Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dozzeh: vragen route Miami - Key West
Reis Dozzeh: vragen route Miami - Key West
Hey, wij zouden van 11 april tot 19 april naar Miami gaan.
We zijn van plan om in de regio te blijven dus, dus we zouden
Maandag 11/04 - Miami beach in de avond aankomen
Dinsdag 12/04 - Miami beach
Woensdag 13/04 - Miami beach
Donderdag 14/04 - Trip naar Key West met auto, we zouden meerdere stops onderweg doen (Pennekamp park, Key Largo, etc lees ik hier) en pas savonds in Key West aankomen
Vrijdag 15/04- Key West dag verblijven
Zaterdag 16/04 - In de ochtend weer richting Miami beach
Zondag 17/04 Miami (beach)
Maandag 18/04 Miami (beach)
Dinsdag 19/04 Miami (beach)
Momenteel hebben we nog niets geplanned buiten onze vlucht zelf en dat we richting Key West trekken.
Valt een dag richting Key West + dag op Key West zelf te doen, of is dit teveel? Is er genoeg variatie om 2 dagen vullen in zijn geheel.
Kunnen we best misschien de Everglades plannen op onze terug weg van Key West of waar kan je best starten voor de Everglades?
Fort lauderdale, Holocaust Memorial blijkt dus ook de moeite te zijn. Het shoppen in Fort Lauderdale is ook een aanrader?
Wat zijn zowat de beste shopping plekken (outlets?) daar in de regio?
Gaan we al onze dagen met Miami kunnen vullen (we doen het wel rustig aan, ook paar dagen strand, discotheken etc) of moeten we toch onze afstanden toch gaan vergroten?
We zijn van plan om in de regio te blijven dus, dus we zouden
Maandag 11/04 - Miami beach in de avond aankomen
Dinsdag 12/04 - Miami beach
Woensdag 13/04 - Miami beach
Donderdag 14/04 - Trip naar Key West met auto, we zouden meerdere stops onderweg doen (Pennekamp park, Key Largo, etc lees ik hier) en pas savonds in Key West aankomen
Vrijdag 15/04- Key West dag verblijven
Zaterdag 16/04 - In de ochtend weer richting Miami beach
Zondag 17/04 Miami (beach)
Maandag 18/04 Miami (beach)
Dinsdag 19/04 Miami (beach)
Momenteel hebben we nog niets geplanned buiten onze vlucht zelf en dat we richting Key West trekken.
Valt een dag richting Key West + dag op Key West zelf te doen, of is dit teveel? Is er genoeg variatie om 2 dagen vullen in zijn geheel.
Kunnen we best misschien de Everglades plannen op onze terug weg van Key West of waar kan je best starten voor de Everglades?
Fort lauderdale, Holocaust Memorial blijkt dus ook de moeite te zijn. Het shoppen in Fort Lauderdale is ook een aanrader?
Wat zijn zowat de beste shopping plekken (outlets?) daar in de regio?
Gaan we al onze dagen met Miami kunnen vullen (we doen het wel rustig aan, ook paar dagen strand, discotheken etc) of moeten we toch onze afstanden toch gaan vergroten?
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Re: Reis Dozzeh: vragen route Miami - Key West
als je een snel bezoekje wilt brengen aan de Everglades om het natuurschoon te bewonderen, dan is een wandeling van de Anhinga Trail bij de Royal Palm Visitor Center leuk (http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm) - het is ongeveer hetzelfde idee als Shark Valley aan de Rt. 41, maar dan in een betere lokatie voor Key West - Miami.
Van Miami Beach naar Key West in één dag met verschillende stops onderweg is te doen, maar wordt wel een enorm lange dag met haasten bij de stops. Maar dat is mijn persoonlijk mening.
Van Miami Beach naar Key West in één dag met verschillende stops onderweg is te doen, maar wordt wel een enorm lange dag met haasten bij de stops. Maar dat is mijn persoonlijk mening.
Is het de moeite waard om meerdere dagen erover te doen? Is het interessant genoeg om zoveel tijd eraan te spenderen beter gezegd?
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik vind de Keys erg mooi en kan er dagen rondsjouwen/zwemmen/kayaken/etc. zonder me te vervelen. Key West daarentegen heb ik niet veel mee, na een dag toeristische drukte heb ik het wel weer gezien. Op de Keys zelf is vanalles te doen: John Pennekamp SP met een glasbottom boat het koraalrif op, kayaken in Bahia Honda SP, schitterende stranden, vogelpark, tegen donker aan hertjes zoeken op Big Pine, zonsondergang op een stil strandje (daar geniet ik persoonlijk meer van dan die hele toeristische hoepla op Mallory Square), enz. enz. Ook kun je op verschillende plekken zwemmen met dolfijnen.
Dichtbij Fort Lauderdale, ik geloof in Sunrise, heb je de immense Saw Grass Mills. Een shoppingparadijs!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
teddy-bear
- Amerika-newbie
Het is nogal ver voor een dag, de weg ernaartoe is erg mooi, druk verkeer dat allemaal over 1 2baansvakweg moet = dus ook traag.
Ik zou er minstens 3 dagen over doen, dan heb je tenminste wat gezien en beleefd.
De Keys zijn wel erg duur, in verhouding met de rest van Florida.
Ik zou er minstens 3 dagen over doen, dan heb je tenminste wat gezien en beleefd.
De Keys zijn wel erg duur, in verhouding met de rest van Florida.
Is het de moeite om een dag uitstap (heel vroeg vertrekken/laat terug komen) van Miami beach naar Fort Myers (of naples alleen)?
Of is dat te lang rijden om te overwegen in een dag uitstap?
Of is dat te lang rijden om te overwegen in een dag uitstap?
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
zonder te stoppen is het al bijna 3 uur van Miami Beach naar Ft. Myers - dat wordt dus een hele lange dag. Naples en Ft. Myers zelf vind ik persoonlijk niets aan. Maar onderweg ernaartoe en op bijv. Sanibel/Captiva Islands is wel weer vanallerlei moois te zien en te doen.
Als ik jou was zou ik een dag minder op miami beach verblijven en deze dag gebruiken voor de Keys. Het sfeertje daar vond ik heel relaxed. Wij hebben een jetski tour rond het eiland gemaakt, kost wel geld ca. 150 usd, maar is wel rete gaaf! Tevens hebben we op het strand geBBQ en dat was ook erg leuk. Mijn vriend had dit al vaker gedaan en we hadden ook bier/drank mee, totdat er een agent aan kwam. Toen lag alles ineens in de prullenbak.
Wij hebben overnacht in het Four pionts Sheriton Hotel, lag wel ver van Duval street met al zijn eettentjes en bars, maar met een taxi kom je een heel eind.
Wij hebben overnacht in het Four pionts Sheriton Hotel, lag wel ver van Duval street met al zijn eettentjes en bars, maar met een taxi kom je een heel eind.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Ik zou ook zeker een dag langer blijven op Key West, gebruik de heenweg voor prachtige stops in het John Pennecamp State Parc (snorkelen), prachtige strandjes en blauwe zee op Islamorade, zeker lunchen bij het Morada Bay Cafe, wandeling maken en lekker zwemmen in het Bahia Honda State Park,etc.
Op Key West is er ook genoeg te doen, fietsen huren en het eiland verkennen, ochtend of middag naar het Fort Zachery Taylor State Parc, het fort beklimmen voor een prachtig uitzicht, en uitrusten en even zwemmen aan het strand, Fiets naar het Most Southern Point, kijk bij de grote cruiseschepen, vier de zonsondergang (prachtig!) bij Mallory Square, maak een 3 uur durende jet-ski tocht rondom het eiland, of ga gewoon met een boekje aan het strand genieten.
Kortom je zult je niet vervelen op Key West! en verblijf ook vooral in een B&B, wij vonden dit een prachtige ervaring!
Voor meer info en foto's kijk op onze web-log! Veel plezier met de voorpret!
Op Key West is er ook genoeg te doen, fietsen huren en het eiland verkennen, ochtend of middag naar het Fort Zachery Taylor State Parc, het fort beklimmen voor een prachtig uitzicht, en uitrusten en even zwemmen aan het strand, Fiets naar het Most Southern Point, kijk bij de grote cruiseschepen, vier de zonsondergang (prachtig!) bij Mallory Square, maak een 3 uur durende jet-ski tocht rondom het eiland, of ga gewoon met een boekje aan het strand genieten.
Kortom je zult je niet vervelen op Key West! en verblijf ook vooral in een B&B, wij vonden dit een prachtige ervaring!
Voor meer info en foto's kijk op onze web-log! Veel plezier met de voorpret!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2885 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-
- 2 Reacties