Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Elin
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2018, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Elin »

nog niet erg aangenaam de temperatuur, zeker niet met kleine kinderen.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Thanks! Zekere voor het onzekere genomen en geboekt met verwarming :thumbup:
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door harryh »

Laredo schreef: Kost toch snel 125-150€ per week extra.
Ik zou het doen, wij doen dat altijd. Alleen is dat wel duur, ik betaal in april $50 per week en dan nog 50% eraf onderhandeld voor 3 weken
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Laredo schreef:Thanks! Zekere voor het onzekere genomen en geboekt met verwarming :thumbup:
Welke villa heb je nu geboekt? En wat heb je per nacht betaald als ik vragen mag?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

http://www.sandyridge.nl

Heb 99 euro per nacht betaald en eenmalig 130 euro voor het zwembad. We zitten in de meivakantie en Pasen valt in ons verblijf daar dus al met al een nette prijs volgens mij voor 7 weken. :thumbup: Het feit dat de woning van een Nederlands echtpaar is en alle communicatie snel en netjes werd beantwoord is voor mij/ons een pré.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

harryh schreef:
Laredo schreef: Kost toch snel 125-150€ per week extra.
Ik zou het doen, wij doen dat altijd. Alleen is dat wel duur, ik betaal in april $50 per week en dan nog 50% eraf onderhandeld voor 3 weken
Wij hebben eens uitgerekend wat de kosten voor ons ongeveer zijn, maar afhankelijk van de daadwerkelijke buitentemperatuur (hoe kouder, hoe duurder uiteraard), kost het ons toch al snel echt € 15 per dag om het zwembad te verwarmen ... Zal ook van de omvang van het zwembad afhangen, maar het is echt wel prijzig. Dus als jij € 25 per week hebt onderhandeld voor zwembadverwarming, dan heb je gewoon korting op de villahuur gehad :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door harryh »

Hebben jullie zonnepanelen @MattRob? Mijn verhuurder wel en dan gaat het qua directe kosten alleen om de elektriciteit voor de pomp en één keer per week schoonmaken legde mijn makelaar uit, ruimte tot onderhandelen ;)
Maar ben sowieso blij met de korting!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door MattRob »

Nee, hebben wij niet. Wie weet, in de toekomst ! Maar goed, hij heeft die zonnepanelen ook moeten aanschaffen natuurlijk. Op een gegeven moment wordt dat dan voordelig ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Vito »

@Μattrob: is jouw zwembad dan niet erg duur?
Wij waren afgelopen maart - en het was echt koud voor de tijd vh jaar - $ 75,- kwijt voor 2 weken extra boven de $ 35,- per week vrijstelling. En dan hebben we echt iedere dag uitgebreid gebruik gemaakt van de jacuzzi die ook nog naar 40 gr moet verwarmen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Kletskous »

Laredo schreef:http://www.sandyridge.nl

Heb 99 euro per nacht betaald en eenmalig 130 euro voor het zwembad. We zitten in de meivakantie en Pasen valt in ons verblijf daar dus al met al een nette prijs volgens mij voor 7 weken. :thumbup: Het feit dat de woning van een Nederlands echtpaar is en alle communicatie snel en netjes werd beantwoord is voor mij/ons een pré.
:) , die had ik ook gezien. Maar helaas al volgeboekt voor de zomerperiode.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Laredo »

Ah dat is inderdaad jammer. We zijn benieuwd naar de villa (eerste keer dat we dat doen in Florida) maar het lijkt mij ideaal met 2 kinderen :thumbup: Nu nog 2 villa's zoeken, 1 voor 4 dagen aan de oostkust tussen Cape Canaveral en Miami en 1 voor 7 dagen rond Ft Myers. Tips meer dan welkom, periode eind april 2019.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

gisteren, 2 weken voor afreis, annuleert de eigenaar van het huis in Orlando onze reservatie....
enige wat hij zegt is: house will not be ready en dat is het dan. Nu kan ik nog op zoek naar een woning voor de periode van 2 - 16 oktober.

Blijkbaar kan dit zomaar en krijg je geen compensatie maar als je het omgekeeerde doet heb je een 50% boete aan je been...
of iemand die weet of ik toch iets kan ondernemen?

gr,
Tim
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Mattie112 »

Je mist het belangrijkste: waar heb je geboekt en tegen welke voorwaarden. En dan vooral: wat staat er in de voorwaarden (waarmee je akkoord gegaan bent) over annulering door de verhuurder? Als je dat opgezocht heb heb je je antwoord :)
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

geboekt via homeaway.

dit zegt de rental agreement. Dus max het volledige bedrag.
maar als owner minder dan 4 weken voor afreis annuleert dan moet ik procedure starten via homeway

Cancellation Policy Cancellations must be confirmed to us in writing. Cancellations made less than 30 days prior to your arrival date will be charged in full. No-shows will be charged in full. Please understand that with such little notice, it will be highly unlikely that we will be able find another guest to rent our home. In the unlikely event that due to circumstances beyond our control, such as fire/flood/other damage to the property, we need to make changes or cancel your booking, we will inform you as soon as possible. We will only be held liable for money already paid by you.

Nu bij annulatie ga ik mijn geld (ik heb al 100% betaald) niet direct terugkrijgen. Zal wel 4 tal weken duren maar nu kan ik nog eens op zoek naar iets anders....
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door asv60 »

Jeetje wat vervelend. Hoop dat je je geld snel terug hebt.En nu weer op zoek naar een villa.
Wij gaan ook volgende maand en ik had deze keer moeite om een villa voor een mooie prijs op een gunstige locatie te vinden.
Zelfs op lastminutevillas weinig reacties.
Succes met zoeken!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

ppffft wat liggen mailen met eigenaar en waar hij nog voorstelde om zelf iets te zoeken en voor te stellen via zijn propertymanagement bureau, spreekt hij er nu helemaal niet meer over en zit hij te pushen om het te annuleren...ik heb een donkerbruik vermoeden dat er meer speelt en dat hij misschien voor meer ofzo kan verhuren.

ik zal maar al een nieuwe villa zoeken voor binnen 2 weken :(
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door sanook »

Ben wel benieuwd wat dan die 'circumstances beyond control' zijn waardoor hij wil annuleren ? Ik zou sowieso niet zelf annuleren maar wel duidelijk aangeven dat als híj annuleert dat je dan een procedure via homeaway gaat starten. Misschien beter om de hele communicatie via homeaway te laten lopen.
Niet echt prettig om 2 weken voor vertrek iets nieuws te moeten gaan zoeken. Alle mooie dingen zijn al weg en de minder mooie dingen zullen waarschijnlijk dusdanig in prijs gestegen zijn dat je er dubbel op achteruit gaat.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door harryh »

inqubus schreef:Cancellation Policy Cancellations must be confirmed to us in writing. Cancellations made less than 30 days prior to your arrival date will be charged in full. No-shows will be charged in full. Please understand that with such little notice, it will be highly unlikely that we will be able find another guest to rent our home. In the unlikely event that due to circumstances beyond our control, such as fire/flood/other damage to the property, we need to make changes or cancel your booking, we will inform you as soon as possible. We will only be held liable for money already paid by you.
Nu wil ik niet vervelend zijn maar ik heb vaker met dit bijltje gehakt bij HomeAway - bovenstaande is van toepassing als JIJ annuleert.
Maar die contracten bevatten niets over als de owner annuleert, zoals in jouw geval.
Je valt in jouw geval terug op wat hier staat https://help.homeaway.com/articles/What ... eservation:
"If your reservation has been canceled less than 30 days from your stay and you are unable to locate a similar property available during the same period, we recommend that you file a property complaint by contacting Customer Support. We can assist you in rebooking at a different property and you may be eligible to file a claim under the Book with Confidence Guarantee."
Customer service bij HomeAway doet meestal helemaal niets is mijn ervaring, geen reactie op mails en vervelende telefoongesprekken. Ik heb nog nooit een claim hoeven indienen maar die tekst is lekker vaag ("may be eligible"), ik hoop dat je het met de owner kunt regelen en zelf iets anders kunt vinden. Laat hem formeel annuleren, niet jij ;)
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door inqubus »

Neen ik ga inderdaad niet zelf annuleren. Dat is zijn taak om te doen of ik verlies sowieso mijn geld. En ik verwacht inderdaad geen hulp van homeaway. Ik heb al genoeg zaken gevonden op review sites dat homeaway niet thuis geeft bij dergelijke zaken. Ik heb nu ook niet de luxe om nog 4 weken te wachten en te onderhandelen etc want op 2/10 zit ik daar :)

Alle comunicatie loopt inderdaad via homeway website. Zijn property mangement bureau gaat nu contact opnemen en een paar huizen voorstellen.
Daarna gaan we bellen met elkaar.
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida

Bericht door Mattie112 »

Hm klinkt wel vreemd ja. Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat de verhuurder wel max een x aantal annuleringen mag doen voor hij van Homeaway wordt verwijderd dus ik geloof niet dat het iets is als "oh geen zin in huurders nu". Ik zou zeker zoveel mogelijk klachten indienen, zowel bij Homeaway, de verhuurder en allicht je reisverzekering?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer