Mooie route zo te lezen hoor!!
Wij gaan 28 oktober voor de ....ste keer naar Florida( kweet het niet meer precies...dacht 7e keer ofzo)
En ook omgeving Orlando..in een huur villa.
Miami is erg leuk,en dan bedoel ik Miami beach met het Art Decor district.
Ik weet niet hoelaat je aankomt in Miami maar als je nog energie hebt zou ik zeker
savonds daar even naartoe gaan om de sfeer bij avond mee te maken.
Als je in 1 middag alles wilt zien van Miami kun je kijken naar sightseeing tours...
Die hebben wij nu ook 2 keer gedaan en op een relaxte manier(je zit in een bus/boot) zie en hoor je alles van Miami incl de huizen van "de sterren"
En dan Orlando en de parken.
Ik weet niet precies welke datums je gaat...Maar als je iets typische Amerikaans wilt
meemaken dan zou ik eens kijken naar de HALLOWEEN specials bij de diverse parken.
Wij zijn enkele jaren geleden bij Universal Studio's geweest met zo'n special evening en WAAAUWWW.
Zelfs voor nuchtere Nederlanders als wij zijn was het echt geweldig om te zien...kost wat maar je maakt zoiets
hier nooit mee.Universal wint al jaren achter elkaar de prijs voor beste Halloween party van heel USA.
Maar ik las al dat Universal is komen te vervalen bij jullie...
Seaworld heeft ook Halloween avonden maar natuurlijk ook Disney.
En als je bang bent aangelegd kun je altijd naar de
"Mickey's not so scary halloween party "gaan...Denk erom dat je voor dit soort avonden een apart toegangskaartje moet kopen!!!!!
https://disneyworld.disney.go.com/event ... een-party/
Epcot ben ik 2 keer geweest..het is echt voor de volwassenen...allemaal landenpaviljoenen met her der een verdwaalde attractie.
De meeste attracties zitten meteen bij binnenkomst.
19 sept t/m 10 nov hebben ze het "food and wine festival"
Allemaal kraampjes waar je gerechten kunt kopen van het betreffende land en extra optredens en kooklessen etc(lessen moet je je voor aanmelden)
Best leuk om mee te maken..
Een paar keer per dag is er een optreden van een artiest of band.
Ik heb het geluk gehad om een optreden van Billy Ocean te kunnen bijwonen...GE-WEL-DIG!!
(dit jaar is hij er op 15 en 16 oktober)
Hieronder de lijst met artiesten die dit jaar komen en de datums.
https://disneyworld.disney.go.com/enter ... -concerts/
En savonds natuurlijk de grote vuurwerkshow...(mocht je daarheen gaan....let dan op de windrichting!!!!
er komt veel rook vrij van het vuurwerk en je wilt niet 20 minuten lang in de zwavel lucht staan...
en wees op tijd als je kleiner bent.. zo rond 1,5 uur voor de start beginnen mensen al hun plaatsje te claimen)
Zelf vond ik Epcot wel weer genoeg zo voor 2 keer..Ik kreeg er niet echt het "Disney"gevoel van.
Dit jaar ga ik voor het eerst naar het gratis toegankelijke Downtown Disney en naar het
(zeer dure) Magic Kingdom dus daar kan ik je nog niks over vertellen..
Wij gaan naar de Mickey's christmas party in Magic Kingdom op 7 november...ben ERG benieuwd.
Entree kaartje voor deze avond is €54 (let op...EURO!!!) Maar dan krijg je wel onbeperkt gratis warme choco en koekjes en kerstsfeer hahaha
Van Key West naar Naples is een uurtje of 5 rijden(zonder file's etc)
De Tamiami trail is wel een mooie weg om te rijden maar let wel goed op je snelheid (en overstekende alligators hahaha)
Vrij snel aan het begin van Tamiami trail zit Coopertown Airboats.
Hier hebben wij onze Airboat tour gedaan....Was erg mooi om te doen!
Een stuk verder kom je dan nog Shark Valley tegen.
Hier rijdt een treintje door het "moeras"gebied met gids naar een uitkijkpost vanwaar je schitterend uitzicht hebt over de Everglades.
Zelf denk ik alleen dat je een keuze moet maken anders ben je te lang onderweg naar je hotel.
Nou..ik ga weer verder onze eigen planning bekijken...nog 57 dagen 15 uur 11 minuten en 30 seconden (pieeeeep) en dan vertrekt de A380 met ons aan boord
Nee hoor..ik tel helemaaaaaaaaaaal niet af.