Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Omgeving Cape Coral heb je veel aanbod (vaak van duitsers), soms ook voor een leuke prijs. Zit je ook dicht bij Fort Myers, Naples, Sanibel, etc.
Zelf uiteindelijk voor een appartement in Fort Myers Beach gekozen, maar hadden daafvoor ook een aantal goede opties voor Cape Coral.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Ik ben ook nog zoekende voor de westkust van 28-4 tm 5-5. We zijn een gezin van 4 volwassenen en 2 kindjes (5 & 1 jaar) en willen graag verblijven in de buurt van het strand. Cape coral lijkt mij heel tof maar het nadeel is dat vrijwel alle huizen aan een kanaal liggen en ik dus de kinderen 24/7 in de gaten moet houden gezien het water. Verder vind ik dat er nog heel veel kosen bijkomen aan de westkust. Extra personen boven de eerste twee kost meer, stroom boven ...kwh kost meer, etc

Voor 200€ per dag zou toch echt wel wat gevonden moeten worden? Ik vind het knap lastig. Het aanbod op Homeaway is echt mega! Zoek nog even verder maar tips zijn ook zeker welkom.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Voor € 200 per dag zou dat volgens mij zeker moet lukken, al heb ik wel buiten de vakanties gekeken toen. Ook op AirBNB gekeken?

Wij gingen met onze dochter van 3,5 maar zag geen probleem met het kanaal. We keken dan wel naar huizen waarbij de tuin/zwembad zo'n net/hek eromheen had (wat je veel ziet in Florida, kan niet op de naam komen). Dan kunnen ze niet ongezien bij het open water komen. Ook zijn veel huizen (wellicht alle obv wet?) uitgerust met een alarm als de deur/hek naar het zwembad open gaat. En met een zwembad in de tuin moet je ze toch altijd in de gaten houden, zo sprong mijn dochter bij aankomst uit enthousiasme direct in het zwembad, dus pappa meteen met kleren en al er achteraan... :lol:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Je bedoelt een “lanai”? Welke had jij gehuurd @KW1984 ?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Aan de westkust hebben we uiteindelijk een appartement geboekt in een hotel (Residence Inn), omdat we maar 4 dagen die kant op gingen en deze heel goedkoop was.

In Orlando hebben we 10 dagen een villa gehuurd op Solterra resort. Was toen een redelijk nieuwe verhuurder waardoor de prijs mogelijk laag was (en we hebben vroeg geboekt). Betaalden daar € 110 per nacht (incl. alle toeslagen etc). Geen idee of deze link werkt:

https://abnb.me/yatryOFtYT
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Mooie villa, op een prachtig Resort (al zeg ik het zelf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ), en zeker een hele mooie prijs ! Alleen erg erg last minute zou bij ons voor die prijs kunnen :wink: Maar was een goede deal in ieder geval !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Wij hebben nu voor een weekje deze villa geboekt: https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p2427445?

Ziet er mooi uit, verhuurder uit Duitsland reageert netjes en snel en kon wat van de prijs af onderhandelen. Niet goedkoop maar met z'n zessen lekker ruim. :thumbup:
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Hele mooie villa Laredo!
Heb je de boot erbij gehuurd en zo ja, mag ik vragen tegen welke prijs?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Wow, echt prachtige villa @Laredo !! Even lekker relaxen daar !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door KW1984 »

Mooie villa inderdaad! Die onthouden we voor als we weer een keer wat zoeken in die omgeving :thumbup:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Kletskous schreef:
02 feb 2019, 17:01
Hele mooie villa Laredo!
Heb je de boot erbij gehuurd en zo ja, mag ik vragen tegen welke prijs?
Nee hebben er geen boot bij gehuurd. Ik heb mij daar eerlijk gezegd (nog) niet in verdiept en weet niet of het voor ons interessant is. Zeker gezien het feit dat we met 2 kinderen (5 en 1) reizen en ik het best riskant vind om te gaan varen. Gelukkig wel een hek/safety fence om het zwembad, dat vond ik echt een vereiste met 2 kleine kids!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Vera1971
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2010, 12:45

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Vera1971 »

Wij hebben ook via Homeaway een villa gehoord nabij Orlando, maar ik kreeg van US Travel ook een hele mooie aanbieding. Dus als iemand niet kan slagen via Homeaway of op een andere manier, is dat misschien ook nog een tip. Ze hebben zgn standaard Disney villa's. Nadeel is dat je niet van te voren weet welke villa je krijgt.
Rondreis met huurauto 15 dagen Florida 2007
Rondreis met camper 22 dagen West kust 2012
Rondreis met huurauto 21 dagen Texas en Deep South mei 2015
Rondreis met huurauto 16 dagen Florida april/mei 2019
Hotel in Orlando met huurauto 11 dagen september 2022
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

Kletskous schreef:
19 dec 2018, 12:45
Oh, da’s toevallig dat je naar precies deze villa gaat !
Ik hoor t.z.t. graag je ervaring :thumbup: !
Ondertussen helaas :( weer terug van 3 weken Florida.
Zoals beloofd nog even mijn ervaring met de woning in Aviana:
Communicatie was zeer prettig met de Nederlandse eigenaar en in Florida is het in beheer door ook een Nederlandse dame.
Het is een mooi huis, zeer ruim en van alle gemakken voorzien.
Wel is het zo dat de staat van onderhoud matig was.
Dit betreft dan vooral meubels die gammel en wankel zijn, bank doorgezakt, salontafel die uit elkaar viel toen ik er een glas op zette. Horren die gescheurd/kapot zijn etc. Allemaal wel mee te leven, maar wel jammer voor verder zo'n mooi huis.
Ook de hygiëne (vooral in de keuken) was niet helemaal goed.
Daar last van kakkerlakken. Gebeld naar de Nederlandse beheerder, die heeft direct pest control langsgestuurd om wat lokdoosjes te plaatsen. Wel snel en netjes geregeld.
Desalniettemin de rest van de vakantie wel elke dag een paar beestjes gezien en gevangen. In de keuken veel gaten en kieren waar ze het blijkbaar naar hun zin hebben.
Dat was wel een beetje jammer aan de verder prima woning.
We hebben het verder prima naar ons zin gehad hoor, zwembad werd elke week schoongemaakt en voldeed prima.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Droopy, hebben jullie ook melding van het gammele meubilair gemaakt en de salontafel die kapot ging? En de horren die kapot zijn? Ga er vanuit dat die zaken dan toch inmiddels gerepareerd/vervangen is?

Was er opblaas-speelgoed voor in het zwembad (luchtbedje, foam noodle, band ofzo)?
En een broodrooster, en wat wasmiddel enzo?

Klinkt als een beetje wisselvallige review. Wel wat mitsen en maren, zeg maar.
We gaan het zien over 2,5 maand!
Onze villa in 2017 was ook prima, maar had honderden vliegen in huis. Echt, zoiets nog nooit gezien. Toen hebben we ook foto’s gemaakt en contact gezocht met de eigenaresse en die schakelde de lokale persoon in, die ook met speciaal spul langskwam. Toen was het ook wel vrij vlug over. Maar het is jammer en niet hygiënisch. Hoewel je er niet veel bent natuurlijk (als ik onze planning tenminste zie, zijn wij ook veel weg).
Wel fijn dat het lokale beheer daar kennelijk ook een Nederlandse is !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

Kletskous schreef:
13 mei 2019, 19:31
Droopy, hebben jullie ook melding van het gammele meubilair gemaakt en de salontafel die kapot ging? En de horren die kapot zijn? Ga er vanuit dat die zaken dan toch inmiddels gerepareerd/vervangen is?

Was er opblaas-speelgoed voor in het zwembad (luchtbedje, foam noodle, band ofzo)?
En een broodrooster, en wat wasmiddel enzo?

Klinkt als een beetje wisselvallige review. Wel wat mitsen en maren, zeg maar.
We hebben geen melding gemaakt van het meubilair. Ik heb de schroeven van de tafel gewoon zelf weer aangedraaid, maar bleef wel wankel spul.
Er was 1 opblaasband maar die was helaas lek. Verder niets voor in het zwembad.
Dat hebben we zelf gekocht bij de dollar tree (niet achtergelaten).
Er was een broodrooster, blender, strijkijzer en strijkplank wel vaatwastabletten maar geen wasmiddel (ook zelf gekocht).

Er waren mitsen en maren maar ook wel veel goede kanten (game room, zwembad, prettige locatie) . Ik heb ook een beetje dubbel gevoel. Het heeft onze vakantie (gelukkig) in ieder geval niet in de weg gezeten.
Ik ben ook benieuwd naar jouw mening straks. Ik ging er wellicht met te grote verwachtingen in, en was voor ons ook eerste keer particuliere huur.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Fijn dat je dat nog even laat weten. Dan gaat er of wat opblaaspul mee of kopen we daar. Kosten die banden/luchtbed etc. ook echt maar $ 1,= p.s. bij Dollar Tree? Of toch wel wat duurder ?

Onze verwachtingen zijn nu wellicht wat bijgesteld. Anderzijds hebben we twee jaar geleden dus ook vergelijkbare insekten gehad, werd vlot opgelost en het heeft, zoals jij ook al zegt, onze vakantie niet negatief beïnvloed. Ik kijk er gewoon toch erg naar uit.
Fijn dat je de ligging ook goed hebt ervaren. Er zit vast wel een Publix oid vlakbij ?

Wij zaten die vakantie een week eerder in een villa in Cape Coral, en die was beduidend beter. Was voorzien van werkelijk alles: kruiden in de keuken, fietsen, genoeg opblaaspul voor zwembad, supergrote koelbox, badlakens, wasmiddel, vaatwastabletten, fijne ligbedden i.p.v. die onhandige plastic stoelen met zo’n zweterig kussens erop. Heb er goed op gelet dat deze villa wel normale ligbedden heeft (volgens de video op Micazu wel althans).
Dus wij kwamen van een villa met alles erop en eraan en vervolgens in een keurig, nette, ruime villa, maar wij vonden de eerste villa prettiger. De kinderen niet trouwens, die vonden de 2e villa (die met de insekten dus) fijner want die had een bovenverdieping, zodat ongestoord lekker boven tv konden kijken ( :roll:). Zij keken naar andere punten dan wij als ouders.

Ik ben dus benieuwd!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

Zo'n noedel kost $1 een (hele grote) opblaasband volgens mij $5 voor betaald (bij een andere winkel "Ross dress for less").
Er wordt een Publix pal naast het resort gebouwd. De voorgevel zat er al op maar ik weet niet op die al klaar is als jullie er zijn.
Degene die wij gebruikte was 10 minuten rijden.

Overigens heeft elke slaapkamer een televisie en staat er boven op de overloop ook een TV, wat dat aan gaat genoeg vertier. Wifi was ook helemaal prima. Je had het over de meubels bij het zwembad en deze waren (apart van de meubels in de huiskamer) wel helemaal prima.
Zaten en lagen lekker en zijn ook stevig.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Komt vast helemaal goed, dankjewel !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Wij zijn weer terug.
Onze ervaring met de villa Aviana Resort was op zich wel goed, gewoon prima eigenlijk, niets bijzonders. Nog wel kapotte horren en hygiëne had wat beter gekund, we vonden het niet erg schoon. Maar geen kakkerlakken ofzo.
Er waren net allemaal nieuwe tv’s geplaatst.
De banken zaten inderdaad slecht, maar dat is -in onze ervaring- bij andere villa’s net zo. In Nederlandse vakantiehuisjes zit het ook altijd bagger. En zoveel tijd brachten wij er niet door, net in de avond een uurtje.
Er lagen 2 opblaasbanden en we hebben zelf nog 2 noedels gekocht (en achter gelaten).
De dingen die je nodig hebt, waren aanwezig. WiFi was goed, kinderen vonden tv kijken vanuit bed heerlijk (kan thuis niet). Gamesroom en zwembad prima, al had het terras ruimer gekund.
De ligging is oké, maar was wel 10 minuten verder dan onze vorige villa.

Als we ooit nog es een villa huren, ga ik wel kijken naar een ruimer terras. Wat ruimer om het zwembad heen kunnen lopen is wel fijn. En vooral ook een (deels) overdekt terras zodat je ook bij regen nog buiten kunt zitten/spullen kunt laten liggen.
Daarnaast de ligging. Telkens over die drukke I-4 wordt je niet blij van. Dus iets meer richting Kissimmee/Orlando of een wijk aan de zijkant waardoor je die I-4 kunt ontwijken zou ik de volgende keer ook meenemen.
Maar al met al een prima vakantie gehad !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Droopy4u »

@Kletskous Mooi dat je het naar je zin gehad hebt! Ook fijn dat de kleine beestjes buiten zijn gebleven. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer