Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
leducw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 feb 2014, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Piringen

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door leducw »

Al veel gezocht op home away, maar via een kennis de site van airbnb leren kennen.
Hebben jullie ervaring of al iets gehoord over airbnb.

Het principe is interessant.
ktbpa
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jan 2013, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door ktbpa »

Bij deze wil ik dit forum even bedanken.

Ik heb samen met vriendinnen een villa en auto gehuurd in November bij American Vacations op aan raden van forum leden en dat is zeer goed bevallen. Het email contact met de organisatie verliep goed, alles was ter plekke (Florida) goed geregeld en ik kan iedereen deze organisatie aanbevelen.

Bij vragen of foto's mag er contact met mij opgenomen worden :)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door asv60 »

Fijn dat het goed bevallen is!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
stokje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 apr 2014, 18:48

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door stokje83 »

Hallo,

Ik ben via flipkey ( zusje van tripadvisor) op een te huren huis gekomen in north miami. De recensies zijn erg goed en het contact met de eigenaar verliep ook vlotjes. Betaling verloopt via Paypal.
Helaas staat deze accommodatie niet op tripadvisor zelf waardoor je er echt even naar moet zoeken. Wij gaan in augustus 5 nachten hier verblijven voor 620 euro.
Heel uitgebreid huis met alles aanwezig, fijne rustige buurt en toch centrale ligging (bij biscane park)
Het heet: tropical hideaway

Ik laat jullie in augustus even weten of wij er ook tevreden over zijn!

Groet Mona
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door analogkid »

Wij zijn in februari 2015 een week verbleven in onderstaande villa:
http://www.sunsetridgevilla.com/ of http://www.homeaway.com/vacation-rental/p1154717
Hele mooie villa met zwembad op het zuiden. Vanaf 10AM de hele dag zonnig. Prima onderhouden 3 slaapkamer / badkamer villa met mooi interieur. Beschrijving volgens website klopt helemaal. Gated Community Sunset Ridge (Davenport) is rustig en ca. 20 minuten rijden van meeste attracties (parken, malls, etc). Eigenaar Mitch is zeer attent en geeft vooraf veel informatie. Een aanrader voor gezin van 4. Prijs is in GBP, dus afhankelijk van koers. WIj betaalden GBP 499 incl. poolheating voor een week, incl. late checkout.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door jill1234 »

Ik ben me aan het oriënteren om een vakantiehuis te huren in Orlando.
Ik kom vaak de term condo en townhouse tegen. Via google gezocht en gezien dat een condo een appartement is, maar een tonwhouse wordt omschreven als een rijtjeshuis (en dat herken ik niet van de plaatjes)
Wat is een townhouse dan? Is dat een huis op een complex met meerdere huizen, of zie ik dat verkeerd?

Verder kijk ik bij booking.com en homeaway. Iemand anders nog tips?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MiniMe »

Een townhouse is - als ik het goed heb begrepen - een huis wat niet vrijstaand is. Vaak hebben townhouses ook geen eigen zwembad, heb ik gemerkt.
Memories...
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door asv60 »

Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Richard033 »

Wat zijn jullie ervaringen met flipkey? Ik heb een paar leuke huizen gevonden en via de site e-mails gezonden naar de eigenaars, maar een reactie krijg je eigenlijk niet.
Bij de andere sites krijg je over het algemeen wel vaak een vlot antwoordt, vrbo, homeaway en airbnb niet altijd het gewenste antwoord maar tenminste wel een antwoord.
Maar zijn er ook nog andere goede sites voor huizen, het lijstje in de post hierboven levert niet veel op. In Orlando heb ik al een huis en we zoeken nu twee keer een week aan de golfkust.
Gebruikersavatar
Family5
Amerikakenner
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 sep 2012, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Randstad
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Family5 »

Zelf hebben wij goede ervaringen met Flipkey, vlotte communicatie en betaling via credit card of PayPal. De huizen van Flipkey worden ook aangeboden op TripAdvisor. Wanneer je daar een huis van je keuze aanklikt, kun je al direct een aanbetaling doen zodat je als eerste bediend wordt, want vaak staan die huizen op meer sites en zijn er meer belangstellenden. Zodra je zo'n boeking via TripAdvisor hebt gedaan gaat er letterlijk een klok lopen in jouw account. De eigenaar van het huis moet binnen 24 uur reageren en jouw bieding bevestigen. Gebeurt dat niet, dan wordt jouw betaling geannuleerd en het bedrag niet geïnd. Gaat allemaal heel makkelijk en snel, je kunt ook meer adressen tegelijk uitproberen. Succes.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Richard033 »

Ga het gelijk proberen
Cajou
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Cajou »

leducw schreef:Al veel gezocht op home away, maar via een kennis de site van airbnb leren kennen.
Hebben jullie ervaring of al iets gehoord over airbnb. Het principe is interessant.
Ik zie dat dit al een wat oudere post is, maar misschien voor anderen nog interessant.
Wij hebben al twee keer iets geboekt (binnen Europa) via AirBNB en ik vind het geweldig. Hangt natuurlijk sowieso af van de eigenaar, maar wij hebben er goeie ervaringen mee en zijn nu naar iets op zoek in de Keys.

Wel best eerst mailen met de eigenaar, voor je een aanvraag doet, want het geld wordt bij afwijzing weliswaar niet geïnd, maar het wordt wel VEERTIEN dagen geblokkeerd op je kredietkaart. Vorig jaar serieus problemen mee gehad, omdat op die manier (na enkele geannuleerde aanvragen) onze limiet overschreden was en we het uiteindelijke appartement niet meer konden betalen. :roll:
Gelukkig was het een geduldige eigenaar die het voor ons geblokkeerd heeft tot ons geld weer vrijgemaakt was...
bjornenelsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2016, 23:22
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door bjornenelsie »

hey iedereen,

wij zoeken een villa voor deze zomer te huren in de buurt van Orlando (periode 21/07 -05/08)
iemand goede suggesties?
5 slaapkamers zou ideaal zijn.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door asv60 »

Gewoon alle bekende sites afzoeken. Zie mijn post iets hierboven.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kiamzo »

Zijn de eerste 14 dagen van april geweest .de villa die wij gehuurd hebben was via home away .nl 16738vb was niet onderhouden ,er lag overal stof en niet van enkele dagen hoor . De overkapping van de pool was op veel plaatse kapot met gevolg dat er veel insekte binnenkwamen en zeker als je s'avonds het licht aanhad . Er was wel een nieuw was en droog machine ,een nieuwe Bq . Hadden na 7 keer een villa gehuurd te hebben in Orlando zoiets nog nooit gezien .
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Vito »

Hebben jullie je beklag niet gedaan bij het management?
Lijkt me een logische stap.

Ik heb de villa er even bij gepakt maar met een 4,8 waardering en een 5 sterren van maart dit jaar nog kan ik me er niet zoveel bij voorstellen. Zijn jullie misschien niet ontzettend kritisch?
Ik vind het altijd bijzonder als er zoveel goede beoordelingen zijn en iemand dan opeens heel ontevreden is.
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kiamzo »

De eerste dag dat wij aankwamen hebben wij het management gebeld maar kregen antwoordapparaat ,een dag later teruggebeld en men zou langs komen , maar wij zijn wel op vakantie en blijven natuurlijk niet de hele dag thuis . Twee dagen later was de verlichting die stuk was gemaakt als wij s'avonds terug kwamen .voor de rest niets meer gehoord tot de 12 dag kwam de man en vrouw van het management wat foto's nemen en krijgen wij de horen dat de eigenaar al veel kosten had dit jaar ,kreeg van de eigenaar als antwoord dat er in florida veel stormen zijn en dat het dan normaal is dat de lanai stuk is maar de villa's naast de deur die hadden dan geen schade .
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door asv60 »

Belachelijk dat ze zeggen dat de eigenaar al veel kosten gehad had. Dat is geen reden om jou met de gebakken peren te laten zitten.
Als de villa niet op orde is zouden ze korting moeten geven.
Wij zaten in Nov 2016 in Kissimmee in een villa die allemaal goede recensies had en wij vonden het niets.
Daar was ook het gaas van de zwembadkooi stuk, vloerbedekking met vlekken, geen pannen, wel deksels. En overal briefjes dat als je dit of dat deed dan kostte dat zoveel. Als je bv de handdoeken niet goed opvouwde of in de verkeerde kast legde moest je een "restocking fee" betalen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Vito »

Tja ik kan ze voorstellen dat niet na iedere huurder de vloerbedekking gereinigd wordt. In een hotel zitten ook wel vlekken in de vloerbedekking. Het is maar net waar je de lat legt imo. Wij zijn niet zo moeilijk dat we muggenziften om dat soort dingen.
Gaas van de Lanai heel: ik kijk er niet eens naar. Pfff.. als ik me daar druk om moet maken op vakantie .... Niet mijn ding.
kiamzo
Amerikakenner
Berichten: 405
Lid geworden op: 08 jan 2009, 21:16
Locatie: Deurne belgie

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door kiamzo »

Al met al hebben wij een goede vakantie gehad . Weet wel dat ik niet meer afgaan op de meeste beoordelingen . Zal zeker nog wel een villa huren via home away . 1 op 7 villa's die tegenslaat valt nog mee .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer