Oud en nieuw Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Bono28
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 nov 2012, 23:14
Aantal x V.S. bezocht: 000

Oud en nieuw Florida

Bericht door Bono28 »

Hallo

Volgend jaar willen wij in de kerstvakantie 2 weken door Florida reizen. (2 dagen Everglades, +- 7 dagen pretparken rest nog in te vullen ...). Nu willen wij Nieuwjaar vieren met een prachtig vuurwerk en dat lijkt mij in Amerika wel te lukken?!

Ik dacht aan EPCOT om oud en nieuw te vieren met een prachtig vuurwerk. Zijn er nog andere plaatsen?

Alvast bedankt ;)
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door Ziva »

In Amerika wordt vuurwerk voornamelijk gebruikt tijdens de viering van de 4th of July en veel minder tijdens de viering van Oud- en Nieuw.

Maar voor Disney gelden andere regels natuurlijk. Kijk hier voor een overzicht waar je mooi vuurwerk kunt zien.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door asv60 »

Wij zijn nu voor de 3e keer met kerst en oud en nieuw in Orlando.
We gaan ook dit jaar weer op oudjaarsavond eten in een Disney hotel wat met een monorail bereikbaar is. Dan kunnen we bij verschillende hotels de Disney kerstsfeer proeven. En om twaalf uur gaan we of bij het Polonesian Hotel of bij het Grand Floridian naar het vuurwerk van Magic Kingdom kijken. Zo zijn we toch in Disneysferen zonder in de megadrukte van een park verzeild te raken. ook zijn we zo weer thuis voor de meute uit. Je moet wel (lang)van te voren een dinerreservation maken want anders is het vol en je komt het parkeerterrein bij de hotels niet op zonder reservering.
Als je echt IN een park naar het vuurwerk wilt kijken moet je 's ochtends heel op tijd binnen zijn want soms sluiten parken omdat ze maximum capacity bereikt hebben.
Dus dan moet je echt van 's ochtends tot na het vuurwerk om middernacht in het park blijven.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bono28
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 nov 2012, 23:14
Aantal x V.S. bezocht: 000

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door Bono28 »

Is http://www.hotels.com een betrouwbare website? Die strooien namelijk af en toe wel met serieuze kortingen. (vb: normale prijs was 417€, nu: €198!)

Wij zijn al eens aan het kijken wat voor prijzen we kunnen verwachten voor de kerstvakantie, vandaar mijn vraag.

Bvd
Bono28
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 nov 2012, 23:14
Aantal x V.S. bezocht: 000

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door Bono28 »

Wij zouden graag de Nine Mile Pond Kano Trail doen. Iemand hier ervaringen mee? Hoe zit dat met het huren van een kano?

Ik heb ergens gelezen dat je dat moet huren aan een visitor center, maar de start van de Nine Mile Pond trail ligt niet aan een visitor center. Ik kan me niet voorstellen dat je die kano's in je auto moet steken of ermee moet beginne sleuren?

BVD
Margret
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door Margret »

Wij gaan 30 december naar Orlando. Wat is leuk om te doen tijdens oud & nieuw.
Margret
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door Margret »

Niemand ervaring met oud en nieuw in Orlando?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door winterpark »

Een vriend van mij was vorig naar in Universal met oud en nieuw, was erg leuk zei hij :)
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Oud en nieuw Florida

Bericht door boonens »

Paar jaar geleden O&N in Miami gevierd en dat was best een leuk feestje. Hele avond een gratis concert met lokale artiesten (waaronder Pitbull) in het Bayfront Park met als afsluiter een aardig vuurwerk boven de haven. Gezellige sfeer en gezellig druk, maar niet te.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer