Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida, veel van hetzelfde..
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Florida, veel van hetzelfde..
We zijn net terug van twee weken Florida, leuke vakantie gehad maar helaas niet zo mooi als onze vakantie in het Zuidwesten, nu is het niet met elkaar te vergelijken maar het viel me op dat de hotels slechter waren (3 of 4 sterren), dat er veel Spaans gesproken werd (waar was het Amerika gevoel?) en de natuur was helaas ook minder bijzonder. Aantal zaken die we van te voren wel wisten maar ik had gehoopt dat het me minder stoorde.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Florida, veel van hetzelfde..
Ik denk dat je het niet met elkaar kunt vergelijken. Is een heel ander soort vakantie.
Wij zijn zelf 2x in het Westen geweest en 5x in Florida. Florida gaan we heen om heerlijk uit te rusten en als je rond reist zijn de afstanden niet zo groot.
Heerlijke stranden aan de westkust, everglade's is leuk, Key West is geweldig en wij vinden Orlando met de parken en shoppen helemaal super.
Het zuid westen is natuurlijk super om de natuur/ national parken en de lange ritten icm steden als LA en Vegas. Is net wat je zoekt in een vakantie.
De mening dat de hotels slechter zijn, ben ik het niet mee eens. Maar dit zal jouw ervaring zijn.
Wij hebben altijd mooie en leuke hotels in Florida. Nou moet ik zeggen dat wij bijna altijd een keten pakken zoals Marriott en Hilton en we doen zo goed mogelijk een vooronderzoek naar het hotel waar we willen boeken.
Wij zijn zelf 2x in het Westen geweest en 5x in Florida. Florida gaan we heen om heerlijk uit te rusten en als je rond reist zijn de afstanden niet zo groot.
Heerlijke stranden aan de westkust, everglade's is leuk, Key West is geweldig en wij vinden Orlando met de parken en shoppen helemaal super.
Het zuid westen is natuurlijk super om de natuur/ national parken en de lange ritten icm steden als LA en Vegas. Is net wat je zoekt in een vakantie.
De mening dat de hotels slechter zijn, ben ik het niet mee eens. Maar dit zal jouw ervaring zijn.
Wij hebben altijd mooie en leuke hotels in Florida. Nou moet ik zeggen dat wij bijna altijd een keten pakken zoals Marriott en Hilton en we doen zo goed mogelijk een vooronderzoek naar het hotel waar we willen boeken.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat jammer dat het jullie is tegengevallen in Florida. Het is inderdaad totaal niet te vergelijken met het zuidwesten maar dat is toch juist leuk?
Wij zijn ooit in Florida begonnen met de reizen naar Amerika en langzaamaan zijn we daarna andere gedeeltes van Amerika gaan bezoeken. De gedeeltes die we tot nu toe gezien hebben waren allemaal erg mooi/leuk en ook allemaal zeer verschillend. Dat maakt het juist tot ons favoriete vakantieland.
Qua hotels heb je dan denk ik net pech gehad, over het algemeen hebben wij het namelijk altijd goed getroffen met de hotels. Florida is (en blijft denk ik) nog wel steeds onze favoriete staat
Wat bedoel je trouwens met de titel "veel van hetzelfde.." ?
Wij zijn ooit in Florida begonnen met de reizen naar Amerika en langzaamaan zijn we daarna andere gedeeltes van Amerika gaan bezoeken. De gedeeltes die we tot nu toe gezien hebben waren allemaal erg mooi/leuk en ook allemaal zeer verschillend. Dat maakt het juist tot ons favoriete vakantieland.
Qua hotels heb je dan denk ik net pech gehad, over het algemeen hebben wij het namelijk altijd goed getroffen met de hotels. Florida is (en blijft denk ik) nog wel steeds onze favoriete staat

Wat bedoel je trouwens met de titel "veel van hetzelfde.." ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn ook eerst naar het Zuidwesten geweest en het jaar erna naar Florida. Wat een tegenvaller op dat moment!
Maar zoals ronenyvonne al aangeeft: je kunt die reizen gewoon niet vergelijken. Als je dat wel gaat doen, valt Florida idd tegen.
Inmiddels zijn wij vaker in Florida geweest dan in het Zuidwesten. Lekker shoppen, naar de Everglades, naar de Keys, én heerlijk weer! Imo is het meer vakantie dan een drukke rondreis.
Je ervaring met de hotels deel ik ook niet echt, hier prima hotels waarvan maar in eentje echt alleen maar Spaans gesproken werd.
Volgend jaar weer naar het ZW maar een bezoek aan Florida in de winter sluit ik zeker niet uit.
Maar zoals ronenyvonne al aangeeft: je kunt die reizen gewoon niet vergelijken. Als je dat wel gaat doen, valt Florida idd tegen.
Inmiddels zijn wij vaker in Florida geweest dan in het Zuidwesten. Lekker shoppen, naar de Everglades, naar de Keys, én heerlijk weer! Imo is het meer vakantie dan een drukke rondreis.
Je ervaring met de hotels deel ik ook niet echt, hier prima hotels waarvan maar in eentje echt alleen maar Spaans gesproken werd.
Volgend jaar weer naar het ZW maar een bezoek aan Florida in de winter sluit ik zeker niet uit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het ook een ander soort vakantiegebied dan het zuid westen. De WOW- factor qua natuur miste ik zeker ivm het westen. Qua hotels moet ik zeggen dat ik bij een aantal de servicegraad ook minder vond dan bij de meeste hotels in het zuidwesten/midden. Maargoed, dat kan ook gewoon pech zijn. Inderdaad veel spaanstalig, al kon ik me daar niet echt aan ergeren. Toch vond ik de golf van Mexico kant en de Keys wel erg mooi.
-
- Amerika-expert
Tja, je geeft het zelf al aan: jullie wisten dit op voorhand.
Florida is uiteraard totaal anders dan het zuidwesten. Een Amerikaan komt niet uit Amerika. Hij komt uit Florida, New York, Texas, Californië. De mentaliteit en manier van omgaan is verschillend.
Het is dus anders, maar daarom is het niet slecht. Ik heb al evenveel plezier beleefd aan een verblijf in Florida als in het zuidwesten. Maar als ik mag kiezen, dan geef ik de voorkeur aan het zuidwesten.
Florida is uiteraard totaal anders dan het zuidwesten. Een Amerikaan komt niet uit Amerika. Hij komt uit Florida, New York, Texas, Californië. De mentaliteit en manier van omgaan is verschillend.
Het is dus anders, maar daarom is het niet slecht. Ik heb al evenveel plezier beleefd aan een verblijf in Florida als in het zuidwesten. Maar als ik mag kiezen, dan geef ik de voorkeur aan het zuidwesten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik vind je ervaring met de Spaanse taal wel erg grappig, in Californië spreekt 43 % van de bevolking thuis Spaans
, ik vind het dan ook echt bij het "Amerika gevoel" horen. Heerlijk die smeltkroes van al die mensen die van over de hele wereld Amerika gemaakt hebben tot wat het nu is.
Voor ons is een vakantie in Florida echt uitrusten en lekker shoppen, terwijl een vakantie in het zuid westen veel meer rond reizen en dingen bezichtigen is, maar ook die ronden we altijd af met lekker shoppen en een paar dagen niets doen in Las Vegas.

Voor ons is een vakantie in Florida echt uitrusten en lekker shoppen, terwijl een vakantie in het zuid westen veel meer rond reizen en dingen bezichtigen is, maar ook die ronden we altijd af met lekker shoppen en een paar dagen niets doen in Las Vegas.
-
- Amerika-expert
"Niets doen in Las Vegas". Hoe doe je dat ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waar ben je allemaal geweest in Florida?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vinden Florida ook een heel ander soort vakantie dan in het Westen. We hebben ons er prima vermaakt, maar zullen het niet snel weer doen, anders dan een weekje Orlando voor de pretparken. Voor de natuur gaan we in elk geval niet terug.
- Nathalie21
- Amerikakenner
Dat laatste deel ik zeker! Met name de natuur was veel van hetzelfde.jojostravelusa schreef:Wij vinden Florida ook een heel ander soort vakantie dan in het Westen. We hebben ons er prima vermaakt, maar zullen het niet snel weer doen, anders dan een weekje Orlando voor de pretparken. Voor de natuur gaan we in elk geval niet terug.
We zijn gestart in Orlando, daarna naar St. Petersburg, Sarasota, Fort Myers, Naples, Everglades (overnacht in Homestead), via de Keys naar Key West, Miami en afgesloten in Fort Lauderdale.Njit schreef:Waar ben je allemaal geweest in Florida?
In Orlando viel het me op dat mensen zelfs onbeschoft waren, daar schrok ik van.
Precies wat jij zegt! De servicegraad was vele malen minder en het viel me op dat de hotels minder goed schoon gemaakt werden en veel achterstallig onderhoud hadden maar dat is misschien net de pech die we hebben gehad? Ik heb me helaas wel "geërgerd" aan het Spaanstalige, met name omdat het 80% van de tijd het meer Spaans dan Amerikaans was dat vond ik jammer. Ook in de hotels achter de receptie dat er onderling zoveel Spaans gesproken werd, dat vind ik hetzelfde als wanneer men hier in een andere taal gaat staan spreken in jou gezelschap.PSVwally schreef:Ik vind het ook een ander soort vakantiegebied dan het zuid westen. De WOW- factor qua natuur miste ik zeker ivm het westen. Qua hotels moet ik zeggen dat ik bij een aantal de servicegraad ook minder vond dan bij de meeste hotels in het zuidwesten/midden. Maargoed, dat kan ook gewoon pech zijn. Inderdaad veel spaanstalig, al kon ik me daar niet echt aan ergeren. Toch vond ik de golf van Mexico kant en de Keys wel erg mooi.
Nogmaals, het valt niet met elkaar te vergelijken en Amerika is een groot land waar elke staat zijn eigen charmes heeft maar ik had denk ik wat meer gehoopt.
Dat spaans gepraat zal wel in en rondom miami geweest zijn? Ik heb dar in orlando en bij de golf van mexico niet zo ervaren..
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ook niet. Herken niet veel aan je verhaal (behalve de natuur). Had je de hotels zelf geboekt of via een reisburo? Want ook in Florida kun je zo luxe zitten als je zelf wil. En qua kosten zit er weinig verschil tussen het Westen en Florida (Florida is vaak zelfs goedkoper).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Mijn ervaring met hotels is dat deze in Florida gemiddeld gezien juist een net iets betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan in de rest van de VS. Maar je kunt een keer pech hebben natuurlijk.
Qua natuur vind ik Florida één van de topstaten van de VS. Oké, er zijn gene grote watervallen en geen rotspartijen 'á la Utah', maar het wildlife dat je ziet is - wellicht m.u.v. Yellowstone - ongeëvenaard. Zelfs midden in de toeristsche 'hustle & bustle' van Orlando zit je vlakbij prachtige natuurgebeiden met ondoordringbare jungles, heldere bronnen met alligators, vissen, slangen, manatees en een ongeëvenaard aantal vogelsoorten.
Maar goed, na mijn eerste bezoek aan Florida wist is dat ook allemaal nog niet........
MVG
A3
Qua natuur vind ik Florida één van de topstaten van de VS. Oké, er zijn gene grote watervallen en geen rotspartijen 'á la Utah', maar het wildlife dat je ziet is - wellicht m.u.v. Yellowstone - ongeëvenaard. Zelfs midden in de toeristsche 'hustle & bustle' van Orlando zit je vlakbij prachtige natuurgebeiden met ondoordringbare jungles, heldere bronnen met alligators, vissen, slangen, manatees en een ongeëvenaard aantal vogelsoorten.
Maar goed, na mijn eerste bezoek aan Florida wist is dat ook allemaal nog niet........

MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- Nathalie21
- Amerikakenner
Eigenlijk zijn we dat overal wel tegen gekomen, ook veel zaken eerst in Spaans aangegeven en vervolgens pas in Engels (Amerikaans).flex123 schreef:Dat spaans gepraat zal wel in en rondom miami geweest zijn? Ik heb dar in orlando en bij de golf van mexico niet zo ervaren..
We hebben de hotels zelf geboekt en ik heb van te voren uitvoerig onderzoek gedaan en reviews gelezen, begrijp echt niet hoe sommige mensen zo enthousiast konden zijn over bepaalde hotels.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De natuur van Florida en het Zuidwesten vergelijken is zoals Spanje met Noorwegen in Europa, 2 totaal verschillende landen ,en zo zou je Amerika ook moeten bekijken. Ook een vakantie in het noordoosten zal je een ander gevoel geven dan het zuidwesten.
Wij hebben ook al in deze 3 streken geweest en telkens krijg je een totaal andere reis maar elke keer we uit het vliegtuig stappen heb ik toch steeds gelijk dat Amerikagevoel of het nu in New York,Miami of Las Vegas is.
Wij hebben ook al in deze 3 streken geweest en telkens krijg je een totaal andere reis maar elke keer we uit het vliegtuig stappen heb ik toch steeds gelijk dat Amerikagevoel of het nu in New York,Miami of Las Vegas is.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt helemaal. Dat is juist het leuke aan de USA. De diversiteit aan landschappen en inwoners.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mijn ervaring is toch ook echt dat over het algemeen de hotels in Florida wat goedkoper zijn en je er zelfs meer luxe voor terug krijgt. Wij boeken wel bijna nooit onder de 3 sterren. Meestal 4 of het moet een Mariott ( bv Recidence inn of Farfield inn ) of Hilton ( bv Hilton garden inn ) zijn, dan boeken we 3 sterren maar nooit minder. Eigenlijk zijn we maar verwend........ 
En wat betreft de vriendelijkheid in Orlando................wij vinden het juist andersom. Als ik het vergelijk met LA vind ik de mensen in Orlando juist heel relax over het algemeen. Ook in het verkeer, in LA bv staat ze na 1 sec groen op je te toeteren
. Niet dat dat mij echt wat uitmaakt
maar toch
Wel apart om te lezen dat er ook mensen zijn die het precies andersom ervaren.

En wat betreft de vriendelijkheid in Orlando................wij vinden het juist andersom. Als ik het vergelijk met LA vind ik de mensen in Orlando juist heel relax over het algemeen. Ook in het verkeer, in LA bv staat ze na 1 sec groen op je te toeteren

Wel apart om te lezen dat er ook mensen zijn die het precies andersom ervaren.
2010: Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben zo benieuwd:) we zijn 7x naar Florida geweest, 1x Hawaii, ook naar NY en een keer Las Vegas, maar dit jaar een rondreisje door het zuidwesten....ik vind het ineens heel spannend:)
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Net zoals je appels ook niet met peren kan vergelijken, is het hier ook net zo: -)
Ben al best een paar keer in Florida geweest, en 2 keer in het Westen. Dat het niet te vergelijken is, had je natuurlijk met
een beetje research wel kunnen weten. Al zeg je dit wel enigszins te hebben verwacht.
Florida, buiten de Everglades is inderdaad stuk minder spannend dan het California/Utah/Arizona.
Maar de mensen die in Florida met vakantie gaan, plannen ook vaak een ander soort vakantie dan de mensen die naar
het westen gaan. Florida is door de boot genomen meer voor het relaxen...het westen om natuur te zien en rond te rijden.
Alhoewel je dit natuurlijk ook in Florida kan doen, zij het in mindere mate. De Everglades vond ik absoluut in de top
nationale parken van Amerika staan wat ons betreft, samen met Yellowstone en Yosemite.
Ik ben echter ook van Miami naar Orlando via de turnpike gereden...pffff wat een saai stuk. Maar dat wisten we.
We hadden ook via de kust kunnen rijden, maar die tijd hadden we niet of gunden we ons niet. keuzes, keuzes, keuzes.....
Het verhaal over de mensen, hotels en de taal herken ik absoluut niet. Er zijn zo ontzettend veel hotels, van slecht tot uitstekend.
Alle waar is naar zijn geld, en dat geld ook zeker voor een hotel overnachting. Wij hebben ook in shabby hotels gezeten, maar ja
voor $ 45.00 kun je niet hetzelfde verwachten als voor een hotel van $ 200.00. Dan heb je ook altijd nog de tripadvisor/booking.com/Yelp
waar zeer veel recensies van zowel hotels/restaurants als ontelbare attracties in staan. daar halen wij altijd heel veel info weg.
Wij gaan de volgende keer zeker weer met veel plezier naar Florida...beetje strand, beetje shoppen, beetje relaxen, beetje natuur....en al die
beetjes maken voor ons de perfecte vakantie...
Ben al best een paar keer in Florida geweest, en 2 keer in het Westen. Dat het niet te vergelijken is, had je natuurlijk met
een beetje research wel kunnen weten. Al zeg je dit wel enigszins te hebben verwacht.
Florida, buiten de Everglades is inderdaad stuk minder spannend dan het California/Utah/Arizona.
Maar de mensen die in Florida met vakantie gaan, plannen ook vaak een ander soort vakantie dan de mensen die naar
het westen gaan. Florida is door de boot genomen meer voor het relaxen...het westen om natuur te zien en rond te rijden.
Alhoewel je dit natuurlijk ook in Florida kan doen, zij het in mindere mate. De Everglades vond ik absoluut in de top
nationale parken van Amerika staan wat ons betreft, samen met Yellowstone en Yosemite.
Ik ben echter ook van Miami naar Orlando via de turnpike gereden...pffff wat een saai stuk. Maar dat wisten we.
We hadden ook via de kust kunnen rijden, maar die tijd hadden we niet of gunden we ons niet. keuzes, keuzes, keuzes.....
Het verhaal over de mensen, hotels en de taal herken ik absoluut niet. Er zijn zo ontzettend veel hotels, van slecht tot uitstekend.
Alle waar is naar zijn geld, en dat geld ook zeker voor een hotel overnachting. Wij hebben ook in shabby hotels gezeten, maar ja
voor $ 45.00 kun je niet hetzelfde verwachten als voor een hotel van $ 200.00. Dan heb je ook altijd nog de tripadvisor/booking.com/Yelp
waar zeer veel recensies van zowel hotels/restaurants als ontelbare attracties in staan. daar halen wij altijd heel veel info weg.
Wij gaan de volgende keer zeker weer met veel plezier naar Florida...beetje strand, beetje shoppen, beetje relaxen, beetje natuur....en al die
beetjes maken voor ons de perfecte vakantie...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1557 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 3 Reacties