Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper
Camper
Hoi!
Wij zitten er over na te denken om weer 2 tot 2,5 week naar Florida te gaan.. Dit keer gaan we met z'n drieën.. Man, ik en ons zoontje van dan bijna 2jaar. Afgelopen maart zijn wij naar Miami gevlogen en ook vanaf Miami weer retour naar Brussel gegaan dit is mij slecht bevallen aangezien wij de laatste dagen een huisje on Orlando hadden. Op deze manier wil ik het niet weer. Ik zit nu ook te denken over een camper. Heeft iemand van jullie op deze manier door Florida gereisd? En wat zijn jullie ervaringen qua kampeerplaatsen en kosten van de camper? En is het ook wel zo praktisch als je bv een dagje naar het strand gaat? Ik heb het idee dat het inbreek gevaar met een camper erg groot is..
Als we in januari gaan zou ik graag een andere route af willen leggen en bv heel graag naar key west / largo gaan. Jullie nog tips wat wij de vorige keer hebben gemist? Hieronder staat waar we de vorige keer zijn geweest (in willekeurige volgorde)
Afgelopen maart hebben we het volgende gedaan: miami beach, everglades, kelly park, cocoa beach (en langs kennedy space center heen gereden), magic kingdom, st Augustine, Blue spring state park, honeymoon island, clear water beach, tarpon spring en sea world..
Staan voor alles open! Ben vooral benieuwd naar niet al te dure verblijfplaatsen.. Aangezien we dit keer maar met zn drieën zijn verwacht ik dat we daarin wel wat duurder uit zijn..
Alvast bedankt!
Wij zitten er over na te denken om weer 2 tot 2,5 week naar Florida te gaan.. Dit keer gaan we met z'n drieën.. Man, ik en ons zoontje van dan bijna 2jaar. Afgelopen maart zijn wij naar Miami gevlogen en ook vanaf Miami weer retour naar Brussel gegaan dit is mij slecht bevallen aangezien wij de laatste dagen een huisje on Orlando hadden. Op deze manier wil ik het niet weer. Ik zit nu ook te denken over een camper. Heeft iemand van jullie op deze manier door Florida gereisd? En wat zijn jullie ervaringen qua kampeerplaatsen en kosten van de camper? En is het ook wel zo praktisch als je bv een dagje naar het strand gaat? Ik heb het idee dat het inbreek gevaar met een camper erg groot is..
Als we in januari gaan zou ik graag een andere route af willen leggen en bv heel graag naar key west / largo gaan. Jullie nog tips wat wij de vorige keer hebben gemist? Hieronder staat waar we de vorige keer zijn geweest (in willekeurige volgorde)
Afgelopen maart hebben we het volgende gedaan: miami beach, everglades, kelly park, cocoa beach (en langs kennedy space center heen gereden), magic kingdom, st Augustine, Blue spring state park, honeymoon island, clear water beach, tarpon spring en sea world..
Staan voor alles open! Ben vooral benieuwd naar niet al te dure verblijfplaatsen.. Aangezien we dit keer maar met zn drieën zijn verwacht ik dat we daarin wel wat duurder uit zijn..
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Camper
Wat is je niet bevallen aan het vliegen op en van Miami? Puur het vliegen of dat je de laatste dag 3u naar Miami moet overbruggen?
In principe is het inbreek gevaar niet zo heel groot. Op een parkeerplaats of bij een park valt het over het algemeen wel mee is mijn idee en 's avonds zit je vaak in of bij je camper.
In principe is het inbreek gevaar niet zo heel groot. Op een parkeerplaats of bij een park valt het over het algemeen wel mee is mijn idee en 's avonds zit je vaak in of bij je camper.
De gigantische lange terug reis is mij heel erg tegen gevallen.. Mochten we weer gaan zou ik heen op Miami willen vliegen. Daar het eea willen doen en dan naar Orlando willen gaan en vanaf daar ook terug vliegen.
We vlogen volgens mij rond 12uur s'middags.. Dus eerst van Orlando naar Miami reizen, auto inleveren, inchecken, vliegen, landen in Brussel, en van Brussel naar huis rijden.. Vond het vreselijk zwaar. Hoop dat als we dat eerste stuk er niet bij hebben dat het dan iets beter vol te houden is
.
Wat geeft jouw voorkeur? Appartement/huis huren, hotel, camper? erg benieuwd naar andere ervaringen..
We vlogen volgens mij rond 12uur s'middags.. Dus eerst van Orlando naar Miami reizen, auto inleveren, inchecken, vliegen, landen in Brussel, en van Brussel naar huis rijden.. Vond het vreselijk zwaar. Hoop dat als we dat eerste stuk er niet bij hebben dat het dan iets beter vol te houden is
Wat geeft jouw voorkeur? Appartement/huis huren, hotel, camper? erg benieuwd naar andere ervaringen..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja. Persoonlijk vind ik Florida, en dan vooral met kinderen, wat makkelijker reisbaar dan het zuidwesten. Maar het ligt er gewoon echt aan wat je allemaal wilt doen. Met makkelijker reisbaar bedoel ik eigenlijk dat het allemaal niet al te grote afstanden zijn.
Met 2/2.5e week ben je wel gebonden als je en Miami en de keys wilt meepakken. Zeg dat je incl. je heenvluchtdag 3 nachten Miami doet en dan 3 nachten op de diverse keys en dan via de everglades naar bv ergens rond Sanibel. Dus 1 nacht ertussen rond bv Naples. Daar 3 nachten en dan Orlando voor nog 6 dagen in een villa/huisje dan zit je al aan de 17/18 dagen.
Met 2/2.5e week ben je wel gebonden als je en Miami en de keys wilt meepakken. Zeg dat je incl. je heenvluchtdag 3 nachten Miami doet en dan 3 nachten op de diverse keys en dan via de everglades naar bv ergens rond Sanibel. Dus 1 nacht ertussen rond bv Naples. Daar 3 nachten en dan Orlando voor nog 6 dagen in een villa/huisje dan zit je al aan de 17/18 dagen.
-
Ronald46
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Jij bent uiteraard veel meer "bereisd" in de States als wij dat zijn, maar onze ervaring met een 3 jarige zijn meer dan goed te noemen. Uiteraard zal het per kind verschillend zijn maar we hebben zowel lange als korte ritten gehad met een camper en beide waren geen enkel probleem voor die kleine. Van Chicago tot LA dus meerdere streken, temperaturen en omstandigheden.PSVwally schreef:Sja. Persoonlijk vind ik Florida, en dan vooral met kinderen, wat makkelijker reisbaar dan het zuidwesten. Maar het ligt er gewoon echt aan wat je allemaal wilt doen. Met makkelijker reisbaar bedoel ik eigenlijk dat het allemaal niet al te grote afstanden zijn.
Florida kennen wij niet maar in principe zou het geen verschil moeten maken. Wij zeggen telkens; als je er zelf losjes en positief instaat neemt je kind dat over en wordt het gewoon gemakkelijker om te reizen op deze manier. Als je overal over gaat stressen neemt je kind dat met hetzelfde gemak over
Kortom; een camper is gewoon aan te raden, zeker met een kind. Veel vrijheid en da's best fijn. Inbraakgevaar? Gewoon op slot doen, er zitten 2 sloten op de deur en het rijgedeelte zit ook gewoon op slot. Dat kan dus niet het grootste probleem zijn.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat wij er gewoon hetzelfde over denken Ronald
Vooral qua instelling. Ben net nog een paar dagen met mijn 5-jarige nichtje op pad geweest. Die vond het geweldig om 's avonds marshmallows boven het vuur de maken, no problemo. Zelfs uren in de heuvels gewandeld zonder geklaag over moe zijn, terwijl mijn nek normaal als paardenzadel wordt gebruikt. Gewoon meenemen en ze passen zich aan aan hoe je ze opvoed (de meesten dan).
Alleen zijn de afstanden in Florida vele malen minder groot (vind ik) dan bv het zuidwesten. Niet elk kind vind het leuk om uren in een auto te zitten. Dus in 2.5e week kan je en veel zien en ook nog ergens echt een tijd blijven zonder dat je 1000-en km's hoeft te rijden. Maar ik vraag me af of de combinatie van bv een week een villa huren en 'maar' 1.5e week een camper handig is.
Alleen zijn de afstanden in Florida vele malen minder groot (vind ik) dan bv het zuidwesten. Niet elk kind vind het leuk om uren in een auto te zitten. Dus in 2.5e week kan je en veel zien en ook nog ergens echt een tijd blijven zonder dat je 1000-en km's hoeft te rijden. Maar ik vraag me af of de combinatie van bv een week een villa huren en 'maar' 1.5e week een camper handig is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2663 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 17 Reacties