Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waarom naar miami?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
deStrijkers
Amerika-ontdekker

waarom naar miami?

Bericht door deStrijkers »

hallo amerikaliefhebbers,

nadat we in 2007 amerikaverslaafd zijn geraakt willen we dit jaar voor de 4ex gaan en wel in mei naar miami.

ik heb er nog wel mn bedenkingen over, puberkids zijn dolblij, maar ik vraag me nog wat dingen af waarbij ik graag van jullie ervaringen leer:

-is landen op miami airport slim?
-is het te doen, qua veiligheid, een huurauto te nemen?
-is een week hotel in south beach te lang?
-is de oversteek naar de golf van mexico aan te raden
-wat is er verder te doen: keys/cruise bahama's/

ik baal ervan met te laten leiden door aangeprate angsten, maar haat het ook om als domme toerist in foute gebieden te komen met alle gevolgen van dien en lees van alles maar krijg nergens een ervaringsverhaal van mensen die ervaring hebben met mijn bovengenoemde onderwerpen.
ik leer dus graag van ervaringen van anderen.

alvast dank hiervoor en groeten, Anita
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: waarom naar miami?

Bericht door gahoogenboog »

Hallo Anita,

Ik ben nu een paar keer in Miami geweest en altijd maar voor 2 max 3 dagen. Met de dag van aankomst meegerekend.
Miami airport is niks mis mee alles is goed geregeld. Wij huren altijd bij Alamo de auto en daar mag je in jou categorie zelf de auto uitzoeken.
Miami is groot en daardoor rij je veel door allerlei buurten. We zijn zelfs een keer in een gebied uitgekomen waar iedereen spaans sprak. Neem eventueel een GPS dan loop je dit "risico"niet. ( of minder?).
Niets gemerkt van dat het gevaarlijk zou zijn. Maar die wijken zijn er natuurlijk wel, net zoals in bepaalde wijken van andere grote steden.
Een auto heb je echt nodig. De afstanden zijn ook op South Beach groot. (taxi kan eventueel ook).
Maar in Miami heb je ook grote shoppingmalls die de moeite waard zijn.
Persoonlijk zou ik geen week in Miami willen blijven. Natuurlijk is het geweldig om eens te zien, maar voor mij (en meerdere op dit Forum) de West-Kust toch veel mooier.
Aan de West-Kust zijn de stranden enorm en rustig. Het water is er heerlijk en ook rustiger dan aan de oostkust.
Wij zijn als we vanuit Miaimi kwamen naar Orlando gereden, een paar dagen altijd leuk. veel shoppen daar en echt heel goedkoop.
Je hoeft geen pretparken te doen maar ik vond zelf Saewworld en Epcotcenter wel erg leuk.
Vanuit Orlando rijden we dan naar de westkust, blijven hier en daar op een mooie locatie, een dag of 2 en op de dag voor vertrek rijden we weer naar Miami om daar het vliegtuig weer te pakken.
Je kunt ook een ander vliegveld nemen om terug te vliegen als je dat handiger vind.
Over cruises weet ik nog weinig, ben zelf ook aan het zoeken wat er mogelijk is. Lijkt me wel leuk voor een paar dagen.
Er is in ieder geval veel informatie te vinden op dit forum.
De angsten zou ik proberen te laten vallen want Florida is het vakantieland van zon, zee en strand en shoppen!) dus relaxed.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Gr.Greet
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Miami is gewoon veilig maar heeft z'n foute buurten (zoals elke stad die wel heeft). Persoonlijk ben ik geen Miami fan, mede omdat er heel veel Spaans gesproken wordt. Ik heb dan niet echt een Amerika gevoel.

Een week Miami is echt (te) lang. Ik zou net als Greet naar Orlando gaan met een paar dagen Miami.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Waarom NIET naar Miami? Wij gaan aanstaande vrijdag en zijn in 2008 ook geweest. Florida heeft best veel te bieden en misschien heb je iets aan mijn verslag van 2008.
http://www.corry-florida2008.blogspot.com
Er is genoeg te doen ook voor kinderen en vooral het zwemmen met de zeekoeien(manatees) heb ik als erg leuk ervaren. Pretparken is natuurlijk maar net wat je leuk vindt, maar er zijn er toch een aantal die ik altijd wel weer een keer leuk vind. 7 of 10 dagen pretpark hoeft voor mij echt niet maar een dag een hopper pas nemen is voor ons net voldoende.
Van onveiligheid heb ik in de hele USA nog niets gemerkt en ik kom er al 34 jaar dus.............

Ook de komende vakantie ga ik mijn blog weer bijhouden. Zie onderschrift.
Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Florida heeft heel veel te bieden, maar de vraag ging over Miami. Zowel de pretparken als de manatees zijn niet in de buurt van Miami maar meer bij Orlando. Miami is een stad waar je prima op kan aanvliegen en 1 a 2 dagen kan blijven om te bekijken. De Everglades kun je als dagtocht bekijken vanuit Miami. Maar voor de rest... Key West is te ver om als dagtochtje vanuit Miami te ondernemen en dat geldt ook voor het Kennedy Space Centre. Ik zou er dus geen week blijven, maar de stad 1 dagje bekijken en dan via een rondreisje naar Key West-Westkust (is toch iets leuker als de Oostkust) een weekje in Orlando neerstrijken voor de pretparken en de shoppingmalls.
Laatst gewijzigd door markro op 25 jan 2010, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

TS geeft zelf al aan dat er misschien meer te doen is dan alleen Miami. Vandaar mijn antwoord. Een cruise wordt zelfs ook nog aangegeven. Hebben wij in 2008 ook gedaan.
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Onze eerste Amerika vakantie ging naar Miami en hebben er een rondreis van gemaakt.....en dat is zeker aan te raden, alleen voor een hele week Miami is echt sonde denk ik.
Wij hebben er een aantal dagen verbleven toen maar zou het nooit iemand aanraden, foute buurten....tja dat is misschien wel zo maar wij hebben weer meer mee gemaakt in Orlando dan in Miami.
Ik zelf zou zeker naar Maimi's aqaurium bezoeken, vond ik persoonlijk mooier dan in Orlando! Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
Ook Naples is erg mooi en zeker met de Trail waar ik de naam niet meer van weet vanaf de The Everglades is zoooooooooooo mooi. En de natuur erom heen is ook best mooi om af en toe te stoppen maar met voorzorg!

Succes met de keuze die je maakt en alvast veel plezier met de voorbereidingen.

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Corry schreef:Waarom NIET naar Miami? Wij gaan aanstaande vrijdag.
en wij gaan komende zaterdag. Als je er 3 nederlanders met een knappe amerikaan (mijn man) ziet rondsjouwen, dan zijn wij dat vast :lol:. Wij komen een paar keer per jaar in Miami - vaak op doorreis verder naar het zuiden en blijven dan meestal een paar nachten op Miami Beach. We vinden het er fantastisch, maar langer hoeft voor ons ook niet. Deze keer blijven we 2 nachtjes, gaan dan via Tamiami Trail naar Sanibel Island voor een paar dagen, en verder rijden we rond bij Everglades, Keys, enz.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Leuk! Ik zal naar jullie uitkijken. :D
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

mootje schreef:Ik zelf zou zeker naar Maimi's aqaurium bezoeken, vond ik persoonlijk mooier dan in Orlando! Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
En die vond ik dan weer helemaal niks. Wat ik wel erg leuk vond was de Monkey Jungle..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

South Beach is echt erg leuk en het enige deel van Miami, waar ik zou willen logeren. Verder kan ik je een bezoek aan Vizcaya aanraden en zwemmen in de Venetian Pool. Dat hebben wij in oktober gedaan. Ook een ritje met de Miami Duck Tours is leuk, zo zie je de prachtige villa's op de eilanden. Ik zou het absoluut geen straf vinden om een week in Miami door te brengen, maar ben het met de anderen eens, dat Orlando en de westkust ook aandacht verdienen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

De Miami Duck tours rijden nu niet. Heel vreemd wat er staat dat ze het hele jaar rijden.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben dol op Miami, ik vind het echt een heel leuke stad. Ik zou dan inderdaad ook verblijven op South Beach, maar vandaar uit ook de rest van de stad verkennen. Wij hebben genoten van Vizcaya, Coral Gables, Coconut Grove, Financial District, Bayside Marketplace, Rusty Pelican (uitzicht en zonsondergang), Fairchild Tropical Garden (!), Art Deco District, Holocaust Memorial. Verder kun je er prima shoppen. Ik zou het helemaal niet erg vinden om een week in Miami te zitten, maar de Golf van Mexico is ook erg mooi. Orlando vind ik eigenlijk alleen leuk voor de pretparken, verder vind ik er echt niets aan. Als je niet houdt van pretparken zou ik dat overslaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
deStrijkers
Amerika-ontdekker

Bericht door deStrijkers »

dank allemaal voor jullie uitgebreide reacties. daar kunnen we zeker iets mee. Orlando e.o. hebben we al eens gedaan dus vanaf miami lijkt me de westkust, de keys, shoppingmalls en evt. en tripje naar de bahama's het meest aan te raden als ik jullie berichten lees. pretparken hoeft voor ons niet, we hebben er eentje in Orlando gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer