Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door asv60 »

Kijk eens op deze site, is van NL vrienden van ons: https://primevillasorlando.com
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Laredo »

asv60 schreef:
17 apr 2023, 14:19
Kijk eens op deze site, is van NL vrienden van ons: https://primevillasorlando.com
Welk huis is dan van vrienden van jullie? Ik zie namelijk megaveel huizen via de link als ik een zoekopdracht invoer :D
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JeroenB »

Ze hebben daar een property management company en beheren daar dus villa's van o.a. diverse Nederlanders en ook een villa van zichzelf.

Maar belangrijkste is natuurlijk dat je kijkt naar wat jezelf wil als verblijf voor je vakantie.

Wij kennen Ron en Monique ook al geruime tijd en je kunt vertrouwd bij ze boeken en ook vragen stellen omtrent de huizen kan dus gewoon in het Nederlands.

Ze hebben dacht ik nu ca. 26 villa's in beheer voor de eigenaren.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door josea »

Als ik een villa zoek in de buurt van de pretparken en op LOOPafstand van supermarkt en restaurantjes (max. kwartier lopen) omdat ik geen auto ter beschikking heb… weet iemand dan in welke buurt/wijk ik het beste een huis/villa/appartement zou kunnen zoeken?
Een eigen zwembad hoeft niet, en de pretparken hoeven niet op loopafstand, die kunnen we met een Uber bereiken, maar elke ochtend ontbijt halen en boodschappen doen met een Uber lijkt me onhandig.

Of heeft iemand een andere optie wat handig is zonder auto?
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door ikbeneva »

Al een paar maanden ben ik mij aan het oriënteren voor onze Florida reis voor in de meivakantie. We willen daarbij graag een villa huren. Ik heb tot nu toe voornamelijk gekeken op Airbnb, maar ik dacht vanmiddag voor de grap eens te kijken bij exit-reizen. Nu zag ik daar staan dat de prijs van de offerte exclusief een 'Inboedelverzekering (damage waiver fee) van circa € 85 - € 110 per vakantiehuis'. is.

Ik heb daar echt nog geen seconde over nagedacht (want dat sluit ik ook niet af bij een hotel of appartement in Spanje bijvoorbeeld), maar ik dacht ik check het hier even! Is het nodig om een verzekering af te sluiten voor je vakantiehuis als je deze bijvoorbeeld via airbnb huurt?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door MattRob »

Op zich is het natuurlijk niet echt nodig, het is ook een stukje veiligheid voor de verhuurder. Je zou verwachten dat je ook al een reisverzekering hebt waarbij je kosten zou kunnen declareren. Alleen als verhuurder is het dan wel altijd gedoe en lastig om kosten in rekening te brengen voor iets dat kapot is gegaan. Kan tot discussies leiden en zie je geld maar eens achteraf nog te krijgen (ook nog eens uit het buitenland). Vandaar dat er verschillende aanbieders zijn die je 'verplichten' om zo'n verzekering af te sluiten; dat betekent voor jou, de huurder, dat je gedekt bent voor eventuele schade die je maakt, maar nog belangrijker, voor de verhuurder, dat hij geld krijgt bij eventuele schade (via de verzekering). Wij vragen dit niet als iemand direct bij ons huurt (we zijn gewoon goed van vertrouwen), maar we weten dat onze management company dat wel vereist als je via hen een villa huurt. VRBO heeft het ook volgens mij.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door ikbeneva »

Bedankt voor je reactie @MattRob! Aha, duidelijk! Wij hebben een doorlopende reisverzekering dus in principe zitten we dan goed als ik het goed begrijp! Fijn om te weten hoe dit precies zit!
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door ikbeneva »

We hebben eindelijk een villa gevonden welke we graag zouden willen reserveren, het zit alleen niet in een gaten community. Op zich is het geen harde eis van ons (denk ik?), maar van tevoren had ik dit altijd wel in mijn hoofd, omdat het veiliger voelt? Ik vroeg mij daarom af, als jullie een villa boeken hebben jullie dan een eis voor een gated community of niet en zo ja/nee, waarom?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door asv60 »

Voor mij is het geen eis. Het is toch een soort van schijnveiligheid, het is niet zo dat daar helemaal geen onbevoegden binnen kunnen komen.
Een gated community heeft wel vaker een mooier/groter gezamenlijk zwembad en soms een gym of tennisbaan/golfbaan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door harryh »

Voor mij geen eis en zelfs liever niet, alleen een eigen zwembad is bv prima voor ons. Gated communities zijn duurder voor de huiseigenaar (extra kosten) dus je huurprijs kan ook wat hoger zijn.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door nwolf »

Hier met mijn ouders een keer een villa gehuurd aan Arrow Creek Rd.
Volledig veilig en goed te doen, totaal niet het gevoel gehad dat er ook maar iets kon gebeuren.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jul 2020, 12:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door ikbeneva »

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen. Ik denk inderdaad ook dat het woord 'gated' meer psychologisch werkt bij mij, maar ik wilde het toch graag even checken met ervaringen :-)
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Laredo »

Zou er ook niet speciaal voor boeken inderdaad. In 2019 hadden wij een "gewone" villa particulier gehuurd. Ging helaas niet door vanwege privé omstandigheden. Voor 2023 hebben wij gekozen voor Regal Oaks. Heb daar een aantal goede verhalen over gehoord en gezien en vond het een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben die past bij onze wensen (zoals glijbanen, sportveld etc). Is boekbaar via diverse opties: rechtstreeks, airbnb en de reguliere boekingwebsites. Wij hebben uiteindelijk geboekt via Hotels.com in verband met onze loyalty voordelen en het sparen van gratis overnachtingen (per boeking spaar je 10%). Via cashbackxl nog 4% cashback. Tikt aardig aan bij een lang verblijf.

@ikbeneva welke heb je uiteindelijk gekozen?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door nwolf »

Dat had ik eerder moeten weten van cashbackXL, net weer heel mijn vakantie geboekt bij Hotels.com (gold member, dus leuke voordelen!).
Dat doen we voortaan dus via Cashback :D
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door habbekuk »

Ik wil even iets voorleggen m.b.t de Villa gehuurd die ik heb gehuurd in Cape Coral.
Naam van de organisatie zal ik voorlopig nog even voor me houden. Maar hoe kijken jullie of zou je handelen met onderstaande situatie.

Donderdagavond ontvang ik een mail van het management dat rooftoppers vrijdag onze aankomst aan het dak gaan werken. Bij een droge dag is het klaar mocht het gaan regenen mogelijk nog een zaterdagochtend werk. Natuurlijk is die hoek van Florida nog aan het opstaan na de orkaan en wij komen toch pas ca. 16.30 aan bij de Villa. Wij zitten hier voor 7 dagen.

Dus vrijdag kom ik aanrijden en kon de auto al niet parkeren op de oprit vanwege alle spullen. Zie ook al direct dat dit veel langer gaat duren en dat ze zeker niet klaar zijn vrijdag (uiteindelijk waren ze woensdag pas klaar met het dak).
Aangekomen op het pooldeck zie ik dat de hele kooi ook weg is en allemaal zwarte dakresten in het zwembad liggen. Dat de kooi weg is is natuurlijk belachelijk dat dit niet gemeld is.
Direct het management gebelt en kreeg direct te horen dat het van de kooi bekend moet zijn en op de website staat en aan de rooftoppers konden ze niets doen.

Direct duidelijk gemaakt dat ik de Villa niet accepteer en dat er geen vermelding op de website staat.
Maar belangrijker is dat ik de Villa direct via hun heb geboekt en aan hun meerdere vragen over de Villa heb gesteld. Nooit is aan mij doorgegeven dat er geen kooi is. Toen deze mevrouw de mailwisseling snel had doorgenomen en tot de conclusie kwam dat het er inderdaad niet bij is gemeld werd ze iets vriendelijker. Uiteindelijk is er een andere Villa aangeboden die wij hebben bekeken en hebben geaccepteerd.

Deze Villa was ook prima voor ons en hebben het daar goed gehad.

Dan nu het dingetje:
Deze laatste Villa is $ 320,- goedkoper dat de betaalde en geboekte Villa.
Aangezien ik dinsdag nog steeds niet van het management had gehoord over het prijsverschil of een simpel excuus. Ben ik langs gegaan en het gesprek aangegaan.
Daar kwam eigenlijk uit dat ze niets aan de rooftoppers konden doen en het prijsverschil zullen terugbetalen. Op het ontbreken van de kooi, tja dat staat op de website dus die foto`s heb ik laten
zien dat die tekst er niet bij staat. Nou dat moest ze dan eerst met een IT overleggen.

Dus lang verhaal iets korten ze willen een compensatie geven van $ 180,- vanwege de rooftoppers over de kooi wordt helemaal niet gesproken. Nu sturen ze een verklaring die ik moet tekenen waar allerlei juridische zaken instaan.

Dat ik nergens de naam mag noemen, dat we in goed gesprek dit zijn overeengekomen, dat de compensatie voor de rooftoppers is, dat wij hun aangeboden Villa hebben geaccepteerd, en nog veel meer van dit soort punten dat hun geen blaam treft en het allemaal vriendelijk is gegaan.

Ik had voorgesteld een compensatie te geven van $ 500,- buiten het prijsverschil. Daarover ook nog een mail gestuud maar ze houden vast
aan de $ 180,-. Ik snap niet echt waarom.

Kan ik zomaar die documenten tekenen met al die voorwaarden?
Wat zouden jullie doen wel een ding van maken of de vakantie is leuk geweest afsluiten en nooit meer boeken?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JeroenB »

Ik zou nooit documenten tekenen in deze situatie, ook erg vreemd dat een management company zich op deze maniet wil gaan indekken tegen eventuele klachten van klanten.

Als het tekenen van die documenten noodzakelijk is voor de tegemoet koming dan maar geen tegemoet koming maar wel even een uurtje uittrekken om de nodige sites te bezoeken om een review te plaatsen.

En vanuit het oogpunt van de MC zou een compensatie voor de overlast vanzelfsprekend moeten zijn, al was het een dinnercard voor een restaurant. Uiteraard kunnen ze niet vooruit weten wanneer roofers komen maar er had ook communicatie kunnen zijn met de roofers omdat het een vacation rental is.

En dat informatie niet klopt op hun website is gewoon slordig, zeker als er blijkt dat het complete screen weg is terwijl dat wel op de foto's staat.

Nu moet ik wel zeggen dat er veel oude foto's staan op de rental sites, veel MC's nemen niet de moeite om de foto's up to date te houden helaas.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door harryh »

Helemaal eens, niet tekenen.

Bij ons ging het mis toen we vorige maand in Moab aankwamen. Huis was niet schoongemaakt. MC heeft in een half uur een ander huis kunnen regelen en we hoefden die nacht niet te betalen, netjes terug ontvangen.
Ik heb toen een positieve review achtergelaten voor iets wat in eerste instantie een behoorlijk negatieve ervaring was.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door habbekuk »

Duidelijk zo sta ik er eigenlijk ook in.

Ik heb een mail retour gestuurd dat ik op advies van de juridische afdeling dit document niet kan tekenen.
Tevens dat bij hun de verplichting ligt om het te veel betaalde direct retour te storten.
De beloofde compensatie (eventueel) hierbij opgeteld binnen 5 werkdagen.

Ben benieuwd.
Bedankt voor jullie reactie.

Het is ook niet erg als iets mis gaat maar los het netjes op.
eborn
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door eborn »

Hierbij een ervaring, niet echt een vraag :)

Het heeft er alle schijn van dat het huis wat wij gehuurd hebben voor april/mei niet doorgaat. Afgelopen jaar met veel plezier in de woning van Engelse eigenaren verbleven en na terugkomst meteen opnieuw geboekt voor 2024. Afgelopen weekend de vlucht vastgelegd en ook contact gezocht met de eigenaren. Normaal gesproken kwam daar binnen een paar uur tot een dag later reactie op. Maar maandag nog niets gehoord. Daarom toch maar eens naar de site gegaan en naar hun Facebook. Geen gekke dingen... Nog wel even een review en reactie achtergelaten op de laatste post van 10 oktober.

Wat schets mijn verbazing: op maandag is opeens de Facebook pagina offline :shock: Daarom ben ik toch maar eens gaan rondkijken. De eigenaar heeft een eigen praktijk. En ja hoor, daar stond dat vanwege 'onvoorziene omstandigheden' zijn bedrijf vanaf maandag direct gesloten is. Wel nog ondertekend met zijn eigen naam. Redelijk kort daarna is zijn privé facebook ook offline gehaald, om 's avonds even terug te keren en vanochtend weer weg te zijn. Die van zijn partner bestaat nog wel.

Nu is het allemaal geen ramp, want we hebben enkel een aanbetaling van 350 euro gedaan. En dat bedrag hadden we al voor de vorige boeking betaald, dus dat is al lang vergeten. Maar ik ben toch wel heel benieuwd wat hier speelt. Overleden? post-Corona faillissement? Vanwege het goede contact in het verleden ben ik een beetje bang voor een overlijden en dan snap ik wel dat er niet direct contact wordt gezocht. Maar je vraagt je dan wel af: waarom wel meteen de Facebook pagina van de woning offline halen? Ik wacht het nog een paar dagen af en dan zal ik eens in de telefoon klimmen. Kijken of er dan wat meer duidelijk wordt.

Zo zie je maar: als je denkt dat alles goed zit, kan het nog steeds misgaan. We zijn in ieder geval meteen gaan zoeken naar een nieuwe woning, aangezien we nu nog maar 6 maanden hebben. We hebben dit huis eigenlijk al afgeschreven. Ik hoop vooral dat voor alle mensen die vanaf nu tot eind april in de woning zitten er nog een huis is. Want het was tot half juni aardig volgeboekt.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JeroenB »

Als je het adres weet kun je op Zillow eens kijken of de woning recent verkocht is of nu te koop staat.

Dan zou het kunnen zijn dat de kosten te hoog zijn opgelopen voor de eigenaar, verhuur is op dit moment bij veel huzien lager dan vorig jaar en er is natuurlijk ook een groot gat in de financiën gekomen door corona. Op dit moment zijn de rentes voor hypotheken ook vrij oog en als een eigenaar dan zijn rente opnieuw moet vastzetten zou dat ook een trigger kunnen zijn om te verkopen.

Wel is het dan zo netjes om toekomstige huurders wel te informeren of in ieder geval te reageren op berichten.


En het kan natuurlijk zijn dat er iets met de eigenaar zijn gezondheid is waardoor de focus nu even elders ligt en niet bij het snel reageren op een bericht. Hopelijk lost het zichzelf spoedig op en zie je je borg terug als de huur niet door kan gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer