2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

Halle mensen,

Ook wij hebben na onze reis een paar maanden terug het Amerika virus opgelopen.. :D
Aan het eind van 2012 gaan we trouwen en willen als huwelijksreis 2 weken Florida bezoeken. Ook hebben we het over de Bahamas gehad als afsluiter, alleen weten we niet of dat echt toegevoegde waarde heeft.

Ik heb (uiteraard) al wat rondgekeken hier maar kom niet echt tot een mooie route, moeten we op Orlando of Miami vliegen? Moeten we dan linksom of rechtsom? Wat zijn de must-see's? Hoe is het klimaat rond de herfstvakantie 2012? Camper(tje) of auto?

Veel vragen, hopelijk kunnen jullie ons een beetje in de goede richting helpen. :)
Gebruikersavatar
emporionelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door emporionelis »

Hoi Jaydee,

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Dat is echt grappig wij gaan in september trouwen en willen ook florida en de bahamas als huwelijksreis gaan doen.
Vorigjaar hebben wij een combinatie van noordoost usa en florida gedaan, waarbij Florida in de eerste week van October viel.Wij zijn van Boston naar Orlando gevlogen en dat is zeer goed bevallen, Orlando heeft een goed en overzichtelijk vliegveld, daarna zijn wij met de auto naar St Petersburg gerden waar wij een hotel/resort geboekt hadden. Qua weer was het geweldig! De mensen daar waren blij dat het weer koeler was.. :shock: (+/- 30gr)Tevens was die kant van Forida heel mooi.
Wij zijn weer vanuit Miami vertrokken maar daar hadden wij echt spijt van! Miami vonden wij helemaal niks en het vliegveld is echt helemaal niks.. (was wel veel weg werkzaamheden) maar ook binnen was het niet veel.
Tja auto of camper.. Dat is redelijk persoonlijk denk ik.. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om met een camper te reizen maar dat is nergens op gebaseerd behalve dat wij niet van camperen houden en dat ik US auto''s te gek vind. :clap:
De route zal +/- bepaald worden door je aankomst vliegveld maar 2 weken inclusief de bahamas laat je niet veel ruimte over om echt te gaan rondtrekken.
Vorig jaar hebben wij bijna niets gedaan dus qua activiteiten etc.. Kan ik je niet helpen maar het forum staat vol met tips over Florida, de bahamas ben ik ook niet uit of dat leuk is.. Ik weet iig dat het weer niet geweldig schijnt te zijn half september.
Succes met je planning ik hou dit ook in de gaten :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Rob »

Je zit midden in het hurricaneseizoen dus kans op grote stormen met evacuatie, grote schade enz.
Niet echt mijn idee van een huwelijksreis.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door PSVwally »

Ik ben in september-oktober 2010 in florida geweest en ondanks dat het altijd een lekkere temperatuur was (minimaal 25graden) heb ik toch enkele megabuien op mn dak gehad. Een zo erg dat het me verboden werd mijn hotel te verlaten! Dit was de dag nadat ik terugkwam van een halfnatte dag Key West. Ik heb even een van mijn youtubefilmpjes hieronder staan, ik zou zeggen spoel gelijk door naar 10m50 en dan snap je wat ik bedoel. http://www.youtube.com/watch?v=OV39OqtN ... MbQtuiGZaE Toch vond ik op key west na niet dat die paar buien en die ene dag regen veel van mijn vakantie verpest hebben.

Ik kan alleen praten over Miami Airport, en ik moet zeggen dat ik al een overstap in Amerika had en dus zo buiten stond toen ik aankwam. Ik heb denk ik hoogstens 5 min moeten wachten voor een busje van de car rental. Bij de car rental kon ik gelijk doorlopen, heel groot en het was niet druk. Ook in de garage mocht ik gewoon een auto uitzoeken (mijn eco klasse was leeg, dus ze zeiden just pick one). Mijn 1e probleem kwam pas toen ik de garage uitreed en mijn garmin navigatie geen satteliet wilde oppikken en ik dus een tijdje doelloos rondreed. En aangezien er vooral rond het vliegveld en rond biscayne blvd veel wegwerkzaamheden waren duurde het nogal voor ik mijn hotel had gevonden.

Doordat er nogal veel wegwerkzaamheden in en rond Miami waren ben ik vroeg naar het vliegveld gegaan om mn auto in te leveren...Ik was dus veelste vroeg en daar is echt helemaal niets te doen. Ik had wel geluk dat ik, omdat ik veel te vroeg was, doorgeboekt was naar een andere vlucht, maar Miami Airport is geen plek om uren te moeten zitten.

Ik zat trouwens in het grand doubletree biscayne bay hotel. Bij de venetian causeway.
http://www.youtube.com/watch?v=DShp7d6yozY
(klik dit filmpje door naar 1m50 en dan weet je ongeveer de ligging...net links van de tornado)

In Orlando sloten ze in magic kingdom wat attracties ivm onweer, maar die gingen ook heel snel weer open nadat de bui wegtrok. Aan de kant van de golf van mexico (aanrader) gewoon prachtig weer gehad.

Het is een keuze die je maakt en je hebt idd kans dat je een hurricane meemaakt. Een grote(re) kans is er op en tropische storm, dat is ietsjes minder, maar nog mega ivm de buitjes die wij hier meemaken. Ik heb wat dat betreft misschien geluk gehad met het weer, maar hoe ik er nu over denk zou het mij niet weerhouden er nog eens in die periode heen te gaan.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Rob »

Ik heb denk ik hoogstens 5 min moeten wachten voor een busje van de car rental.
Die rijden niet meer, je moet tegenwoordig de airtrain nemen tussen de luchthaven en de car rental terminal.
Gebruikersavatar
emporionelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:05
Locatie: Eindhoven

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door emporionelis »

Rob schreef:
Ik heb denk ik hoogstens 5 min moeten wachten voor een busje van de car rental.
Die rijden niet meer, je moet tegenwoordig de airtrain nemen tussen de luchthaven en de car rental terminal.
Klopt!! Nadat je 20 mn om het vliegveld wordt gereden... :twisted: :evil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

Bedankt voor de reacties cq tips!

N.a.v. de reacties hebben we samen gelijk maar besloten om niet in deze periode naar Florida te gaan. Onze huwelijksreis moet niet in het water vallen nietwaar. :)
We gaan nu in het voorjaar van 2013, dus dat duurt nog even.

Wel even globaal een voorzichtige route gemaakt.

Dag 1 - Amsterdam - Orlando
Dag 2 - Orlando
Dag 3 - Orlando
Dag 4 - Orlando - St. Petersburg.
Dag 5 - St. Petersburg.
Dag 6 - St. Petersburg - Fort Myers.
Dag 7 - Fort Myers - Naples
Dag 8 - Naples - Everglades.
Dag 9 - Everglades
Dag 10 - Everglades - Key West.
Dag 11 - Key West.
Dag 12 - Key West - Miami
Dag 13 - Miami Beach
Dag 14 - Miami - Amsterdam.
angelab
Amerikafan
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 jan 2008, 17:26
Locatie: Heukelum (GLD)

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door angelab »

Hoi Jaydee,

Leuk zeg zo'n reis in het verschiet, wij zijn in juni 2010 naar florida geweest en we vonden het geweldig, erg romantische mooie plekken ook.

Ik zou aanraden om een dagje langer in miami en een dagje langer op key west te blijven, onderweg naar de keys heb je al zoveel mooie plekken waar je even wilt stoppen en rondkijken dat je pas begin van de avond aan komt. Op Key west heb je ook zoveel te doen, dat is zonde als het op 1 dag moet.
De everglades kun je prima in een paar uurtjes 'doen' vonden wij en vervolgens door naar je volgende bestemming, leuke airboot tocht maken, rondje wandelen, het is er super super warm en vochtig en je wordt aangevallen door de muggen, maar als je 'maar' 2 weken hebt moet je kiezen he.... Fort Myers vonden wij echt een super saai plaatsje, wel een mooi strand, leuk om een dagje te relaxen, maar geen leuk centrum of gezellige restaurantjes..Naples en St. Petersburg heb ik geen ervaring mee.

Kijk eens op ons reisverslag met veel foto's,Ons reisverslag en route kun je vinden op: http://heukelumgoes2florida.weblog.nl/p ... epeat=w3tc
misschien doe je er nog leuke ideeen op (aangezien ik denk dat we in dezelfde leeftijdscategorie zitten aan je nickname te zien :wink: , ik kom uit '82)

Succes met je planning en als je nog wat wilt weten hoor ik het wel!

Groetjes Angela
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door miro »

Ik lift even mee op de tips die worden gegeven. Wij maken ongeveer dezelfde reis, alleen dan miami-miami met aansluitend een cruise naar de Bahama's in juli van dit jaar.
@ Angela, leuk reisverslag trouwens!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
angelab
Amerikafan
Berichten: 247
Lid geworden op: 19 jan 2008, 17:26
Locatie: Heukelum (GLD)

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door angelab »

Bedankt miro, ik geef je groot gelijk ;-)
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door PSVwally »

Die rijden niet meer, je moet tegenwoordig de airtrain nemen tussen de luchthaven en de car rental terminal.
Klopt!! Nadat je 20 mn om het vliegveld wordt gereden... :twisted: :evil:
:offtopic:
Ahh dan was dat wrs de reden dat het zo'n enorme puinhoop was daar rond het vliegveld, heb heel wat verkeersregels genegeerd om na een uur zoeken in de parkeergarage uit te komen.

on topic: geweldige reis in het vooruitzicht, maar als je de kans hebt zou ik zeker een dag uittrekken om vanuit Orlando Kennedy Space Center aan te doen
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

Even een paar weken van het forum geweest.
Bedankt voor de reacties, het staat allemaal nog behoorlijk in de kinderschoenen.

Afgelopen jaar zijn we in NYC geweest en willen absoluut weer terug naar die stad. Besloten dat we in de zomervakantie van 2013 gaan, (en dus ook gaan trouwen ;) ) mijn vriendin is juf dus we zitten vast aan de vakanties. Dit heeft als voordeel dat we er 4 weken (of meer) voor kunnen uitrekken.

Wat we een beetje voor ogen hebben is het volgende: vliegen op NYC, daar een dag of 4 verblijven en dan onze huurauto ergens ophalen. (waar is dat het handigst?)
Vervolgens 'naar beneden' via Philadelphia, Atlantic City, Washington D.C. Vanaf daar lopen we al een beetje vast. Wat zijn interessante plekken en must-see's vanaf DC richting Florida?

We willen zo uitkomen dat we nog zo'n 2 à 2 1/2 week over houden voor Florida.

Wat we minimaal willen zien in Florida: Orlando (weekje villa huren?), Everglades, Key West en Miami Beach. (Bahamas zullen we waarschijnlijk laten vallen).

Alvast bedankt weer mensen voor jullie tips.
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

M'n eigen topic maar weer even wat leven inblazen :wink:

Ik heb een route in elkaar gezet, ben benieuwd of ik ergens iets mis. In mijn vorige post gaf ik al aan dat we na Washington DC een beetje vast lopen.. m.i. is de natuur daar ook minder 'bekend' dan in het Zuidwesten. Daarom heb ik in deze route een binnenlandse vlucht gezet vanaf Washington naar Orlando, tenzij er natuurlijk een bezienswaardigheid in het Zuidoosten is die we absoluut niet mogen missen.

Ruwe planning:

Dag 1: Amsterdam – New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York – Philadelphia
Dag 6: Philadelphia – Atlantic City
Dag 7: Atlantic City
Dag 8: Atlantic City – Washington DC
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC – Orlando (binnenlandse vlucht)
Dag 11: Orlando (Universal Studios)
Dag 12: Orlando (Animal Kingdom)
Dag 13: Orlando (Sea World)
Dag 14: Orlando (Island of Adventure)
Dag 15: Orlando – Tampa
Dag 16: Tampa (Tampa Bush Garden)
Dag 17: Tampa – Clearwater
Dag 18: Clearwater – Naples
Dag 19: Naples – Everglades National Park – Homestead
Dag 20: Homestead – Key West
Dag 21: Key West
Dag 22: Key West – Miami Beach
Dag 23: Miami Beach – Bahama’s (Cruise)
Dag 24: Bahama’s
Dag 25: Bahama’s
Dag 26: Bahama’s – Miami Beach
Dag 27: Miami Beach
Dag 28: Miami Beach - Amsterdam

Wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

Nou, dan ga ik maar boeken denk ik :thumbup:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door pumi1000 »

Ziet er goed uit je route!!

De combinatie New York - Orlando hebben wij nog niet gemaakt, zit nog in de planning voor volgend jaar.
Voor de rest is alles goed te rijden qua afstanden. Homestead hebben wij ook overnacht laatste keer om eerst Everglades te bezoeken en daarna door te rijden naar Key West. Vanuit Orlando kun je ook goed dagtrips maken naar beide kusten.
St. Augustine, Daytona en Cocoa Beach zijn leuke plaatsen aan de andere kant.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Jaydee. »

Gelukkig ziet ie er goed uit!

De vorige keer hebben we ook NY voor het Zuidwesten gedaan, we zijn zo gek van die stad geworden dat we hem voortaan maar overal voorplakken. :wink:

Bedankt voor je tips!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door pumi1000 »

Heb je verslag ook gelezen gehad. Wij gaan die trip binnenkort maken. Wordt de 1e keer naar de westkust nu.

We hebben wel gedacht om New York ervoor te doen, maar hebben besloten om dat nog een keer icm Florida te doen.
Jullie reis gaat zeker mooi worden, vooral ook nog met een cruise erbij.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19665
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: 2e USA-reis jaydee84: Florida en de Bahamas.

Bericht door Petra/VS »

Omdat de topic starter nu toch naar het Zuidwesten zal gaan doe ik op zijn verzoek een slotje op dit topic.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer