Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Reis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lauya
Amerika-ontdekker

Kosten Reis Florida

Bericht door Lauya »

Hallo!

Wij zijn net een maand terug van onze trip naar de westkust en Maui. Maar uiteraard... we zijn al wel weer toe aan een nieuwe USA-reis :D
We denken dat de volgende bestemming Florida (misschien in combinatie met New York) moet zijn.
Omdat het sparen weer moet beginnen, willen we eens kijken wat we bij elkaar moeten schrapen.

Zijn de kosten voor levensonderhoud en hotels vergelijkbaar met het westen? Is het veel duurder?

We willen Miami, Key's, Everglades, Orlando en nog veel meer moois zien. Met een auto van hotel naar hotel.
Ik lees dat de Key's bijvoorbeeld vrij prijzig zijn. Willen jullie je ervaring met mij delen? En tips voor deze toekomstige reis (wanneer is de beste reistijd? Wat moeten we echt niet missen?) zijn natuurlijk van harte welkom! 8)
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Re: Kosten Reis Florida

Bericht door guinevere »

Wij waren iets goedkoper uit dan in het zuidwesten, behalve inderdaad de Keys en ook Miami was flink aan de prijs. Levensonderhoud is mij niks bijzonders opgevallen, dus dat zal wel vergelijkbaar zijn.

De winter is het (duurdere) hoogseizoen, omdat veel Amerikanen even het kouden noorden willen ontsnappen. De zomer is loeiheet en je hebt last van grote insecten. In de late zomer/begin najaar heb je kans op een orkaan ... de kans dat er eentje net het gebied treft waar jullie zitten is klein, maar als het gebeurt ligt gelijk je hele reisplanning overhoop.

Wij zijn afgelopen winter geweest en voor mij waren het zwemmen met de zeekoeien, het snorkelen bij John Pennekamp en de Anhinga Amble de absolute hoogtepunten van ons reisje. Op mijn blog staat een foto verslag.

PS. Ga je jullie verslag van Maui nog online zetten? Wij gaan deze winter naar Hawaii en ik zou het graag lezen.
Afbeelding
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Guinivere, je fotoblog ziet er fantastisch uit! Daar ga ik eens rustig voor zitten.

En wat betreft het Maui-blogje... Working on it! Ik ben bijna klaar met tikken (gaat een stuk langzamer nu de dagelijkse beslommeringen weer zijn begonnen), maar ik ga steeds stiekem foto's kijken! Zucht...
Waar ga je heen in Hawaii?? Wij hebben alleen Maui gedaan, maar we kunnen morgen weer terug. Lang niet alles gezien en gedaan wat we wilden.

Ik vond het heerlijk relaxed. Je zou echt de Road to Hana moeten rijden en naar Big Beach gaan, de golven daar zijn briljant. En de zee is echt blauw. Lahaina is ook een leuk plaatsje. Maar ik moet wel eerlijk zijn; omdat we daar getrouwd zijn, en veel van onze vrienden en familie daar waren, was het wel extra speciaal, romantisch sfeertje, je kent het wel.
Oh, en een cabrio is echt een must! En aanpappen met de locals. Die hebben altijd wel leuke tips, die we helaas niet allemaal hebben kunnen doen!

Nu weer een vraag over Florida: We zijn niet echt van die grote-steden-fans. We willen Miami graag zien (hier schaam ik me een beetje voor) omdat we de plaatjes in CSI Miami altijd zo mooi vinden. Maar is Orlando de moeite waard? Of vooral een uitvalsbasis naar de pretparken? Dat is voor ons ook niet zo'n grote must. We zijn vooral op zoek naar paradijselijke oorden en indrukwekkende plekjes. Ben benieuwd!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lauya schreef:Nu weer een vraag over Florida: We zijn niet echt van die grote-steden-fans. We willen Miami graag zien (hier schaam ik me een beetje voor) omdat we de plaatjes in CSI Miami altijd zo mooi vinden. Maar is Orlando de moeite waard? Of vooral een uitvalsbasis naar de pretparken? Dat is voor ons ook niet zo'n grote must. We zijn vooral op zoek naar paradijselijke oorden en indrukwekkende plekjes. Ben benieuwd!
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Dat was ook de reden dat wij in 2004 naar Miami gingen :)
Orlando is 1 groot pretpark en een winkel-paradijs. Maar je kunt je er ook prima vermaken zonder een pretpark te bezoeken. Je kunt van daaruit ook dagtrips maken.

Misschien heb je wat aan de verslagen op onze Homepage. Er staat er 1 van 2004 en 1 van 2007. En dit jaar gaan we weer maar daar heb je nu nog weinig aan :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Op het Hawaii forum heb ik een topic over mijn aankomende reis: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20&t=34957. Ik zal daar straks even een reactie op jouw antwoord plaatsen, anders gaat jouw Florida topic straks ook over Hawaii. :wink:

Orlando is zeker geen paradijselijk oorden, maar wat Njit al zegt is het een prima (en goedkope) uitvalsbasis om dingen in de omgeving te bezoeken. Wij houden ook niet zo van pretparken, maar we hebben (tijdens een andere reis waar ik helaas geen online verslag van heb) erg van Discovery Cove genoten. Het is niet goedkoop, maar je mag met de dolfijnen in het water, roggen voeren, snorkelen tussen de tropische vissen en gigantische roggen en ze hebben een mooie voliere. Bij de prijs zit entree tot SeaWorld inbegrepen. Niet te vergelijken met snorkelen in een natuurlijke omgeving zoals bij John Pennekamp, maar daardoor niet minder leuk. Je hebt meer vissen op een kleinere oppervlakte en de gigantische roggen zwemmen echt vlak onder je.

Ik denk dat Sanibel & Captiva voor jullie ook interessant zijn. Mooie kust met palmbomen en ontzettend veel bijzondere schelpen. Doordat het aan de golf ligt is de oceaan daar ook heel kalm en het leven is erg relaxed.

Miami hebben we eigenlijk overgeslagen doordat we maar weinig tijd hadden, maar toen we 's avonds over de brug reden en de grote gebouwen langs het water zagen met de reflectie van de ondergaande zon was het een waar CSI moment. :lol: Niks om je voor te schamen hoor! Het is een drukke stad, maar volgens mij kan je je er prima vermaken en heeft het veel meer karakter dan Orlando.
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

guinevere schreef:Miami hebben we eigenlijk overgeslagen doordat we maar weinig tijd hadden, maar toen we 's avonds over de brug reden en de grote gebouwen langs het water zagen met de reflectie van de ondergaande zon was het een waar CSI moment. :lol: Niks om je voor te schamen hoor! Het is een drukke stad, maar volgens mij kan je je er prima vermaken en heeft het veel meer karakter dan Orlando.
Het maakt alleen wel heel veel uit waar je zit in Miami en wanneer je gaat. Onze eerste keer Miami was in januari. We zaten toen in een hotel in het Financial District. Daar is 's avonds niks te doen en je loopt ook niet echt snel buiten een rondje. Het strand was toen ook niks te doen. We vonden het toen eigenlijk niet echt leuk daar.
De 2e keer waren we er in mei/juni. We zaten toen in Coral Gables. Dit maakte echt een wereld van verschil.

En de skyline is inderdaad erg mooi. Deze is vanaf het Rusty Pelican restaurant gemaakt:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

In vergelijking met onze 2 rondreizen door het westen vonden wij Florida een duurdere reis.
Waarschijnlijk komt dit omdat we meer pretparken deden terwijl als je al de natuurparken zoals Grand Canyon ,Brice enz bezoekt je dan enkel een jaarpas moet aanschaffen en zo alle nationale parken binnen kan rijden.
Ook voor de lunch kochten wij dikwijls in de supermarkt wat brood en beleg om te picknicken in de NP ,terwijl we dat in Florida bijna niet deden en veel meer gingen uit eten .
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Hoy Lauya,
Je schrijft dat je niet zo van grote steden houdt. Wij houden daar ook niet van.
Wij zijn afgelopen maart 3 weken in Florida geweest, waarbij we 12 dagen hebben rondgereisd. We zijn op plaatsen geweest waar niet iedereen of bijna niemand naar toe gaat.Misschien kun je tips halen uit ons reisverslag. http://janwilmausa2011.blogspot.com
We zijn ook 10 dagen in Orlando geweest. Voor één keer was het leuk maar we hoeven niet terug. We vonden het er erg druk.
Groeten Wilma.
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Dat is precies de reis die wij (2volw en 2 kids 3/6) net vorige week gemaakt hebben :) NY, vier dagen, hotel op 42th street $250pn, Washington 2 nachten ook $250 pn, 4 nachten luxe villa Kissemmi Orlando €300,- (aanrader!!), cruise 5 dg bahama's € 1500,- en 2 nachten Keys Islamorada, prijs weet ik even niet meer. Ik denk dat levensonderhoud overal even duur/goedkoop is. Eten doe je 's morgens, 's middags en 's avonds in een eettentje en dat kost gewoon geld. NY was prijzig maar het geld MEER dan waard! Washington was leuk, maar niet meer dan dat. (dure taxi's) Orlando kun je net zo duur maken als je zelf wil met het bezoeken van parken. Wij hebben Discovery cove, Seaworld en Magic Kingdom bezocht. Daarnaast Premium Outlets en Florida Mall. Merkkleding is best goedkoop hier :thumbup: Al met al waren voor 18 dagen ong 10K kwijt....gingen wel met 2 koffers heen en 4 terug ;) Maar hebben op bahama's na een wereld vakantie gehad :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer