Wij overwegen om in de zomer van 2017 voor het eerst naar Florida te gaan, met onze 2 kinderen (10 + 13 jr.) Helaas kunnen we niet in een andere periode omdat mijn man geen 2 aaneengesloten weken vrij krijgt in de mei-/kerstvakantie.
De voorkeur gaat echt uit naar een rechtstreekse vlucht, of het moet ontzettend voordeliger zijn om over te stappen, maar dat zie ik zelf niet zo zitten.
Afankelijk van de prijs zal ook de route worden ingevuld. Heb niet direct een voorkeur voor aankomst-/vertrekluchthaven, dit is echt afhankelijk van de prijs denk ik.
Maar ik ben natuurlijk al wél aan het nadenken over mogelijke opties

Bijvoorbeeld heen Düsseldorf-Miami en terug Fort Myers - Düsseldorf, dit zou een optie kunnen zijn. Zou onderstaande route dan iets kunnen zijn?
De highlights zien vinden we wel heel leuk, maar het moet geen gejaag worden, vandaar aantal rustmomenten opgenomen.
Dusseldorf - Miami
Vertrek 9.45 uur / Aankomst 13.50 uur ??
Vrij 21 juli - aankomst Miami airport om 13.50 uur, auto ophalen, door naar het hotel
Za 22 juli - dagje Miami, Hopp-on-Hopp-off-bus ? Strand/zwembad
Zo 23 juli - rit naar Islamorada (2 uur) rest van die dag verblijven, 1 overnachting
Ma 24 juli - rit naar Key West (2 uur), die dag verblijven, 1 overnachting
Di 25 juli - ochtend Key West, daarna door naar Fort Lauderdale (4 uur) 1 overnachting
Woe 26 juli - ochtend Fort Lauderdale, daarna door naar Cocoa Beach (2,5 uur) 2 overnachtingen
Do 27 jul - rustdag strand Cocoa Beach
Vrij 28 juli - doorrijden naar Cape Canaveral naar Kennedy Space Center (30 min), 1 overnachting
Za 29 juli - rit naar Kissimee (1 uurtje) verblijf in villa met zwembad / boodschappen
Zo 30 juli - zwemmen bij de villa, eventueel Downtown Disney
Ma 31 jul - Seaworld
Di 1 aug - rustdag/shoppen
Woe 2 aug - dagje Aquatica, waterpretpark
Do 3 aug - dagje Disneyworld
Vrij 4 aug - rustdag, eventueel Adventure Island Waterpark (met combipass??)
Za 5 aug - dagje Bush Gardens
Zo 6 aug - ochtend Clearwater, middag rust
Ma 7 aug - rit naar Cape Coral of Fort Myers (3 uur), rest v.h. verblijf villa met zwembad
Di 8 aug - dagje Sanibel Island (45 min)
Woe 9 aug - dagje Everglades National Park, airboat tour (1,5 uur)
Do 10 aug - shoppen
Vrij 11 aug - dagje Naples (1 uur)
Za 12 aug - auto inleveren, terugvlucht vanaf Fort Myers om 16.05 uur
Zo 13 aug - 's ochtends vroeg aankomst Düsseldorf
Tussen haakjes heb ik de geschatte tijden gezet van de autorit vanaf het vorige verblijf.
Ik twijfel alleen best wel over die dagen aan de westkust, paar dagen villa in Cape Coral of Fort Myers dus. Is er in die omgeving wel e.e.a. te doen, wat ook leuk is voor de kinderen? Of is het vooral stranddagen daar.
Maar goed: het is dus een eerste opzet, en kan nog volledig omgegooid worden t.z.t, afhankelijk van de aanvlieg-/vertrekluchthaven.
Maar toch, tips en adviezen en meedenken is érg welkom. Ook voor goede hotels, villa's in Kissimee en de westkust! Liefsr Nederlandse eigenaren (heb er in Kissimee al een gevonden).