Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Sorry alvast, voor de lange openingspost!
Wij overwegen om in de zomer van 2017 voor het eerst naar Florida te gaan, met onze 2 kinderen (10 + 13 jr.) Helaas kunnen we niet in een andere periode omdat mijn man geen 2 aaneengesloten weken vrij krijgt in de mei-/kerstvakantie.

De voorkeur gaat echt uit naar een rechtstreekse vlucht, of het moet ontzettend voordeliger zijn om over te stappen, maar dat zie ik zelf niet zo zitten.
Afankelijk van de prijs zal ook de route worden ingevuld. Heb niet direct een voorkeur voor aankomst-/vertrekluchthaven, dit is echt afhankelijk van de prijs denk ik.
Maar ik ben natuurlijk al wél aan het nadenken over mogelijke opties :wink: .

Bijvoorbeeld heen Düsseldorf-Miami en terug Fort Myers - Düsseldorf, dit zou een optie kunnen zijn. Zou onderstaande route dan iets kunnen zijn?
De highlights zien vinden we wel heel leuk, maar het moet geen gejaag worden, vandaar aantal rustmomenten opgenomen.

Dusseldorf - Miami
Vertrek 9.45 uur / Aankomst 13.50 uur ??

Vrij 21 juli - aankomst Miami airport om 13.50 uur, auto ophalen, door naar het hotel
Za 22 juli - dagje Miami, Hopp-on-Hopp-off-bus ? Strand/zwembad
Zo 23 juli - rit naar Islamorada (2 uur) rest van die dag verblijven, 1 overnachting
Ma 24 juli - rit naar Key West (2 uur), die dag verblijven, 1 overnachting
Di 25 juli - ochtend Key West, daarna door naar Fort Lauderdale (4 uur) 1 overnachting
Woe 26 juli - ochtend Fort Lauderdale, daarna door naar Cocoa Beach (2,5 uur) 2 overnachtingen
Do 27 jul - rustdag strand Cocoa Beach
Vrij 28 juli - doorrijden naar Cape Canaveral naar Kennedy Space Center (30 min), 1 overnachting
Za 29 juli - rit naar Kissimee (1 uurtje) verblijf in villa met zwembad / boodschappen
Zo 30 juli - zwemmen bij de villa, eventueel Downtown Disney
Ma 31 jul - Seaworld
Di 1 aug - rustdag/shoppen
Woe 2 aug - dagje Aquatica, waterpretpark
Do 3 aug - dagje Disneyworld
Vrij 4 aug - rustdag, eventueel Adventure Island Waterpark (met combipass??)
Za 5 aug - dagje Bush Gardens
Zo 6 aug - ochtend Clearwater, middag rust
Ma 7 aug - rit naar Cape Coral of Fort Myers (3 uur), rest v.h. verblijf villa met zwembad
Di 8 aug - dagje Sanibel Island (45 min)
Woe 9 aug - dagje Everglades National Park, airboat tour (1,5 uur)
Do 10 aug - shoppen
Vrij 11 aug - dagje Naples (1 uur)
Za 12 aug - auto inleveren, terugvlucht vanaf Fort Myers om 16.05 uur
Zo 13 aug - 's ochtends vroeg aankomst Düsseldorf

Tussen haakjes heb ik de geschatte tijden gezet van de autorit vanaf het vorige verblijf.
Ik twijfel alleen best wel over die dagen aan de westkust, paar dagen villa in Cape Coral of Fort Myers dus. Is er in die omgeving wel e.e.a. te doen, wat ook leuk is voor de kinderen? Of is het vooral stranddagen daar.

Maar goed: het is dus een eerste opzet, en kan nog volledig omgegooid worden t.z.t, afhankelijk van de aanvlieg-/vertrekluchthaven.
Maar toch, tips en adviezen en meedenken is érg welkom. Ook voor goede hotels, villa's in Kissimee en de westkust! Liefsr Nederlandse eigenaren (heb er in Kissimee al een gevonden).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door PSVwally »

Ik vind het einde van je route wat vreemd. Je maakt bijna een rondje naar Miami en dan ga je terug naar Fort Meyers. Dan zou je beter een retour Miami kunnen doen. Zet dan Everglades NP beter voor of na Key West en pak evt de westkant mee met de dag Naples.

Ik zou na Kennedy Space Center al naar Kissimmee of Orlando rijden of hou het hotel van bij Cocoa aan.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Fijn dat je meedenkt Paul.

Is het inderdaad zo vreemd om vanuit Kissimee nog een paar dagen naar de westkust af te zakken en daar op één locatie te blijven, of bij Cape Coral of Fort Myers? Ik weet nog niet wat me het leukste lijkt. Nog weer verder doorrijden naar Miami vanuit Kissimee vind ik dan zo ver, lijkt me. En dan moet je vanuit daar telkens verder rijden naar Clearwater/Naples/Sanibel Island, ook niet handig toch?

Het liefst zou ik op 3 verschillende plekken in een villa met zwembad, maar dat lijkt me lastig te plannen. Want ik heb in Orlando meer tijd nodig, omdat ik graag wat rustdagen inplan rondom de drukte van de pretparken. 5 dagen achtereen naar pretparken hou ik niet vol in elk geval.
Ook moet je dan vaak elke dag verder rijden als je ergens heen wilt, lijkt me ook niet relaxed.


Vanuit Kennedy Space Center meteen doorrijden naar de villa in Kissimee is inderdaad ook een optie, bedacht ik later. Maar dan kom je 's avonds bij de villa aan, kan dat in de meeste gevallen? Weet ook niet of me dat fijn lijkt hoor. Ik ga er in elk geval vanuit echt een volle dag bij Kennedy Space Center te verblijven en pas tegen 17.00-18.00 uur het park te verlaten. Geen idee wat ik ervan kan verwachten of je de volle dag nodig hebt.
En anders inderdaad wellicht toch nog een 3e overnachting bij Cocoa Beach, dat is dan misschien handiger dan wéér een nieuw hotel bij Cape Canaveral.

Moeilijk hoor, zo'n route plannen !
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

Bij de meeste villa's is het geen probleem om s avonds laat aan te komen.

Voor wat betreft je route: een airboottocht kan vanuit Cape Coral maar is echt wel een eind rijden.
Je zou vanuit Miami al het gedeelte bij Homestead kunnen doen. Een airboattocht bij Everglades City, tramtocht/fietsen bij Shark Valley en de Loop road rijden ligt meer voor de hand op de weg van Miami naar Naples of andersom.
marfre1970
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 aug 2014, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door marfre1970 »

hoi, wij hebben vorig jaar dit rondje gemaakt:
2 n Miami
2 n Key West
2 n Naples
1 n St Pete Beach
1 week Orlando (Kissimmee) Villa
Deze route is ons prima bevallen. Ook de villa was heerlijk! Wij hebben Universal Studios, Sea World en Kennedy Space center bezocht vanuit de villa. Tussendoor een dagje shoppen ingepland, was prima te doen zo. De golfkust is ook leuk om te bezoeken. St Pete Beach vond ik tegenvallen, maar Naples was erg leuk. We hebben daar een boottocht gemaakt en dolfijnen gespot. Verder is Tarpon Springs een leuk plaatsje om te bezoeken. Helaas niet meer gezien van de Golfkust, dus moet zeker nog een keer terug :)
Oh ja, wij vlogen van AMS naar Frankfurt en toen naar Miami. Klinkt als een hele omweg, maar was goed te doen. Op Frankfurt korte wachttijd. Wij vlogen met Lufthansa en voor een leuke prijs. Je zou ook kunnen kijken of je een terugvlucht van bijv. Orlando zou kunnen doen. Huurauto daar weer inleveren, zijn geen kosten aan verbonden. Succes met de voorbereiding!
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Klinkt goed hoor! Maar heb je dan geen spijt dat je de gehele oostkust niet hebt gedaan?

Ik zou dat een beetje jammer vinden denk ik. Die keer dat je er bent.
Zal niet zeggen dat we er nooit meer zullen komen, maar toch.
marfre1970
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 aug 2014, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door marfre1970 »

Hoi, nee hoor geen spijt van. De ronde die wij gedaan hebben paste het beste in ons beperkte schema. Wellicht ooit nog de oostkust :) Ik kom er graag nog eens terug!
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Hoi,
ondanks dat er nog geen tickets voor zomer 2017 te krijgen zijn, ben ik wel e.e.a. aan het nakijken. Het lijkt erop dat de reis Düsseldorf - Fort Myers (rechtstreeks) voordeliger is dan Düsseldorf-Miami. Even kijken hoe het straks écht gaat uitvallen natuurlijk, maar stél dat ik daarvoor kies; dan moet ik de route omgooien. En aangezien ik nogal een pietlut ben, heb ik me daar al eens een beetje in verdiept. Moet toch íets doen hahaha?
Maar het zint me op een of andere manier niet. Mijn moeilijke punten:
- de west-kust (Cape Coral etc) niet, wat kan ik daar allemaal nog doen, behalve het strand?
- en de eerste paar dagen, tot aan de villa in Orlando, is dat wat of kan het anders/beter ?
- nu kom ik in het weekend op de Key's. Behalve dat het dan hartstikke druk is, zijn ook de overnachtingen duurder. Ook jammer..
Deze route is het op een of andere manier gewoon net niet ofzo. Wie kijkt mee ??? Dit heb ik nu staan:

Za 22 juli - Landen om 14.05 uur. Auto ophalen en naar hotel Fort Myers. Overnachting Fort Myers
Zo 23 juli - boodschappen en doorrijden naar hotel, overnachting in Clearwater Beach (2x)
Ma 24 juli - Strand Clearwater, overnachting hotel Clearwater Beach
Di 25 juli - Busch Garden. doorrijden naar Villa (1,5 uur). Overnachting villa Orlando. (7x)
Woe 26 juli- rustdag / shoppen / zwemmen villa. Overnachting villa Orlando
Do 27 juli - Seaworld. Overnachting villa Orlando
Vrij 28 juli - Aquatiqua. Overnachting villa Orlando
Za 29 juli - Rustdag / shoppen/ Downtown Disney. Overnachting villa Orlando
Zo 30 juli - Disneyworld. Overnachting villa Orlando
Ma 31 juli - Rustdag / Kellypark. Overnachting villa Orlando
Di 1 aug - Kennedy Space Center. Doorrijden naar hotel in Coca Beach. (1x)
Woe 2 aug - ochtend strand Cocoa Beach. Doorrijden naar hotel in Fort Lauderdale (1x)
Do 3 aug - Fort Lauderdale / strand. Doorrijden naar hotel Miami (2x)
Vrij 4 aug - Miami hopp on hop off bus. Overnachting Miami
Za 5 aug - doorrijden naar Islamorada. Overnachting Islamorada (1x)
Zo 6 aug - doorrijden naar Key West. Overnachting Key West (1x)
Ma 7 aug - terugrijden naar Homestead. Overnachting Homestead (1x)
Di 8 aug - Everglades boottour / middag Naples. Overnachting hotel Naples (1x)
Woe 9 aug -Doorrijden naar villa/hotel?. Overnachting Cape Coral (3x)
Do 10 aug - rustdag strand Sanibel Island / Captiva Island, overnachting Cape Coral
Vrij 11 aug shoppen, overnachting Cape Coral
Za 12 aug - Fort Myers. Terugvlucht om 16.10 uur
Zo 13 aug - Landen om 7.05 uur op Düsseldorf

Nogmaals: wie weet wordt het wel een andere planning vanwege de tickets. Ik wil namelijk persé rechtstreekse vlucht. Maar of dat nou via Miami, Orlando, Fort Myers oid is, maakt me niet zoveel uit. Ik ga voor de goedkoopste optie (ook als dat terugvliegen vanaf een ander vliegveld is). Dan maar weer puzzelen hahaha. Maar voor nu ga ik even uit van deze planning.
Heel misschien kan ik er nog 1 á 2 dagen aanplakken, maar of dat nou helpt voor een betere planning ?
Tips welkom !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
kvanderdonk
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 nov 2010, 10:43

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door kvanderdonk »

Leuk vooruitzicht.
Misschien heb je iets aan ons verslag (zie handtekening). Onze kinderen waren 14 en 11 bij onze rondreis Florida in 2013. Wij waren ook in de zomervakantie.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Leuk verslag Karin! Jullie villa kan ik niet meer vinden op Internet helaas. Was even benieuwd naar foto's/prijzen.
Ik vond de aparte overzichten van dag-tot-dag en een apart overzicht van de hotels op je site wel erg fijn !! Daar ga ik nog eens even goed naar kijken zodra onze tickets zijn geboekt en ik een meer definitieve planning kan maken.

Ik vind het bijvoorbeeld lastig om info te vinden wat goede wijken zijn om hotels in te zoeken in bijv Miami/Clearwater/Key West/Islamorada/Fort Lauderdale etc. etc.

Ik neig naar hotels boeken via Hotels.com of Booking.com
Ik heb gelezen over Priceline/Hotwire, maar dat durf ik nog niet aan denk ik. Ik vind het al erg spannend om alles zelf los te boeken.
Dus alle hulp hier is welkom :wink:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

Kletskous, je kunt hotelprijzen goed vergelijken via Trivago. Ook zie je daar waarderingen staan van de hotels. Vaak kun je ook rechtstreeks bij de hotels boeken met 10 % AAA korting als je lid bent van de ANWB.
Ik kies altijd mijn hotels aan de hand van Trivago en pak dan de voordeligste site.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Ruud2004 »

V.w.b. vliegtickets, kan je ook Tampa Int Airport in de gaten houden. In 2014 vonden wij daar een prima prijs met BA. (zie reisverslag voor meer info) Prima luchthaven om op te vliegen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

@Vito: thanks voor de tip van korting via de ANWB, wij zijn idd ook lid.
Trivago heb ik weleens bekeken. Maar daarmee weet ik nog niet wat goede wijken in genoemde plaatsen zijn om te selecteren.

@Ruud: Tampa is wat mij betreft ook prima! Alleen: kun je hier rechtstreeks naar toe vliegen? Want dat heeft, gezien onze zeer geringe verre-reizen-ervaring, wel de absolute voorkeur. Ook gezien de reistijd en 2 kids die mee zijn.
Of een overstap moet zóveel geld schelen, dat ik erover na ga denken.
Maar da's nu nog lastig in te schatten, aangezien de ticketprijzen voor juli/augustus 2017 nog niet bekend zijn.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door SemJes »

Dat gaat een fantastische vakantie worden, ook al is het zomer. Bereid je wel voor op warme temperaturen met hoge luchtvochtigheid. Tampa heeft geen rechtstreekse vluchten vanaf Dusseldorf of Amsterdam, wel via Frankfurt. Het is inderdaad een hele fijne luchthaven.

Als je nog tips zoekt voor zuidwest Florida, neem dan een kijkje in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=64176 waar ik wat tips heb gegeven over Sarasota.
kvanderdonk
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 nov 2010, 10:43

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door kvanderdonk »

Leuk verslag Karin! Jullie villa kan ik niet meer vinden op Internet helaas.
Dank je. De villa kan je nog vinden op Homeaway. Wijk Watersong (woning 1640297). Heet alleen geen Waterlily meer, omdat er andere eigenaars zijn.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Jullie villa inderdaad gevonden, maar ik vind 'm wat aan de dure kant, volgens mij ca. 119,00 per nacht. Ik ga t.z.t toch meer zoeken voor villa's onder de 100,00 p.n. Moet lukken toch ?? (Tips welkom!)

Oja Ruud, nog even gekeken naar vliegen op Tampa vanaf Frankfurt. Dacht dat dat ook zou kunnen maar Frankfurt is al ca 350 km vanaf ons, dus beetje te ver.

Waar vind ik trouwens goede hotels voor onder de 100,00 p.n. ? Kan ik die ook vinden via Booking.com/Hotels.com? Of zijn zulke prijzen alleen te vinden via Hotwire enzo?
Oja, als ik nu trouwens voor de lol eens keek voor een overnachting in juli/augustus (door de weeks) vólgend jaar voor Key West, kreeg ik slechts een paar vrije hotels? Dat kan toch niet wáár zijn???? Dat ruim een jaar tevoren al bijna geen hotels meer op Key West te krijgen zijn?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door mtl »

Of de hotels zijn nog niet te boeken. Maar Key West is een behoorlijk populaire bestemming. Voor hotels onder de 100,00 zou je op de boekingsites een prijslimiet moeten instellen. Dan laten ze alleen hotels tot die prijs zien.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Vito »

ik denk dat je het met 100,- sowieso niet gaat redden op Key West. Dat is wel erg weinig budget voor Key West. Miami Beach gaat ook een uitdaging worden.
Voor de rest moet het wel te doen zijn, het is laagseizoen in FL in de zomer.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Nee, snap ik. Ik bedoelde inderdaad ook de overige plekken. Had ik effe moeten noemen. Miami en Key West zijn andere prijzen inderdaad....!

Tips voor goede en goedkope hotels in genoemde plaatsen in de route welkom!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Kletskous »

Binnenkort zullen de tickets wel te boeken zijn, spannend!

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om mij a.u.b. tippen bij het zien van een goede prijs voor een vlucht naar Florida? Mag Orlando/Miami/Fort Myers/Tampa o.i.d. zijn, maakt niet uit. Wel nadrukkelijke voorkeur voor een rechtstreekse vlucht.
Vertrek vanaf NL/BE/DUI, maar Frankfurt is te ver.
Vertrekdatum rond 20/21/22/23 juli en dan retourdatum rond 11/12/13 augustus... Bij voorkeur totaal ca. 24 dagen, dus echt 21 dagen op bestemming.

Uiteraard ga ik zelf ook de sites in de gaten houden, maar ik ben zo onervaren....wie weet mis ik ergens een goede tip..
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer