Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door 1250 »

Oké... mooi huis.
Jullie gaan voor het golfen?
Over 4 weekjes gaan wij van deze luxe genieten
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
NICO!
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 dec 2008, 12:06

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door NICO! »

Nee, niet golfen, gewoon vakantie, lekker uitrusten en Florida bekijken.
Nico

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tans4USA
Amerikakenner
Berichten: 576
Lid geworden op: 09 feb 2009, 08:51

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben in het verleden voor het huren van een woning gebruik gemaakt van owners direct en van Perfect Florida villas.. Hierop adverteren huiseigenaren met hun villa in Orlando en omgeving.
Momenteel hebben we deze sites niet meer nodig omdat we zelf een nieuwe vakantievilla gekocht hebben in Watersong, Davenport maar misschien hebben andere forumleden iets aan deze tip.
Op Perfect Florida villas kun je trouwens een zeer informatieve gids downloaden met tips over Florida, The Perfect Florida guide.
patel
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010, 11:14

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door patel »

zoals velen hier huren ook wij elk jaar een villa met zwembad enz.
Dit omdat het meer een prive gevoel geeft en je als je wilt als echte nederlander zelf kunt koken en daarmee de kosten kan drukken.

De prijs van een villa is bijna net zoveel als een hotel kamer( zeker als je met meer dan 2 personen gaat).

Waar je wel op moet letten is de wijk waarin het huis staat.
Doordat er nu veel leegstand is enz verpauperen er een aantal wijken.

de mooiste huizen en wijken staan vaak aan een wijk die ook een golf baan heeft. niet dat je moet golven maar het trekt ander publiek.

het is ook handig om onder orlando te zitten (Kissemee) omdat je van af daar makkelijk over heen kan
Dytona, tarpon springs , de disney parken enz.

wie weet heb je er wat aan .

http://www.pazo.nl/15-10-2009.html
EKO-MIA
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2010, 05:54

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door EKO-MIA »

Ik kom overal heel veel tips en URL's tegen voor leuke villa's in Orlando en omgeving, maar ik ben naarstig op zoek naar een villa met 4 of 5 slaapkamers in Miami of Ft Lauderdale. Dat wat ik tot nu toe ben tegengekomen is allemaal veel duurder dan hotelkamers huren en dat is weer niet de bedoeling. Iemand nog goede tips voor betaalbare villa's in Mmiami/ ft. Lauderdale? Thanks!
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door kiamzo »

wil een villa boeken via de eigenaar ;heb de villa op homeaway gevonden ; heeft er al iemand ervaring met deze site
Hugo Be
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2010, 09:13

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Hugo Be »

Ik ben al 2x in een huurvilla in Florida geweest. Ik huur steeds bij http://www.usa-vacation-homes.com/.
Zeer prachtige villa's met privézwembad.
De eigenaars van USA vacation Homes zijn vlamingen (spreken dus Nederlands). Vraag gerust naar An Flamand.

Kijk gerust op onze blogs waar je ook foto's van de villa zult kunnen zien.
Sarahken
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 mar 2007, 18:39
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Sarahken »

Wij hebben in juli jl onze vakantie doorbracht in een nieuwbouwvilla te Inverness (Belgische eigenaars).

Link website : http://www.azzurra-holidays.be/nl/vakan ... orida.html

Da's supergoed meegevallen. We hadden op voorhand ook een bezoekje afgelegd bij de eigenaars en 'k kan alleen maar zeggen : :thumbup:

Groetjes,


Hilde
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door kiamzo »

Wij zijn met 12 pers. dus hebben zeker 5 slaapkamers nodig.Hebben iets op het oog in Calabay parc aan de 27.Heeft er iemand hier al geweest ?
lotje
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2010, 09:37

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door lotje »

Ja, heb zelf eens een vakantiewoning gehuurd bij casamundo, zeker een aanrader! Hier worden ook veel huizen aangeboden, daar heb ik ook nog even rondgekeken. Kun je zelf een beetje vergelijken wat je het meest bevalt!
Gebruikersavatar
Blitz
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2010, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Blitz »

Voor volgende zomer ben ik op zoek naar accommodatie in (de omgeving van) Orlando. Eerst op zoek naar een hotel maar nu zie ik dat veel villa's/condo's qua prijs niet veel schelen. Ik lees hierboven dat er goed opgelet moet worden op de wijk waar de villa in staat, dus nu mijn vraag:

Welke wijken zijn aan te raden?

Alvast bedankt! :)
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Disney-Golf »

Dat zal voor ieder verschillend zijn maar voor mij is het west van 192 vanaf marker 3 en langst de 27. :thumbup:
rudiB
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2010, 19:57

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door rudiB »

Wij hebben net 5 weken in een vakantievilla gezeten in de wijk Windwood Bay. Een nette en rustige wijk.Ligt 3 minuten van de I-4 en vlakbij Champions Gate. Ook de Disney pretparken zijn vlakbij. De villa was van alle gemakken voorzien en inderdaad goedkoper dan een hotel. Bovendien het bevalt ons veel beter dan een hotelkamer. Wij hebben deze villa van een particulier gehuurd en geboekt via:
http://www.floridaholidayvilla.nl/
usa2008
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 jan 2008, 11:54

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door usa2008 »

Wij hebben in Fort Lauderdale dit ( http://www.homeaway.com:80/vacation-rental/p226079 ) huis gehuurd twee jaar geleden. Onze verwachtingen werden overtroffen. Wat een luxe, super schoon en sfeervol. Alles was aanwezig (tv in elke kamer), pc en wifi, luxe koffiemachine, ijsblokjes maker alles. De eigenaars waren ook erg behulpzaam en vriendelijk. Op de dag van vertrek mochten we nog bij het zwembad zitten tot we naar het vliegveld moesten. We zagen ook hoe grondig er werd schoongemaakt. Alle ramen gelapt en alle banken en kasten weggetrokken om te zuigen enz.
Het enige was dat er geen kooi om het zwembad was, maar dat is alleen 's avonds een probleem. Eerlijk gezegd hadden we er geen last van, want na een hele dag buiten was het ook prima toeven in het huis. Het uitzicht daarentegen was wel erg mooi.
usa2008
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 jan 2008, 11:54

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door usa2008 »

Deze zomer willen we weer een huisje in Florida huren, maar vinden het erg moeilijk om een goed plekje te vinden. De oostkust vanaf cape canaveral tot jacksonville lijkt ons wel wat (alleen zijn al die huizen daar enorm duur, begint bij 1300 euro in de week) of aan de westkust vanaf clearwater tot Inverness ongeveer. Inverness zelf vinden we te ver van het strand. Een 15 min. rijden naar het strand ongeveer zou ideaal zijn.
Heeft iemand tips waar we het beste een huis kunnen zoeken of heeft iemand in die buurt een mooi huis gehuurd? Welke stranden zijn aan de westkust het mooist. Ergens las ik dat de zee daar veel wilder is. We willen wel lekker kunnen zwemmen.
Aïda
Amerika-expert
Berichten: 1866
Lid geworden op: 14 apr 2004, 08:36
Locatie: Flevoland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Aïda »

usa2008 schreef:De oostkust vanaf cape canaveral tot jacksonville lijkt ons wel wat (alleen zijn al die huizen daar enorm duur, begint bij 1300 euro in de week)
Wij hebben in 2005 en 2006 3 weken in dit huis http://www.vakantieflorida.eu/index.php ... &Itemid=23 gezeten. In de winter, als ze er zelf zijn, doen ze tegenwoordig B&B. Zomers is het huis te huur.
Emenem
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 06 jul 2006, 19:05

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Emenem »

usa2008 schreef:Welke stranden zijn aan de westkust het mooist. Ergens las ik dat de zee daar veel wilder is. We willen wel lekker kunnen zwemmen.
Het tegenovergestelde is waar, de westkust ligt aan de Golf van Mexico en de zee is daar rustiger en warmer.
usa2008
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 15 jan 2008, 11:54

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door usa2008 »

We zijn er nog niet helemaal uit. Voorkeur is toch huren aan de oostkust (heel misschien bovenstaand huis?, maar zijn vorige keer wel erg verwend met luxe...). We gaan namelijk ook nog rondtrekken en dan komt de westkust aan bod.
Moet je zo'n huis altijd van zaterdag op zaterdag huren of mag de week ook op een andere dag beginnen? Iemand ervaring mee?
In Orlando is het misschien ook prettig om voor 3 of voor 4 nachten een huis te huren. Kan dit?
Wat me opvalt is dat er ontzettend veel sites zijn voor huizenverhuur aan de westkust en in Orlando, maar nauwelijks voor de oostkust. Vooral in Orlando zijn erg veel mooie huizen te vinden voor weinig. De oostkust is ook nog eens veel duurder! Weet iemand nog een site gericht op de oostkust?
Nathasja
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2011, 08:55

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Nathasja »

Hallo daar,

Zie onderstaande link. Wij hebben deze villa in april-mei dit voorjaar gehuurd. Was echt super. We hebben de villa 9 dagen gehuurd en zijn daarna verder gegaan. Hiervandaan eerst de parken bezocht, was relaxt, op een warme dag heerlijk zwemmen in het zwembad en bubbelbad! Een aantal keren 's avonds in het huis eten gemaakt, alles is aanwezig, vaatwasser, wasmachine, droger, handdoeken. Echt aan te bevelen.

http://www.houseatthemouse.com
Gebruikersavatar
Dickstar
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 okt 2010, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Flori

Bericht door Dickstar »

Hier heeft mijn familie gezeten toen ze mij bezochten eind Februari. 1200 voor 10 dagen en je kan er met z'n zessen in. Prachtig en van alle luxe voorzien.

Pensacola is fantatisch. Mooiste stranden die ik ooit heb gezien. Google maar eens naar plaatjes.

Het is ook een leuke vriendelijke town waar genoeg te doen is. Seville Quarter is een super tent waar een hele hoop fantastische live muziek is. Het is ook maar 4 uur rijden naar New Orleans (west) en Panama City (oost). Het Blackwater river natuurpark is een uurtje rijden wat ook mooi is.

Afbeelding
Palm beach club

Afbeelding
Het strand

Afbeelding
Van bovenaf

Via
http://www.vrbo.com/vacation-rentals/us ... cola-beach
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer