Voor de helderheid: Je hebt het over een week vakantievieren na een bezoek aan familie in Houston TX. Dan ga ik ervan uit dat je terugvliegt naar EU vanuit Miami? En dat je de afstand van Houston naar Sanibel met de auto zou doen?
Het is namelijk een enorm lange rit, dus ik zou jullie aanraden om die week heel anders in te plannen dan een monsterrit in 1 of 2 dagen om dan vervolgens al je hoop te gooien op mooi weer, op een eiland, als je dat nooit zeker kunt weten.
Waarom rij je vanuit Houston niet naar New Orleans om daar een dag of twee te blijven? Heerlijke stad, we zijn er net geweest en ik wil eigenlijk alweer terug
Van Houston naar New Orleans is ruim 5 uur rijden, dus een forse rit maar als je vroeg vertrekt heb je nog wat aan je dag in de stad. Na Nola kun je dan doorrijden naar de Emerald Coast. Wij verbleven 2 dagen in Seaside FL, maar we hadden er veel meer tijd door kunnen brengen. Pensacola schijnt een leuk historisch centrumpje te hebben, Destin is ook een grote plaats aan de kust daar (waar bovendien een Premium Outlet zit) en even verderop ligt dan Seaside met het enorm schattige centrumpje met winkeltjes en een paar restaurantjes. Er zijn ook een paar State Parks waar je misschien een lekkere wandeling of fietstocht kunt maken. Rij je verder, dan kom je bij Panama City waar je verder kunt richting het midden- en zuiden van Florida. Je hebt dan een enorm leuke route achter de rug langs een bijzonder mooi gebied.
Overigens spraken wij bewoners van Seaside toen wij er waren en die vertelden ons dat het er afgelopen winter zelfs gesneeuwd had. Ik zou dus niet rekenen op strandweer.