Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sarasota of Cape Coral / Fort Myers en Kennedy space center

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
chantalhs
Amerika-ontdekker

Sarasota of Cape Coral / Fort Myers en Kennedy space center

Bericht door chantalhs »

Hallo allemaal,

Na de afgelopen zomer in het Westen te hebben rondgereisd, is in de kerstvakantie Florida aan de beurt.

Ik ben bijna rond met mijn planning,maar heb nog enkele twijfels.

1. Kunnen we het beste vanuit Orlando 1 overnachting in Sarasota doen en daarna 1 overnachting in Cape Coral / Fort Myers, of toch in een van de 2 plaatsen 2 overnachtingen doen en van daaruit uitstapjes maken? Wat vinden jullie?

2. Kennedy Space Center: wat is interessant om te doen en hoeveel tijd neemt het gemiddeld in beslag. Een hele dag, een halve dag? En is Cocoa Beach dan een goede plek om te overnachten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groeten,
Chantal
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Sarasota of Cape Coral / Fort Myers en Kennedy space center

Bericht door kastelke »

Als je van ruimtevaart houdt, eventueel de geschiedenis een beetje hebt gevolgd, dan is KSC zeer zeker de moeite waard! Wij hebben er een ganse dag rondgelopen. Dat wil zeggen dat we een tour hebben meegedaan (als je 2 tours wilt doen, dan moet je sowieso een ganse dag uittrekken). En we hebben ook nog de Astronout Hall of Fame gedaan (ligt een klein stukje verder/terug op de weg.
Maar als die dingen je niet zo boeien, dan is het volgens mij ontzettend saai.

Wat ook heel erg de moeite was, was het natuurreservaat op Merrit Island. Daar hebben we ook een ganse dag rondgereden (enkele trails gedaan, ook naar de manatees gaan kijken). Eigenlijk ervaarden we die dag als de mooiste van onze reis.

Qua overnachting kan ik niks zinnigs zeggen, wij huurden een villa in Kissimme en konden dus gewoon van daaruit rijden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

chantalhs schreef: Ik ben bijna rond met mijn planning,maar heb nog enkele twijfels.

1. Kunnen we het beste vanuit Orlando 1 overnachting in Sarasota doen en daarna 1 overnachting in Cape Coral / Fort Myers, of toch in een van de 2 plaatsen 2 overnachtingen doen en van daaruit uitstapjes maken? Wat vinden jullie?

2. Kennedy Space Center: wat is interessant om te doen en hoeveel tijd neemt het gemiddeld in beslag. Een hele dag, een halve dag? En is Cocoa Beach dan een goede plek om te overnachten?
Het ligt eraan wat je precies wilt, Orlando - Cape Coral is ca. 3 tot 3,5 uur rijden. Wat zou je willen doen in die regio, wij zijn er nu twee keer geweest en je kunt leuke uitstapjes maken naar de Edison Estate of naar Sanibel Island. Het is een mooie omgeving.
KSC is erg interessant en ligt ca 1 uur rijden van Orlando, dus als je daar logeert is dat makkelijk op een dag te doen. Als je naar Merrit wilt dan is Cocoa een goede keuze om te overnachten.
Het ligt er dus aan wat je wilt doen.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Hallo,

Wij zijn in Ken Space C geweest omdat we het gevoel hadden het niet te kunnen maken om niet te gaan terwijl we wel in Florida waren. Stom natuurlijk. We zijn er de hele dag geweest maar eigenlijk kon het ons niet echt boeien. Teven een hoop geld betaald voor de up-close tour, maar dat vond ik het achteraf gezien zeker niet waard.

Ik zou zeggen: ga er alleen naar toe als je echt interesse in de ruimtevaart hebt.

Anuschka
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer