Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tolwegen en route
-
gjenarian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Tolwegen en route
Hallo allemaal,
We zijn druk met de voorbereidingen voor onze trip door Florida met als afsluiter NYC. Nu zit ik te kijken voor de wegen en hoe wij gaan rijden.
Ik kom wel veel mensen tegen op fora die zeggen dat er tol betaald moet worden op vele wegen, maar nu is mijn vraag op welke wegen dit allemaal wel niet is en aan wat voor bedragen je moet denken.
De belangrijkste routes waar ik tol kan verwachten zijn de volgende:
- Miami -> Florida city (voor de eerste overnachting om de volgende ochtend verder te gaan naar Key west)
- Florida city -> Key West
- Miami -> Orlando via de westkust
- Rondom Orlando rondrijden
Nu ben ik echt benieuwd of iemand hier een duidelijk antwoord op heeft. We hebben een auto gehuurd via Hertz die we bij het vliegveld van Miami ophalen en bij het vliegveld van Orlando inleveren voor de vlucht naar NYC. Totale huur is 10 dagen.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt.
We zijn druk met de voorbereidingen voor onze trip door Florida met als afsluiter NYC. Nu zit ik te kijken voor de wegen en hoe wij gaan rijden.
Ik kom wel veel mensen tegen op fora die zeggen dat er tol betaald moet worden op vele wegen, maar nu is mijn vraag op welke wegen dit allemaal wel niet is en aan wat voor bedragen je moet denken.
De belangrijkste routes waar ik tol kan verwachten zijn de volgende:
- Miami -> Florida city (voor de eerste overnachting om de volgende ochtend verder te gaan naar Key west)
- Florida city -> Key West
- Miami -> Orlando via de westkust
- Rondom Orlando rondrijden
Nu ben ik echt benieuwd of iemand hier een duidelijk antwoord op heeft. We hebben een auto gehuurd via Hertz die we bij het vliegveld van Miami ophalen en bij het vliegveld van Orlando inleveren voor de vlucht naar NYC. Totale huur is 10 dagen.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Tolwegen en route
Dit plaatje vond ik op internet:
Of deze lijst: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_to ... in_Florida
Overigens: er is altijd een tolvrij alternatief. Een navigatiesysteem is hierbij erg practisch.
Overigens: er is altijd een tolvrij alternatief. Een navigatiesysteem is hierbij erg practisch.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen december 2 weken in Florida geweest en hadden ook een auto van Hertz, het voordeel van Hertz is dat je bij alle tolplaatsen gewoon door kunt rijden, de afrekening gebeurt namelijk op basis van je kenteken en wordt achteraf van je creditcard afgeschreven. We hebben totaal niet gelet op welke wegen we reden en zijn door alle tolpoorten gereden die we tegenkwamen, ook van Miami naar Orlando hebben we helemaal de turnpike gereden, en dat is dacht k helemaal een tolweg.gjenarian schreef:Nu ben ik echt benieuwd of iemand hier een duidelijk antwoord op heeft. We hebben een auto gehuurd via Hertz die we bij het vliegveld van Miami ophalen en bij het vliegveld van Orlando inleveren voor de vlucht naar NYC. Totale huur is 10 dagen.
Uiteindelijk werd er $ 20,50 (€ 15,87) van de creditcard afgeschreven.
Klopt, dat "Plate Pass" systeem van Hertz werkt perfect.
Voordeel is ook dat het een opt-in systeem is. Je hoeft vooraf niks te regelen of zo.
De administratiekostenteller (2,50$ per dag met een max van 10$ per maand excl. tolkosten) begint pas te lopen als je voor de eerste keer onder een tolpoortje door rijdt.
Voordeel is ook dat het een opt-in systeem is. Je hoeft vooraf niks te regelen of zo.
De administratiekostenteller (2,50$ per dag met een max van 10$ per maand excl. tolkosten) begint pas te lopen als je voor de eerste keer onder een tolpoortje door rijdt.
Bij onze huurwagen zat dat ook bij inbegrepen. We hebben ons daar weinig van aangetrokken en dat kostte zeker niet veel meer... Al moet ik er wel bijzeggen dat we niet heel veel op de autostrades gezeten hebben. Wij opteren meestal voor de iets kleinere wegen om zo beter alles te kunnen bekijken onderweg 
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
-
gjenarian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Super, bedankt voor deze reacties. Hier kan je echt wel ver mee komen om een redelijke schatting te maken wat je kan verwachten.
Het feit dat ik nu weet hoe Plate pass werkt is ook heel fijn, want dit is soms nog wat omslachtig uitgelegd. Vooral de kosten wat het nu per week/maand is was een onoverzichtelijk punt.
Het feit dat ik nu weet hoe Plate pass werkt is ook heel fijn, want dit is soms nog wat omslachtig uitgelegd. Vooral de kosten wat het nu per week/maand is was een onoverzichtelijk punt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2889 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 5 Reacties