Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Orlando - West kust Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
nanouv
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Orlando - West kust Florida

Bericht door nanouv »

Wij zijn 2 jaar geleden naar zuid-florida geweest, Miami, Miami-beach aansluitend met een cruise mexico - jamaica.

2016 willen wij terug gaan naar florida maar dan vliegen we op Sanford, na vele tijd op internet te hebben doorgebracht wou ik toch even jullie hulp inroepen daar ik de bomen niet meer zie door het bos :-) ...

de planning is om te landen op Sanford, auto huren (alamo?).

We willen zowiezo 4 dagen Orlando doen (met de disney parken) Begin of einde van onze reis?
Vervolgens twijfelen we tussen de Oost - of West kust.
Wij hebben een dochtertje van 9 jaar.
Zouden jullie hotels op voorhand boeken of gewoon ter plaatse alles regelen?

Graag jullie suggesties (wij hebben 14 dagen)

Alvast bedankt om ons te helpen! :-)
Gast

Re: Orlando - West kust Florida

Bericht door Gast »

Wanneer ga je in 2016?
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

We vertrekken 28 maart tot 9 april.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Je kunt ook heen op Orlando en terug van Miami (of andersom). Dan heb je iets meer mogelijkheden. Ik zou dan overigens via de West (Gulf) Coast gaan. Prachtige stranden en mooie parken. Dan via de Everglades en evt. de Keys naar Miami.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

Bedankt voor je reactie, 2 jaar geleden hebben we miami - miami beach - everglades al gedaan daarom dat ik nu dacht dat niet te doen.
Optie is wel om de west kust te doen en via Miami naar huis te gaan.
Gast

Bericht door Gast »

nanouv schreef:We vertrekken 28 maart tot 9 april.
Dat zijn maar 13 dagen :D
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

Oei sorry, 13 dagen dus :-)
Joyce82
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joyce82 »

Leuk, wij hebben hetzelfde plan als jullie!

Ons idee is om naar Orlando-Sanford te vliegen en terug vanaf Miami, om idd wat meer vakantiegevoel te krijgen.

De gewenste reisperiode is voor ons 25 maart - 04 april.

En we hebben onze 8-jarige dochter bij ons die in Amerika 9 wordt ;-)

Mijn man zegt dat we nog even moeten wachten met tickets boeken tot het nieuwe jaar, maar bij TUI heb je nu een leuke aanbieding Fly and Drive voor 2170 euro, dus vlucht en autohuur voor met z'n 3-en.

Hotels boeken we los. Dat kan echt goedkoper. Bij hun kost het voor diezelfde dagen bijna 2000 euro erbovenop.... (zijn 10 nachten!!!)

Klinkt voor de Fly and Drive wel best goed, maar is het ook een goede aanbieding? Wat denken jullie?
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

Dat is inderdaad ongeveer dezelfde periode.
Welke route gaan jullie doen, al enig idee?

Gaan jullie wel de hotels al apart boeken op voorhand of daar ter plekke alles boeken en dag per dag bekijken?
Joyce82
Amerika-newbie

Bericht door Joyce82 »

De planning is nu nog niet definitief hoor, maar ik denk dat dit de route wordt:
Orlando - Tampa - Fort Myers - Everglades - Key West - Miami

Wat we exact willen doen is nog niet helemaal duidelijk...

-In ieder geval 1 x Disney
-Met zo'n boot over/door de Everglades
-In Key West een fiets huren
-Ik heb een heel mooi park voorbij zien komen op Pinterest: Myakka River State Park in Sarasota
-Misschien in Miami ook een fiets huren
-En ik zou graag nog wel een keer naar Bush Gardens willen (17 jaar geleden met mijn ouders eens geweest)

Hotels gaan we wel van tevoren zelf boeken. Ik vind dat wel een prettig idee en je hebt iets om omheen te plannen.

Heb jij nog tips??
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Joyce82 schreef: een leuke aanbieding Fly and Drive voor 2170 euro, dus vlucht en autohuur voor met z'n 3-en
Is niet heel duur, maar ook niet super goedkoop. Vluchten voor zo'n €550 pp (volwassenen) en autohuur voor ca. €30 per dag moet je wel kunnen boeken. Kost wel wat tijd en geduld om dat te boeken, dus als je een van die twee niet hebt, is het best een goede deal.

Hotels van te voren boeken geeft je meer rust, maar ook minder vrijheid. Wij boeken meestal ook vooraf de hotels. €2000 voor 10 nachten is wel veel...
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

Ja everglades, Miami, Miami beach (druk!) zeker aanraders.

Iemand goede sites voor hotels, eventueel b&b's?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

-Misschien in Miami ook een fiets huren
Let daar maar op, want daar rijden ze echt als gekken. Verder ook opletten dat je niet 'overal' moet gaan fietsen in Miami. Vermijdt zo'n wijk als Opa Locka.

Ik weet niet of Spring Break in de laatste week van Maart al voorbij is, maar anders begin je in het paasweekende. Dat kan voor wat duurdere ticketkosten en hotels zorgen. Want anders vind ik het geen superslechte prijs, maar zeker geen koopje.

Beetje afhankelijk wat je allemaal wilt gaan doen zou ik zeker het eerste en laatste hotel vooraf boeken, en het hotel in of bij Orlando als je naar Disney gaat. Wij reden vroeger, in het pré-WiFi tijdperk, altijd 's avonds een aantal hotels of campings af als we een rondreisvakantie hielden. Ik zou, vooral met kinderen, of de avond ervoor, of gedurende de dag, op een plek waar je internet (wifi) hebt al online wat boeken voor 's avonds. Dan hoef je met je kind achterin ook niet meer langs hotels. Gewoon 's ochtends bij het ontbijt, tussen de whatsapp berichten en een nieuweapp even op bv booking.com kijken of je een hotel voor een leuke prijs ziet voor die avond.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

2000',- voor 10 dagen is wel veel, maar bedenk wel dat het nog Spring Break is en dus hoogseizoen. Heel goedkoop zal het niet worden en ik zou ook zeker al wat vastleggen.
Fly-drive is idd niet heel goedkoop. Wij betaalden voor 2 tickets en 12 dagen autohuur 1100,-- in maart. Ik zou alleen naar tickets kijken en de autohuur zelf regelen.
Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:Ik weet niet of Spring Break in de laatste week van Maart al voorbij is
Voor een aantal scholen is Spring Break pas in april: http://www.studentcity.com/when-is-my-spring-break
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Waarom richt je je niet op meer luchthavens, zoals Miami, Tampa, Ft. Lauderdale, Sanford, Jacksonville, Orlando, Ft Myers en Miami. Je zal maar net tegen een mooi prijsje aanlopen :D
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Joyce82
Amerika-newbie

Bericht door Joyce82 »

Ik heb een 'eigen' topic geopend omdat ik anders met mijn vragen het topic van nanouv kaap ;-) En dat is niet zo netjes.
Maria1964
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maria1964 »

Hoi,

Ben net een paar dagen terug, ook geland op Sanford en daar idd een auto gehuurd bij Alamo. Alamo is echt super, goede service, ook bij het inleveren geen gedoe, dus aanrader! We zijn vanaf Sanford richting kust gegaan: Daytona (uitstapje naar St. Augustine), Fort Lauderdale, Miami, Keys en toen via de Everglades richting westkust: Naples, Fort Myers... daar vandaan via Lake Okichobee (zeer de moeite waard, even de rust in na het drukke Miami) naar Tampa. Tampa was de uitvalsbasis en daar vandaan naar o.a. Sarasote, Anna Maria en St Petersburg gegaan. Vervolgens weer terug richting Orlando. We hebben als het ware een rondje gedaan en op het eind wat malls gedaan en in jullie geval zouden dat dan de pretparken kunnen zijn. Ons is het in elk geval zo prima bevallen.
Wat hotels/motels betreft: we hadden niets van tevoren geboekt. Op TripAdvisor of hotels.com gekeken, erheen gereden, even naar binnen en dan online boeken omdat het gewoon goedkoper is dan aan de balie. Gaat prima zo. Waar het leuk is kun je langer blijven, anders ga je gewoon lekker verder. Boeken via hotels.com gaat goed, veilig en snel. Na 2 minuten krijg je een bevestiging van je boeking via je mail en kun je je vervolgens melden aan de balie.

Veel plezier (ik ben jaloers)!!

groet Maria
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Maria, het is nu nog laagseizoen, het hoogseizoen begint in januari. Dus dat je nu geen hotels vastlegt begrijp ik, maar in de periode waarin TS gaat, zou ik zeker wat vastleggen.
nanouv
Amerika-newbie

Bericht door nanouv »

Na een paar dagen puzzelen is onze trip uitgestippeld en alles geboekt :-) ...
Na de tips hebben we toch besloten om de hotels op voorhand te boeken, wij zijn op vakantie en hebben echt geen zin om een halve dag te verliezen om te zoeken naar een beschikbaar goed hotel.
We landen op sanford en daar hebben we bij alamo onze wagen gehuurd.
Vervolgens naar Kissimmee om te bekomen van de reis. Hier blijven we gewoon 1 nachtje en dan rijden we (even korte pijn) naar ons verste punt aan de west kust Naples.
Hier blijven we 3 dagen, Dan rijden we naar Fort Myers Beach.
Hier blijven we 3 dagen, dan rijden we naar Clearwater.
Hier blijven we 4 dagen om vervolgens door te rijden naar Orlando waar we de laatste 4 dagen blijven en 2 dagen disney hebben geboekt.

Nu kan het aftellen beginnen :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer