Internationaal rijbewijs - toch weer niet nodig in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Weet je wat mij opvalt, dat ze daar zo gevoelig voor argumenten zijn. In NL zou je een reactie krijgen van "wij bekeuren gewoon door totdat we iets van het ministerie horen"
Ja, dat soort dingen verbazen mij ook altijd, maar het geeft wel aan op wat voor manier zo'n besluit tot stand is gekomen. Waarschijnljik iets wat op het plaatselijke maandagmorgen overleg naar voren is gekomen en wat even gemakkelijk weer kan worden afgeschaft als het niet werkbaar blijkt. Een beetje overheid weet natuurlijk ook gewoon wat er aan internationaal geldende verdragen allemaal in omloop is.
Gebruikersavatar
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Berichten: 648
Lid geworden op: 29 nov 2007, 14:49
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door Ta2 Gerrit »

Njit schreef:Florida is voor een groot gedeelte afhankelijk van toerisme. Dus ik denk dat er vanuit die hoek veel bezwaren zijn gekomen.
De grootste en meest zwaarwegende protesten kwamen uit Canada (waarvoor dat ook zou gaan gelden), met name van de snowbirds, die iedere winter weer met tienduizenden in Florida overwinteren (let maar eens op de vele Ontario en Toronto kentekens).
Hierdoor is de DMV gaan nadenken (vooral over de aangehaalde Geneefse Conventie) en is het in de wacht gezet.

Prima beslissing, en inderdaad iets wat hier in NL zeker niet zou gebeuren. Daar wordt zo iets ook wel eens herroepen, maar nadat er een paar jaar geld uit geslagen is. Laten we dat dan maar Hollandsche handelsgeest noemen :mrgreen:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
PatrickG
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2011, 14:36
Locatie: Kerkrade

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in FL

Bericht door PatrickG »

dimona schreef:Geen enkel artikel noemt een bronvermelding. Via een link kwam ik wel bij de regelgeving van 2012, maar over 2013 was niets te vinden. Voorlopig zal het dus wel niet zo'n vaart lopen met de controle op dat IDP.

Staat er op het Nederlandse rijbewijs trouwens nog steeds alleen maar Nederlandse tekst? Mijn credit card format Zwitserse rijbewijs uit 2003 doet alles in 4 talen!
Waarschijnlijk Frans, Duits, Schwitzer-Dütsch en Retro-Romaans?
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door dimona »

Engels, Duits, Frans en Italiaans.
Gebruikersavatar
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Berichten: 648
Lid geworden op: 29 nov 2007, 14:49
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door Ta2 Gerrit »

dimona schreef:Engels, Duits, Frans en Italiaans.
Bij ons staan de eerste 3 talen, maar dan nog alleen voor het woord "rijbewijs", de rest is uitsluitend Nederlands.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door RNA »

Officieel hoeft het ook niet, er zijn internationale afspraken gemaakt over rijbewijzen (vast gelegd in de aangehaalde conventie) waarbij de nummering op elk rijbewijs gelijk is.
De 1 is overal achternaam, 2 voornamen, 3 geboortedatum etc. Dit voorkomt dat het rijbewijs vol met talen gedrukt wordt en zo is het toch voor iedereen te begrijpen. Ik kom regelmatig in aanraking met buitenlandse rijbewijzen en heb hierdoor nooit problemen met het begrijpen ervan. Ook overtuig categorieen zijn in grote lijnen gelijk.

Dan hebben we het wel over credit-card formaat rijbewijzen, en niet de papieren vodjes waar sommige landen nog mee werken. De oude Poolse rijbewijzen kan ik geen wijs uit!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door RNA »

Ik heb de vertaling van het Nederlandse rijbewijs naar het Engels een update gegeven, o.a. de nummers laten corresponderen met de nummers op ons rijbewijs, de AM categorie toegevoegd en het iets uitgebreid.
Graag hoor ik of er spelfouten inzitten, ik ben voor de spelling licenSe gegaan en niet licenCe omdat de rijbewijzen in Florida ook met een S worden geschreven.

Dit is natuurlijk geen officieel document, maar voor de mensen die geen internationaal rijbewijs hebben is het altijd handig om deze mee te nemen; je kunt hem dan tonen als je gecontroleerd wordt. Op of aanmerkingen welkom!!

http://europa-forum.nl/Dutch%20to%20Eng ... icense.pdf
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door MattRob »

Mooi gedaan zeg :thumbup: ! Ik ga er gewoon van uit dat ik een Engelstalig rijbewijs heb, wist ook dat die nummers overeenkwamen idd :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door RNA »

Als je het Nederlandse 'credit card' formaat hebt dan heb je geen engelstalig rijbewijs, wel komen de nummers gewoon overeen. Het zou voldoende moeten zijn! :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Cees A
Amerikakenner
Berichten: 904
Lid geworden op: 09 sep 2012, 10:49

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door Cees A »

De wet die invoering van het int.rijbewijs in Florida regelde is definitief van de baan. Zie onderstaande link:
http://www.flgov.com/2013/04/02/governo ... onal-days/
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door annet2009 »

Cees A schreef:De wet die invoering van het int.rijbewijs in Florida regelde is definitief van de baan. Zie onderstaande link:
http://www.flgov.com/2013/04/02/governo ... onal-days/
Goed om te lezen! Geen rijbewijsgedoe voor Florida dus. Alleen jammer dat je voor Georgia blijkbaar nog wel steeds een internationaal rijbewijs moet hebben.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
niic0leiine
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013, 09:07

Re: Internationaal rijbewijs - toch weer nodig in Florida (F

Bericht door niic0leiine »

Cees A schreef:De wet die invoering van het int.rijbewijs in Florida regelde is definitief van de baan. Zie onderstaande link:
http://www.flgov.com/2013/04/02/governo ... onal-days/
Ooh super! hoef ik me daar geen zorgen om te maken. Bedankt iedereen!
Met de zomer naar Orlando voor een weekje pretparken en een weekje cruisen
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer