks meer zouden tegenkomen. Maar goed ook, want het stuk waar wij voeren (bij Sanibel) zat ook helemaal niets. Bleek aan de andere kant wel een paar restaurantjes te zitten maar daar zijn we niet meer geweest.

Boot varen was trouwens geweldig! Echt genieten en wat een luxe gevoel. Voor anker gegaan bij Sanibel Island en zo hop, uit de boot het water in. Top!
Het was daar prachtig weer maar de lucht aan de kant waar wij heen moesten begon wel donker te worden dus we besloten toch maar bijtijds terug te varen. Het is toch weer een stukje varen. Achteraf niet nodig bleek, maar wij durfden de gok niet te wagen om met slecht weer en onweer op het water te zitten. Eenmaal thuis begon het 5 minuten te rommelen in de lucht maar dat was het.

Morgen nog een dag met de boot! Waar zullen we heen gaan ????? Fort Myers, waar je wel kunt aanleggen en restaurantjes etc hebt, of naar Pine Island of nog iets andere?? TIPS ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door ohjajoh? »

In Fort Meyers beach kan je dolfijnen spotten in de ondiepe baai met een boot. Die vertrekt vanuit de jachthaven daar.
Ik weet alleen niet of je daar ook met je eigen boot kan rondvaren en aanleggen in de haven.
Anders zou ik het zeker doen. In de buurt van de jachthaven is ook een restaurant en een supermarkt.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SuzieQ »

Bij Dennys kun je ook heerlijk eten en de oven aardappeltjes of puree zijn lekker. Ik eet ook geen sla haha.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

En Denny's Cape Coral is ook echt wel goed (althans voor ontbijt, diner hebben we daar nooit gehad) Er is verrassend genoeg maar 1 Denny's in heel CC, deze zit aan Del Prado Blvd.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SpaceAce »

Sla is voor de konijnen, zegt mijn vader altijd (en brood voor de vogels/eenden en water voor de vissen :) ). Ikzelf ben erg van de puree. Ziet er dan ook meteen lekker Hollands uit :lol: Aardappelpuree, vlees en groente (vaak broccoli inderdaad). Alleen de appelmoes ontbreekt :mrgreen:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Vito schreef:Ford's Garage moet je ervaren. De hele sfeer die daar is. Alles in de vorm van Ford's. Dus 2 oude Ford's boven de bar, poetsdoeken als servetten enz enz. .
Check! Vanavond gegeten. Inderdaad een leuk sfeertje. Heerlijke hamburger gegeten (met friet ja :D )
Het is wel écht een hamburgertent, met weinig anders op de kaart. Maar zeker leuk om es gezien te hebben, al heb ik bij Applebees lekkerder gegeten.

Vandaag weer een fantastische dag met de boot gehad. EN: dolfijnen gezien !! Zo gaaf om mee te maken. Zeker ook voor de kids, die waren ook zo aan het genieten.
Ook weer heerlijk weer gehad, alleen op Fort Myers Beach een kwartiertje regen. Daar hadden we aangelegd, hapje gegeten en toen weer naar Sanibel om daar te zwemmen (dat wilde de kids).

Morgen alweer onze laatste volle dag in deze villa. We weten nog niet zo goed hoe we em in zullen vullen. We neigen nu naar ochtend/begin vd middag lekker hier blijven en dan in de loop vd middag naar Naples. Rondje lopen (waar ???) hapje eten en even langs de pier, hopelijk ook dolfijnen daar te zien en wellicht de zonsondergang.
Wat is een must see in Naples?? Iemand tips wat leuk is om te bekijken, doorheen te lopen, hapje te eten etc. ? We willen eigenlijk niet daar weer op het strand gaan liggen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Naples Must-See's

- winkels kijken op 5th avenue
- zonsondergang kijken op de Naples Pier
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Mademoiselle »

Kletskous schreef: Morgen alweer onze laatste volle dag in deze villa. We weten nog niet zo goed hoe we em in zullen vullen. We neigen nu naar ochtend/begin vd middag lekker hier blijven en dan in de loop vd middag naar Naples. Rondje lopen (waar ???) hapje eten en even langs de pier, hopelijk ook dolfijnen daar te zien en wellicht de zonsondergang.
Wat is een must see in Naples?? Iemand tips wat leuk is om te bekijken, doorheen te lopen, hapje te eten etc. ? We willen eigenlijk niet daar weer op het strand gaan liggen.
Fith Avenue is een mooie, leuke straat met veel winkeltjes en eetgelegenheden. Als je deze straat uit loopt kom je vanzelf op het strand en bij de pier terecht. Erg leuk, op de pier wordt veel gevist en bij goed weer zijn er ook vaak manatees.
Wij hadden toen we in Naples waren eigenlijk een tour met een soort treintje door Old Naples op het programma staan, maar door tijdsgebrek zijn we daar niet meer aan toegekomen. Wij hebben gewoon lekker gestruind door diverse straatjes, langs prachtige huizen en gezellig winkeltjes.

Eten jullie in Naples of in de villa? Wij verbaasten ons namelijk dat zo rond 1700u alle restaurants daar al bom vol zaten en er obers buiten stonden die je probeerde over te halen daar te eten. Nou zijn wij niet van die vroege eters dus wij zijn eerst ergens wat gaan drinken. We hebben toen later op de avond(tegenen negenen) fantastisch gegeten bij een Italiaans restaurant(Molto Trattoria, niet goedkoop maar wel echt heerlijk authentiek Italiaans, niet Amerikaans-Italiaans), toen was het heerlijk rustig op de terrassen. Toen we later op de avond in een bar in gesprek raakten met een Amerikaan(hij was zelf ook een Snowbird) bleek waarom. Alle Snowbirds(mensen die naar Florida komen om te overwinteren) maken gebruik van de Early Bird menu's, in dit geval betekende dat eten voor de helft van de prijs! Ja wij begrepen in ene heel goed waarom alles zo vol zat :lol:

Veel plezier! :thumbup:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

We willen wel in Napels eten ja. Zijn die early birds menu's er het hele jaar door en van welk tijdstip dan precies ? 17.00 eten we thuis wel maar hier niet! Meestal rond 18.30-19.00 uur.

Wij merken wel dat we genoeg hebben aan een hoofdgerecht en dat het niet eens altijd opgaat. We hebben pas 1x een toetje op (gedeeld met 4) en niet eens een voorgerecht! Wel jammer hoor, het lijkt me allemaal zo lekker om te proberen maar we krijgen het gewoon niet op. Zeker niet als we ook al uitgebreid geluncht hebben. Gister ook weer op Ft Myers Beach, daar is het toch vooral burgers/sandwiches met friet en dan hoeven we voorlopig niks meer hoor. Al heeft mijn man wel een salade genomen trouwens.
Ach ja, hoort er hier beetje bij he.
Maar ik ontbijt zometeen maar es met wat kwark en fruit en de lunch zal hier ook uit toast bestaan, even minderen :)
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Wij nemen meestal alleen een hoofdgerecht. 3 gangen menu gaat echt niet passen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Mademoiselle »

Kletskous schreef:We willen wel in Napels eten ja. Zijn die early birds menu's er het hele jaar door en van welk tijdstip dan precies ? 17.00 eten we thuis wel maar hier niet! Meestal rond 18.30-19.00 uur.
Het begint zo rond half 5 en dan tot 18.00 of 19.00uur. Sommigen stellen als voorwaarde dat je voor 18.00 besteld moet hebben. Veel deals zijn bijv. 3 gangen voor $30 pp en sommigen bieden daar dan ook een gratis fles wijn bij aan.

Wij aten ook geen 3 gangen hoor, veel te groot die porties. Meestal deden wij ook een hoofdgerecht pp en een toetje delen als we daar zin in hadden! Het is misschien ook gewoon even bekijken hoe je het voordeligst uit bent; als je geen 3 gangen a $30 op eet is het zonde, dan kun je beter een hoofdgerecht pp bestellen(tenzij het hoofdgerecht al $30 kost :wink: )
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

In Naples zit een Cheesecake Factory, by far mijn favoriete restaurant. Daar zou ik dus gaan eten!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Ja, die staat ook op mijn lijstje van restaurants om te proberen. Dus die zou het kunnen worden. Maar Panda Express lijkt me ook wel wat (ter afwisseling).
Er is gewoon nog teveel wat ik wil proberen, dat ga ik nooit allemaal redden :D

(Wat zijn trouwens de meest bekende gerechten bij Cheesecake Factory? Bij Panda Express is dat de orange chicken die ik moet proeven hè?)

Welke ketens zitten in Davenport dat jullie weten? Dan kan ik er voor daar ook een aantal 'plannen'...
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gast

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Gast »

Na een maaltijd bij Cheescake Factory, hoef je dagen niet meer te eten. :lol:
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Kletskous schreef:Welke ketens zitten in Davenport dat jullie weten? Dan kan ik er voor daar ook een aantal 'plannen'...
Denny's
Perkins
Chilli's
Cracker Barrel
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Whitestreet »

Ford's garage.. Ik dacht, laat ik eens kijken waar die zit voor onze aankomende vakantie in Februari.
Wij zitten 2 dagen in het Dolphins key resort, dat is letterlijk om de hoek :lol:
Ik denk een meter of 200 lopen. Die staat alvast op de agenda, bedankt voor de tip :thumbup:
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Nou, uiteindelijk liep het weer ietsje anders dan bedacht. De ochtend en middag heeeeeerlijk relaxed bij de villa en lekker gezwommen, boekje lezen, bakkie koffie. Het lijkt wel vakantie :wink: We kregen daarna de ingeving om naar een mall te gaan, dat hadden we ook nog niet gehad en de kids wilden wel. Het werd de Miroroma Outlet. We hadden alleen niet gedacht dat het zo groot zou zijn en we er zoveel tijd zouden doorbrengen hahaha. Wij dachten "ach, leuk effe voor een uurtje en dan door naar Naples". Niet dus :D . Uiteindelijk pas om 19.00 uur gegeten, bij Panda Express :thumbup: , heerlijk! Zelfs onze oudste zoon zat te smullen, die vond het zo lekker, de jongste wat minder. Was alleen in een foodcourt, maar dan hadden we dat ook weer es gezien. Toen toch nog effe doorgereden naar Naples pier, konden vooraan parkeren en waren precies op tijd voor de zonsondergang! Die trouwens veel mooier was dan op Key West. En als toetje spotten we ook daar aan de pier nog dolfijnen. Wat een topdag weer.

Morgen door naar Clearwater Beach. Nu nog effe bedenken en googlen wat we onderweg zullen aandoen. Of toch Clearwater zelf bekijken. Keuzes, keuzes, keuzes. Er is nog zoveel te zien en te doen.
Tips voor wat ik die kant op niet mag missen ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SpaceAce »

Ik zeg Myakka River State Park... :)

Info: https://www.floridastateparks.org/park/Myakka-River

Ik vond zelf de tramtour erg leuk (ze hebben ook een airboattour, maar die ging toen wij er waren niet door. Geen idee of die er nog is overigens) en ook de Myakka Canopy Walkway vond ik erg leuk (uitkijktorens met een loopbrug ertussen).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Ja, dat zou een optie kunnen zijn. Kun je ook zelf met de auto erdoor heen rijden en een route volgen ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Nee, is enkel een boot of een tram tour.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer