Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Op het Hawaii forum heb ik een topic over mijn aankomende reis:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20&t=34957. Ik zal daar straks even een reactie op jouw antwoord plaatsen, anders gaat jouw Florida topic straks ook over Hawaii.
Orlando is zeker geen paradijselijk oorden, maar wat Njit al zegt is het een prima (en goedkope) uitvalsbasis om dingen in de omgeving te bezoeken. Wij houden ook niet zo van pretparken, maar we hebben (tijdens een andere reis waar ik helaas geen online verslag van heb) erg van
Discovery Cove genoten. Het is niet goedkoop, maar je mag met de dolfijnen in het water, roggen voeren, snorkelen tussen de tropische vissen en gigantische roggen en ze hebben een mooie voliere. Bij de prijs zit entree tot SeaWorld inbegrepen. Niet te vergelijken met snorkelen in een natuurlijke omgeving zoals bij John Pennekamp, maar daardoor niet minder leuk. Je hebt meer vissen op een kleinere oppervlakte en de gigantische roggen zwemmen echt vlak onder je.
Ik denk dat Sanibel & Captiva voor jullie ook interessant zijn. Mooie kust met palmbomen en ontzettend veel bijzondere schelpen. Doordat het aan de golf ligt is de oceaan daar ook heel kalm en het leven is erg relaxed.
Miami hebben we eigenlijk overgeslagen doordat we maar weinig tijd hadden, maar toen we 's avonds over de brug reden en de grote gebouwen langs het water zagen met de reflectie van de ondergaande zon was het een waar CSI moment.

Niks om je voor te schamen hoor! Het is een drukke stad, maar volgens mij kan je je er prima vermaken en heeft het veel meer karakter dan Orlando.