tips en advies reis 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2014, 13:46

tips en advies reis 2016

Bericht door mickeyenminnie »

Het idee is om in September 2016 deze reis te gaan maken.
Ontstaan uit een beetje brainstormen en kan met tips en advies nog alle kanten op.

Dag 1-van Amsterdam naar New York
Dag 2-New York
Dag 3-New York
Dag 4-New york
Dag 5- Met Amtrak naar Washington
Dag 6-Washington
Dag 7-Washington
Dag 8- vlucht naar Fort Lauderdale of Fort Myers
Huurauto
Hotel ergens in deze omgeving.
Dag 9 tm dag 16 in deze omgeving.
Dag 17 - Vlucht naar Amsterdam

Alle tips welkom. Zowel wat betreft reis,omgeving,hotel,bezienswaardigheden of anders.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: tips en advies reis 2016

Bericht door Ruud2004 »

Misschien kan je aangeven waar jullie interesse zoal ligt, dan kan er wat "gerichter" worden geadviseerd. Met sightseeing in NYC en Washington kan je alle kanten op, maar dat heb je vast wel op dit forum gelezen. Lees onze reisverslagen (zie onder) eens door, wellicht haal je daar wat info uit. Wat wil je bv in Florida doen. Een rondrit of relaxen op één plaats?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2014, 13:46

Re: tips en advies reis 2016

Bericht door mickeyenminnie »

Aanvullende vragen :

Is het leuk/te doen met de Amtrak naar Washington ?

Welke plaats in Florida centraal ,fort Lauderdale of Fort Myer. Of toch Miami ?
Wat is een aanrader betreffende hotel in deze omgeving ? Centraal, schoon, netjes en toch niet de hoofdprijs. Aan strand zou leuk zijn maar geen must.
We willen in 1 hotel blijven in Florida en dan op pad met de auto. Dus geen rondreis.
Is het aantal dagen in Florida niet te kort ? We willen natuurlijk wel veel zien en doen , The Keys, Shoppen, Miami. Maar niet elke dag op pad zijn. Er zal ook zeker van het strand genoten worden.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: tips en advies reis 2016

Bericht door asv60 »

Fort Lauderdale of Miami maakt niet zoveel uit. Ligt vlak bij elkaar,15-30 min met de auto.
Je twijfelt tussen de plaatsen hierboven of Ft Myers?
Ik zou zelf gaan voor een villa/condo in Fort Myers Beach of Cape Coral als ik langer dan een paar dagen op 1 plaats wil verblijven.
Miami en FL zijn leuk voor een paar dagen maar ik zou daar niet langer willen verblijven. Je kunt ook naar Miami vliegen daar een dag of 2- 3 blijven en dan naar de golfkust.
Vanuit FM gaat ook een snelle ferry naar Key West.
Wat bedoel je trouwens met: welke plaats in Florida centraal? De plaatsen die jij noemt liggen volgens mij allemaal niet centraal.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Yannick
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 dec 2011, 15:18

Re: tips en advies reis 2016

Bericht door Yannick »

de rit van NY naar Washington met de trein is enorm aan te raden! Prachtige tocht langs Philadelphia, de kuststreek en Baltimore. Zeker een aanrader en eens een andere manier om het land te zien. Best wel het ticket op voorhand bestellen, komt aanzienlijk goedkoper uit dan ter plaatse. De treinen zelf zijn niet hypermodern, maar met voldoende beenruimte en meestal per 2 gerangschikt.

Afhankelijk van wat je wilt doen in Florida. Fort Lauderdale wel iets meer relaxed dan Miami (zeker als je de keys wilt doen en op 1 plaats verblijven). Er zijn trouwens ook 2 grotere luchthavens om vanuit Washington toe te komen.

De Golfkust (voornamelijk bonita springs of Naples) is in onze ogen toch nog iets idyllischer en zal altijd onze voorkeur hebben, maar dan zit je heel diep en ver van alles.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer