Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Familie Franck goes USA 2

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Familie Franck goes USA 2

Bericht door iverson »

Hey iedereen

Het is me gelukt! Na vorige maand op reis geweest te zijn naar het Zuidwesten, heb ik mijn ouders kunnen besmetten met het USA-virus!
We waren nog geen 3 dagen thuis of mijn pa was al op zoek naar vliegtuigtickets voor onze volgende reis, nu naar NYC en Florida!

Er ligt nog niets vast van datums ofzo, maar het plan momenteel is om op 2juli te vertrekken... NY zelf heb ik al eens gedaan dus voor die planning kan
ik mijn plan wel trekken maar Florida is volledig nieuw voor mij...
Na wat op dit forum gelezen te hebben, leek deze route me niet slecht....

DAG 1 : vrij 2 juli : Brussel - NY
DAG 2 : za 3 juli : NY
DAG 3 : zo 4 juli : NY
DAG 4 : ma 5 juli : NY
DAG 5 : di 6 juli : NY

DAG 6 : woe 7 juli : NY - Orlando (eventueel al wat shoppen)
DAG 7 : do 8 juli : Orlando (gatorland + shoppen)
DAG 8 : vrij 9 juli : Orlando (universal studios)
DAG 9 : za 10 juli : Orlando (rustdag + shoppen)
DAG 10 : zo 11 juli: Orlando (Kennedy Space Center)
DAG 11 : ma 12 juli : Orlando (Seaworld)
DAG 12 : di 13 juli : Orlando (universal studios island of adventure)

DAG 13 : woe 14 juli : Orlando - Naples (wat te doen onderweg? Sarasota?....)
DAG 14 : do 15 juli : Naples - Florida City ( langs Tamiami Trail : boottocht + bezoek Everglades NP)
DAG 15 : vrij 16 juli : Florida City - Key West (wat te doen onderweg?)
DAG 16 : za 17 juli : Key West
DAG 17 : zo 18 juli : Key West - Miami Beach (veel tijd over voor strand?)
DAG 18 : ma 19 juli : Miami - Brussel (wat nog te doen als vlucht pas 's avonds vetrekt? shoppen?)

Zo dit is onze planning tot nu toe... Alles is welkom... Hotels, restaurants, leuke plekjes....
Ook zouden we graag een villa huren in Orlando, iemand aanraders?

Hoeveel tijd heb je nodig in Gatorland als je echt alles wil zien? Wat is een must do in Miami?

Alvast bedankt!

iverson
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Familie Franck goes USA 2

Bericht door lelie »

Leuk zeg!!!
Wij willen volgend jaar ook zoiets doen, maar dan naar Orlando en Las Vegas.
We willen ook (weer) een villa huren. Vorig jaar hebben we een villa gehuurd bij USAFunVacations, wat ons erg goed bevallen is. Maar er zijn veel meer aanbieders.

Gatorland vond ik erg leuk!!! We zijn er een paar uurtjes geweest, dat moet genoeg zijn. Je ziet niet alleen veel "gators" maar ook veel soorten bijzondere vogels, het stikt ervan! :D
Zie evt. ons verslag van dit jaar.

Veel plezier met de voorbereidingen :dance:
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Florida is heeeeeeel leuk en er is heeeeeeel veel te doen. Ik ben er 2 mnd geweest, maar mijn beide reisverslagen staan helaas niet op internet. Hier wat tips en opmerkingen:
- Shoppen doe je vast volop in NY, dus in Florida valt het dan alleen maar tegen. En in Ned kun je ook genoeg shoppen!!
- Kennedy Space centrum moet je van houden. Wij vonden het niet echt je van het.
- Rijtijd van Key West naar Miami B is in principe 3 1/2 uur, maar met lunchen, boodschappen doen en het schiet niet op in Miami hebben wij er 6 uur over gedaan. Weinig tijd voor het strand dus..
- Key West Goed hotel is het Courtyard Marriot on the golf. IHOP op het terrein en dineren kun je prima in key west centrum in Two friends patio restaurant
- Hotel Orlando Best Western International Plaza Zeer centraal gelegen ten opzichte van veel pretparken. Buffet restaurant Pondarosa ligt naast het hotel. Prima eten en zeker niet duur.
- Miami Beach Dezerland Beach Resort en Spa niet nemen. Hotel ruikt naar schoonmaakmiddel maar het is er niet schoon en onvriendelijk personeel.
- Rijden van Orlando naar Naples. Als je over de snelweg rijd zie je niets, dus mijn advies is ga binnendoor. D.w.z. zo dicht mogelijk langs de kust rijden. Maaaar de afstand is echt te groot om nog iets te kunnen ondernemen onderweg. Over de afstand Clearwater Beach - Sanibel Island deden wij al 4 1/2 uur. De afstand Marco Island en Tamiami Trail is ook een flink eind. De afstand Orlando - Clearwater B heb ik dan nog niet eens genoemd.
- Key largo Prima ontbijt in Ganim's. Helaas hadden wij geen tijd om er het diner uit te proberen. restaurant ligt gewoon langs de weg.
- Onderweg naar Key West hebben wij enkele uren doorgebracht in het Bahia Honda State Park. Gewoon relaxen aan de rand van het water. Snorkel trips etc nemen vaak teveel tijd in beslag om onderweg te kunnen doen.
- Wat dacht je van een rustdag, maar toch een activiteit ondernemen. Discovery Cove ligt naast Sea World. Kijk eens op internet op discoverycove.com. Het park is niet bekend bij het grote publiek. Er mogen maar 1000 mensen per dag in, dus reserveren is absoluut noodzakelijk. Je kunt er zwemmen met dolfijnen, ronddobberen in een tube en heerlijk relaxen, snorkelen tussen vissen en mega roggen, kleine roggen voeren, wandelen in de vogeltuin. Park is brandschoon, je wordt hartelijk ontvangen en de lunch is incl. Heerlijk relaxen en toch iets ondernemen. Geen goedkoop dagje uiteraard, maar een topper.
Veel plezier in Florida en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Anuschka
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

O dat vergeet ik helemaal. Eten in Miami doe je natuurlijk op Ocean Drive. The place to be in Miami Beach. Lekker eten en vooral mensen kijken. Er loopt van alles. Van vrouwen in bikini tot vrouwen in avondkleding, mannen die hun leguaan uitlaten en alles er tussen in.
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Florida is heeeeeeel leuk en er is heeeeeeel veel te doen. Ik ben er 2 mnd geweest, maar mijn beide reisverslagen staan helaas niet op internet. Hier wat tips en opmerkingen
Super reactie!!!! Zijn we echt veel mee!!! Bedankt!!!

iverson
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer