Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Ik heb het zelf gelukkig nog niet Hoeven doen voor onze villa, maar het is makkelijk te doen via VRBO. Er lijken wel waarschuwingen te zijn dat je 'ranking' voor zoekopdrachten naar beneden gaat, maar ik vraag me af of het echt zoveel effect heeft. Wij zijn ' Premier Partner' en ik denk dat je die status wel snel kwijt bent. Dat is ons in ieder geval genoeg waard, want het zegt iets over jou als verhuurder. Bij AirBnB zijn de consequenties een stuk strenger. Ik denk dat verhuurders daar nog een keer extra achter hun oren krabben ...

Maar ja, jij hebt er natuurlijk niets aan; heel vervelend !! Overigens moet je bij annulering als verhuurder wel 100% Refund doen, anders kan je de cancellation niet doorvoeren. Dus hopelijk geeft je dat wat meer zekerheid. Ik zou snel iets anders zoeken ... Laat maar even weten als je daar hulpt bij nodig hebt.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

bedankt voor al jullie reacties en hulp!
Ik heb ondertussen al iets nieuws gevonden in Davenport en al conact gehad met de eigenares en ze reageerde heel snel. Pand krijgt goeie reviews.

De eigenaar van het andere huis heeft het ondertussen nog altijd niet geannuleerd. Ik heb hem nu gevraagd om dit asap te doen zodat ik ook iets anders kan boeken. Ik ga hierop wachten want stel je voor dat hij dit toch niet doet dan zit ik met 2 boekingen....

stel dat hij dit tegen morgen niet doet ga ik dit proberen te ecaleren via homeway want ik heb genoeg mails waar hij zelf aangeeft dat hij het annuleert van zijn kant.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door SuzieQ »

Oh wat lullig zeg 2 weken voor vertrek.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

@mattrob kun je iets meer zeggen over dat premium partner bij Homeaway? Zie het steeds vaker staan. Ik dacht eigenlijk dat het een soort van gesponsorde links waren maar aangezien jij het ook bent is dat dus blijkbaar niet het geval....zijn het dan beter gecontroleerde huizen? Of ligt het nog anders?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Nee, het is inderdaad geen gesponsorde link. Dit zeggen ze zelf over Premier Partners:

Their guests have great traveler experiences and it shows. Exceptional owners and property managers offer clear expectations, provide unique experiences -- and travelers respond with great feedback and reviews.
 
They provide quick responses to inquiries and booking requests, process all bookings through HomeAway checkout, follow through with bookings and avoid cancelling on guests. These things assure timely, secure and reliable bookings-- getting the traveler experience off to a great start.
 
Travelers are attracted to their properties because they include high-quality photos and descriptions of the incredible stays their guests will have. By maintaining detailed and accurate content along with listing amenities, travelers know what to expect when booking with those properties! And part of attracting travelers includes rates that are competitive, priced right for the market and priced right for the property.
 
The Premier Partner Program recognizes owners and managers who consistently deliver outstanding traveler experiences and the Premier Partner badge shows travelers that they can expect a great stay at your property.
 
Wat je moet doen om hiervoor in aanmerking te komen is gebaseerd op goede score op de volgende onderdelen: fast response times, high booking acceptance, low cancellation rates, and excellent traveler reviews.

Dit wordt continu bijgehouden, en je raakt dit weer kwijt als je score op 1 van deze onderdelen te laag wordt. Ik kan het dagelijks inzien; en we doen dus echt ons best om hieraan te blijven voldoen (overigens ook zonder dit programma, want wij denken dat dit belangrijke elementen zijn om een geode verhuurder te zijn) !

Ze controleren niet zelf de huizen op VRBO/Homeaway, maar goed, met deze scores is de kans wel erg groot dat je ergens goed terecht komt natuurlijk. Die scores kunnen wij niet aanpassen, of laten verwijderen, dat is allemaal streng. Dus ik denk nog steeds dat geode reviews het belangrijkste is, maar wij reageren ook altijd heel erg snel op emails/verzoeken, en dat is ook onderdeel hiervan. En wij accepteren alle boekings, en cancellen nooit een bestaande boeking (tot nu toe :mrgreen: ), dus daar scoren we ook goed op.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flor

Bericht door Laredo »

Voor onze eerste elf dagen in april hebben we een mooie villa gehuurd in Sandy Ridge. Nou zoek ik al een poos naar een villa voor de laatste 7 nachten van 28 april tm 5 mei in de omgeving Naples. Eisen: moderne inrichting, minimaal 4 slaapkamers, zwembad met hek vanwege kleine kids en liefst dicht bij het strand.

Iemand tips of goede ervaringen?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MarjoleinW »

Ik heb hier wel eens gekeken: https://www.naplesvillarentals.com/about.php en op vrbo etc natuurlijk maar wij hebben uiteindelijk geboekt via Tripower: https://www.tripowervacationrentals.com in Fort Myers beach. Misschien dat je daar iets kunt vinden.

Succes!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Iemand ervaring met deze villa op Aviana Resort?

https://www.micazu.nl/vakantiehuis/vere ... lla-22289/

Of tips voor een andere leuke villa met zwembad en gamesroom met airhockey voor ca. € 120,= p.n. ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Geen ervaring mee. Wij zaten afgelopen mei 10 dagen via AirBnB in een 10-persoons villa met zwembad op Solterra Resort. In de garage geen airhockey maar wel poolbiljart en ballenbak, maar geen airco in de garage dus echt aangenaam was het daar niet. Betaalde ca. € 110 per nacht (vonden wij erg voordelig). Was een heerlijk huis. Solterra is ons erg goed bevallen, mooi opgezet en super resort pool, dochter vond het geweldig! Wel wat verder gelegen dan we gewend waren, regelmatig stukje file op I4 of binnendoor, maar over het algemeen prima te doen. Zouden er zo weer naar toe gaan.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Ik heb inmiddels die villa geboekt, ben erg benieuwd!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

KW1984 schreef:Geen ervaring mee. Wij zaten afgelopen mei 10 dagen via AirBnB in een 10-persoons villa met zwembad op Solterra Resort. In de garage geen airhockey maar wel poolbiljart en ballenbak, maar geen airco in de garage dus echt aangenaam was het daar niet. Betaalde ca. € 110 per nacht (vonden wij erg voordelig). Was een heerlijk huis. Solterra is ons erg goed bevallen, mooi opgezet en super resort pool, dochter vond het geweldig! Wel wat verder gelegen dan we gewend waren, regelmatig stukje file op I4 of binnendoor, maar over het algemeen prima te doen. Zouden er zo weer naar toe gaan.
Leuk te horen dat Solterra goed bevallen is ! Inderdaad een hele voordelige prijs, normaal gesproken liggen de prijzen wel iets hoger op Solterra. En wij hebben inderdaad speciaal airco in onze gamesroom laten aanleggen, omdat we dat zelf ook altijd niet te doen vonden in die garages ...

Ik ben wel benieuwd; vind je het verder gelegen ? Hoe bedoel je dat, ten opzichte van wat bijvoorbeeld ? Wij vinden juist de locatie zo fijn; je zit zo op de I4 en bent dan heel snel op veel plekken, hoeft niet over al die stoplichten op de 27 of 192, etc. Maar goed, besef ook dat het persoonlijk zal zijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

Kletskous schreef:Iemand ervaring met deze villa op Aviana Resort?

https://www.micazu.nl/vakantiehuis/vere ... lla-22289/

Of tips voor een andere leuke villa met zwembad en gamesroom met airhockey voor ca. € 120,= p.n. ?
Wij hebben er geen ervaring mee, maar gaan hier naartoe eind april/begin mei 2019. Communicatie ging in ieder geval prima!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Oh, da’s toevallig dat je naar precies deze villa gaat !
Ik hoor t.z.t. graag je ervaring :thumbup: !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

MattRob schreef: Ik ben wel benieuwd; vind je het verder gelegen ? Hoe bedoel je dat, ten opzichte van wat bijvoorbeeld ? Wij vinden juist de locatie zo fijn; je zit zo op de I4 en bent dan heel snel op veel plekken, hoeft niet over al die stoplichten op de 27 of 192, etc. Maar goed, besef ook dat het persoonlijk zal zijn.
Ja alles is relatief natuurlijk. We zaten die zelfde vakantie ook een paar dagen in een appartement van het Sheraton bij Lake Buena Vista, dan zit je net ff dichterbij alle actie, restaurants, disney springs, etc. Wij stonden regelmatig in de file op I4 voor afslag Championsgate, hadden ook pech met slecht weer die week, dus dat hielp ook niet. Maar voor een villa/resort kun je het niet veel beter treffen hoor, dan is Solterra zeker één van de beter gelegen resorts. Zoals gezegd, uitstekend bevallen, als we weer iets boeken in Orlando zullen wij als eerste op Solterra zoeken... :D
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Ah, ja, de hotels kan je idd heel dichtbij Disney (en Universal/SeaWorld/etc) kiezen; voor villa's is dat anders. Maar ik hoor je graag, als je in Solterra gaat zoeken :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Dan nemen we zeker even een kijkje, ziet er schitterend uit jullie villa! Komend jaar eerst naar het Noord-Westen :D
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

Kletskous schreef:Oh, da’s toevallig dat je naar precies deze villa gaat !
Ik hoor t.z.t. graag je ervaring :thumbup: !
Ja, ik zal even een verslagje geven hier.
Online was er niet veel te vinden betreffende reviews. Dus we moeten het afwachten. Filmpjes en foto's zagen er prachtig uit in ieder geval.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Ja dat klopt, dat maakte dat ik ook twijfelde.
Maar ik heb prettig telefonisch contact met haar gehad en er vertrouwen in.
Wie weet maken wij deze villa door onze ervaringen straks mega-populair :wink:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

:thumbup: we gaan het zien.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

iemand ervaring met het huren van een huisje aan de westkust van Florida? we zouden graag een weekje eventueel in Orlando verblijven voor de Disney parken en dan eventueel richting clearwater ofzo trekken maar op het eerste zicht is dat nogal redelijk duur :) Andere plaats dan Clearwater mag ook natuurlijk :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer