Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Everglades

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Diggel
Amerikafan

Everglades

Bericht door Diggel »

Ha Reisfanaten,

De route is bijna rond maar het venijn zit in de staart.
We willen aan het einde van onze New York-Miami trip de Everglades bezoeken (en wellicht ook de Keys ) maar wat is nu slim ?
In 1e instantie had ik het plan om naar Everglades City te rijden `(vanuit Orlando), daar het park te bezoeken. Vervolgens naar Key West en dan naar Miami (lijkt een beetje heen-en-terug rijden op de kaart ). Als ik de route uitzet dan lijkt het op "Everglades Citt-Miami-Key West - Miamï" en dat is niet slim.
ZIjn de Everglades vanuit Miami makkelijk te bezoeken, ook als je geen overnachting in het park regelt en dus feitelijk op-en-neer rijdt ?
Anuschka
Amerika-ontdekker

Re: Everglades

Bericht door Anuschka »

Ja hoor, vanuit Miami kun je gemakkelijk een dagtocht naar de Everglades maken en weer terug. Je kunt twee kanten op:
1) Via Hyw 41 richting Marco. Niet ver van Miami vandaan kun je een airboottocht maken en nog een klein stukje verder kun je met het trammetje mee die door het park rijd en stopt bij de uitkijktoren.
2) Richting Homestead. Daar ligt het Visitors Centrum. Dan verder naar Flamingo. Daar kun je ook trails lopen.

Als je beide wilt doen op 1 dag zou ik de airboottocht doen en het trammetje en dan terug rijden en de andere weg nemen.

Veel plezier. Vergeet in de zomer geen muggenspray mee te nemen.

Anuschka
Diggel
Amerikafan

Re: Everglades

Bericht door Diggel »

Ha Anuschka

Dank voor de tips. Gaan we zeker doen en muggenspray nemen we mee ( hebben we nog van onze Noordkaap-trip van dit jaar :D :D )
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer