Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida Oktober 2014

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
miranda_a1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Florida Oktober 2014

Bericht door miranda_a1 »

Ook wij zijn onze reis naar Florida aan het plannen.
Het is vrij last minute, want we willen al in oktober gaan ! We hebben een hele mooi reis gezien, hij ziet er als volgend uit;

Dag 1 aankomst Miami.
Dag 2 Key West
Dag 3 Fort Meyers
Dag 4 Orlando
Dag 5 Orlando
Dag 6 Orlando
Dag 7 Cocoa Beach
Dag 8 Miami
Dag 9 Miami
Dag 10 Vertrek vaniut Miami
Dag 11 Aankomst Nederland

De reis is nog volledig aan te passen, qua verblijf in de diverse plaatsen. Zouden jullie hier nog iets aan veranderen, ergens langer blijven, of juist korter?
We willen in Orlando graag 2 dagen parken bezoeken. Allebei zijn we gek op Disney en films. Achtbanen zijn leuk, maar na 7 x Disney Parijs, en bezoek diverse pretparken in de Benelux niet echt belangrijk.
Universal - Isle of Adventure ; Welke zouden jullie aanraden?
De Disney waterparken vallen sowieso af. Gezien we in Parijs al vaak geweest zijn in de studio's en het magische park denk ik dat deze ook afvallen in Orlando.
Dan is de vraag;
Animal Kingdom; Is dit meer pretpark, of dierentuin met een disney thema?
Epcot; Ben ik zeer benieuwd naar, maar krijg niet echt een duidelijk beeld wat ik daar nou precies te zien krijg!

We zijn er ook van op de hoogte dat het orkaan seizoen is, is er nog een maand waar je daar meer last van heb dan in de andere orkaanseizoenen? En hoe is het klimaat er verder in Oktober?

Deze reis is uiteraard met de auto, dit hebben we in Amerika nog nooit gedaan in de US (auto willen we wel gelijk bij de reis boeken), hebben jullie hier nog tips over?

Alvast heel erg bedankt! :wave:
2010 Las Vegas Circus Circus
2011 Las Vegas Luxor
2012 Las Vegas Vdara Wedding Graceland Wedding Chapel
2014 Florida = Miami-KeyWest-Naples-FortMyers-Orlando-CocoaBeach-Miami
2015 San Francisco - Yosemite - LA - Las Vegas Vdara
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Florida Oktober 2014

Bericht door asv60 »

Ik zou zelf kiezen om Key West er uit te laten. Het is wel een hoop rijden voor 1 dag Key's . Heen vanuit Miami 4 uur en terug naar Ft Meyers is 6 a7 uur rijden.
Voor autohuur kun je de topic's op dit forum eens lezen. Waarschijnlijk kom je met auto zelf boeken goedkoper uit.
Gaan jullie de reis trouwens via een touroperator boeken of zelf doen? Zelf doen kan ook goedkoper zijn. Kwestie van uitrekenen.
Succes met de voorbereidingen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Orkanen kunnen voorkomen maar zijn niet te voorspellen op lange termijn. Als je geluk hebt komt er geen orkaan maar als je pech hebt wel. Eventueel ter plekke de weers-waarschuwingen in de gaten houden.
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Dank je voor je reactie asv60!
We gaan inderdaad via een tour operator boeken, zo ook de auto, gewoon omdat we niet zo van het zelf uit zoeken zijn. (liever lui dan moe zullen we maar zeggen :lol:)

We vragen ons meer af hoe de wegen in de US zijn, of er nog bijzondere verkeersregels zijn? Met name dus op de rit van onze reis.
We zien op de website van de tour operator wel staan dat je in sommige landen langer over een kilometer doet dan in NL, is dat hier dan ook het geval?
Met ook een overzicht met het gemiddelde aantal kilometers dat je aflegt, wat we opzich niet zo erg vinden, dan zie je van uit de auto toch ook wel weer een hoop.
2011 Las Vegas Luxor
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Oktober is meestal heerlijk in Florida. De ergste hitte is dan voorbij, al kan je nog steeds veel regen hebben. En wat orkanen betreft, tja, daar is weinig over te zeggen. Je kan geluk hebben, of je kan pech hebben. Storm nummer 4 is op weg hierheen, dus we houden het weerbericht goed in de gaten. Gisteren riepen ze nog dat de storm waarschijnlijk SoFlo zal raken en dat het tegen die tijd een orkaan zou zijn. Vanmorgen lijkt het erop dat de storm zal afbuigen naar zee. Afwachten dus en voor de zekerheid zorgen dat onze voorraad in orde is.

Autorijden is super, zolang er verder niemand op de weg is :lol:
Floridians hebben weinig gezond verstand zodra ze in de auto stappen, dus het is goed opletten. Sommige stukken weg zijn erger dan andere. De 595 in de buurt van het vliegveld en verder richting strand is meestal een zooitje terwijl het een stuk rustiger is als je verder van de kust bent. Miami is een ramp met verkeer, maar als je goed oplet en kalm blijft kom je er wel doorheen. Hou er rekening mee dat zo goed als niemand hier snapt waar een richtingaanwijzer voor is en dat men spiegels alleen gebruikt om make-up te checken, niet om veilig af te slaan of van baan te wisselen. De turnpike heeft een max. snelheid, maar bijna iedereen denkt dat ze met hun Sunpass het recht hebben gekocht om 100 mph te doen. Da's een beetje overdreven, denk dat de meeste bestuurders maar 85 gaan, of misschien 90.
Dan is er natuurlijk nog right on red, heel simpel maar hou er rekening mee dat de meeste locals de full stop overslaan. Het idee is dat je een volledige stop maakt, goed kijkt, en dan, als het veilig is, netjes afslaat. En da's alleen als je rechtsaf slaat! Zie het hier ook af en toe gebeuren bij linksaf en dat mag dus echt echt echt echt niet!
Maar op zich is autorijden hier heel simpel :thumbup:
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

ik zou een paar dagen extra boeken en wat meer tijd nemen voor de key's de everglades ook meenemen in mijn reis, en terug van cocoabeach langs de kust terug naar miami iets rustiger aan doen.
Roderick
Amerika-newbie

Bericht door Roderick »

Hi,

Ik zou zeker een extra dag voor key west inplannen, die mag je niet missen.
Echt een beetje een caribisch eilandgevoel daar.

Voor wat betreft de parken zou ik seaworld niet vergeten.
Is een leuke combinatie tussen dolfijnen / orka's maar heeft ook achtbanen.

Auto kan je beter apart (online) regelen. Bijvoorbeeld via eautohuur.nl.
Dit kan echt een hoop euro's schelen.

Succes met het plannen van je reis!
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel voor de reacties!
De reis staat op aanvraag en ziet er nu als volgt uit;
Dag 1 vertrek naar Miami
Dag 2 Miami
Dag 3 Key West
Dag 4 Key West
Dag 5 Naples
Dag 6 Fort Meyers
Dag 7 Orlando
Dag 8 Orlando
Dag 9 Orlando
Dag 10 Cocoa Beach
Dag 11 Miami
Dag 12 Miami
Dag 13 Vertrek uit Miami
Dag 14 Thuis komst

We zitten nog steeds in dubio over welke parken we zullen aan doen in Orlando.
In ieder geval willen we Discovery Cove doen (dolfijnen zwemmen), daarbij krijg je ook een kaartje voor Sea World, dus die doen we dan ook maar aan!
Helaas vervalt hierdoor wel de Universal studio's. En willen we op dag van aankomst in Orlando een Disney park aandoen. Epcot of Magic Kingdom is nu de twijfel.
(van Epcot weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten, achtbanen hoeven dus niet zo, maar ik ben wel echt verliefd op de disney klassiekers, waardoor Magic Kingdom toch ook weer heel erg trekt)
Is er nog een aanbeveling die jullie kunnen doen m.b.t. een propeller boot tour over de glades?

Bedankt weer!
2011 Las Vegas Luxor
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Mooie route zo te lezen hoor!!

Wij gaan 28 oktober voor de ....ste keer naar Florida( kweet het niet meer precies...dacht 7e keer ofzo)
En ook omgeving Orlando..in een huur villa.

Miami is erg leuk,en dan bedoel ik Miami beach met het Art Decor district.
Ik weet niet hoelaat je aankomt in Miami maar als je nog energie hebt zou ik zeker
savonds daar even naartoe gaan om de sfeer bij avond mee te maken.
Als je in 1 middag alles wilt zien van Miami kun je kijken naar sightseeing tours...
Die hebben wij nu ook 2 keer gedaan en op een relaxte manier(je zit in een bus/boot) zie en hoor je alles van Miami incl de huizen van "de sterren"

En dan Orlando en de parken.
Ik weet niet precies welke datums je gaat...Maar als je iets typische Amerikaans wilt
meemaken dan zou ik eens kijken naar de HALLOWEEN specials bij de diverse parken.

Wij zijn enkele jaren geleden bij Universal Studio's geweest met zo'n special evening en WAAAUWWW.
Zelfs voor nuchtere Nederlanders als wij zijn was het echt geweldig om te zien...kost wat maar je maakt zoiets
hier nooit mee.Universal wint al jaren achter elkaar de prijs voor beste Halloween party van heel USA.
Maar ik las al dat Universal is komen te vervalen bij jullie...

Seaworld heeft ook Halloween avonden maar natuurlijk ook Disney.
En als je bang bent aangelegd kun je altijd naar de
"Mickey's not so scary halloween party "gaan...Denk erom dat je voor dit soort avonden een apart toegangskaartje moet kopen!!!!!
https://disneyworld.disney.go.com/event ... een-party/

Epcot ben ik 2 keer geweest..het is echt voor de volwassenen...allemaal landenpaviljoenen met her der een verdwaalde attractie.
De meeste attracties zitten meteen bij binnenkomst.

19 sept t/m 10 nov hebben ze het "food and wine festival"
Allemaal kraampjes waar je gerechten kunt kopen van het betreffende land en extra optredens en kooklessen etc(lessen moet je je voor aanmelden)
Best leuk om mee te maken..
Een paar keer per dag is er een optreden van een artiest of band.
Ik heb het geluk gehad om een optreden van Billy Ocean te kunnen bijwonen...GE-WEL-DIG!!
(dit jaar is hij er op 15 en 16 oktober)
Hieronder de lijst met artiesten die dit jaar komen en de datums.

https://disneyworld.disney.go.com/enter ... -concerts/

En savonds natuurlijk de grote vuurwerkshow...(mocht je daarheen gaan....let dan op de windrichting!!!!
er komt veel rook vrij van het vuurwerk en je wilt niet 20 minuten lang in de zwavel lucht staan...
en wees op tijd als je kleiner bent.. zo rond 1,5 uur voor de start beginnen mensen al hun plaatsje te claimen)

Zelf vond ik Epcot wel weer genoeg zo voor 2 keer..Ik kreeg er niet echt het "Disney"gevoel van.
Dit jaar ga ik voor het eerst naar het gratis toegankelijke Downtown Disney en naar het
(zeer dure) Magic Kingdom dus daar kan ik je nog niks over vertellen..

Wij gaan naar de Mickey's christmas party in Magic Kingdom op 7 november...ben ERG benieuwd.
Entree kaartje voor deze avond is €54 (let op...EURO!!!) Maar dan krijg je wel onbeperkt gratis warme choco en koekjes en kerstsfeer hahaha

Van Key West naar Naples is een uurtje of 5 rijden(zonder file's etc)
De Tamiami trail is wel een mooie weg om te rijden maar let wel goed op je snelheid (en overstekende alligators hahaha)
Vrij snel aan het begin van Tamiami trail zit Coopertown Airboats.
Hier hebben wij onze Airboat tour gedaan....Was erg mooi om te doen!
Een stuk verder kom je dan nog Shark Valley tegen.
Hier rijdt een treintje door het "moeras"gebied met gids naar een uitkijkpost vanwaar je schitterend uitzicht hebt over de Everglades.

Zelf denk ik alleen dat je een keuze moet maken anders ben je te lang onderweg naar je hotel.

Nou..ik ga weer verder onze eigen planning bekijken...nog 57 dagen 15 uur 11 minuten en 30 seconden (pieeeeep) en dan vertrekt de A380 met ons aan boord
Nee hoor..ik tel helemaaaaaaaaaaal niet af.
LittlePhoenix
Amerika-expert

PenE schreef:(en overstekende alligators hahaha)
Klinkt grappig, maar inderdaad goed opletten! Die beesten zijn zo laag bij de grond dat je ze pas ziet als je er vlak bovenop zit. Heb van meerdere mensen gehoord dat een auto gelanceerd kan worden door een botsing met een alligator. Geen idee of het waar is, maar het lijkt me in ieder geval geen goed idee om het uit te proberen. Tot nu toe geluk gehad met overstekende alligators maar heb al een paar keer een auto in de modder naast de weg gezien omdat ze moesten uitwijken voor zo'n beest.

Ook een keer gezien hoe een man een overstekende gator probeerde op te jutten :lol:
Was aan de ene kant heel grappig, maar aan de andere kant eng omdat het verkeer hier zo gestoord is. Was bang dat iemand langs de rij met auto's met knipperlichten zo racen en die man zou raken. Een bevriende police officer heeft me op het hart gedrukt om dat never nooit te proberen. Als je moet wachten voor overstekend wild, blijf in de auto, zorg dat iedereen goed in de gordel zit, en doe je knipperlichten aan om achteropkomend verkeer te waarschuwen. Bel indien nodig 911.

En ook oppassen voor schildpadden op de weg! Een kennis is een keer geslipt omdat ze een tortoise raakte met haar wiel en dat ging maar net goed. Blijkbaar net zo gevaarlijk als ijs op de weg. En ook daarvoor geldt dat je niet je eigen leven moet riskeren om het dier te redden. Moest een keer uitwijken voor een vrouw op de snelweg die rondrende tussen het verkeer om een schildpad te redden.

Maar het goede nieuws is dat ik hier in Florida nog geen herten, paarden, kalkoenen, ezels, pronghorns, of paarden op de weg ben tegengekomen. Al met al valt het me hier heel erg mee met het overstekende wild.
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

Nou..ik ga weer verder onze eigen planning bekijken...nog 57 dagen 15 uur 11 minuten en 30 seconden (pieeeeep) en dan vertrekt de A380 met ons aan boord.
A380? Welke maatschappij vliegt op Florida met de airbus A380?
erikdeg
Amerika-newbie

Bericht door erikdeg »

menoxie schreef:
Nou..ik ga weer verder onze eigen planning bekijken...nog 57 dagen 15 uur 11 minuten en 30 seconden (pieeeeep) en dan vertrekt de A380 met ons aan boord.
A380? Welke maatschappij vliegt op Florida met de airbus A380?
Lufthansa: Frankfurt - Miami
Air France: Parijs CDG - Miami

Grt,
Erik
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Idd Erik Lufthansa..

3 jaar geleden voor het eerst gedaan omdat we (mijn ouders erbij)toen een rondreis in Miami begonnen.

Nu bewust de 1e nacht in Miami overnachten om nog een keer met de a380 naar Miami te gaan.
Dit keer met mijn schoonouders,hebben die ook een keer de a380 meegemaakt.
Tickets zijn wel iets duurder als dat je op Orlando vliegt met kleiner toestel.
WernerF
Amerika-ontdekker

Bericht door WernerF »

Voor de parken in Orlando zou ik zeker voor een eerste bezoek het Magic Kingdom verkiezen boven Epcot. Hoewel ik Epcot echt geweldig vind is het als je een apart kaartje moet kopen, net iets minder waard als het Magic Kingdom. Kijk zeker ook voor kaartje voor het Mickey's not so scary Halloween Party, leuk met je snoep zakje 'trick or threat' doen door het park. :D Daarbij is het Magic Kingdom als geheel anders als Disneyland Parijs, alleen in grote lijnen komen dingen overheen maar alles is toch net even anders.

Universal verkies voor de attractie's boven Disney als geheel. Zeker met de nieuwe Harry Potter gebieden sinds ik er in 2009 voor het eerst en laatst was erbij. Met de Halloween Horror Nights in Oktober als toppunt! Dit is misschien wel het beste Halloween evenement ter wereld en zou hierdoor ook niet overgeslagen mogen worden. Als het overdag rustig is zou het zelfs kunnen dat als je gehele dag kunt doorbrengen in Islands of Adventure & de Studios, dan 's avonds de HHN bezoeken als extra.
USA bezocht: 2009, 2011, 2013, 2015, 2016.

WernerF's Coaster Coaster
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Hoi Miranda. In 2011 en 2014 hebben we een grootgedeelte van jullie route gereden. Misschien heb je wat aan ons reisverslag. (zie onder)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Dank weer voor alle reacties!
De reis is inmiddels geboekt! We hebben er echt super veel zin in!
Zoals mijn laatste post is de reis ook geworden!
We hebben ook alvast wat tickets geboekt voor de parken!
Op aanraden doen we de eerste dag 's avonds het Halloween gebeuren aan in de Universal Studio's.
Dag 2 gaan we dan toch naar het Magic Kingdom, hoewel ik zeer benieuwd ben naar Epcot, gaan we toch voor het kinderlijke gevoel van Disney haha... i just love it!
Dag 3 Discovery Cove! Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft? Tips? Heb begrepen dat je om 7.15 incheckt en dan gedoseerd naar binnen gelaten word.
En op de dag van vertrek vanuit Orlando naar Cocoa Beach doen we nog even Sea World aan voor een paar uurtjes.

Mogelijk rijden we ook nog even langs het Kennedy Space Center, of is dat iets waar je beter een dag voor uit kunt trekken?

Vandaag even de kaart van de USA op de TomTom geïnstalleerd, super handig!
Het aftellen is begonnen!

Oow en ik lees nog iets over muggen! Deet is dus wel een must have in Florida!

((En ik vrij mij nog af, ik hou het weer in de gaten met van die appjes, bijna alle zeggen constant onweerswolkjes, maar in hoeverre zijn die de afgelopen weken ook daadwerkelijk geweest?!))
2011 Las Vegas Luxor
LittlePhoenix
Amerika-expert

Hier in de buurt van Miami hebben we ontzettend veel regen en onweer gehad. Het is overal modderig omdat de grond het water niet meer opneemt. Gisteren was de hond in de tuin aan het spelen en ze was van top tot teen zwart van de modder. Tussen de buien door is het lekker buiten, maar het regent zo goed als dagelijks en bijna elke dag onweer. En heel veel bliksem, dit is de lightning capital of te world.
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Een paar poncho's zijn dus geen overbodige luxe :lol:

Vandaag de tickets voor de diverse parken binnen gekregen! (via undercovertoerist, echt binnen een week gewoon! Super service!)
2011 Las Vegas Luxor
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ik zie op weerbericht elke dag onweer staan in Orlando. Is het echt veel regen, of valt het mee?
PenE
Amerikafan

Bericht door PenE »

Dag Misstiara....

Mijn ervaring is dat de symbolen die je ziet staan in een weerkaartje super lokaal zijn.

Wij hebben al geregeld meegemaakt dat een deel van ons in Kissimmee rondliep en DRIJF en DRIJF nat thuis kwamen.
Terwijl wij op het zelfde moment bij onze huur villa lekker in de zon lagen te bakken.

(en dan moet je even weten dat centrum Kissimmee naar huurvilla hemelsbreed ongeveer 30 km is)

Dus ja...die weersymbooltjes kloppen wel...maar het zou maar zo kunnen dat je geen spatje regen krijgt.

Ach...het is daar toch lekker warm,dan is een regenbuitje soms helemaal niet zo erg...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer