Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Disney Hollywood Studio's of Universal Studio's
- Rebekka1977
- Amerikafan
Disney Hollywood Studio's of Universal Studio's
Op onze rondreis in april/mei 2014 gaan we ook weer naar Orlando voor een dag of 4/5.
In 2012 zijn we er ook geweest en zijn we al naar Universal geweest en naar alle 3 de Disney parken. De studio's echter hebben we nog niet gezien. Nu twijfelen we voor deze reis of we naar de Disney Hollywood Studio's willen of de Universal studio's? Welke is mooier/groter/leuker volgens jullie?
Alvast bedankt!
In 2012 zijn we er ook geweest en zijn we al naar Universal geweest en naar alle 3 de Disney parken. De studio's echter hebben we nog niet gezien. Nu twijfelen we voor deze reis of we naar de Disney Hollywood Studio's willen of de Universal studio's? Welke is mooier/groter/leuker volgens jullie?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Disney Hollywood Studio's of Universal Studio's
Vind persoonlijk Universal Studios leuker. Maar goed dat is mijn mening, en zeker als je al 3 dagen Disney parken hebt gedaan.
Zelf zou ik kiezen voor 1 dag Epcot en 1 dag Disneyland, 1 dag Universal Studios (of 2 en dan beide parken doen) en 1 dag Sea World.
Zijn jullie de vorige keer in beide parken van de Universal Studios geweest, of slechts in 1? Anders zou je ook het andere park hiervan nog kunnen overwegen.
Hangt natuurlijk ook nog af van jullie interesses en de samenstelling van het reisgezelschap. Dus wel of geen kinderen, of jonge/oudere kinderen.
Zelf zou ik kiezen voor 1 dag Epcot en 1 dag Disneyland, 1 dag Universal Studios (of 2 en dan beide parken doen) en 1 dag Sea World.
Zijn jullie de vorige keer in beide parken van de Universal Studios geweest, of slechts in 1? Anders zou je ook het andere park hiervan nog kunnen overwegen.
Hangt natuurlijk ook nog af van jullie interesses en de samenstelling van het reisgezelschap. Dus wel of geen kinderen, of jonge/oudere kinderen.

- Rebekka1977
- Amerikafan
Wij zijn met z'n tweetjes (dertigers). 2 jaar geleden zijn we in universal geweest maar niet in de studio's van universal. Ik denk niet dat we weer naar epcot, magic kingdom en animal kingdom gaan. De keuze is echt Disney studio's of universal studio's.
Wijzelf vinden de Hollywood studio's van Disney een erg leuk park. Je hebt er in ieder geval 2 geweldige thrillrides (Aerosmith rollercoaster en the tower of terror) en daarnaast zijn er nog een aantal erg leuke attracties (bijvoorbeeld Toy Story Mania is echt onze favoriet). Deze attractie ook als 1e doen, want al snel staan er rijen van 90 minuten en zijn alle fast passen uitgedeeld. Verder vinden wij de sfeer erg leuk in Hollywood Studio's.
Universal daarentegen vinden we ook leuk. Alleen doen wij dat park altijd in combinatie met Island of Adventure, daar staan wat meer coasters. Maar Revenge of the Mummy and the Rip ride rocket zijn ook weer geweldig.
Moeilijke keuze, als je Hollywood Studio's nog niet gedaan hebt, ga daarvoor.
Universal daarentegen vinden we ook leuk. Alleen doen wij dat park altijd in combinatie met Island of Adventure, daar staan wat meer coasters. Maar Revenge of the Mummy and the Rip ride rocket zijn ook weer geweldig.
Moeilijke keuze, als je Hollywood Studio's nog niet gedaan hebt, ga daarvoor.
-
- Amerika-ontdekker
Jullie zijn in het Island of Adventure park geweest?
Als je het 'gewone' park van de Universal Studios nog niet gedaan hebt, zou ik die zeker doen. Die mag je, naar mijn mening, niet missen!
Hebben jullie eventueel tijd om beide parken te doen, dus de Hollywood Studios en Universal Studios, of gaan jullie nog andere parken bezichtigen in bijv. Tampa?
Als je het 'gewone' park van de Universal Studios nog niet gedaan hebt, zou ik die zeker doen. Die mag je, naar mijn mening, niet missen!
Hebben jullie eventueel tijd om beide parken te doen, dus de Hollywood Studios en Universal Studios, of gaan jullie nog andere parken bezichtigen in bijv. Tampa?
- Rebekka1977
- Amerikafan
Sorry ik was misschien idd niet zo duidelijk.
Universal Island of Adventure zijn we in 2012 al geweest en hebben we wel gezien. Dus het gaat echt alleen om de Universal Studio's. Allebei de parken vinden we een beetje teveel van het goeie (ook qua prijs), en misschien willen we nog een waterpark van Disney doen. In Tampa heb je inderdaad ook nog Bush Gardens, dus dat zou ook nog kunnen. Maar in Orlando hebben we 4 dagen, waarvan we 1 dag naar de Fleaworld willen, 1 dag Kelly Park, 1 dag een park en 1 dag relaxen in en om het huis.
Zo te lezen lopen de meningen uiteen en wordt het nog moeilijk om te kiezen
Universal Island of Adventure zijn we in 2012 al geweest en hebben we wel gezien. Dus het gaat echt alleen om de Universal Studio's. Allebei de parken vinden we een beetje teveel van het goeie (ook qua prijs), en misschien willen we nog een waterpark van Disney doen. In Tampa heb je inderdaad ook nog Bush Gardens, dus dat zou ook nog kunnen. Maar in Orlando hebben we 4 dagen, waarvan we 1 dag naar de Fleaworld willen, 1 dag Kelly Park, 1 dag een park en 1 dag relaxen in en om het huis.
Zo te lezen lopen de meningen uiteen en wordt het nog moeilijk om te kiezen

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De parken zijn niet echt te vergelijken qua sfeer. Universal is wat meer gericht op tieners en volwassenen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Ja, jullie zullen uiteindelijk zelf de keuze moeten maken
En smaken verschillen natuurlijk
Nogmaals, persoonlijk zou ik gaan voor Universal, omdat je ook een Disney studios park in Parijs hebt. Die is weliswaar niet helemaal hetzelfde, maar er zijn toch ook wel wat gelijkenissen, zoals de Tower of Terror en de Aerosmith Roller Coaster.
Misschien dat een video impressie van beide parken jullie helpt bij de keuze:
Voor Universal Studios:
https://www.universalorlando.com/Resort ... ideos.aspx
En voor Hollywood Studios:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals, persoonlijk zou ik gaan voor Universal, omdat je ook een Disney studios park in Parijs hebt. Die is weliswaar niet helemaal hetzelfde, maar er zijn toch ook wel wat gelijkenissen, zoals de Tower of Terror en de Aerosmith Roller Coaster.
Misschien dat een video impressie van beide parken jullie helpt bij de keuze:
Voor Universal Studios:
https://www.universalorlando.com/Resort ... ideos.aspx
En voor Hollywood Studios:
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alleen zijn de Tower of Terror en Aerosmith anders qua ritbeleving in Orlando vergeleken met Parijs..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
O dat wist ik niet. Ben ook niet zo van dat soort attracties eigenlijk, hahaNjit schreef:Alleen zijn de Tower of Terror en Aerosmith anders qua ritbeleving in Orlando vergeleken met Parijs..

Ging mij ook meer om het grote geheel, een park als Universal vind je natuurlijk echt alleen maar in de VS

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht