Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstappen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
GHCE
Amerika-newbie

overstappen

Bericht door GHCE »

Ik reis binnenkort van Brussel naar Miami. Ik moet overstappen op Atlanta. Wie kan mij vertellen hoe dat in zijn werk gaat? En hoeveel tijd is daarvoor nodig?
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: overstappen

Bericht door thebruins »

Uitstappen, in de rij bij immigratie, koffer ophalen, door douane, koffer weer afgeven en dan op zoek naar de juiste gate voor de volgende vlucht.

Vooral de immigratie kost veel tijd is mijn ervaring. Hoeveel overstaptijd heb je?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het is een kwestie van tijd voor één van de moderators jou exact gaat vertellen hoe het er daar aan toe gaat. Maak er maar eens "overstappen Atlanta" van ! :D
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Bericht door Gast »

Wij zijn vorig jaar (en dit jaar gaan we weer) ook via Atlanta gevlogen.
De eerste vraag is hoeveel tijd heb je tussen overstappen.

Het klopt dat de volgorde is emigratie, koffer(s) ophalen, douane en koffers weer afgeven. Daarna weer door de beveiliging om naar het volgende toestel te gaan.
In dit proces zitten tijdverslinders zoals emigratie en opnieuw de beveiliging.
Als je bij de douane niet gecontroleerd wordt (de meesten worden dat niet) is dit binnen een minuut gedaan.
Als er veel mensen staan bij emigratie te wachten kan het wel eens even duren. En als het daar druk is is het meestal ook drukker bij de beveiliging.
Als je door alles heen bent kan je op de borden kijken waar je volgende aansluiting is en kan je in de ondergrondse treintje erheen en ben je zo bij de terminal.
Al met al je ben zo wat tijd kwijt en ben je dus hiervan afhankelijk. Mis je je aansluiting dan melden bij de balie en aangeven dat je de vlucht gemist hebt zodat je wordt overgeschreven naar een volgende vlucht (mits deze niet vol is).

Wij vonden het een zeer geschikt vliegveld om over te stappen, wel groot maar overzichtelijk en genoeg winkels en restaurantjes om je te vermaken.
Mocht je meer willen weten dan laat he teven weten.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Op de terugvlucht worden de koffers overigens doorgelabeld, dan hoef je ze dus niet op te halen tijdens de overstap.
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door PhoebeCaulfield »

Dat is heel fijn, want ik heb in oktober een overstap in Atlanta en minder dan een uur de tijd...
Gast

Bericht door Gast »

PhoebeCaulfield schreef:Dat is heel fijn, want ik heb in oktober een overstap in Atlanta en minder dan een uur de tijd...
Wat is heel fijn? Op de terugweg gaat je meestal minder dan 1 uur wel lukken. Heen zou ik niet zo zeker zijn.
Ligt eraan wanneer in oktober, maar dan kan het ook druk zijn. Als je dan via Atlanta USA binnen komt is minder dan een uur niet altijd makkelijk.

Zorg dat je vooraan in het vliegtuig zit en zo snel mogelijk eruit bent. Meteen (zonder tussenstop van toilet of zo) doorlopen in flinke pas naar de emigratie etc.
PhoebeCaulfield
Amerikafan

Het was een reactie op het bericht boven het mijne, het gaat om een terugvlucht.
But thanks for your concern. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Oke duidelijk. Hoop voor dat het gaat lukken.
Wat wij in Dallas hebben gehad was het volgende.
We hadden initieel 50 min overtap tijd in Philadelphia. Het vliegtuig vertrok in Dallas (Forth Wort) precies op tijd, dat wil zeggen de push back was exact op tijd. aangekomen bij de landingsbaan stond er een file van meer dan 10 vliegtuigen. Met ongeveer 3 min. tussen ieder vliegtuig was dit al snel 30 minuten. Daarnaast mochten ook nog enkele privevliegtuigen voor dus al met al een vertraging van 40 minuten. Bleef dus nog 10 minuten over.
Toch maar eens gevraagd aan de steward hoe en wat. Hij vertelde dat we wind mee hadden en nog wel wat tijd goed maakte in de lucht.
Dat was ook zo en we kwamen 15 minuten eerder aan dan gepland.
Volgende probleem, de 'slurf' waar we aan moeten leggen was nog bezet en dus wachten we toch de 15 minuten op de grond.
Laatste nadeel was dat de terminal voor internationaal totaal aan de andere kant was dan waar we aankwamen dus werd het rennen.
Een geluk voor ons was dat er zeker 20 mensen in het zelfde toestel zaten als wij die allemaal de zelfde vlucht naar NL hadden en dus het toestel nog 5 min extra heeft gewacht. Dit doen we dus nooit meer, dan maar wachten op een vliegveld voor een uurtje of wat, maar die stres zeker niet weer.
Nu zal bovenstaande niet zo vaak voorkomen maar toch je weet nooit.

Sterkte en veel plezier met je reis.
PhoebeCaulfield
Amerikafan

Ik probeer stoelen vooraan in het vliegtuig te reserveren en voor de rest kan ik er weinig invloed op uitoefenen.
Gelukkig schijnt Atlanta een overzichtelijk vliegveld te hebben.
We zien het wel, wie dan leeft, wie dan zorgt.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hadden laatst best een lange rij bij immigrations en dat duurde behoorlijk lang. We hadden geluk dat de vlucht sneller ging, maar de 1e vlucht had ook vertraging (1 uur). Dan moet je met de trein mee naar je gate waar we rennend net de vlucht haalde.

We hadden eerst een overstap bij boeking van ruim 3 uur, maar die werd door de maatschappij zelf veranderd in 1.35 uur.
Liever toch een langere overstap voor minder stress en je hebt tijd om nog wat te drinken of eten, wat bij ons niet mogelijk was.

Atlanta is wel overzichtelijk en je ziet goed waar je heen moet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
GHCE
Amerika-newbie

Bericht door GHCE »

Hoi,

Ik heb drie uur overstaptijd en vlieg met Delta. Het lijkt me, gezien de reacties, wel te doen.Vliegveld Atlanta is bekend bij me, maar ik heb nog nooit overgestapt. Dus daar was ik benieuwd naar. Bedankt voor alle reacties.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Bij ons zijn net de tijden veranderd, op de heenweg hebben we anderhalf uur voor de overstap, vind ik nogal krap aan.
Op de terug weg hebben ew maar 40 minuten.. ik hoop maar dat we alles halen :?
Gast

Bericht door Gast »

Sel schreef:Bij ons zijn net de tijden veranderd, op de heenweg hebben we anderhalf uur voor de overstap, vind ik nogal krap aan.
Op de terug weg hebben ew maar 40 minuten.. ik hoop maar dat we alles halen :?
vaak kan je nog bellen voor een andere tijd. Krap wordt het zeker. Vooral terug, wat wij vaak meemaken is dat er vaak files op de startbaan staan. Zomaar 10 vliegtuigen voor je en dat kost meer dan 30 minuten.

Maar goed misschien heb je geluk heen en terug en is alles goed te halen. Sterkte ermee.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ja de terugreis maakt me niet uit. Maar de heenreis, we komen al s avonds pas aan. Dan nog de auto halen en de volgende dag gaan we al door. Dus ik wil die aansluitende vlucht halen!
Ik zit nu al te stressen, zal pas stoppen als ik in dat 2e vliegtuig zit ;)
Gast

Bericht door Gast »

Sel schreef:Thanks :)
Ja de terugreis maakt me niet uit. Maar de heenreis, we komen al s avonds pas aan. Dan nog de auto halen en de volgende dag gaan we al door. Dus ik wil die aansluitende vlucht halen!
Ik zit nu al te stressen, zal pas stoppen als ik in dat 2e vliegtuig zit ;)
Nog een paar tips.
Probeer zover mogelijk voorin het vliegtuig te zitten zodat je een van de eerste eruit kan.
Ga in het vliegtuig nog naar het toilet en niet op het vliegveld (niet voordat je bij de gate van je volgende vlucht bent).
Bespreek voordat je met vakantie gaat dat iedereen meteen uit het vliegtuig in goede looppas doorloopt naar immigratie (geen winkeltjes bekijken of wat dan ook maar doorlopen) .
Vul ESTA goed in en het witte formulier. Zorg dat je geen eten bij je hebt want dan zullen ze vaker je bagage extra scannen of je wel alle eten hebt aangegeven.
Doe makkelijke schoenen aan, deze moet je uit doen bij de beveiligingscontrole. Dan kan je ze weer snel aantrekken erna.
Doe geen riem of iets anders om, deze moet af en daarna weer om kost altijd tijd als je jezelf en / of kinderen weer moet aankleden.
Doe geen vreemde spullen in je handbagage. Als ze deze scannen kan het misschien zijn dat ze het extra willen controleren (schaartjes, spitse zaken etc).

Tja als je dan geluk hebt dat er geen extra lange wachtrijen zijn moet je meer dan genoeg tijd hebben om de aansluiting te halen.

Haal je het niet wordt je geboekt naar de volgende vlucht die zelfde avond (als het vliegtuig niet vol is).

Veel plezier op je vakantie.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Hartstikke bedankt voor de tips :thumbup:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jarjarbinks schreef:meteen uit het vliegtuig in goede looppas doorloopt naar immigratie (geen winkeltjes bekijken of wat dan ook maar doorlopen)
Winkeltjes tussen de gate en Immigration?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gast

Bericht door Gast »

Dento schreef: Winkeltjes tussen de gate en Immigration?
Dento je hebt gelijk, er zijn geen winkeltjes, ik bedoel maar niet onderweg blijven staan.
Tina
Amerika-ontdekker

Bericht door Tina »

maar goed dat ik hier even lees! ik vlieg volgende week donderdag vanuit Brussel naar Santa Ana, CA via Atlanta.
klopt 't dat ik mijn koffers in atlanta moet ophalen en weer opnieuw moet inchecken?
dacht dat die overgelabeled zouden worden....... :o

:? anyone?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer