Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tropische storm bedreigt vliegverkeer zuiden VS
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Gelezen op luchtvaartnieuws.nl op zaterdag 25 augustus 2012:
MIAMI - Alle grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen bieden hun passagiers mogelijkheden om hun reisplannen te wijzigen in verband met de dreiging van een tropische storm. Reizigers mogen hun vlucht verplaatsen naar een ander tijdstip, of afzien van de reis en hun geld terugvragen. De storm Isaac gaat vermoedelijk na het weekend als orkaan het Amerikaanse vasteland op.
Maatschappijen als United, Delta, American, Southwest, JetBlue en Spirit roepen passagiers op om hun websites goed in de gaten te houden voor updates. De storm kan zorgen voor vertragingen en annuleringen in het Caribisch gebied, maar vanaf maandag ook in Florida, Alabama en Lousiana.
Wanneer Isaac precies aan land komt en op welke plek, kan nog niet worden gezegd.
MIAMI - Alle grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen bieden hun passagiers mogelijkheden om hun reisplannen te wijzigen in verband met de dreiging van een tropische storm. Reizigers mogen hun vlucht verplaatsen naar een ander tijdstip, of afzien van de reis en hun geld terugvragen. De storm Isaac gaat vermoedelijk na het weekend als orkaan het Amerikaanse vasteland op.
Maatschappijen als United, Delta, American, Southwest, JetBlue en Spirit roepen passagiers op om hun websites goed in de gaten te houden voor updates. De storm kan zorgen voor vertragingen en annuleringen in het Caribisch gebied, maar vanaf maandag ook in Florida, Alabama en Lousiana.
Wanneer Isaac precies aan land komt en op welke plek, kan nog niet worden gezegd.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tropische storm bedreigt vliegverkeer zuiden VS
Ik vlieg donderdag via memphis naar Nederland. Ik hoop dat ik er geen last van zal hebben
Terugkomen doe ik via atlanta maar dan is die storm allang weg gelukkig
Terugkomen doe ik via atlanta maar dan is die storm allang weg gelukkig
-
- Amerikafan
Ik vind het toch wel spannen hoor, mijn zus en zwager vliegen vrijdag naar Orlando. Ze zullen er toch geen last van hebben hè?
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik vlieg zondag, hopelijk heb ik er geen last van. 

Ik hoop toch zo dat de storm in kracht afneemt... die arme mensen zijn net bijgekomen van Katrina 

21 doden al. Misschien helpt het de eventuele ongemakken van vertragingen en annuleringen wat te relativeren.
Zondagmiddag zijn alle vluchten vanaf Miami geannuleerd.
Tom en onze zoon en vrienden zouden om 17 uur terugvliegen met Iberia via Madrid naar Schiphol maar hoorden om 16 uur dat de vlucht gecancelled was.
Vandaag moesten ze bellen en kregen te horen dat ze nu dinsdag naar Madrid kunnen vliegen en pas woensdagmorgen door naar Schiphol.
3 dagen vertraging, ontzettend balen natuurlijk
maar ben blij dat er nu duidelijkheid is en ze zelf niks mankeren.
Onderweg naar het vliegveld hebben ze tenminste behoorlijk wat ernstige auto ongelukken gezien door het slechte weer.
Tom en onze zoon en vrienden zouden om 17 uur terugvliegen met Iberia via Madrid naar Schiphol maar hoorden om 16 uur dat de vlucht gecancelled was.
Vandaag moesten ze bellen en kregen te horen dat ze nu dinsdag naar Madrid kunnen vliegen en pas woensdagmorgen door naar Schiphol.
3 dagen vertraging, ontzettend balen natuurlijk

Onderweg naar het vliegveld hebben ze tenminste behoorlijk wat ernstige auto ongelukken gezien door het slechte weer.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jee ... Wat een ellende weer. Triest.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Daarvoor hoeft het in Florida echt geen slecht weer te zijn hoor...Tans4USA schreef:Onderweg naar het vliegveld hebben ze tenminste behoorlijk wat ernstige auto ongelukken gezien door het slechte weer.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:Jee ... Wat een ellende weer. Triest.
Aan de ene kant wel. Aan de andere kant denk ik , je weet toch dat New orleans beneden zeeniveau ligt? Je weet toch dat daar af en toe orkanen overheen razen? Toch blijven mensen er wonen. Dan moet je die hurricanes er ook bijnemen. Ik woon in Tornado Alley. Gewoon a way of life.
Ik denk trouwens dat het met Isaac nog wel mee gaat vallen.
Haïti is het land waar (tot nu toe) de meeste slachtoffers zijn gevallen. Ook een way of life?ned in MO schreef:Aan de ene kant wel. Aan de andere kant denk ik , je weet toch dat New orleans beneden zeeniveau ligt? Je weet toch dat daar af en toe orkanen overheen razen? Toch blijven mensen er wonen. Dan moet je die hurricanes er ook bijnemen. Ik woon in Tornado Alley. Gewoon a way of life.
Ik denk trouwens dat het met Isaac nog wel mee gaat vallen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry and the point is?
Haitianen hebben weinig keuze. Je zit op een eilandje. Moeilijk verhuizen daar. New orleans is een heel ander verhaal. Je pakt je boeltje op en gaat ergens anders wonen. Als je in New orleans woont weet je van de risico's en kan je er wat aan doen. Op haiti en de andere eilanden daar kan dat niet.
Haitianen hebben weinig keuze. Je zit op een eilandje. Moeilijk verhuizen daar. New orleans is een heel ander verhaal. Je pakt je boeltje op en gaat ergens anders wonen. Als je in New orleans woont weet je van de risico's en kan je er wat aan doen. Op haiti en de andere eilanden daar kan dat niet.
Ik vind dat wel een beetje simpel gesteld Ned, een hoop mensen kunnen die keuze niet maken. Ze hebben hun hele bestaan daar opgebouwd, familie en vrienden en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het niet zo eenvoudig is in deze tijd om je huis te verkopen of een andere baan te scoren.
Bovendien, jaren gaat het goed dus dan is het niet zo dat je "weet wat de risico's zijn". De natuur is ook behoorlijk grimmig de laatste jaren zelfs op plaatsen waar nog nooit iets gebeurd is.
Laten we hopen dat het aantal slachtoffers beperkt blijft..
Bovendien, jaren gaat het goed dus dan is het niet zo dat je "weet wat de risico's zijn". De natuur is ook behoorlijk grimmig de laatste jaren zelfs op plaatsen waar nog nooit iets gebeurd is.
Laten we hopen dat het aantal slachtoffers beperkt blijft..
ned in MO schreef:Sorry and the point is?
Jij reageert op iemand die zegt "wat een ellende weer" en je begint daarbij een betoog over New Orleans en mensen die zouden moeten verhuizen. Nog even los van het terechte punt dat Ziva maakt, stoort het mij dat je de ellende blijkbaar alleen maar betrekt op de VS, waar op dit moment zelfs nog helemaal geen sprake is van ellende.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een typische reactie Mark, zoals ik ze gewend ben van jou. Het leven is zelden zo eenzijdig en simpel als jij het vaak stelt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gisteren teruggevlogen uit Miami. Op een verregend laatste weekend van de vakantie na heb ik weinig last gehad van Isaac moet ik zeggen. Zoals met de meeste dingen maakte de media het erger dan het was, in ieder geval voor waar ik zat.
Hoezo maken de media het erger dan het is/was? Ten eerste ligt Miami 1000 km verwijderd van de plek waar Isaac aan land is gekomen, ten tweede had Isaac tot dat moment nog geen orkaankracht en ten derde kun je een orkaan bij het nemen van voorzorgsmaatregelen nooit overschatten. Windsnelheden van 130 km/uur, ok, we hebben het wel eens erger gezien, maar ik begrijp dat de dijken in NO inmiddels beginnen te overstromen vanwege de zware regenval.
Als ik het goed begrijp houden de dijken(gemaakt door Haskoning) van New Orleans het wel maar het zijn andere dijken die het niet houden.
Klopt, geen zeedijken, maar dijken bij de mississippi. Volgens mij is de regenval op dit moment ook een grotere bedreiging dan de stormvloed.
"De media" maken het helemaal niet erger dan het was, jij zwakt het af op basis van onterechte conclusies. Isaac was nog helemaal niet aan land gekomen toen jij uit Miami wegvloog dus is het logisch dat je er geen last van hebt gehad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6606 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties