Internationaal Rijbewijs

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
tuppie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Internationaal Rijbewijs

Bericht door tuppie » 30 jun 2013, 19:24

Heb ik een internationaal Rijbewijs in Florida(Orlando)nodig heb hem diverse keren gehad maar er is nooit naar gevraagd nu hoorde ik van een kennis dat ze er bij Alamo naar vroegen en als je hem niet had een extra verzekering moet afsluiten.Wie weet wat waar is.

dimona
Amerika-expert

Re: Internationaal Rijbewijs

Bericht door dimona » 30 jun 2013, 19:30

Pogingen om argeloze toeristen verzekeringen aan te smeren, zijn soms ronduit onfris te noemen. Deze valt daar wat mij betreft onder. Op het moment dat autoverhuurbedrijven het internationale rijbewijs gaan inzetten als pressiemiddel, zou ik de manager erbij roepen. Dat ze (ten onrechte) een internationaal rijbewijs verlangen is één ding, dat ze het ontbreken van een internationaal rijbewijs gebruiken om extra geld te vangen, is ronduit schofterig.

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 01 jul 2013, 23:21

Alleen in Georgia is een IDL verplicht. Nergens anders. Wij hebben trouwens net bij Alamo gehuurd in Miami. Nergens naar gevraagd. En dit was al zeker de 25ste huurauto in de USA. Er is echt nog nooit naar een dergelijk bewijs gevraagd in onze 25 jaar van bezoeken aan de USA. Af en toe zijn we ook aangehouden door de politie, ook toen was het tonen van ons gewone rijbewijs voldoende.

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona » 02 jul 2013, 01:03

Yeehaw schreef:Alleen in Georgia is een IDL verplicht. Nergens anders.
What about Virginia? Dit zegt de DMV aldaar:
If you are visiting the U.S. from a foreign country, you may drive using your driver’s license issued by your home country. Your home country driver’s license should be accompanied by a translation of the license.
En wat te denken van Maryland:
If the out-of-country license is not in English, it must be accompanied by an International License, or a translation into English by an MVA approved translator.

ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW » 03 jul 2013, 13:38

Ik neem het sowieso mee, het kost maar 16 euro en je weet nooit voor wat het handig kan zijn...

Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 » 03 jul 2013, 14:27

Als je wat verder zoekt over het Internationaal rijbewijs, komt je overal tegen dat het slechts een vertaling van je rijbewijs is.

Op onze rijbewijzen staat keurig een Engelse vertaling, waardoor het Internationaal rijbewijs overbodig is.

Niets om je druk over te maken dus.

woutervg
Amerika-ontdekker

Bericht door woutervg » 03 jul 2013, 15:29

Bij mij staat alleen het woord rijbewijs vertaald, voor de rest niets...

Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 » 03 jul 2013, 15:34

Bij mij ook, maar het feit dat er Drivers License staat zou al genoeg moeten zijn :lol:

Ondertussen al de nodige keren een auto gehuurd of meegeweest met mijn ouders. Er is nog nooit om gevraagd..

woutervg
Amerika-ontdekker

Bericht door woutervg » 03 jul 2013, 15:37

Bij mij ook nooit door de verhuurmaatschappij, denk ook niet dat het hen wat uit maakt. Gaat er meer om dat als je in Georgia wordt aangehouden, je geen geldig rijbewijs bij je hebt. Daar is een internationaal rijbewijs verplicht.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer