Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door eborn »

Ik vermoed zelf een klein beetje het laatste (gezondheid of erger). En dan kan ik me heel goed voorstellen dat je als partner even wat anders te doen hebt. Sterker nog: ik kan me ook voorstellen dat je als partner even geen toegang hebt tot de website c.q. e-mail van de website. Dus we wachten het rustig af. Maar hopelijk komt er snel duidelijkheid

Ik heb inderdaad al even gekeken naar de status van het huis. Dat staat niet te koop en nog gewoon op hun naam. De county tax wordt altijd eind november betaald, de betaling van 2023 volgt dan pas in november dit jaar. Dus ook daar (nog) geen achterstand. Dat versterkt wel het verhaal dat er opeens iets is komt opspelen.

[edit] inmiddels is duidelijk dat het helaas geestelijk niet helemaal goed gaat met de man. Familie en vrienden maken zich ongerust om zijn welzijn, omdat hij iets gepost had wat je kunt opvatten als een afscheidsbericht. Dus wij houden ons maar even op de achtergrond, dat is nu even niet echt belangrijk.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JKG »

@habbekuk hoe is het afgelopen?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door habbekuk »

Daar zal ik even reactie opgeven :D

Ik ontving ineens een mail van de eigenaar van het bedrijf.
Door afwezigheid van de medewerker kwam hij in de mailbox het mail verkeer tegen.

HIj had de boel bekeken en gaf aan direct het te veel betaalde geld retour te storten.
Ook stond er nog een kleine electra afrekening open die hij niet heeft berekend en excuses.

Als wij het vertrouwen nog hebben heeft hij toegezegd bij een volgende boeking
een korting te geven. Ik moet dan een mail sturen direct naar hem.

Dus uiteindelijk is dit netjes opgelost en het geld direct overgemaakt.
Utah30
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2024, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Utah30 »

Hier voor het eerst, als wijze van try-out voor een langer verblijf in 2025, een villa gehuurd via Booking Com. Eentje dat op diverse sites te vinden is en goede score heeft.
Ligging is Medan Street in Orlando.
Zodra we terug zijn schrijf ik hier de ervaring neer.
Heeft er al iemand op dit adres verbleven van de leden hier? En zo ja, wat was jouw ervaring?
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

Hallo allemaal,

Wij zijn ons namelijk voor volgend jaar meivakantie aan het oriënteren op 2 weken Florida en dachten een week Kissimmee en een week Florida City te doen (of ergens rondom Miami iig).
We reizen met 8 personen en willen deze keer graag de rust van een vakantiewoning met zwembad ervaren ipv rondreizen met 2 auto's.
Wat zijn volgens jullie goede en betrouwbare websites om een woning te huren?
En hebben jullie zelf misschien al eens huis gehuurd met 4/5 slaapkamers en een zwembad waar we zeker eens naar zouden moeten kijken?

Ik hoor het graag.

Groetjes Inge
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door asv60 »

Kijk eens op de vorige pagina.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JeroenB »

Veel huizen kun je maar maximaal 1 jaar vooraf boeken en heb je al een idee of je op een resort wilt zitten of juist buiten een resort waar het vaak wat rustiger is?

En hoeveel kids/volwassenen want dat is ook nogal belangrijk bij de keuze van het huis vanwege wat voor bedden er in de slaapkamers staan.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

asv60 schreef:
02 apr 2024, 17:56
Kijk eens op de vorige pagina.
Die heb ik gezien en opgeschreven :) . Mooie huizen, worden die allemaal verhuurd door die vrienden van jullie?
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

Ik zag inderdaad dat ik nog maar prijzen op kan vragen t/m maart vaak. Ik ben ook wel erg vroeg maar het leuk om vast te kijken en om vast een paar goede sites te verzamelen. eeeh we huren voor het eerst een vakantiewoning dus ik weet het niet zo goed. Ik denk eigenlijk dat als we een huis hebben met een zwembad en iets van een gameroom dat een resort niet perse nodig is. Of zijn er verder nog voordelen aan op een resort zitten?

Ons gezin is:
2 volwassenen, mijn dochter en haar vriend die beiden 19 zijn, 3 puber zonen van rond de 16 dan en dan een dochter van 5. Liever geen stapelbedden dus, dat zijn wel ontgroeid :wink: . Fullbedden lijkt me ook niet zo handig met die grote gasten. ik denk minimaal Queen.
Freckles
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2022, 20:11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Freckles »

wij huren en komen al jaren in Davenport. wij huren een villa van Nederlandse eigenaren. Sandyridge.nl
Prima villa en een prima prijs.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

Dank je, dat ziet er goed uit!
Davenport lijkt me ook een prima uitvalsbasis.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door asv60 »

Roning schreef:
03 apr 2024, 09:44
asv60 schreef:
02 apr 2024, 17:56
Kijk eens op de vorige pagina.
Die heb ik gezien en opgeschreven :) . Mooie huizen, worden die allemaal verhuurd door die vrienden van jullie?
Ja klopt, worden allemaal door hun verhuurd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Tantelotje »

Freckles schreef:
03 apr 2024, 12:48
wij huren en komen al jaren in Davenport. wij huren een villa van Nederlandse eigenaren. Sandyridge.nl
Prima villa en een prima prijs.
Roning schreef:
03 apr 2024, 13:35
Dank je, dat ziet er goed uit!
Davenport lijkt me ook een prima uitvalsbasis.
Hieruit blijkt maar weer dat iedereen er anders in staat. Wij verblijven momenteel in een hele fijne villa in Davenport. Of officieel net ten noorden. Ik vind het helemaal geen handige uitvalsbasis omdat van hier uit alles wel een uurtje rijden lijkt. Naar Universal is rustig een uur, veelal ook aanschuiven in files, Apopka Lake een uur, de outlets een uur...
Is dat heel erg? Nou misschien niet maar na een paar dagen ben je die files wel zat hoor. Het is maar een mijl of 20/25 maar het is ook allemaal een uur.

Maar zoals gezegd de villa is wel heel fijn! Voor ons de eerste keer, geboekt via AirBNB. Daar hebben we al wel verschillende keren geboekt.
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

Oh dat is goed om te weten Tantelotje. Ik ben niet bekend met de omgeving en op de kaart te zien leek Davenport dichtbij genoeg.
Wat is volgens jou een betere uitvalsbasis? We willen oa naar Tampa, Cape Canaveral en uiteraard de parken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Tantelotje »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, want het is voor ons de eerste keer hier in een villa. Gevoelsmatig lijkt omgeving Kissimmee me dichter bij alle 'actie' maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal wilt doen.
Toen we deze villa boekten hadden we dezelfde gedachte: lekker overal in de buurt. Maar als ik nu naar de outlet zou willen (en dat wil ik niet want het weer is vanmiddag bijzonder slecht :D ) is het slechts 22 mijl maar doe ik daar volgens Google maps nu 55 minuten over. En dat is het iedere keer wel als we die richting op gaan. Daar had ik vooraf een andere voorstelling bij.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door JeroenB »

Davenport is momenteel niet echt de plek om te zitten tenzij je de backroads kent,want het verkeer is momenteel waardeloos om richting de parken te gaan. Wij ervaren elke dag hoe druk het is op de wegen in Kissimmee en Davenport. Op dit moment zou mijn advies toch echt zijn om zo dicht mogelijk bij de parken die je wil bezoeken een huis te zoeken, hopelijk is de ellende volgend jaar voorbij als het verbreden van Old Lake Wilson Road gerealiseerd is.

Wij hebben zelf 21 vakantie rentals in management die veelal door eigenaren zelf verhuurd worden waarvan de meeste zijn gesitueerd op Windsor Palms, Windsor Hills en Paradise Palms. Als je weet wat je ongeveer zoekt kunnen we altijd even kijken of we een huis in management hebben en de eigenaar vragen voor een prijs.
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Astatic »

Wij hebben tot nu toe elk jaar dat we in Orlando omgeving waren in Davenport gezeten, in de wijk Sandy Ridge.
Dit jaar gaan we een klein stukje opschuiven en zitten we in Lake Wilson Preserve. Nog steeds aan de Osceola Polk Line Rd. van waaruit we alle kanten op kunnen gaan.
De kruising met S Old Lake Wilson Rd kan vaak druk zijn, maar ik vind het nog steeds meevallen. (misschien is het dit jaar wel anders als ik het zo lees?)
Maar opzich kennen we de wegen en omgeving daar goed, en ja soms kun je wel eens even vast in verkeer staan, maar om eerlijk te zijn heb ik er nooit echt last van gehad. Ik heb altijd WAZE als navigatie aan staan en voor mijn gevoel pakt die altijd de beste route in tegenstelling tot andere navigaties, dus inderdaad vaak over de achterwegen. (maar dan zie je ook weer een keer wat anders vinden wij) :lol:

@Tantelotje Kissimmee zit je inderdaad dichterbij de actie, maar je betaald ook meer voor minder "huis/villa' vind ik.
Daarom vind ik Davenport juist zo fijn omdat de prijzen naar mijn idee beter zijn voor hetgeen wat je krijgt (meer ruimte, vaker een privé zwembad, etc). ik wilde dit jaar in Kissimmee zitten om exact die reden om dichter bij de actie te zijn, maar ik kwam voor dit jaar een villa tegen die mij sterk deed twijfelen. Ik betaal nu voor een schitterende moderne villa 'slechts' €1800,- voor 2 weken, dat zie ik niet snel gebeuren in Kissimmee. :D

Iedereen heeft zo z'n voorkeuren, onze prio was een fijne villa met zwembad omdat we er lang in verblijven. Wat we dan kunnen besparen op de prijs kunnen we weer uitgeven in de outlets of andere extras, ook al is dat misschien iets langer rijden. Als we dan toch iets langer moeten rijden doen we ook meteen meerdere dingen in de buurt zoals de laatste paar uurtjes nog een pretpark in gaan of richting i-drive. Of de route zo plannen dat we om de drukte heen rijden en iets op de omweg doen.

Never too bored! 8)
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Roning
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Roning »

Bedankt voor jullie ervaringen. Aangezien we maar 1 dag naar pretpark gaan is Davenport misschien nog te overzien. We gaan met zijn 8-en en dan ben je voor 1 dag Disney al 1.400 euro kwijt. Vind ik meer dan genoeg (eigenlijk al te veel).

Ik vind meer villa voor je geld toch ook wel lekker. en als ik Jeroen zo hoor is hopelijk in mei 2025 de weg weer beter te doen.

Waar heb je deze mooie villa gehuurd @Astatic ?
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Astatic »

Ik zoek altijd via VRBO, via hun boek ik bijna altijd mijn rentals.
Toen ik de villa had gevonden kwam ik erachter wie de verhuurder was en na een beetje Google zoek werk kwam ik op de website van de verhuurder zelf om te kijken of de prijs lager was.
Daar contact opgezocht en na wat mailverkeer ben ik uiteindelijk paar honderd euro goedkoper uit dan als ik via VRBO had geboekt.
Dit was via https://www.wondervacationhomes.com
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.

Bericht door Laredo »

Ik heb afgelopen december/januari twee weken in een villa op Regal oaks resort gezeten. Wij zijn een gezin van vier en kan het absoluut aanraden. Op loopafstand van allerlei activiteiten en restaurants in Kissimee. Mooi zwembad, jacuzzi in de tuin en het huis was “Huge” en van alle gemakken voorzien. Wasmachine, droger, oven you name it en het was er. Publix op nog geen 2 minuten rijden.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer